کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

پاکسازی پوست در منزل

پوست دارای چربی طبیعی می باشد که این چربی باعث پیشگیری از خشک شدن پوست می شود و این چربی از طریق منافذ پوست به سطح آن راه پیدا می کند، اما گاهی به دلیل عواملی از جمله آلودگی ها، گرد و غبار باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و بسته شدن منافذ منجر به ایجاد جوشهایی در سطح پوست شده و از درخشندگی و شادابی آن می کاهد.

پاکسازی پوست در منزل
به همین دلیل افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن چربی های اضافه و ذرات گرد و غبار و همچنین سلول های مرده بر سطح پوست می باشند و به از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر آلودگی ها پاک سازی گفته می شود، روش های خانگی یکی از به صرفه ترین روش ها، برای پاکسازی پوست می باشد که تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و طراوت آن دارد. روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد.

بخور صورت، یکی از روش های پاکسازی پوست

بخور تاثیر بسزایی در پاکسازی صورت داشته و قبل از گذاشتن ماسک بر روی صورت، بخور دادن باعث تاثیر بیشتر ماسک بر آن می شود، زیرا بخور دادن باعث افزایش جریان خون در پوست و رفع خستگی عضلانی می شود. پس از مزایای بخور صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- بخور صورت باعث باز شدن منافذ پوست شده و تاثیر بسزایی در حذف آلودگی از سطح آن دارد.

۲- زمانی که منافذ پوست باز می شود آلودگی ها سریعتر از پوست خارج می شود.

۳- در صورتی که پوست به اندازه کافی مرطوب باشد، مرطوب بودن آن از چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری می‌کند و بخور دادن تاثیر بسزایی در افزایش رطوبت آن دارد.

۴- یکی از عواملی که موجب تحریک پوست شده و غدد پوست سموم بیشتری را دفع می کنند، بخور دادن است.

بخور صورت، یکی از روش های پاکسازی پوست

۵- بخور دادن صورت باعث ایجاد حس آرامش می شود و با افزودن گیاهان دارویی و اسانس های روغنی تاثیر آن بیشتر می شود.

۶- زمانی که گردش خون در پوست بیشتر می‌شود میزان کلاژن سازی و الاستین آن نیز افزایش پیدا کرده و باعث سفت شدن پوست می شود.

۷- علاوه بر تاثیرات که بخور دادن بر زیبایی افراد دارد، بر روی دستگاه تنفسی نیز تاثیر گذار بوده و در درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و سرفه های تشنجی از این روش استفاده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع بخور صورت

برای بخور صورت می توان از روش های مختلفی استفاده کرده که عبارتند از:

۱- بخور صورت با بخار آب

برای بخور دادن با بخار آب به روش زیر عمل کنید.

۱- در اولین مرحله، صورت و گردن خود را با یک پاک کننده ملایم پاکسازی کنید.

۲- به آبی که در حال جوشیدن است، گیاه مورد نظر را اضافه کرده و می توانید چند قطره اسانس روغنی برای افزایش رایحه به آن اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه زمان دهید تا آرام بجوشد.

۳- موی خود را ببندید تا روی صورتتان پخش نشود.حوله بزرگی را بر روی سر خود بیندازد و در فاصله ۱۵ سانتی متری از ظرف موردنظر صورت خود را بخور دهید و به منظور کاهش و افزایش گرما فاصله را کم و زیاد کنید.

۴- به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بخور دادن برای پاکسازی کافی می باشد.

۲- بخور با حوله گرم

به ظرف آبی که در حال جوشیدن است گیاه مورد نظر را اضافه کنید.

۱- پوست خود را با یک پاک کننده ملایم پاکسازی کنید.

۲- یک حوله را در آب آماده شده قرار دهید و اجازه دهید آب به خوبی جذب حوله شود، سپس آن را بیرون آورده فشار دهید تا به حالت نمدار در آید.

۳- حوله را بر روی صورت خود قرار دهید به گونه ای که تمام صورت را پوشش داده و فقط بینی بیرون از حوله باشد، به مدت زمان ۵ دقیقه این عمل انجام شود.

۳- بخور دادن با دستگاه بخور

هر دستگاه بخوری دارای دستوالعملی می باشد و باید طبق آن دستورالعمل اقدام کنید.

۱- قبل از استفاده از دستگاه بخور باید صورت با پاک کننده ملایم پاکسازی شود.

۲- دستگاه را روشن کرده و بعد از چند دقیقه دستگاه شروع به تولید بخار می کند و صورت را در فاصله ۲۵ سانتی متر از بخار آب قرار دهید و این عمل را هر ۲۰ دقیقه یک بار تکرار کنید. اما باید بدانید که بخار دستگاه های بخور دارای حرارت بیشتری می باشد.

انواع بخور صورت

نکاتی که در هنگام بخور دادن باید به آن توجه شود.

۱- قبل از بخور دادن بهتر است آب بنوشید.

۲- بهتر است قبل از بخور دادن، پوست خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بخور تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد.

۳- در هنگام بخور دادن چشمان خود را ببندید تا  حرارت بخار آب باعث آسیب به چشم نشود.

۴- صورت خود را در فاصله مناسب با بخار آب قرار دهید و به گونه‌ای باشد که موجب سوختگی پوست نشود.

نکاتی که بعد از بخور باید رعایت شود

۱- به دلیل اینکه بعد بخور پوست صورت، حساس می‌شود و استفاده از حوله باعث تحریک پوست می شود، بنابراین بعد از بخور صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و به آرامی آن را خشک کنید.

۲- بعد از بخور جذب پوست بالاتر می باشد، بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده و سرم های تقویتی باعث تغذیه پوست می شود، بنابراین بعد از بخور دادن از کرم مناسب استفاده کنید.

۳- بعد از بخور دادن ماساژ پوست، باعث افزایش شادابی و طراوت آن می‌شود و می‌توانید به آرامی با انگشت خود ناحیه گونه ها و گردن را به سمت بالا ماساژ دهید و در صورتی که پوست شما چرب نیست، می توانید همراه با ماساژ از روغن هم استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

استفاده از شکر برای پاکسازی پوست

شکر حاوی اسید گلیکولیک می باشد که این ماده تاثیر بسزایی در رفع خشکی پوست دارد و در صورتی که پوست در اثر عواملی مانند تابش خورشید دچار آسیب شده باشد، استفاده از شکر تأثیر بسزائی در رفع این آسیب ها دارد، زیرا باعث افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر شده و منجر به جوانسازی و افزایش طراوت پوست می شود، برای استفاده از شکر، می توانید اسکراپ تهیه کرده که تاثیر بسزایی در باز شدن منافذ پوست دارد برای تهیه اسکراب شکر می‌توانید طبق شیوه زیر عمل کنید.

استفاده از شکر برای پاکسازی پوست
۲ قاشق غذاخوری چای سبز را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و ۳ سه قاشق شکر را به این ترکیب اضافه کنید تا به صورت خمیر شکل در آید، اسکراب تهیه شده را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی پوست باقی بماند، سپس صورت را با آب خنک شستشو دهید، استفاده از این ترکیب تاثیر بسزایی در پاکسازی صورت دارد.

پاکسازی پوست صورت با لیمو ترش

لیموترش حاوی اسید سیتریک می باشد که تاثیر بسزایی در حذف آلودگی ها و چربی های اضافه پوست دارد و موجب لایه برداری پوست می شود و می توانید از آب لیموی تازه به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت خود استفاده کنید و آن را به صورت دورانی ماساژ دهید، سپس صورت را با آب ولرم شستشو داده و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید، برای تاثیرگذاری بیشتر این کار را چند بار در هفته تکرار کنید. همچنین می‌توانید از لیموترش ماسکی تهیه کرده و آن را بر روی صورت مورد استفاده قرار دهید که به شرح زیر است.

پاکسازی پوست صورت با لیمو ترش
یک قاشق چای خوری عصاره چای سبز را با یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری ماست و شش قاشق چای خوری شکر ترکیب کرده و مخلوط را به مدت ۲ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت باقی بماند، بعد از این زمان پوست را با آب ولرم شستشو دهید، برای نتیجه بخشی بهتر است، هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

استفاده از روغن جوجوبا و خاک رس برای پاکسازی صورت در خانه

روغن جوجوبا حاوی ویتامین هایی از قبیل ویتامین E ویتامین B، مس، روی، کروم می باشد و اسیدهای چربی مانند اسید اولئیک، اسید اوره از ترکیبات این روغن می باشد و این روغن از نظر ترکیبات شیمیایی با سایر روغن ها متفاوت است، زیرا نوعی موم اشباع نشده می باشد و تاثیر بسزایی در نرم کنندگی پوست و افزایش رطوبت آن دارد.

استفاده از روغن جوجوبا و خاک رس برای پاکسازی صورت در خانه
این روغن تاثیر بسزایی در سلامت پوست و رفع ضایعات پوستی دارد به طوری که طبق یک تحقیق افرادی که سه بار در هفته از ماسک روغن جوجوبا و خاک رس استفاده کرده اند، بعد از دوماه ضایعات پوستی آنها به اندازه قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است، زیرا خاک رس نیز تاثیر بسزایی در پاکسازی پوست داشته و با انواع پوست سازگار می‌باشد، بنابراین زمانی که با روغن جوجوبا ترکیب می شود تاثیر آن دو چندان می شود.

استفاده از اسکراب بادام

یکی از اسکراب هایی که موجب لایه برداری قوی پوست شده و جوش های سرسیاه، لکه های تیره و هرگونه مواد آلوده و غیر بهداشتی را از سطح پوست، پاکسازی می‌کند اسکراب بادام می باشد، زیرا بادام حاوی مواد طبیعی و مواد معدنی زیادی می باشد و با هر نوع پوستی سازگاری دارد و استفاده از اسکراب آن باعث تحریک گردش خون و کلاژن سازی در پوست شده و تاثیر بسزایی در استحکام و سفتی آن دارد. تهیه اسکراب بادام به شرح زیر است.

استفاده از اسکراب بادام
نصف فنجان بادام آسیاب شده را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و نصف فنجان شکر قهوه ای و یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل ترکیب کنید و در آخر نصف فنجان روغن نارگیل را به این ترکیبات اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید، می توانید این ترکیب را به مدت سه ماه نگهداری کنید.
برای استفاده از این ترکیب کافیست آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید و این ترکیب به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی و مرطوب کنندگی فوق العاده ای که دارد، تاثیر بسزایی در پاکسازی پوست دارد.

آموزش پاکسازی صورت درخانه فقط با ۵ مرحله اساسی

۱- تمیز کردن پوست

اولین قدم برای پاکسازی پوست، تمیز کردن آن با شیرپاک کن می باشد، زیرا شیرپاک کن باعث می‌شود، تمامی آلاینده‌ها از سطح پوست از بین برود، برای استفاده از شیر پاک کن به مدت ۲ تا ۳ دقیقه شیر پاکن را به صورت دورانی بر روی پوست خود بمالید و همزمان ضربه های آرام به صورت خود بزنید، سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

۲- لایه برداری پوست

برای لایه برداری پوست می توانید از کرم های موضعی و یا روش های خانگی که برای پاکسازی پوست وجود دارد، استفاده کنید تا پوست شما به خوبی لایه برداری شده و موجب افزایش درخشندگی پوست شود، لایه بردار باید با نوع پوست شما سازگار باشد، تا موجب تحریک پوست نشود و همچنین در هنگام لایه برداری باید موها را کاملا از روی صورت جمع کنید.

۳- رطوبت رسانی به پوست

یکی از با اهمیت ترین مراحل پاکسازی پوست،  آبرسانی آن می باشد، زیرا رطوبت رسانی باعث افزایش لطافت و نرمی پوست می شود و تاثیر بسزایی در از بین بردن آلودگی های پوست و باز کردن منافذ پوست دارد و باعث می‌شود صورت شما جوش نزند.

آموزش پاکسازی صورت درخانه فقط با ۵ مرحله اساسی

۴- استفاده از ماسک

ماسک تاثیر بسزایی در تقویت پوست دارد، بنابراین بهترین ماسک را انتخاب کنید و آن را به صورت هفتگی مورد استفاده قرار دهید، اما این نکته را مد نظر داشته باشید که این ماسک ها در نواحی سوراخ بینی، ابرو و چشم ها استفاده نشود، زیرا ممکن است باعث ایجاد التهاب دراین نواحی شود و بهترین زمان برای قرار دادن ماسک بر روی صورت حدود ۲۰ دقیقه می باشد، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

۵- استفاده از مرطوب کننده

بعد از انجام تمامی مراحل پاکسازی، استفاده از مرطوب کننده تاثیر بسزایی در افزایش لطافت و درخشندگی پوست دارد و همچنین کرم هایی که برای مرطوب سازی استفاده می شود، باید با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد و تمامی افراد نمی توانند از یک نوع کرم استفاده کنند و کرم هایی که برای پوست چرب مورد استفاده قرار می گیرد با کرم هایی که برای پوست صورت خشک استفاده می‌شود، متفاوت است.
لازم به ذکر است در تمامی مراحل پاکسازی ماساژ دادن پوست تاثیر بسزائی در رفع آلودگی ها و افزایش خونرسانی در پوست و همچنین قدرت ترمیم پوست دارد.

خیار برای پاکسازی صورت در منزل

خیار حاوی اسید کافئیک و ویتامین سی میباشد و تاثیر بسزایی در رفع التهابات پوستی دارد، بنابراین می توانید از ماسک خیار برای پاکسازی پوست استفاده کرده و شادابی زیادی را به پوست خود ببخشید، همچنین استفاده از ماسک خیار تاثیر بسزایی در رفع جوش‌های سرسیاه و آکنه دارد.
زمانی که پوست کدر میشود، نیاز به آبرسانی دارد و به دلیل اینکه ۹۶ درصد خیار را آب تشکیل میدهد، تاثیر بسزایی در آبرسانی پوست دارد و به همین دلیل بیشتر محصولات آرایشی از عصاره خیار که حاوی ترکیبات زیادی می باشد، استفاده می کنند از دیگر ترکیبات موجود در خیار می توان ویتامین آ را نام برد که باعث محافظت بدن در پوست در برابر رادیکال های آزاد می شود. در اینجا چند ماسکی را  که با خیار تهیه می شود، برای شما عنوان می‌کنیم.

۱- ماسک آرد نخودچی و خیار

ماسک خیار و آرد نخودچی باعث کاهش جوش های صورت می شود، برای تهیه آن سه قاشق عصاره خیار را با ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی، مخلوط کنید تا به صورت خمیر شکل درآید، سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، وبعد آن را با آب ولرم شستشو دهید، چنانچه از این ماسک هفته ای دوبار استفاده کنید، نتایج آن را در کوتاه مدت مشاهده خواهید کرد

۲- ماسک سیب زمینی و خیار

استفاده از ماسک سیب زمینی و خیار باعث کاهش روند پیری پوست و روشن سازی آن می شود و برای تهیه ماسک آب سیب زمینی و عصاره خیار را به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت بمالید و بعد از آن متوجه تغییرات خواهید شد.

خیار برای پاکسازی صورت در منزل

۳- ماسک خیار و عسل

چنانچه پوست شما حساس می باشد، ماسک خیار و عسل گزینه مناسبی برای پاکسازی منافذ پوست و لایه برداری آن است، برای تهیه این ماسک نصف قاشق عسل را با یک قاشق پوره خیار و دو قاشق جو دوسر ترکیب کنید، تا به صورت خمیری شکل درآید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را بر روی پوست قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

استفاده درست و کافی از پاک کننده ها برای پاکسازی صورت در خانه

پاک کننده، ماسک و شوینده های مختلفی وجود دارد که موجب پاکسازی پوست می شود، اما در صورتی که از این مواد به خوبی استفاده نشود، ممکن است باعث ایجاد آسیب های زیادی بر روی پوست شده و نه تنها تاثیری در افزایش شفافیت پوست نداشته باشد، بلکه باعث تیره شدن آن نیز شود. برای پاکسازی صورت در خانه می توان موارد زیر را در نظر داشته باشید

1- استفاده از تونر

با اینکه استفاده از تونر از مراحل پاکسازی صورت نیست، اما در صورتی که از یک تونر با ترکیبات ملایم بر روی پوست استفاده کنید، تاثیر بسزایی در محافظت پوست در برابر باکتریها دارد.
علاوه بر ماسک های ذکر شده، می توانید از ماسک های زیر نیز استفاده کنید

2- گردو

گردو موجب لایه برداری پوست می شود، برای استفاده از آن کافیست آن را به صورت پودر شده در آورید و سپس با دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری گردو ترکیب کرده و کمی صورت خود را مرطوب کنید و به آرامی ترکیب را به مدت بیست دقیقه بر روی صورت قرار دهید، سپس با آب ولرم پوست را شستشو دهید.

3- ماسک گلاب و آبلیمو

 گلاب یکی از ماسک هایی است که اگربر روی پوست استفاده کنید، تاثیر بسزایی در رفع آلاینده‌های پوست و حذف سلول های مرده دارد، برای استفاده از گلاب می توان، آن را با چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و سپس آن را بر روی صورت بمالید.

استفاده درست و کافی از پاک کننده ها برای پاکسازی صورت در خانه

4- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به آسانی در هر منزلی در دسترس می باشد و به دلیل این که سرشار از ویتامین های B، آنتی اکسیدان ها و آنزیم می باشد، تاثیر بسزائی در حذف سلول های مرده پوست و افزایش درخشندگی و کاهش التهابات آن دارد، برای استفاده از گوجه فرنگی، کافیست آن را برش داده و به آرامی بر روی پوست خود بمالید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید پاکسازی پوست صورت

۱- باعث کاهش استرس می شود.

صورت دارای عصب های زیادی می‌باشد، بنابراین ماساژ دادن صورت باعث می شود بدن در برابر ماساژ واکنش نشان داده و تاثیر زیادی بر عملکرد اندام ها و حس آرامش داشته باشد.

۲- روند پیری را به تاخیر می‌اندازد.

با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند، اما پاکسازی صورت و ماساژ دادن آن، باعث تقویت سلولی و تحریک کلاژن سازی در پوست می شود و باعث می شود، پوست شما ظاهر جوانتری داشته باشد.

۳- باعث سم زدایی پوست می شود.

پوست صورت به طور روزانه در برابر عوامل آلاینده زیادی می باشد و در صورتی که اقدام به سم زدایی پوست نشود، منجر به آسیب‌های پوستی زیادی خواهد شد، بنابراین استفاده از موادی مانند عصاره های گیاهی و روغن ها، تاثیر بسزایی در پاکسازی پوست و کاهش سموم و افزایش شادابی و درخشانی آن دارد.

فواید پاکسازی پوست صورت

۴- باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه و سر سفید می شود.

وجود جوش های سرسیاه و سرسفید موجب بسته شدن منافذ پوست می شود و پاکسازی صورت تأثیر بسزایی در کاهش جوش‌های سرسیاه و سفید دارد.

۵- باعث آبرسانی پوست می شود.

پاکسازی صورت تاثیر بسزایی در افزایش رطوبت آن دارد و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند و همچنین موجب لطافت و نرمی آن شده و از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند.

کلام آخر

به دلیل اینکه پوست در معرض آسیب‌های زیادی می‌باشد، بنابراین پاکسازی صورت در منزل تاثیر بسزایی در مراقبت از آن در برابر عوامل آسیب زا دارد، اما باید این ماسک متناسب با پوست شما باشد، تا مشکل خاصی برای پوست شما ایجاد نشود. انتخاب یک ماسک مناسب کار غیر ممکنی نمیباشد، زیرا پاک کردن چربی و کثیفی صورت یکی از نکات اساسی برای سلامت و درخشندگی آن می باشد و در صورتی که همیشه از مواد شوینده برای پاکسازی استفاده کنید، صورت شما شفاف نخواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x