کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

پلاسما جت برای لک صورت

داشتن پوستی شاداب و جوان تأثیر زیادی بر روی جذابیت و زیبایی افراد دارد اما ممکن است پوست در معرض عوامل مختلف مانند آلودگی ها و عوامل درونی، دستخوش تغییراتی شده و از شادابی آن کاسته شود و این مورد باعث کاهش اعتماد به نفس افراد شده و از حضور در اجتماعات دوری کنند. یکی از این عارضه های پوستی وجود لکه بر سطح پوست می باشد که این موضوع باعث نگرانی افراد شده و افراد به دنبال راهکارهایی برای درمان لکه های پوستی می باشند.
روش های مختلفی برای درمان لکه های پوستی وجود دارد که یکی از این روش ها پلاسماجت می باشد.
پلاسما جت روش غیر تهاجمی می باشد که برای درمان نیازی به ایجاد زخم و برش بر روی پوست نیست، بدون درد و به صورت سرپایی انجام می گیرد و نیازی به بستری شدن و دوره نقاهت ندارد، نتایج آن در کوتاه مدت بر روی پوست ظاهر شده و میزان ماندگاری نتایج آن طولانی می باشد.

پلاسما جت برای لک صورت
استفاده از این روش درمانی تاثیر بسزایی در درمان لکه های پوستی، جای زخم و بریدگی، افتادگی و چین و چروک هایی که در اثر افزایش سن ایجاد شده است، دارد.
پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن بیشتر در معرض عوامل مختلفی مانند نور آفتاب، جای زخم و جوش و یا عوامل ویروسی می باشد و لکه های زیادی ممکن است بر روی آن ایجاد شود، استفاده از روش پلاسما جت باعث کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر شده و در اثر گرمایی که ایجاد می‌شود، این گرما به عمق پوست نفوذ می کند و باعث از بین رفتن سلول های آسیب دیده پوست می شود، که این فرایند منجر به کلاژن‌سازی در ناحیه مورد نظر می شود.

درمان لک و تیرگی پوست

لکه های پوستی در اثر افزایش میزان ملانین  در پوست ایجاد می‌شوند و روش درمان لکه های پوستی به دلیل منشا ایجاد آن و میزان علائم ایجاد شده، متفاوت می باشد به همین علت نمی توان از یک روش درمانی برای تمامی افراد استفاده کرد، زیرا عوامل مختلف باعث ایجاد لک و تیرگی بر سطح پوست می شود.

از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- وجود آکنه بر سطح پوست

ممکن است در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، جوش های پوستی ایجاد شود که معمولا این جوش ها به صورت سر سیاه یا سر سفید می باشد و در صورتی که این جوش ها درمان نشود، ممکن است باعث ایجاد زخم و تیرگی و لکه پوستی شود.

۲- قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

وجود ملانین در پوست باعث محافظت آن در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید می شود و در صورتی که میزان تابش نور خورشید زیاد باشد، این فرآیند باعث افزایش تولید ملانین در پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شود و لکه های زیادی در سطح پوست ایجاد می کند.

۳- به‌هم‌ ریختگی میزان تعادل هورمون ها

در صورتی که در تعادل هورمون های بدن اختلال ایجاد شود، این اختلال دارای عوارضی می باشد که یکی از این موارد، ایجاد لکه های پوستی می باشد.

درمان لک و تیرگی پوست

۴- وراثت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر ایجاد لکه های پوستی ژنتیک می باشد.

۵- ایجاد زخم بر روی پوست

ممکن زخم هایی بر روی پوست ایجاد شود و در زمانی که این زخم ها التیام پیدا می کند، اثرات آن بر روی پوست باقی مانده و موجب تیرگی پوست شود.

۶- ابتلای افراد به بیماری دیابت

بیماری دیابت ممکن است باعث ایجاد لکه های تیره بر سطح پوست شود.

گاهی افراد به دلیل اینکه لکه های پوستی آن ها مشابه لکه های پوستی افراد دیگر می باشد، از آن رو از روش های درمانی آن افراد استفاده می کنند، اما باید بدانید که هرگونه درمان خودسرانه ممکن است باعث ایجاد آسیب های بیشتری در سطح پوست شده و برای درمان لکه های پوستی از روش‌های درمانی مختلفی استفاده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه از ایجاد لک جلوگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است برای لکه های صورت نیز باید از راهکارهایی که باعث جلوگیری از ایجاد لکه های پوستی می شود استفاده کرد از این راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استفاده از کرم ضد آفتاب

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم یکی از دلایل ایجاد لک‌های صورت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد، که اشعه ماورای بنفش باعث افزایش ملانین پوست و تیرگی آن می شود بنابراین  برای جلوگیری از اشعه ی مضر نور خورشید بهتر است از کرم ضدآفتاب متناسب با پوست و شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارید استفاده کنید و این استفاده به صورت منظم و مکرر باشد.

۲- استفاده از یک روش مناسب برای حذف موهای زائد

افراد از روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند که از این روش ها می توان استفاده از موچین، اپیلاسیون، بند را نام برد که استفاده از این روش ها ممکن است باعث التهاب پوست شود و با گذشت زمان التهاباتی را بر روی سطح پوست ایجاد کند و گاهی استفاده از این روش ها باعث می شود، موها به طور کامل از بین نرود و هنگامی که مو از پوست جدا می شود ناحیه مورد نظر دچار خونریزی شده و لکه هایی را در آن ناحیه ایجاد کند، بنابراین انتخاب روش مناسب برای از بین بردن موهای زائد بر زیبایی آن تاثیر گذار می باشد.
یکی از روش های مناسب برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از لیزر می باشد که علاوه بر حسب موهای زائد، تاثیر بسزایی در درمان و ایجاد لکه های پوستی دارد، اما بعد از لیزر موهای زائد باید از ضدآفتاب استفاده شود.

چگونه از ایجاد لک جلوگیری کنیم؟

۳- پرهیز از دستکاری کردن جوش ها

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند و در دوره جوانی و نوجوانی بیشتر پوست با آن مواجه می‌شود وجود جوش ها در قسمت های مختلف به خصوص صورت می باشد، اما باید بدانید که دستکاری این جوش ها باعث ماندگار شدن جای جوش بر روی صورت و تبدیل شدن آن به تیرگی و لک بر روی پوست می شود بنابراین از دستکاری کردن جوش ها باید خودداری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۴- انجام آزمایش چکاپ هر چند وقت یکبار

گاهی وجود بعضی از بیماریها، باعث ایجاد لکه های صورت می شود، از این بیماری ها می توان به ایجاد اختلال در غده تیروئید و همچنین بیماری‌های کلیوی و کبدی را نام برد و در صورتی که فرد به این بیماری ها مبتلا شود، ممکن است لکه هایی بر روی صورت ایجاد شود، همچنین مصرف بعضی از داروها ممکن است دارای عوارضی باشد و این عوارض به صورت لک بر روی پوست بروز کند.

۵- داشتن تغذیه مناسب و خواب کافی

رژیم غذایی افراد باید سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن باشد و در صورتی که بدن با کمبود این ویتامین ها مواجه شود، ممکن است عوارضی بر روی پوست ایجاد شود و همچنین داشتن خواب کافی تاثیر بسزایی در زیبایی پوست و جذابیت آن دارد.

روش های درمان لکه های پوستی

روش های مختلف برای درمان لکه های پوستی وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- لیزر درمانی

 یکی ازموثر ترین روش ها برای درمان لکه های پوستی، استفاده از لیزر می باشد که لیزر به ناحیه مورد نظر تابانده می شود و این اشعه ها رنگدانه های ایجاد شده در اثر تولید ملانین را تحت تاثیر قرار داده و با از بین بردن رنگدانه ها باعث از بین رفتن لکه های پوستی می‌شود، زمانی که رنگدانه ها به ذرات ریزتری تجزیه می شوند به مرور زمان از پوست جدا شده و پوست جدید جایگزین آن می شود.
استفاده از این روش درمان، تاثیر بسزایی در درمان لکه های تیره ایجاد شده در اعماق پوست نیز دارد و تنها بعد از انجام چهار تا ۵ روز لکه های پوستی از بین خواهد رفت.

۲- لایه برداری شیمیایی

یکی از روش هایی که برای درمان لکه های قهوه ای استفاده می شود، لایه برداری شیمیایی می باشد در این روش درمانی از محلول های شیمیایی بر روی پوست استفاده می شود و استفاده از این محلول ها باعث از بین رفتن لایه های خارجی پوست می شود و پوست جدید جایگزین پوست های از بین رفته شده و منجر به ایجاد پوستی صاف و بدون لک می شود.
استفاده از این روش درمانی در صورتی مناسب می باشد، که استفاده از روش های درمان سطحی دیگر، برای درمان پاسخگو نبوده باشد. این لایه بردار ها از نظر میزان شدت به سه دسته ملایم، متوسط و عمیق تقسیم بندی می شوند، که نوع ملایم آن دارای ترکیب هایی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک می باشد.

روش های درمان لکه های پوستی

۳- میکرودرم آبریژن

برای استفاده از این روش درمان، نیاز به جراحی نمی باشد و تنها با ایجاد خراش های کوچکی بر روی پوست، باعث لایه برداری پوست و جایگزین شدن پوست جدید و سالم می شوند.
اگرچه از میکرودرم برای قسمت های مختلف بدن استفاده می شود اما معمول ترین آن صورت می باشد و بعد  استفاده از این روش درمانی ممکن است پوست جدید در صورت به رنگ صورتی باشد که این رنگ بعد از حدود یک ماه کاملا از بین رفته و نتایج این روش درمانی به خوبی بر روی پوست قابل مشاهده می باشد و برای تاثیرگذاری بیشتر این روش درمانی بعد از درمان باید از کرم‌های تجویز شده توسط پزشک و مرطوب کننده استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

لیزر اربیوم فوتونا

یکی از بهترین روش ها برای زیبایی پوست و رفع لکه های پوستی، لیزر اربیوم فوتونا می باشد که استفاده از این لیزر به صورت غیر تهاجمی بوده و نیازی به جراحی و بیهوشی نمی باشد استفاده از لیزر اربیوم از روی پوست و یا داخل دهان انجام می‌شود و نیازی به تزریق نیست و باعث افزایش استحکام و سفتی پوست در طی چند مرحله می شود و تاثیر بسزایی در رفع لکه های پوستی و جای جوش دارد، به همین دلیل افراد زیادی از این روش درمانی برای از بین بردن لکه های پوستی استفاده می کنند.
استفاده از این روش دوره نقاهتی ندارد و همچنین میزان عوارض آن بسیار کم می باشد.

اما برای تاثیرگذاری بیشتر این روش درمانی، مراقبت هایی بعد از انجام لیزر باید صورت گیرد که از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مصرف مرکبات بعد از انجام لیزر و رژیم غذایی شما باید سرشار از سبزیجات و میوه هایی مانند پرتقال باشد، زیرا این موارد تاثیر بسزایی در جوانسازی و افزایش کلاژن پوست دارد.

۲- خواب کافی

داشتن خواب کافی تأثیر بسزایی در طراوت پوست دارد.

لیزر اربیوم فوتونا

۳- انجام تمرینات ورزشی

 برای اینکه پوست شاداب و باطراوت داشته باشید  ورزش کردن می تواند کمک زیادی به شما داشته باشد، ورزش هایی مانند یوگا باعث افزایش گردش خون در پوست شده و کلاژن سازی را تحریک می کند.

۴- نوشیدن آب به میزان کافی

نوشیدن آب باعث افزایش گردش خون می‌شود و تاثیر بسزایی در شادابی و رفع مشکلات پوستی دارد، بنابراین روزانه حداقل به میزان ۸ لیوان آب بنوشید.

فیس آپ

یکی از روش ها جهت پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده از دستگاه لایه بردار فیس آپ می باشد که این دستگاه با سایش و ماساژی که بر روی پوست ایجاد می‌کند، باعث لایه برداری و پاکسازی پوست شده و تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد.
ماساژ و سایش پوست باعث تحریک کلاژن سازی شده و افزایش کلاژن در ناحیه مورد نظر باعث رفع مشکلات پوستی و افزایش شادابی آن می شود، استفاده از این روش در نواحی مختلف بدن امکان پذیر است. حتی استفاده از آن در نواحی اطراف چشم بدون خطر و راحت می باشد. 

فیس آپ
در این دستگاه برای نواحی مختلف بدن، باتوجه به شرایط پوست افراد از سری های مختلفی استفاده می شود که این سری ها به گونه ای طراحی شده اند که با توجه به میزان شدت آسیب پوستی و ضخامت پوست به کار برده می شود. اما استفاده از این روش برای افرادی که در ناحیه درمانی مورد نظر زخم و خراش دارند، امکان پذیر نمی باشد. همچنین یکی دیگر از موانع استفاده از دستگاه لایه بردار فیس آب وجود عفونت های باکتریایی و ویروسی در سطح پوست می باشد.

مزوتراپی و مزوژل تراپی برای درمان لک صورت

یکی از روش های درمانی برای رفع لکه های صورت مزوتراپی می باشد که در این روش داروهای خاصی با استفاده از سوزن های ظریف به ناحیه میانی پوست تزریق شده و با تاثیری که بر افزایش گردش خون و آبرسانی پوست دارد، تاثیر بسزایی در رفع لکه صورت دارد. داروهای تزریقی دارای ویتامین ها آنزیم ها و هورمون های مختلف می باشد.
در مزوژل تراپی ماده به نام مزوژل که حاوی ویتامین ها به علاوه هیالورونیک اسید می باشد، به ناحیه مورد نظر تزریق شده و باعث تحریک کلاژن سازی و افزایش خونرسانی به ناحیه مورد نظر می شود، استفاده از این ماده باعث حجم دهی به ناحیه مورد نظر نمی شود و تنها با تاثیری که بر کلاژن سازی دارد، باعث شفاف تر شدن پوست و جوانسازی آن می شود.

مزوتراپی و مزوژل تراپی برای درمان لک صورت
تفاوت مزوتراپی با مزوژل تراپی در غلظت اسید هیالورونیک اسید می باشد زیرا در مزوژل تراپی غلظت اسید هیالورونیک بیشتر می باشد، غلظت این ماده باعث ماندگاری نتایج این روش درمانی می شود.

دارو درمانی

گاهی افراد ترجیح می دهند با استفاده از دارو ، باعث درمان لکه های پوست شوند و این داروها با تاثیری که بر تولید ملانین دارند، باعث روشن شدن پوست و رفع تیرگی های پوست می شود، اما تاثیر این داروها در سنین پایین بیشتر بوده و با افزایش سن تاثیر این دارو ها کمتر بوده و گاهی هیچ اثری بر پوست ندارد.
آنزیم تیروزیناز باعث تولید ملانین می شود و داروهای مصرفی با تاثیری که بر آنزیم تیروزیناز دارند، باعث کاهش تولید رنگدانه های پوست می شود، اما زمانی که دارو مصرف نشود فعالیت آنزیم تیروزیناز به حالت اولیه باز می گردد و باعث تولید ملانین می شود و گاهی بعد از قطع دارو میزان ملانین بیشتری تولید شده و باعث افزایش میزان لکه های پوستی می‌شود.

دارو درمانی
یکی از داروهایی که برای درمان تیرگی و لک های پوست استفاده می شود، داروی ضد لک هیدروکینون می باشد که اثرات این دارو به صورت موقتی بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، از داروهای دیگر می توان آریوتین و کوجیک اسید را نام برد و همچنین کرم های لکه بری برای رفع تیرگی های پوست وجود دارد که این کرم‌ها حاوی AHA بوده و با تاثیری که بر روی لایه های سطحی پوست دارد، موجب پراکنده شدن ذرات ملانین شده و باعث لایه برداری پوست می شود، اما اثر آن به صورت موقت است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

از بین بردن لک صورت با پلاسما

یکی از روش های درمانی برای از بین بردن لکه های صورت پلاسما جت می باشد که در این روش از ماده ای به نام پلاسما استفاده می‌شود و این ماده گازی شکل حرارت بالایی دارد، اما در برخورد با مواد دیگر سریعاً دمای آن کاهش پیدا کرده و سرد می شود.
این ماده با استفاده از دستگاهی به نام پلاسما جت به پوست ناحیه مورد نظر وارد شده و باعث تبخیر لایه‌های مختلف پوست می‌شود و این آسیب هایی که به پوست وارد می شود، منجر به تحریک کلاژن سازی در ناحیه موردنظر می شود. 
استفاده از این روش درمانی ممکن است زخم‌های کوچکی را در ناحیه مورد نظر ایجاد کند که بعد از دو روز این زخم ها درمان شده و اثری از آنها بر روی پوست باقی نمی ماند. میزان تاثیرگذاری این روش درمانی در افراد مختلف متفاوت می باشد، اما در صورتی که میزان مشکلات پوستی در حد جزئی باشد، تاثیر این روش درمانی بیشتر بوده و ممکن است با یک جلسه درمان مشکل پوستی رفع شود اما با افزایش سن به دلیل کاهش کلاژن سازی پوست و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست، نیاز به تکرار جلسات درمانی می باشد تا نتایج رضایت‌ بخشی دریافت شود.
استفاده از این روش درمانی علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن لکه های صورت می شود، تاثیر بسزایی در سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک دارد و به دلیل اینکه استفاده از این روش درمانی نیاز به بیحسی و بیهوشی ندارد، افراد زیادی تمایل دارند از این روش درمانی استفاده کنند.

از بین بردن لک صورت با پلاسما

اما برای تاثیرگذاری بیشتر این روش درمانی پس از انجام پلاسما جت، فرد باید مراقبت هایی انجام دهد که این مراقبت ها عبارتند از:

۱- به مدت یک هفته بعد از انجام پلاسماجت از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری شود و در صورت لزوم حتماً از کرم ضدآفتاب و کلاه های نقاب دار استفاده شود.

۲- به مدت یک هفته بعد از انجام پلاسماجت از مصرف داروهای رقیق کننده خون، مانند آسپرین  و وارفارین خودداری شود.

۳- امکان دارد بعد از پلاسما جت، زخم هایی بر روی پوست ایجاد شود، بنابراین از دستکاری زخم ها خودداری شود، زیرا دست کاری باعث ایجاد عفونت و ماندگار شدن جای زخم بر روی پوست خواهد شد.

۴- به مدت یک هفته بعد از انجام پلاسماجت از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.

۵- در صورتی که پزشک، داروهایی برای شما تجویز کرده است، داروها باید به طور منظم مصرف شود.

۶- در صورتی که از این روش درمانی برای برطرف کردن مشکلات پوستی اطراف چشم استفاده شده است بهتر است به مدت یک روز بعد از انجام پلاسماجت رانندگی نکنید.

۷- از گرم کردن ناحیه مورد نظر و یا فشار دادن آن خودداری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

پلکسر لک صورت

پلکسر لک صورت نیز یکی از روش های درمان برای از بین بردن مشکلات پوستی و لیفت پوست می باشد. در این روش پلاسما به ناحیه مورد نظر برخورد کرده و پوست ناحیه مورد نظر منقبض شده و با بهبود آسیب های ایجاد شده لکه های کوچک زیر پوست برطرف می شود‌.
در واقع یونیزه شدن گاز های میان پوستی باعث ایجاد جرقه الکتریکی شده و این جرقه باعث سوزانده شدن پوست ناحیه مورد نظر می شود و منجر به کلاژن سازی و جایگزین شدن پوست جدید و رفع لکه های پوستی می شود. تفاوت پلاسما جت و پلکسر در میزان فاصله ورود پلاسما به پوست می باشد.

پلکسر لک صورت
در روش پلکسر پوست، پلاسما در فاصله کمتری به پوست وارد می شود و میزان دردی که متوجه فرد شده بیشتر می باشد و زمان درمان عارضه پوستی نیز طولانی تر می باشد، بنابراین استفاده از روش پلاسماجت، راحت تر بوده و کنترل آن توسط پزشک بهتر است.
تمامی روش های درمانی باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد تا از میزان عوارض آن کاسته شده و نتایج آن رضایت بخش تر باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x