کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان سریع التهاب پوست صورت

پوست صورت بسیار حساس می‌باشد و در برابر عوامل محیطی و عوامل حساسیت‌زا دچار التهاب و قرمزی می شود.
همچنین گاهی وجود بعضی از بیماری ها و مصرف داروها باعث عوارضی مانند التهابات پوست می شود.
بنابراین در صورتی که چنین اتفاقی برای شما افتاد، می‌توانید از راهکارهای مناسب استفاده کنید تا میزان التهابات پوست صورت را کاهش دهید.

درمان سریع التهاب پوست صورت
التهاب صورت علاوه بر ایجاد ظاهری نازیبا ممکن است مشکلاتی مانند سوزش و گرگرفتگی برای فرد ایجاد کند. گاهی فرد نسبت به عوامل محیطی واکنش نشان داده و این واکنش به صورت قرمزی بر روی صورت ایجاد می‌شود و افزایش قرمزی به دلایل افزایش جریان خون در ناحیه صورت می باشد، زیرا گشاد شدن رگ های خونی باعث قرمزی پوست و التهاب آن می شود.
به منظور کاهش سریع التهاب پوست صورت ابتدا باید عامل اصلی آن مشخص گردد و سپس مشکل برطرف شود.
از تمیز کردن صورت خود غافل نشوید، اما ملایم شسته و از استفاده از صابون خودداری کنید. هرگز پوست خود را با دستمالهای زبر ، اسفنج صورت یا لایه بردار نشویید. از ضد آفتاب روزانه حتی در زمستان استفاده کنید.

دلایل خارش و التهاب پوست صورت چیست؟

دلایل مختلفی باعث ایجاد خارش بر روی پوست و افزایش التهابات می شود.
گاهی این التهابات به صورت خود به خود رفع می‌شود، اما گاهی نیاز به درمان‌های پزشکی و یا درمان های خانگی دارند و در صورتی که میزان التهابات پوستی افزایش یابد و به مرور زمان از شدت آن کاسته نشود ممکن است نشان دهنده بیماری خاصی در فرد باشد، بنابراین می‌توان التهابات پوستی را به عنوان نشانه یک بیماری نیز تشخیص داد، در صورتیکه میزان التهابات و واکنش های آلرژیک بدن کاهش پیدا نکند، حتماً باید برای درمان آن به پزشک مراجعه شود تا با آزمایشاتی که صورت می گیرد، دلیل این التهابات مشخص شود.
گاهی دلیل التهابات وجود یک بیماری پوستی مانند اگزما، زونا، پسوریازیس و لوپوس می باشد و گاهی ممکن است سرطان پوست باعث ایجاد التهابات پوست می شود.

التهاب پوست صورت چیست؟

التهاب پوست یک مشکل شایع پوستی می باشد که در آن پوست دچار لکه های قرمز، خارش، حساسیت، تورم و حرارت بالا می شود و این عامل در اثر واکنش بدن نسبت به بعضی از عوامل خارجی ایجاد می شود.

التهاب پوست صورت چیست؟

دلیل اصلی ایجاد التهاب پوستی مشخص نمی باشد و در افراد مختلف دلایل متفاوتی باعث ایجاد التهاب پوستی می شود، از عواملی که ممکن است باعث ایجاد التهاب پوستی شود، می توان عفونت، وجود بیماری های مربوط به سیستم ایمنی و بیماری های پوستی را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه عواملی باعث ایجاد التهاب پوست می شود؟

۱- عفونت پوستی

زمانی که پوست بر روی آن زخم و بریدگی ایجاد می شود، ممکن است باکتری ها از طریق این بریدگی ها وارد پوست شود و باعث عفونت پوستی شود، همچنین افزایش سن و بیماری‌هایی مانند دیابت ممکن است باعث تشدید عفونت پوستی شود. علاوه بر عفونت باکتریایی عفونت های قارچی و عفونت های انگلی نیز باعث افزایش التهابات پوستی می شود.

۲- وجود اختلال در سیستم ایمنی

اگر سیستم ایمنی دچار اختلال شود ممکن است به سلول های بدن حمله کرده و باعث افزایش التهابات پوستی شود. التهابات پوستی که در اثر اختلال سیستم ایمنی بر روی پوست ایجاد می‌شود به صورت لکه های قرمز و گاهی به صورت تاول بر روی پوست صورت می باشد.

۳- حساسیت نسبت به بعضی مواد

گاهی مصرف بعضی مواد غذایی و یا برخورد پوست با بعضی مواد، باعث ایجاد حساسیت در افراد شده و واکنش بدن باعث افزایش التهابات پوستی می شود. به عنوان مثال ممکن است افراد نسبت به مصرف غذاهای تند و پر ادویه واکنش نشان دهند و پوست دچار التهاب قرمزی و خارش شود، همچنین تماس بدن و مصرف بعضی مواد شیمیایی ممکن است باعث التهابات پوستی شود.

۴- آفتاب سوختگی

بدن در برابر نور از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، بخصوص نور خورشید که دارای اشعه ماورا بنفش بوده و منجر به سرطان پوست می شود، بنابراین طبیعی می باشد، زمانی که پوست دچار آفتاب سوختگی شود، التهاباتی بر روی آن ایجاد شود.

۵- افزایش حرارت بدن

در صورتی که غدد عرق دچار گرفتگی شود، حرارت بدن از طریق عرق کردن آزاد نمی شود و باعث افزایش حرارت داخلی بدن می شود و افزایش حرارت بدن منجر به التهابات پوستی می شود که به راش پوستی نیز معروف می باشد.

۶- بیماری روزاسه

یکی از بیماری‌هایی که باعث افزایش التهابات پوستی می شود و این التهابات به صورت قرمزی پوست بروز می کند، بیماری مزمن پوستی روزاسه می باشد، که با وجود این بیماری التهابات در نواحی بینی، گونه، پیشانی و چانه ایجاد می‌شود، که این مشکل بیشتر برای افراد میانسال پیش می آید. همچنین درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما می توان با استفاده از لیزر درمانی و آنتی بیوتیک ها میزان التهابات را کاهش داد.

چه عواملی باعث ایجاد التهاب پوست می شود؟

۷- زونا

زونا یک بیماری است که در اثر عفونت ویروسی ایجاد می شود و باعث ایجاد التهابات قرمز رنگ و یا تاول بر روی پوست شود، که این التهابات در قسمت های مختلف بدن مانند صورت و چشم ها ایجاد می شود و ممکن است این التهابات دردناک و آزار دهنده باشد.

۸- فولیکولیت

یکی دیگر از بیماری های پوستی که باعث ایجاد التهابات پوست صورت می‌شود، بیماری فولیکولیت می باشد که در این بیماری فولیکول‌های مو تحت تاثیر قرار گرفته و دچار التهاب می شود که عامل این بیماری عفونت باکتریایی یا قارچی می باشد و ممکن است در نواحی مختلف صورت ایجاد شود.

۹- سلولیتیس

منشاء بیماری سلولیتیس یک عفونت باکتریایی می باشد که باعث ایجاد التهاب و قرمزی پوست می شود زیرا این بیماری بافت های عمیق پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و در صورتی که درمان نشود، ممکن است باعث ایجاد عفونت خون شود.

۱۰- درماتیت سبورئیک

درصورتیکه پوست شما چرب باشد، امکان ایجاد این بیماری پوستی بر روی پوست صورت شما وجود دارد، وجود این بیماری باعث ایجاد التهابات قرمز رنگی بر روی صورت و قفسه سینه می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان خارش پوست صورت

۱- استفاده از کمپرس سرد

برای این کار می توانید از یک پارچه یا بسته ای که حاوی یخ می باشد، استفاده کنید و این بسته را بر روی ناحیه ای که دچار خارش شده است قرار دهید و این کار را هر ۵  تا ۱۰ دقیقه یک بار انجام دهید تا از میزان خارش پوست کاسته شود.

۲- گاهی استفاده از ماسک ها تاثیر بسزایی در کاهش خارش پوست سر و صورت دارد، از این ماسک ها می توان ماسک جو دوسر را نام برد که تاثیر بسزایی در رفع التهابات پوستی و کاهش خارش دارد.

۳- مرطوب سازی پوست

در صورتی که پوست صورت مرطوب شود، امکان کاهش خارش پوست زیاد می باشد، همچنین استفاده از مرطوب کننده های پوست که در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد نیز تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی پوست دارد.

۴- استفاده از بی حس کننده موضعی

بعضی داروها که حاوی پراموکسین می باشد، باعث بی حسی ناحیه موردنظر می شود و استفاده از داروهای بی حس کننده حاوی این ماده تاثیر بسزایی در کاهش خارش پوست دارد.

۵- در صورتی که از مرطوب کننده برای پوست خود استفاده می‌کنید، بهتر است آن را در یخچال نگه دارید تا باعث خنک سازی مرطوب کننده شود و تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد، همچنین موادی مانند منتول یا کالامین نیز تاثیر بسزایی در خنک کردن مرطوب کننده دارد.

۶- از دستکاری ناحیه مورد نظر خودداری کنید، زیرا دستکاری پوست باعث افزایش تحریک آن می‌شود و امکان ابتلا به عفونت پوستی افزایش پیدا میکند.

درمان خارش پوست صورت

۷- از حمام کردن با آب داغ خودداری کنید و برای استحمام از آب ولرم استفاده کنید و زمان استحمام را کاهش دهید.

۸- از شوینده و صابون هایی که حاوی عطر می باشد استفاده نکنید زیرا وجود عطر در مواد شوینده باعث افزایش تحریک پوست می شود. گاهی بعضی از شوینده ها دارای برچسب هایی هستند که در آن عنوان شده که این محصول بدون بو می باشد اما در مورد مصرف این گونه مواد شیمیایی نیز جانب احتیاط را رعایت نمایید.

۹- در صورتی که از دارو برای درمان التهاب پوستی استفاده می‌کنید، باید بعد از مصرف داروها از مرطوب کننده استفاده کنید.

۱۰- از قرار گرفتن در محیط هایی که دمای آن بالا می باشد و آب و هوای آن خشک است، خودداری شود. زیرا افزایش حرارت و خشکی پوست باعث افزایش التهابات آن می شود.

۱۱- یکی از عواملی که ممکن است باعث افزایش خارش پوست شود، استرس می باشد بنابراین سعی کنید از استرس به دور باشید.

۱۲- درصورتیکه علت خارش پوست مشخص نشود، ممکن است درمان های خانگی برای آن جوابگو نباشد و بهتر است در این زمینه از متخصص پوست کمک بگیرید تا دلیل ایجاد التهاب مشخص شده و درمان مناسب برای آن تجویز شود.

درمان های پزشکی برای درمان التهاب پوست صورت

در صورتی که درمان های خانگی برای کاهش التهاب پوستی پاسخگو نباشد، می توانید با یک متخصص پوست مشورت کرده و به درمان التهابات پوستی بپردازید. از درمان هایی که پزشکان برای کاهش التهاب پوست در نظر می گیرند، می توان موارد زیر را نام برد.

۱- استفاده از داروهای خوراکی

استفاده از بعضی داروهای خوراکی تاثیر بسزایی در رفع التهابات پوست دارد و این داروها تنها باید با تجویز پزشک مصرف شود. داروهای مانند آنتی هیستامین و آنتی بیوتیک های خوراکی و همچنین قرص های ضد قارچ تاثیر بسزایی در رفع التهابات پوستی دارد و باعث پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی می شود. در صورتی که بیماری مانند پسوریازیس باعث ایجاد التهابات پوست شود و شرایط بیمار سخت باشد، متخصص پوست ممکن است از داروهای تزریقی برای فرد استفاده کند.

۲- استفاده از داروهای موضعی

در صورتی که وجود التهابات بر روی پوست باعث ایجاد مشکلاتی بر روی آن شود و امکان ماندگاری اثرات آن بر روی پوست زیاد باشد، پزشک مورد نظر از داروهای موضعی استفاده می‌کند که این داروها باعث پیشگیری از عفونت شده و تاثیر بسزایی در درمان التهابات پوستی دارد، از این داروها می توان داروهای کورتیکواستروئیدی مانند کالامین و یا کرم  هیدروکورتیزون را نام برد که باعث کاهش خارش پوست می شود.

درمان های پزشکی برای درمان التهاب پوست صورت

۳- لیزر درمانی

در صورتی که میزان التهابات پوستی افزایش پیدا کند و با استفاده از داروهای موضعی و خوراکی قابل درمان نباشد، می‌توان از نور درمانی برای درمان این گونه افراد استفاده کرد، که در این روش  پرتوهای لیزر با طول موج مشخص بر روی ناحیه موردنظر تابانده می‌شود و استفاده از این لیزرها تاثیر بسزایی در رفع التهابات پوستی دارد، اما برای دریافت نتایج مثبت، جلسات درمانی باید به طور منظم و توسط پزشک متخصص انجام گیرد.
همچنین رعایت کردن مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر تاثیر بسزایی بر روند درمان دارد.

گیاهان دارویی برای درمان التهاب پوست

گیاهان دارویی زیادی وجود دارد که استفاده از گیاه و یا عصاره آن تاثیر بسزایی در درمان التهاب پوست دارد، از این گیاهان می توان موارد زیر را نام برد.

۱- گیاه گل مغربی

استفاده از روغن گیاه گل مغربی تاثیر بسزایی در تسکین التهابات پوست دارد. مصرف این روغن به صورت موضعی و خوراکی می باشد و به دلیل اینکه حاوی امگا ۶ و اسید گاما می باشد، باعث کاهش التهاب پوست می شود.

۲- گل همیشه بهار

استفاده از گیاه گل همیشه بهار نیز تاثیر بسزایی در کاهش خارش و التهابات پوستی دارد، اما باید دقت کنید که روغن این گیاه برای کاهش التهاب مناسب نبوده و در صورتی که این گیاه به صورت کرم باشد، باعث رفع التهابات پوستی می شود.

۳- شیرین بیان

 از گیاهانی که تاثیر بسزایی در درمان التهابات پوستی دارد گیاه شیرین بیان می باشد، این گیاه دارای ترکیبات گلیسیرینیک اسید می باشد که باعث کاهش خارش و التهابات پوستی می شود.

گیاهان دارویی برای درمان التهاب پوست

۴- آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی می باشد که تاثیر بسزایی در افزایش جوانسازی پوست و کاهش التهابات آن دارد. برای استفاده از این گیاه از ژل آلوئه ورا استفاده می شود که باعث کاهش خارش پوست می شود. در صورتی که قصد استفاده از این گیاه را دارید، بهتر است ابتدا آن را در قسمتی از بدن تست کنید و در صورتی که باعث ایجاد حساسیت نشد، می توانید در سایر قسمت های بدن از این گیاه استفاده کنید.

۵- درخت چای

در صورتی که از روغن درخت چای استفاده شود به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، باعث کاهش التهابات پوست می شود و به عنوان یک آبرسان برای پوست عملکرده و تاثیر بسزایی در درمان خشکی پوست داشته و به رفع خارش آن کمک می کند. اما برای دریافت نتایج بهتر باید آن را با روغن هایی مانند روغن نارگیل و یا روغن زیتون ترکیب کرده و سپس در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

درمان های خانگی

۱- استفاده از بلغور جو دوسر

استفاده از بلغور جو دوسر تاثیر بسزایی در درمان التهابات پوستی دارد. برای استفاده از بلغور جو دوسر بهتر است این ماده به صورت پودر استفاده شود و یک فنجان پودر جو را درون وان حمام ریخته و به آن آب اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در آب دراز بکشید، بعد از حمام پوست خود را کاملا خشک کرده و از یک مرطوب کننده استفاده کنید، همچنین کرم های حاوی عصاره جو دوسر تاثیر بسزایی در درمان التهابات پوستی دارد.

۲- استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضد باکتریایی دارد، بنابراین می‌تواند به عنوان یک پیشگیری کننده برای ایجاد عفونت های پوستی استفاده شود. اما در صورتی که به صورت خالص از این ماده استفاده کنیم ممکن است باعث افزایش تحریک پوست شود، بنابراین قبل از مصرف باید آن را رقیق کرده و با یک پنبه به مدت سه ساعت مانند پانسمان بر روی ناحیه موردنظر قرار دهید یا اینکه دو فنجان سرکه در آب وان ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه درون آن دراز بکشید و بعد از استحمام از مرطوب کننده های بدون چربی برای پوست استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۳- عسل

استفاده از عسل باعث تقویت سیستم ایمنی می شود، اما در صورتی که به صورت موضعی از عسل استفاده شود تاثیر بسزایی در درمان و تسکین التهابات پوستی دارد، بنابراین بهتر است به مدت ۲ ساعت بر روی ناحیه مورد نظر قرار گیرد و سپس آن را بشویید.

درمان های خانگی

۴- استفاده از روغن آفتابگردان

در صورتی که دلیل التهابات پوستی، خشکی پوست باشد، استفاده از روغن آفتابگردان به عنوان یک آبرسان برای پوست می تواند تاثیر بسزایی در کاهش التهابات داشته باشد، همچنین این روغن گیاهی از ورود باکتری ها به زخم های پوستی جلوگیری می کند.

۵- استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و از بروز عفونت های پوستی جلوگیری می‌کند و تاثیر بسزایی در درمان التهابات پوستی دارد، اما باید روغن نارگیل از فروشگاه های معتبر تهیه شود و هیچ گونه ماده شیمیایی به آن اضافه نشده باشد.

۶- رژیم غذایی مناسب

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم گاهی اوقات مصرف بعضی از غذاها، مانند غذاهای پر ادویه و غذاهای سرخ شده، باعث افزایش التهابات پوست می شود، بنابراین باید از مصرف این گونه غذاها خودداری شود و از موادی که باعث کاهش التهاب پوست می شود، استفاده کرد از این مواد می توان انواع ماهی ها، میوه هایی مانند گیلاس، آناناس، آلبالو و آبلیمو را نام برد، همچنین مصرف روغن های طبیعی مانند روغن زیتون به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند، تاثیر بسزائی در کاهش التهابات پوست دارد.
با توجه به اینکه هر فرد شرایط مخصوص به خودش را دارد و بدن آن نسبت به عوامل مختلفی واکنش نشان می‌دهد، بنابراین باید ابتدا دلیل ایجاد التهاب و مشخص شود.

درمان التهابات پوستی

درمان التهابات پوستی به علت عوامل متعددی مانند عفونت، آلرژی، تحریک، آسیب و غیره متفاوت است و بسته به نوع و شدت آن، ممکن است به کاربردهای مختلفی نیاز داشته باشد. در ادامه به برخی از روش‌های معمول درمان التهابات پوستی اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده از کرم‌های ضد التهاب: استفاده از کرم‌هایی که حاوی مواد ضد التهابی هستند، می‌تواند در بهبود التهاب پوستی موثر باشد. مثلاً کرم‌های حاوی کورتیزون می‌توانند به کاهش التهاب، خارش و قرمزی پوست کمک کنند.

  2. مصرف داروهای ضد التهابی: برخی از داروهای ضد التهابی مثل آنتی‌بیوتیک‌ها و آنتی هیستامین‌ها ممکن است در درمان التهابات پوستی مؤثر باشند. با این حال، قبل از مصرف هر گونه دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
    درمان التهابات پوستی

  3. استفاده از گیاهان طبیعی: برخی از گیاهان طبیعی مانند آلوئه ورا، نعناع، کاسنی، روغن کرچک و غیره می‌توانند در بهبود التهاب پوستی کمک کنند.
    معمولاً این گیاهان به صورت خارجی در قالب کرم‌ها و روغن‌های ضد التهابی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  4. رعایت بهداشت پوست: رعایت بهداشت پوست و اجتناب از عوامل تحریک‌کننده مانند محصولات شیمیایی قوی، آفتاب، حرارت و رطوبت می‌تواند در درمان التهابات پوستی مؤثر باشد.

نکاتی برای کاهش التهاب پوست

۱- در صورتی که می دانیم مصرف بعضی از غذاها باعث ایجاد واکنش بدن شده از مصرف این گونه غذاها خودداری کنید.

۲- حفظ آرامش تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوستی دارد، بنابراین از محیط های استرس زا و شرایطی که باعث ایجاد استرس در شما می شود دوری کنید.

۳- در صورتی که قصد مسافرت دارید، حتماً داروهای ضد حساسیت به همراه داشته باشید تا در صورتی که پوست شما دچار التهاب شد، از این داروها استفاده کنید.

نکاتی برای کاهش التهاب پوست

۴- با اینکه نور مستقیم خورشید باعث افزایش التهاب پوستی می‌شود، اما در صورتی که قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت کوتاه باشد، تاثیر بسزایی در درمان التهاب دارد.

۵- یکی از مواردی که باعث تقویت پوست شده و تاثیر بسزایی در کاهش التهابات دارد، مصرف مکمل ویتامین D می باشد، بنابراین بهتر است مصرف این ویتامین در رژیم قرار گیرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاهش التهاب پوست صورت

التهاب پوست صورت ممکن است به علت عوامل مختلفی از جمله عوامل خارجی، عوامل داخلی بدنی، استرس و یا عوامل ژنتیکی ایجاد شود.
برای کاهش التهاب پوست صورت، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1- استفاده از محصولات ضد التهاب: محصولاتی همچون کرم ها و ژل های حاوی عصاره آلوئه ورا، اسید سالیسیلیک، روغن نعناع، چای سبز و محصولات حاوی آنتی‌اکسیدان ها، می توانند در کاهش التهاب پوست صورت مفید باشند.

2- استفاده از یخ: قرار دادن یک دستمالی حاوی یخ خرد شده بر روی پوست صورت به مدت چند دقیقه می تواند التهاب را کاهش دهد.

3- استفاده از روش های طب سنتی: استفاده از عصاره های گیاهی مانند روغن نعناع، عصاره آلوئه ورا، روغن نارگیل و ماسک های گلاب، می تواند در کاهش التهاب پوست صورت مفید باشد.

کاهش التهاب پوست صورت

4- استفاده از ماسک های طبیعی: مثلاً مخلوط عسل، یا مخلوط پودر زردچوبه و ماست، می توانند به عنوان ماسک های طبیعی برای کاهش التهاب پوست صورت مفید باشند.

5- مراقبت از پوست: شستشوی منظم صورت با محصولات ملایم، استفاده از کرم های مرطوب کننده و از پوشیدن آفتابگیر و ماسک، می تواند به حفظ سلامت پوست و کاهش التهاب کمک کند.
مهم است به یاد داشته باشید که در صورتی که التهاب پوست صورت شدید باشد و به راحتی به روش های خانگی و محصولات طبیعی پاسخ نمیدهد، بهتر است به پزشک مراجعه کرد.
پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب را به شما تجویز کند تا بهبودی بیشتری را برای پوست صورت شما ایجاد کنند.
همچنین، اگر عوامل خارجی مانند آلودگی هوا، مواد شیمیایی، آفتاب و مواد غذایی برای شما موثر هستند، بهتر است این عوامل را از دور بزنید و به سلامت پوست صورت خود اهمیت بدهید.
در نهایت، برای کاهش التهاب پوست صورت مهم است که به شیوه زندگی سالم و با مراقبت از پوست صورت خود توجه کنید.
این شامل مواردی مانند مصرف غذاهای سالم، آب کافی، خواب کافی و محافظت از پوست در برابر نور آفتاب و عوامل خارجی بستگی داشته و با رعایت این روش ها، شما می توانید به بهبودی پوست صورت خود کمک کنید و از زیبایی و سلامت پوست صورت خود لذت ببرید.

چگونه التهاب پوست صورت را سریعتر درمان کنیم؟

۱- تغییر ناگهانی دمای هوا باعث تشدید میزان التهاب می شود، بنابراین چنانچه بیرون از منزل هستید و هوای بیرون سرد است، در صورت ورود به منزل از لباس های خنک استفاده کنید و در صورتی که هوای بیرون گرم است و به هنگام ورود به منزل سریع کولر را روشن نکنید.

۲- مصرف زیاد آب تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوستی دارد، بنابراین در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.

۳- از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

۴- برای کاهش استرس و حفظ آرامش می توانید تمرین های تنفسی و مدیتیشن انجام دهید.

۵- عامل ایجاد التهاب پوستی را شناسایی کنید.

۶- استفاده از مرطوب کننده های طبیعی تأثیر بسزایی در کاهش التهاب پوستی دارد، در صورتی که مرطوب کننده حاوی عصاره آلوئه ورا یا عصاره خیار باشد، تاثیر بسزایی در کاهش التهابات دارد.

چگونه التهاب پوست صورت را سریعتر درمان کنیم؟

۷- یکی از مواردی که باعث کاهش التهاب پوستی و درمان سریع تر التهابات می شود وازلین می باشد که این ماده خاصیت ضد میکروبی دارد و از ایجاد عفونت های پوستی جلوگیری می کند. به این منظور می توانید مقداری وازلین را در ناحیه مورد نظر به صورت موضعی استفاده کنید و به مدت یک شبانه روز آن را بر روی پوست تان قرار دهید، سپس با استفاده از شوینده‌های ملایم ناحیه مورد نظر را بشویید.

۸- استفاده از ضد آفتاب هایی با spf مناسب شرایط آب و هوایی، تاثیر بسزایی در محافظت پوست دارد.

۹- لوازم آرایشی که بر روی پوست صورت استفاده می کنید، باید حاوی مواد تحریک کننده پوست نباشد و بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که حاوی هایپوآلرژنیک باشد‌.

۱۰- در صورتی که پوست دچار التهاب شده باشد از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد، بنابراین از دستکاری و ماساژ دادن پوست خودداری شود و از محصولات که حاوی الکل و عطر می باشد، مصرف نکنید.

۱۱- در هنگام خروج از منزل، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

۱۲- گاهی مصرف بعضی از داروها مانند داروی فشار خون، باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود در صورتی که مصرف نکردن این داروها باعث ایجاد مشکل برای شما نمی شود، این داروها را به صورت موقت مصرف نکنید.

۱۳- قرار گرفتن در معرض باد، باعث افزایش خشکی پوست می شود، بنابراین در صورتی که بر روی پوست شما التهاباتی ایجاد شده است، از قرار گرفتن در معرض باد خودداری شود.

داروی ضد التهاب پوست صورت

بسته به نوع التهاب و شدت آن، داروی ضد التهاب پوست صورت ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، برای التهاب پوستی که با آکنه همراه است، داروهایی مانند بنزوئیل پراکسید، آداپالن، ترتینوئین و آزلائیک اسید معمولاً تجویز می شوند.

داروی ضد التهاب پوست صورت
همچنین برای التهاب پوستی که به علت اگزما، پسوریازیس و یا سایر بیماری های پوستی رخ می دهد، داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها، تاکرولیموس و … ممکن است به کار رود.
به هر حال، برای تجویز داروی مناسب بهتر است که به پزشک مراجعه کرده و نظر ایشان را دریافت کنید.

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات نوشته شده
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خیلی خوشحالم که اولین نفری حستم که کامونت میگزارم مو رعایت کردم و الورا با ماهیدبه پوستوخود گنجاندیندم .با تشکور

سلام،قسمت‌هایی ازپوست بدنم جوش های قرمز وگاهی عفونی ظاهرمیشه،البته خودم باعث تحریک پوستم میشم ودائماًیازخم های پوستمومیکنم یافشار میدم که تخلیه بشه واینکار باعث افزایش جوش هامیشه،درنهایت پوستم زخم میشه وزخم هابادردهمراهه،گاهی هم این زخم هادوباره عفونت میکنه،البته من همیشه برای مشکلات پوستیم به پزشک مراجعه کردم،میخوام بدونم راهکاری که شماپبشنهادمیکنید‌چیست،پیشاپیش ممنون‌ازتوجه وراهنماییتون.

سلام وقتتون بخیر
من یه سری جوش لک دارم روی صورتم هرچقدر فشیال انجام میدم فایده ای نداره پاکسازی پوست با هزینه های بالا هیچ فایده ای نداره یعنی خوب میشن ها اما بعد چند وقت دوباره ظاهر میشن پوستمم یه پوست چربه. راهی برای درمان قطعی و همیشگی وجود داره دارویی درمانی ک برای همیشه از سرشون خلاص شم . ممنون میشیم از پاسخگویی تون

سلام.بنده ازداروهای ساختنی برای اضافه وزن استفاده کردم که احتمال وجود کورتون درانهازیادبود.البته من این داروهارااز دکترعطارگرفتم.بعدازیکسال استفاده پوست قسمت چانه ام قرمزشد همراه باخارش وبعدبصورت لک سیاه ماندگارشد.دکترپوست هم رفتم ولی فایده نداشت.
پوست بنده چرب وحساس هست

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x