کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان ترک پوستی(استریا) با مزوتراپی

ترک پوستی یا استریا به دلیل عوامل مختلفی در نواحی مختلف بدن ایجاد شده و باعث ایجاد ظاهری ناپسند بر روی پوست می شود با این که این ترک های پوستی هیچگونه دردی ندارد اما ظاهر آنها برای افراد ناپسند بوده و به دنبال روش هایی برای درمان این ترک های پوستی می باشند.
روش‌های مختلفی برای درمان ترک های پوستی وجود دارد، یکی از این روش ها مزوتراپی می باشد، در مزو تراپی از موادی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، فاکتورهای رشد، دارو ها و عصاره های گیاهی استفاده می‌شود که با تزریق این مواد به لایه های پوست، مواد مورد نیاز برای ترمیم سلول های آسیب دیده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و تاثیر بسزایی در کلاژن سازی پوست و رفع ترک های آن دارد.

درمان ترک پوستی(استریا) با مزوتراپی
در مزوتراپی علاوه بر موارد ذکر شده اسیدهیالورونیک نیز در ترکیبات آن وجود دارد که این ماده تاثیر بسزایی در درمان مشکلات پوستی دارد.
تزریق مواد ذکر شده با استفاده از سوزن های ریزی انجام می گیرد که این سوزن ها باعث ایجاد سوراخ های زیادی در سطح پوست شده و علاوه بر مواد تزریقی که باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شود، ایجاد این سوراخ ها نیز باعث تحریک کلاژن سازی می شود.

علت ایجاد ترک پوستی (استریا) چیست؟

پوست از سه لایه درم، اپیدرم و هیپودرم تشکیل شده است که ترک های پوستی در لایه درم ایجاد شده و به دلیل کشیدگی بیش از اندازه لایه های این بافت، ایجاد شده و به صورت رگه های سفید یا قرمز رنگ بر روی پوست ظاهر می شود، در واقع زمانی که راه های خونی مسدود می‌شود، باعث می‌شود مواد مغذی کامل به پوست نرسد و باعث ایجاد ترک های پوست شود و این ترک ها معمولا در ناحیه شکم، پا، دست و لب ها مشاهده می شود و در صورتی که به موقع درمان نشود، ممکن است این عارضه در سایر قسمت های بدن نیز ایجاد شود.

از دلایل ایجاد ترک های پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- پوست خشک

یکی از مهمترین دلایل ایجاد ترک های پوستی، خشکی پوست می باشد و در صورتی که پوست دارای رطوبت و روغن به میزان کافی باشد، این مشکل کمتر بر روی آن ایجاد می شود، اما در صورتی که میزان این مواد در بدن کاهش پیدا کند، باعث ایجاد ترک های پوستی می شود، خشکی پوست در اثر عواملی مانند مواد شیمیایی، داروها، هوای سرد و رطوبت بیش از اندازه ایجاد می شود، بنابراین مراقبت های لازم از پوست باید انجام شود، تا از ایجاد ترک های پوستی پیشگیری شود.

۲- بیماری پوستی

افرادی که به بیماری پوستی اگزما مبتلا هستند، این بیماری باعث ایجاد قرمزی و خارش در پوست شده و نواحی مختلف بدن را درگیر می کند، در صورتی که این بیماری باعث می شود، میزان خشکی پوست افزایش پیدا کند و موجب ترک خوردگی سطح پوست می شود.

۳- پسوریازیس

زمانی که عملکرد سیستم ایمنی با مشکل مواجه شود، این بیماری به پسوریازیس معروف است و در این بیماری سلول های پوست بیشتر از حالت طبیعی رشد می کند و این عامل باعث پوسته پوسته شدن پوست شده و موجب ایجاد ترک هایی برسطح آن می شود.

۳- دیابت

افرادی که به بیماری دیابت نوع یک و نوع دو مبتلا هستند، بیشتر در معرض ایجاد ترک های پوستی هستند، زیرا در این بیماری ها آب بدن کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد خشکی و پوسته هایی شده و در نهایت پوست دچار ترک خوردگی می شود.

۴- تغییر ناگهانی وزن

یکی از شایع ترین دلایل ترک های پوستی چاقی و لاغری ناگهانی می باشد، که در این صورت کشیدگی پوست به سرعت انجام شده و موجب پارگی سلول‌های لایه درم و ایجاد ترک های پوستی می شود.

۵- تغییرات هورمونی

زمانی که هورمون های بدن از تعادل خارج شود، تاثیر بر رطوبت پوست گذاشته و موجب ایجاد ترک‌های بر سطح آن می شود.

علت ایجاد ترک پوستی (استریا) چیست؟

۶- بدنسازی

در صورتی که بدنسازی به صورت اصولی انجام نشود، باعث کشیده شدن پوست و ایجاد ترک های پوستی می شود.

۷- ترک پوستی در اثر بارداری

در زمان بارداری پوست شکم بیش از اندازه کشیده می شود و موجب ایجاد ترک های برسطح شکم می شود و ایجاد این ترک ها بستگی به مقاومت پوست فرد و میزان تغییر وزن دارد.

۸- ژنتیک

بعضی از افراد به صورت ژنتیکی پوست نازکی دارند و بیشتر در معرض ایجاد ترک های پوستی هستند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کدام ناحیه دچار ترک پوستی می شود؟

همانگونه که در بالا گفتیم عوامل مختلف باعث ایجاد ترک‌های پوستی می شود به همین دلیل ممکن است، در نواحی مختلف ترک های پوستی ایجاد شود، قسمت هایی از بدن که پوست آنها نسبت به سایر قسمت ها نازک تر می باشد، بیشتر در معرض ایجاد ترک‌های پوستی می‌باشد از این نواحی می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- شکم

در زمان بارداری بیشتر ترک های پوستی در ناحیه شکم ایجاد می شود.

۲- سینه

زمانی که فرد دچار تغییرات وزنی می‌شود، این تغییرات باعث ایجاد ترک های پوستی در ناحیه سینه می شود.

۳- لگن

عوامل مانند ژنتیک، تغییرات وزنی و رشد ناگهانی باعث ایجاد ترک هایی در ناحیه لگن می شود.

کدام ناحیه دچار ترک پوستی می شود؟

۴- ران

در زمان بارداری و یا زمانی که فرد دچار رشد ناگهانی می‌شود، این تغییرات باعث ایجاد ترک های در ناحیه ران می شود.

۵- پهلو

بیشترین عاملی که باعث ایجاد ترک های پوستی در ناحیه پهلو می شود، تغییرات وزن می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علائم و نشانه های ترک پوست چیست؟

نشانه های ترک پوستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- رنگ پوست فرد

۲- میزان خاصیت ارتجاعی پوست

۳- نواحی که دچار ترک های پوستی شده است.

رنگ ترک های پوستی به گونه ای می باشد که با رنگ طبیعی پوست متفاوتی دارد و این تفاوت رنگ باعث می شود، ترک های پوستی به چشم بیاید از علائم ترک های پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

علائم و نشانه های ترک پوست چیست؟

۱- خطوطی که به صورت فرو رفته بر روی پوست ایجاد می‌شود و از نظر طول و عرض با یکدیگر متفاوت هستند.

۲- خطوطی که به رنگ های بنفش، قرمز، قهوه ای تیره بر روی پوست ظاهر می شود.

۳- رگهایی که به صورت نازک و براق بر سطح پوست ظاهر شده و به مرور زمان رنگ آنها مایل به سفید می شود.

۴- قبل از ایجاد ترک های پوستی ممکن است پوست دچار خارش و سوزش شود.

راههای درمان استریا

در صورتی که میزان ترک های پوستی به صورت محدود باشد و به تازگی بر سطح پوست ایجاد شده باشد می توان با دارو درمانی آنها را رفع کرد اما با گسترده شدن ترک های پوستی استفاده از داروهای درمانی، تاثیر زیادی در برطرف کردن این ترک ها ندارد و باید از راه های درمانی دیگر استفاده کرد. از این راه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- لیزر co۲ فرکشنال

استفاده از این نوع لیزر باعث سفت شدن پوست شده و تاثیر بسزایی در رفع ترک های پوستی در ناحیه بازو و ران دارد، میزان جلسات درمانی بستگی به میزان ترک های پوستی دارد، اما به طور معمول حدود ۳ تا ۶ جلسه زمان نیاز می باشد، تا ترک های پوستی رفع شود.

۲- لیزر rf فرکشنال

در این روش از امواج الکترومغناطیسی برای درمان ترک های پوستی استفاده می‌شود، که تعداد جلسات درمانی استفاده از این شیوه درمانی ۳ تا ۶جلسه می باشد.

۳- لیزر درمانی

در این روش، اشعه های لیزر به نواحی مورد نظر تابانده می‌شود و موجب تحریک سلول های رنگدانه ی پوست در محل لیزر می شود و باعث همرنگ سازی ترک ها با سایر قسمت های پوست می شود.

۴- میکرونیدلینگ

این روش درمانی لایه درم پوست را هدف قرار داده و سوزن های ریزی سطح پوست را سوراخ کرده و موجب کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شود،  این سوزن ها به قدری ظریف هستند که باعث ایجاد خونریزی در ناحیه مورد نظر نمی شود، گاهی ممکن است باعث قرمزی پوست شود. استفاده از این شیوه درمانی موجب کاهش ترک های پوستی و ظاهر بهتر پوست می‌شود و برای دریافت نتایج مثبت نیاز به بیشتر از یک جلسه درمان می باشد.

راههای درمان استریا

۵- میکرودرمی

این روش درمانی لایه اپیدرم و درم را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث لایه برداری سلول های مرده از پوست شده و ظاهر ترک خورده پوست را به صورت قابل ملاحظه‌ای ترمیم کند، اما استفاده از این شیوه درمانی ممکن است باعث خشکی پوست و التهاباتی برسطح آن شود که این التهابات، بعد از یک روز کاهش پیدا کرده و پوست ترمیم می شود.

۶- درمان های موضعی

از ارزانترین راه های کاهش ترک های پوستی استفاده از کرم ها و پمادهای موضعی می باشد که برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی نیاز به مدت زمان طولانی می باشد، اما به یاد داشته باشید که استفاده از این کرم ها باعث کاهش رنگ ترک های پوستی می شود، اما تاثیری در حذف آنها ندارد.

۷- لایه برداری پوست

یکی از ساده ترین راه ها برای رفع ترک های پوستی لایه برداری آن می باشد، که باعث جداسازی سلول های مرده پوست شده و سلول های جدید جایگزین سلول های مرده می شود و تاثیر بسزائی در رفع ترک های پوستی دارد، استفاده از این شیوه درمانی ممکن است باعث خشکی پوست شود، بنابراین برای کاهش خشکی از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

۸- جراحی زیبایی

گاهی میزان ترک های پوستی به قدری شدید و عمیق می باشد که استفاده از روش های کم تهاجمی و غیرتهاجمی تاثیر زیادی در حذف آنها از سطح پوست ندارد و افراد به ناچار از جراحی پوست استفاده می کنند، هرچند این روش درمانی ممکن است عارضه های زیادی برای فرد به همراه داشته باشد و هزینه آن نسبت به سایر روش ها بالاتر باشد، اما باعث حذف ترک های پوستی به صورت دائم می شود.
یکی از روش‌های جراحی که باعث حذف چربی های اضافه بدن می شود و تاثیر زیادی در استحکام بیشتر پوست و از بین رفتن ترک های پوستی دارد، روش ابدومینو بلاستی است. روش های طب سنتی در درمان ترک های پوست
بعضی افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از روش های پزشکی از روش های درمانی طب سنتی استفاده کنند که این روش ها عبارتند از:

1- ویتامین آ

ویتامین آ تأثیر زیادی در جوانسازی پوست و صاف کردن آن دارد، این ویتامین در مواد خوراکی مانند هویج و سیب زمینی شیرین و بعضی از کرم های پوستی یافت می شود، در صورت امکان می توانید از قرص های ویتامین استفاده کنید.

2- شکر

شکر موجب لایه برداری پوست می شود و تاثیر بسزایی درجوانسازی آن دارد، برای استفاده از شکر  کافیست مقداری شکر را با روغن بادام یا نارگیل ترکیب کرده و سپس مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید و بر روی ناحیه موردنظر قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت چند بار در هفته این روش تکرار شود.

3- استفاده از محصولات حاوی هیالورونیک اسید

یکی از ترکیباتی که تاثیر زیادی در افزایش کلاژن پوست و آبرسانی آن دارد، هیالورونیک اسید می باشد که افزایش این ترکیبات در پوست باعث افزایش استحکام آن می شود.

4- سرکه سیب

سرکه سیب تاثیر زیادی در رفع بعضی مشکلات پوستی دارد که یکی از این مشکلات پوستی ترک های پوستی می باشد، برای استفاده از سرکه سیب کافیست نصف فنجان سرکه سیب رقیق شده با آب را در اسپری بریزید و در زمان خواب آن را بر روی ناحیه مورد نظر بپاشید و اجازه دهید به مدت یک شب بر روی پوست بماند، نتایج آن را بعد از چند ماه مشاهده خواهید کرد.

5- جوش شیرین

جوش شیرین باعث لایه برداری سلول های مرده و آسیب دیده پوست می شود و در صورتی که از این ماده به صورت مداوم استفاده شود، تاثیر بسزائی در رفع ترک های پوست دارد، بعضی از افراد نسبت به این ماده حساسیت نشان می دهند، بنابراین حتماً باید قبل از استفاده از آن، این مورد را در نظر داشته باشید. برای استفاده از جوش شیرین کافیست نصف قاشق جوش شیرین را با مقداری آبلیمو مخلوط کرده تا به صورت خمیر درآید و سپس ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه موردنظر قرار دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین روش درمان استریا (ترک پوستی) چیست؟

یکی از بهترین روش ها برای درمان ترک های پوستی مزوتراپی می باشد که این روش باعث رساندن مواد مغذی به پوست، جهت کلاژن سازی می شود، زیرا ترک های پوستی به دلیل کاهش کلاژن پوست ایجاد می شوند و با استفاده از مزوتراپی می توان میزان کلاژن را در ناحیه مورد نظر افزایش شد.

بهترین روش درمان استریا (ترک پوستی) چیست؟

مزایای مزوتراپی استریا

۱- این روش درمانی به صورت کم تهاجمی انجام می شود، بنابراین میزان عوارض آن به شدت کاهش پیدا می کند.

۲- برای استفاده از این شیوه درمانی نیازی به جراحی پوست نمی باشد.

۳- نتایج مزوتراپی استریا در مدت زمان کوتاهی بر روی پوست قابل مشاهده می باشد و نسبت به سایر روش های درمانی مدت زمان انجام آن کمتر می باشد.

مزایای مزوتراپی استریا

۴- به دلیل اینکه در مزوتراپی پوست، مواد مغذی پوست به آن تزریق می‌شود، بنابراین درمان تاثیر زیادی در ترمیم لایه های آسیب دیده پوست دارد.

در مزوتراپی پوست از داروهای شیمیایی به صورت حداقل استفاده می‌شود، بنابراین عوارض ناشی از این دارو ها کاهش پیدا می کند.

عوارض مزوتراپی استریا

با توجه به اینکه در این روش درمانی، مواد مغذی مورد نیاز پوست به آن تزریق می‌شود، اما مانند سایر روش های درمانی ممکن است دارای معایبی نیز باشد و بعضی از افراد بعد از استفاده از این شیوه درمانی دچار عوارضی شوند که از این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ممکن است در ناحیه درمانی به میزان کم کبودی، تورم و درد احساس شود که این عوارض به صورت موقت بوده و بعد از چند روز کاملا برطرف خواهد شد.

۲- استفاده از این شیوه درمانی موجب حذف کامل ترک های پوستی نمی شود و ممکن است خطوط ترک های پوستی بر روی آن باقی بماند.

عوارض مزوتراپی استریا

۳- بعضی افراد بعد از استفاده از این شیوه درمانی در زیر پوست آنها مایع تجمع پیدا می کند.

۴- در صورتی که پزشک متخصص از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نباشد و اصول بهداشتی را رعایت نکند، ممکن است باعث ایجاد عوارضی مانند خونریزی و حالت تهوع شود، بنابراین استفاده از این شیوه درمانی برای خانم های باردار و شیرده و همچنین افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند، ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیادی شود، بنابراین بهتر است این افراد از این روش درمانی استفاده نکنند.

هزینه مزوتراپی برای رفع ترک پوستی (استریا)

در ترکیبات مزوتراپی از مواد مغذی و ویتامین های مختلفی استفاده می‌شود که این مواد در افراد مختلف با توجه به شرایط پوستی آنها متفاوت می باشد، بنابراین نمی توان هزینه ثابتی برای آن تعیین کرد، علاوه بر این، موارد دیگری در تعیین هزینه مزوتراپی تاثیر گذار می باشد، که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- موقعیت جغرافیایی کلینیک

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت های مختلفی می باشند و موقعیت آنها بر روی هزینه دریافتی تاثیرگذار می باشد، هر چه موقعیت جغرافیایی یک کلینیک بهتر باشد، هزینه هایی که باید بپردازند افزایش پیدا می‌کند و این مورد بر روی هزینه دریافتی مزوتراپی نیز تاثیر گذار است.

۲- میزان مهارت و تجربه پزشک

مهارت پزشک متخصص تاثیر زیادی در کاهش عوارض و دریافت نتایج دارد، هر چه پزشک متخصص از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، امکان دارد هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا کند.

هزینه مزوتراپی برای رفع ترک پوستی (استریا)

۳- میزان شدت و گستردگی ترک های پوست

هرچه شدت ترک های پوستی عمیق تر باشد، نیاز به مواد بیشتری برای تزریق بوده و هزینه مزوتراپی نیز افزایش پیدا می کند، همچنین در صورتی که ترک های پوستی نواحی مختلف بدن را درگیر کرده باشد، نیاز به مواد تزریقی بیشتری دارد و هزینه مزوتراپی افزایش می یابد.

روش های پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی

با اینکه روش‌های مختلفی برای از بین بردن ترک های پوستی وجود دارد اما ممکن است این روش ها در بعضی از افراد پاسخگو نبوده و درمان نیاز به زمان زیادی داشته باشد، بنابراین افراد به جای اینکه به فکر درمان ترک های پوستی باشند، بهتر است از ایجاد ترک های پوستی پیشگیری کنند. از روش هایی که تاثیر زیادی در پیشگیری از ترک ها دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- تثبیت وزن

تغییر وزن ناگهانی تاثیرات زیادی بر روی پوست داشته و باعث ایجاد ترک های پوستی می‌شود، بنابراین چنانچه قصد دارید وزن خود را تغییر دهید، تغییر وزن زیر نظر پزشک تغذیه انجام شود تا با رعایت اصول، بهترین برنامه برای رژیم غذایی شما ارائه شود و از تغییر وزن ناگهانی پیشگیری شود.

۲- ماساژ پوست با استفاده از روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی تاثیر بسزائی در افزایش انعطاف پذیری پوست دارد و باعث پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی می شود به خصوص در زمان بارداری که بیشتر خانم ها مستعد ایجاد ترک‌های پوستی هستند، استفاده از روغن هایی مانند روغن نارگیل و کرچک تاثیر بسزایی در جلوگیری از این مشکل دارد. برای ماساژ دادن پوست با این روغن ها کافیست در روز حداکثر سه بار پوست را با این روغن ها ماساژ دهید و بیشتر ماساژ پوست در نواحی شکم، باسن، سینه ها و پشت کمر باشد،  ماساژ را تا زمانی که روغن جذب پوست شود، ادامه دهید.

روش های پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی

۳- انجام ورزش های مخصوص

انجام حرکات ورزشی در سلامت انسان و پیشگیری از ترک های پوستی تاثیر بسزایی دارد و استفاده از انجام این ورزش ها باعث افزایش کشیدگی پوست شده و از عواملی که باعث ترک های پوستی می‌شود جلوگیری می کند، انجام این ورزش ها علاوه بر کشیدگی پوست موجب خون رسانی شده و از ایجاد ترک های پوستی پیشگیری می کند.

۴- مصرف برخی ویتامین ها

مصرف بعضی ویتامین ها تأثیر بسزائی در سلامت پوست دارد از این ویتامین ها می توان ویتامین E و ویتامین C را نام برد، که مصرف ویتامین E باعث پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی می شود و ویتامین C تاثیر زیادی در تولید کلاژن دارد، بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود از مواد غذایی استفاده کنید که حاوی این ویتامین ها باشد و برای  تهیه یک رژیم غذایی مناسب می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه زمانی برای ترک های پوستی به پزشک مراجعه کنیم؟

ترک های پوستی به صورت طبیعی باعث ایجاد مشکل خاصی در بدن نمی‌شود، اما گاهی بروز این ترک‌ها نشانه‌ای از یک بیماری خاص می باشد و یا اینکه باعث کاهش اعتماد به نفس افراد شده و از بدنشان خجالت می کشند، در صورتی که ایجاد ترک های پوستی باعث افزایش ناگهانی وزن، نازک شدن پوست و ضعف عضلانی شود، بهتر است در این مواقع از یک متخصص پوست مشورت بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x