کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟

یکی از روش های جوان سازی پوست، کربوکسی تراپی می باشد، که در این روش دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق شده و منجر به جوان سازی پوست می شود. در این روش کپسول حاوی دی اکسید کربن به دستگاه تنظیم کننده گاز متصل است که در انتهای آن فیلتر وجود دارد و این فیلتر باعث جداسازی ناخالصی های موجود در دی اکسید کربن می شود.
کربوکسی تراپی یک روش بسیار محبوب در پزشکی زیبایی است. این روش برای کاهش سلولیت، اسکارهای آتروفیک و علائم کشش، درمان چاقی های موضعی، اصلاح چین و چروک و جوانسازی پوست استفاده می شود.
دستگاه تنظیم کننده گاز، توسط لوله  به سوزن ظریفی متصل و دی اکسید کربن از طریق این سوزن، به زیر پوست تزریق می شود و منجر به جوانسازی ناحیه مورد نظر می شود. در واقع تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست، باعث افزایش دی اکسید کربن در ناحیه مورد نظر است و بدن در برابر افزایش دی اکسید کربن واکنش نشان داده و باعث افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به ناحیه مورد نظر می شود، که افزایش خون رسانی در این ناحیه باعث تحریک کلاژن سازی و گشاد شدن عروق خونی شده و در نهایت باعث جوان سازی پوست می شود.

کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟
این روش درمانی مانند فرایند هایی می باشد که در بدن به صورت طبیعی انجام می گیرد و زمانی که دی اکسید کربن در نتیجه فرآیندهای مختلف در بدن تولید می شود، توسط ریه، دی اکسید کربن از بدن دفع می شود، به همین خاطر استفاده از این روش درمانی به دلیل تشابه آن به فرآیند های طبیعی در بدن،  عوارض آن به میزان کمی می باشد و میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.
استفاده از این شیوه درمانی کاملا بدون درد می باشد و تنها بعضی از افراد میزان کمی درد احساس می کنند که برای کاهش درد، از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود و در هنگام تزریق دی اکسید کربن به زیر چشم ممکن است  احساسی مانند پف زیر چشم، ایجاد شود که این احساس به صورت موقت می باشد و بعد از چند ساعت از بین می‌رود، همچنین ممکن است ناحیه تزریق دچار کبودی شود، که این عارضه نیز به صورت موقت می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض کربوکسی تراپی چه مواردی هستند؟

استفاده از این شیوه درمانی به دلیل اینکه کربن دی اکسید به صورت طبیعی در بدن تولید می شود، عوارض آن بسیار کم می باشد و میزان عوارض آن در افراد مختلف متفاوت می باشد، به طور کلی از عوارض این روش می توان موارد زیر را نام برد که به صورت موقتی می باشد و بعد از چند ساعت کم کم از عوارض کاسته می شود.

۱امکان دارد در ناحیه تزریق کبودی و قرمزی ایجاد شود که این عارضه به صورت موقت می باشد و تنها در بعضی از افراد ممکن است کبودی ایجاد شود، که آن هم بعد از چند ساعت از بین می رود.

۲ممکن است بعضی از افراد در حین تزریق احساس درد داشته باشند که این موضوع را باید به پزشک اطلاع دهند تا از بی حس کننده های موضعی استفاده شود.

۳ممکن است فرد در ناحیه تزریق احساس گرما داشته باشد.

همانگونه که در بالای اشاره شد، چنانچه مراقبت های قبل و بعد از انجام کربوکسی تراپی به خوبی می شود میزان عوارض استفاده از این شیوه درمانی بسیار کاهش پیدا می کند.
قبل از انجام کربوکسی تراپی در جلسه مشاوره که برای شما تعیین می شود، پزشک با توجه به شرایط شما تصمیم می گیرد که این روش درمانی برای شما مناسب می باشد یا خیر. در این جلسه سلامت عمومی فرد بررسی می‌شود و انتظاراتی که از نتایج درمانی دارد، نیز بیان می شود و در صورتی که فرد انتظارات واقع گرایانه نسبت به این روش درمانی داشته باشند و هیچ گونه مشکلی در استفاده از این شیوه درمانی وجود نداشته باشد، از این روش برای برطرف کردن مشکل استفاده می شود.

عوارض کربوکسی تراپی چه مواردی هستند؟

از مراقبت هایی که قبل از انجام باید رعایت شود می توان موارد زیر را نام برد.

۱بهتر است به مدت یک روز قبل از انجام کربوکسی تراپی، از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری شود، زیرا مصرف این مواد باعث رقیق شدن خون و افزایش کبودی در ناحیه مورد نظر می شود.

۲به مدت دو هفته قبل از کربوکسی تراپی از مصرف داروهای ضد التهاب یا داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین، ایبوبروفن و امگا۳ خودداری شود، زیرا مصرف این داروها باعث افزایش کبودی و تورم در ناحیه تزریق می شود.

۳در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.

۴تزریق دی اکسید کربن ممکن است باعث سردرد شود، بنابراین قبل از انجام کربوکسی تراپی غذای شما باید کامل باشد.

۵در صورتی که سابقه تبخال دارید، حتما این موضوع را به پزشک اطلاع دهید تا با صلاحدید پزشک از داروهای ضد ویروس استفاده کنید.

۶در صورتی که قبل از تزریق، دچار سرماخوردگی شدید و یا اینکه در ناحیه مورد نظر جوش به وجود آمد، حتما پزشک خود را مطلع سازید تا جلسه درمانی را به زمان دیگری موکول کند.

۷در صورتی که آستانه تحمل درد شما پایین می باشد، پزشک را در جریان قرار دهید تا از بی حس کننده های موضعی استفاده کند.

۸پوست شما باید کاملا تمیز باشد و عاری از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی باشد، پس حتما قبل از مراجعه به پزشک استحمام کنید.

۹انجام کربوکسی تراپی از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، بنابراین در انتخاب پزشک مورد نظر بسیار دقت کنید و در این زمینه تحقیق کنید.

از مراقبت های بعد از انجام کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر را نام ببرید.

۱به مدت دو روز بعد از انجام کربوکسی تراپی، از رفتن به سونا و حمام داغ خوداری کنید.

۲ممکن است ناحیه تحت درمان بعد از انجام کربوکسی تراپی، دچار تورم شود، چنانچه با گذشت زمان از میزان تورم کاسته نشد، حتما به پزشک مراجعه شود.

۳به مدت یک ماه بعد از انجام کربوکسی تراپی از انجام سولاریوم و برنزه کردن پوست، خودداری کنید.

۴به مدت یک هفته بعد از انجام کربوکسی تراپی، از انجام فعالیت های سنگین و تمرینات ورزشی که باعث عرق کردن شود، خودداری کنید.

۵به مدت یک هفته بعد از انجام کربوکسی تراپی از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری شود.

۶برای کاهش التهابات، پس از چند ساعت می توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض کربوکسی تراپی شکم چیست؟

یکی از کاربردهای روش کربوکسی تراپی، استفاده از آن برای لاغری می باشد، استفاده از این روش باعث ایجاد کبودی، قرمزی و درد در ناحیه مورد نظر می شود، آن هم به صورت موقت می باشد و با گذشت زمان از بین می رود.

۱در واقع استفاده از کربوکسی تراپی برای از بین بردن چاقی های موضعی نیاز به بیهوشی ندارد و با استفاده از تزریق ساده انجام می گیرد و ممکن است کمی کبودی در ناحیه موردنظر به وجود بیاید که بعد از یک هفته از بین می رود.

۲مقداری ورم و قرمزی در ناحیه تزریق ایجاد می شود، که این تورم بعد از دو روز کاملا از بین می رود.

۳گاهی بعد از تزریق احساس خارش در ناحیه تزریق ایجاد میشود، که آن نیز به صورت موقت می باشد و بعد از چند ساعت کاملا از بین می رود.

عوارض کربوکسی تراپی شکم چیست؟

همان گونه که می دانید، استفاده از روش های مختلف درمانی ممکن است همراه با عوارضی باشد که عوامل مختلفی بر کاهش این عوارض تاثیر گذار می باشد، یکی از عواملی که بر میزان عوارض تاثیر گذار است، میزان مهارت پزشک متخصص می باشد.
در صورتی که پزشک متخصص از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد، تزریق به خوبی در ناحیه مورد نظر انجام می گیرد و تاثیر بسزایی در کاهش میزان عوارض دارد، همچنین انجام مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی در کاهش عوارض ایجاد شده تاثیر گذار می باشد و چنانچه فرد، تمامی مراقبت ها را انجام دهد، ممکن است میزان این عوارض به صفر برسد. انجام این روش درمانی برای بعضی از افراد مناسب نبوده و ممکن است میزان عوارض آن بسیار افزایش پیدا کند.

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

استفاده از این شیوه درمانی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و در نتیجه میزان عوارض آن کم بوده و استفاده از آن ضرری برای سلامت افراد ندارد، اما از عوارضی که در تزریق کربوکسی تراپی دور چشم به وجود بیاید می توان موارد زیر را نام برد

۱ممکن است در هنگام تزریق، ناحیه مورد نظر احساسی مانند نبض زدن داشته باشد، که این عارضه به صورت موقت می باشد و بعد از چند ساعت کاملا از بین می رود.

۲ممکن است در ناحیه تزریق احساسی مانند پف زیر چشم ایجاد شود، که بعد از چند ساعت کامل از بین می رود.

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

۳ممکن است در ناحیه ی تحت درمان حالت ضربه زدن و کبودی ایجاد شود، که این عارضه پس از جذب دی اکسید کربن از بین می رود.

۴ممکن است، فرد در ناحیه تزریق احساس سوزش داشته باشد و یا اینکه گاهی دچار قرمزی و تورم شود که این عوارض به صورت موقت می باشد.

عوارض کربوکسی تراپی واژن چیست؟

ممکن است افراد از کربوکسی تراپی برای جوانسازی ناحیه واژن استفاده کنند، که استفاده از این روش در این ناحیه ممکن است عوارض موقتی داشته باشد، که از این عوارض می توان موارد زیر را نام برد.

۱ممکن است در ناحیه مورد نظر، فرد احساس درد خفیف داشته باشد که این درد قابل تحمل می باشد، و بعد از چند ساعت از بین می رود.

۲ایجاد کبودی و تورم در ناحیه مورد نظر

عوارض کربوکسی تراپی واژن چیست؟

۳ممکن است در هنگام تزریق در ناحیه مورد نظر احساس گرما و سوزش ایجاد شود، که این عوارض به صورت موقت می باشد و بعد از چند ساعت کامل از بین می رود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت شایع کبودی زیر چشم بعد از کربوکسی تراپی شامل چه مواردی است؟

۱ممکن است بدن نسبت به ماده تزریقی واکنش نشان دهد و نسبت به آن آلرژی داشته باشد، که باعث کبودی زیر چشم می شود.

۲وجود بعضی از بیماری ها در فرد ممکن است باعث شود، استفاده از شیوه های درمانی موجب کبودی شود. به عنوان مثال در صورتی که فرد به اگزما و یا بیماری پسوریازیس مبتلا باشد، در صورت استفاده از کربوکسی تراپی ممکن است میزان کبودی ایجاد شده، تشدید شود.

۳وجود بعضی از التهابات پوستی، ممکن است باعث افزایش کبودی زیر چشم می شود.

۴در صورتی که فرد بعد از انجام کربوکسی تراپی به اندازه کافی استراحت نداشته باشد و فعالیت های روزانه خسته کننده باشد، ممکن است باعث ایجاد کبودی زیاد شود.

۵ممکن است میزان رنگدانه های پوست اطراف چشم زیاد بوده و باعث افزایش کبودی زیر چشم شود.

علت شایع کبودی زیر چشم بعد از کربوکسی تراپی شامل چه مواردی است؟

۶در صورتی که بعد از انجام کربوکسی تراپی چشم ها را ماساژ دهید و یا دستکاری کنید، ممکن است باعث افزایش کبودی شود.

۷سعی کنید بعد از انجام کربوکسی تراپی در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار نگیرید، زیرا قرار گرفتن در برابر نورخورشید ممکن است باعث افزایش کبودی شود.

۸در صورتی که شرایط کاری افراد پر از استرس باشد، این عامل باعث افزایش کبودی می شود.

۹در صورتی که تزریق به خوبی انجام نگیرد، ممکن است باعث آسیب به رگهای خونی اطراف چشم  شود و موجب افزایش کبودی در ناحیه مورد نظر شود.

آیا کربوکسی تراپی دردناک می باشد؟

استفاده از روش کربوکسی تراپی درد کمی را متوجه افراد می کند و این درد قابل تحمل می باشد، زیرا برای تزریق دی اکسید کربن از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می‌شود، که این سوزن ها  فشار کمی به پوست وارد می کند، اما چنانچه بعضی از افراد آستانه تحمل درد آنها پایین باشد، استفاده از این روش درمانی ممکن است باعث حساسیت زیاد در آنها شده و پزشک ترجیح دهد از بی حس کننده های موضعی استفاده کند تا درد کمتری متوجه آنها شود، همچنین استفاده از این بی حس کننده ها باعث می شود پزشک متخصص روند درمان را با آرامش بهتری انجام دهد.

آیا کربوکسی تراپی دردناک می باشد؟
از مواردی که بر میزان کاهش درد تاثیر گذار می باشد، میزان مهارت و تخصص پزشک مورد نظر می باشد و در صورتی که پزشک از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد و تزریق را به خوبی انجام دهد، باعث می‌شود میزان درد کمتری به  فرد برسد و افراد با آرامش به روند درمان ادامه دهند.
پس چنانچه جز آن دسته از افراد هستید که آستانه تحمل درد شما پایین می باشد، بهتر است در انتخاب پزشک مورد نظر نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید، تا روند درمان شما بهتر انجام بگیرد، بدون اینکه درد زیادی را تحمل کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تعداد جلسات کربوکسی تراپی

استفاده از کربوکسی تراپی باعث می شود نتایج آن  بعد از جلسه اول درمانی به خوبی قابل احساس باشد، اما تعداد جلساتی که برای درمان در نظر گرفته می شود با توجه به نوع مشکل و پوست افراد متفاوت می‌باشد.
استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان مشکلاتی از قبیل ترک های پوستی، از بین بردن چین و چروک و رفع سیاهی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد.
بنابراین در صورتی که فرد برای هر کدام از این مشکل ها از روش کربوکسی تراپی استفاده کند، تعداد جلسات درمانی متفاوت می باشد.
به عنوان مثال در صورتی که میزان چین و چروک های صورت در حد سطحی باشد، ممکن است با انجام یک جلسه درمانی این چین و چروک ها کاملا از بین برود و گاهی در افراد مختلف ممکن است میزان چین و چروک بیشتر باشد و برای اثربخشی بیشتر نیاز به تعداد جلسات بیشتری باشد.
همچنین در صورتی که افراد برای از بین بردن تیرگی های زیر چشم از این روش درمانی استفاده کنند، تعداد جلسات درمانی در افراد مختلف با توجه به نوع پوست آنها و میزان تیرگی و گودی زیر چشم متفاوت باشد، هر چه میزان تیرگی و گودی زیر چشم بیشتر باشد، تعداد جلسات درمانی برای دریافت نتایج رضایت بخش، بیشتر است
.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی
تعداد جلسات درمانی با توجه به نظر پزشک متخصص متغیر می باشد و تعداد جلسات توسط پزشک تعیین می‌شود.  جلسات درمانی چند هفته یکبار انجام می گیرد و به طور معمول بین هر جلسه ی درمان حدود دو هفته فاصله می باشد،  به عنوان مثال در صورتی که نیاز به تعداد ۸ جلسه درمانی باشد به مدت زمان بیشتر از یکسال نیاز می باشد تا فرد نتایج آن را به طور کامل بر روی پوست مشاهده کند و تاثیر جوانسازی آن بر روی پوست قابل مشاهده باشد. بعد از تکمیل جلسات درمانی برای اینکه استفاده از این روش تاثیر دائمی داشته باشد، باید تزریق یک بار در سال انجام بگیرد که اثربخشی این روش به وضعیت جسمانی فرد بستگی دارد.
در صورتی که فرد دچار بیماری های عفونی و یا اختلال در تیروئید باشد، باعث می شود نتایج رضایت بخشی از این شیوه درمانی دریافت نکند. به همین خاطر قبل از انجام کربوکسی تراپی سلامت عمومی فرد بررسی می‌شود تا در روند درمان، وجود مشکلات باعث جلوگیری از دریافت نتایج مطلوب نشود.

از فواید این روش درمانی می توان موارد زیر را نام برد.

۱استفاده از این شیوه درمانی به صورت غیر تهاجمی می باشد و هیچ خطری برای سلامتی افراد ندارد.

۲استفاده از این شیوه درمانی باعث جوانسازی پوست و از بین رفتن افتادگی آن می شود.

۳تاثیر بسزایی در از بین بردن ترک های پوستی دارد.

۴باعث از بین رفتن جای زخم و اسکار بر روی پوست می شود.

۵باعث از بین رفتن سلولیت و تجمع چربی  می شود.

۶تاثیر بسزایی در رفع نارسایی های وریدی دارد و باعث کاهش واریس می شود.

۷برای درمان سلولیت و همچنین از بین بردن چربی های موضعی نیاز به گاز دی اکسید بیشتری می باشد و استفاده از این شیوه درمانی برای این مشکلات، ممکن است با فشار خفیفی همراه باشد و بعد از جذب گاز دی اکسید کربن از بین می رود، در واقع این احساس مانند زمانی می باشد که فشار خون خود را اندازه گیری می کنید و یا اینکه ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه مورد نظر داشته باشید.

۸استفاده از این روش درمانی باعث سفتی پوست شده و همچنین تأثیر به سزایی در از بین بردن تیرگی های زیر چشم دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا از کربوکسی تراپی می توان برای از بین بردن جای جوش استفاده کرد؟

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در سنین نوجوانی و زمان بلوغ با آن مواجه هستند وجود جوش و آکنه بر روی صورت و قسمت های مختلف بدن می باشد و در صورتی که این جوش ها درمان نشود، ممکن است به صورت لکه های تیره رنگی بر روی پوست باقی بماند.
امروزه روش های زیادی برای درمان جای جوش و لکه وجود دارد که یکی از این روش ها کربوکسی تراپی می باشد، که استفاده از این شیوه درمانی تاثیر بسزایی در از بین بردن جای جوش و زخم دارد. پس می توان از کربوکسی تراپی به عنوان یک روش درمانی برای جای جوش و زخم استفاده کرد.
اما افراد زیر نمی توانند از کربوکسی تراپی استفاده کنند.

۱افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و دیالیز انجام می دهند.

۲افراد مبتلا به بیماری سرطان که دوره شیمی درمانی را به تازگی به اتمام رسانده اند یا این که تحت درمان شیمی درمانی می باشند.

۳افراد مبتلا به بیماری های پوستی نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

۴کسانی که به کم خونی مبتلا هستند.

۵افرادی که چشم آنها دچار آب سیاه می باشد.

۶افرادی که ریه آنها مشکل دارد و در هنگام تنفس با مشکل مواجه می شود.

آیا از کربوکسی تراپی می توان برای از بین بردن جای جوش استفاده کرد؟

۷خانم هایی که در زمان بارداری و یا شیردهی هستند، بعد از اتمام این دوران می توانند از کربوکسی تراپی استفاده کنند.

۸افراد مبتلا به بیماری هموفیلی نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

اما استفاده از این شیوه درمانی ممکن است همراه با عوارضی باشد که این عوارض به صورت موقت می باشد و در افراد مختلف میزان این عوارض متفاوت می باشد برای اینکه میزان عوارض کاهش پیدا کند و باید در انجام مراقبت های قبل و بعد از انجام شیوه درمانی بکوشید.
پس همان گونه که در بالا نیز ذکر کردیم کربوکسی تراپی روش ایمنی می باشد و بسیاری از افراد می توانند از این روش، برای جوان سازی پوست و رفع مشکلات پوستی استفاده کنند، اما انتخاب پزشک متخصص و با مهارت یکی از مهم ترین موارد استفاده از کربوکسی تراپی می باشد، که این پزشکان باید از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشند تا با سهل انگاری موجب اسیب های بیشتری به پوست نشوند.
اما استفاده از این شیوه درمانی ممکن است همراه با عوارضی باشد که این عوارض به صورت موقت می باشد و در افراد مختلف میزان این عوارض متفاوت می باشد. برای اینکه میزان عوارض کاهش پیدا کند، باید در انجام مراقبت های قبل و بعد از انجام شیوه درمانی بکوشید.
زیرا این شیوه درمانی مانند فرایندهایی است که به طور طبیعی در بدن انجام می گیرد و بدن در برابر تزریق دی اکسید کربن واکنش زیادی نشان نمی دهد، تنها ممکن است باعث ایجاد تورم و کبودی موقت شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x