کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر فرد ایجاد شود، رشد موهای زیر پوستی می باشد که این موها  کمی به سمت بیرون رشد کرده و مجددا به داخل پوست فرو می رود و به خوبی از زیر پوست خارج نمی شود و باعث ایجاد برآمدگی های بر سطح پوست و تغییر رنگ آن می شود.

چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟
علائم موهای زیر پوستی شبیه جوش می باشد و اغلب این موها به صورت دردناک می باشند، بنابراین چنانچه متوجه وجود موهای زیر پوستی در هر ناحیه از پوست شدید با استفاده از راه های مختلف، هرچه سریعتر به درمان موهای زیر پوستی بپردازید، زیرا وجود این موهای زیر پوستی ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. در ادامه در مورد روش های درمان کلینیکی و خانگی موهای زیر پوستی توضیحات خواهیم داد.

موی زیر پوستی چیست؟

موهای زیر پوستی موهای هستند که به صورت پیچ خورده زیر پوست رشد می کنند و باعث برآمدگی هایی برجسته و قرمز رنگی بر روی پوست می شوند و اغلب این موهای زیر پوستی دردناک می باشند. گاهی موهای زیر پوستی با جوش های کوچک اشتباه گرفته می شود و ممکن است در بعضی مواقع دچار قرمزی، التهاب، ورم، درد و زخم بر روی پوست شوند که این مشکل بیشتر در هنگام شیو در ساق پا و ناحیه بیکینی ایجاد می شود، همچنین پوشیدن لباس های تنگ و روش اشتباه اصلاح موهای بدن، باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود.

موی زیر پوستی چیست؟
بیشتر، موهای زیر پوستی در خانمها در ساق پا وجود دارد، که به دلیل استفاده از دستگاه های اپیلاسیون موهای زیر پوستی ایجاد می شوند و در آقایان بیشتر در ناحیه ریش و گردن این جوش های زیر پوستی ایجاد می شوند، زیرا اصلاح های مکرر در این ناحیه تاثیر به سزایی در ایجاد موهای زیر پوستی دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

با موی زیر پوستی چه کنیم؟

۱- متوقف کردن اصلاح مو

گاهی اصلاح و اپیلاسیون موها باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود، بنابراین چنانچه در قسمتی از بدن موهای زیر پوستی ایجاد شده است، اصلاح مو را به صورت موقت متوقف کنید تا از تشدید ناراحتی و ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری شود، زیرا اصلاح مو باعث عفونت پوستی و جای زخم بر روی آن خواهد شد.

۲- موهای زیر پوستی را به آرامی بیرون بکشید.

در صورتی که در نواحی مختلف موهای زیر پوستی مشاهده کردید، به وسیله موچین و یا سوزن استریل این موها را از داخل پوست بیرون بکشید و تا زمانی که مو به صورت کامل رشد نکرده است، این موها را اصلاح نکنید زیرا این کار باعث ایجاد عفونت در پوست خواهد شد.

با موی زیر پوستی چه کنیم؟

۳- استفاده از کمپرس گرم

به منظور درمان موهای زیر پوستی می توان از کمپرس گرم استفاده کرد، همچنین استفاده از مسواک نرم و دستمال مرطوب نیز باعث درمان موهای زیر پوستی می شود.

۴- استفاده از کرم های کاهش دهنده التهاب

گاهی رشد موهای زیر پوستی باعث ایجاد التهابات زیادی بر روی پوست شده است که می توان با استفاده از کرم های استروئیدی و پماد ها تاثیر زیادی در کاهش این التهابات داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چطور از به وجود آمدن موی زیر پوستی جلوگیری کنیم؟

‏به منظورجلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی بهتر است، اقدامات زیر را انجام دهید.

۱- کیسه کشیدن پوست

استفاده از کیسه باعث ایجاد اصطکاک بین پوست و کیسه می‌شود، که این اصطکاک باعث پاکسازی پوست از سلول های مرده و جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی دارد، بنابراین بهتر است بعد از اپیلاسیون بدن، آن را کیسه بکشید، خواهید دید که دیگر مشکل برای شما ایجاد نخواهد شد، همچنین کیسه کشیدن تاثیر زیادی در رفع انسداد های پوستی و شادابی آن دارد. همچنین تجمع سلول های مرده پوست باعث افزایش ضخامت پوست و تیرگی آن می شود، اما با کیسه کشیدن می توان این سلول ها را بدون اینکه آسیبی به لایه اپیدرم وارد شود، از بین برد و تاثیر زیادی در شفافیت پوست داشت.

۲- لیزر موهای زائد

با اینکه لیزر موهای زائد نسبت به روش های دیگر دارای هزینه بالاتری می باشد، اما نتایج طولانی تری به همراه دارد و در صورتی که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده شود، اشعه های لیزر باعث آسیب به ریشه مو شده و از رویش مجدد موها و ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند.

۳- استفاده از کرم های مرطوب کننده

به منظور جلوگیری از پیچ خوردن موها و برگشت مجدد آنها به زیر پوست، بعد از هر بار استحمام از کرم مرطوب کننده در نواحی که امکان ایجاد موهای زیر پوستی بیشتر است، استفاده شود، که این نواحی بیشتر ساق پا، زیر بغل و کشاله های ران می باشد و مرطوب کردن پوست باعث رشد طبیعی موها می شود.

۴- با انجام راهکارهای رشد موها را متوقف کنید.

عصاره برخی میوه‌ها مانند لیمو و همچنین  محلول های ضد رویش، تاثیر زیادی در کند کردن رشد موها دارد و از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند، همچنین روغن مورچه نیز باعث کاهش رشد موهای زیر پوستی می شود.

۵- عدم دستکاری موهای زیر پوستی

گاهی افراد به منظور از بین بردن موهای زیر پوستی از ابزار تیز استفاده می کنند اما این کار باعث این کار باعث ایجاد زخم بر روط پوست می شود، بنابراین بهتر است برای خارج کردن موهای زیر پوستی از یک موچین استفاده شود و در صورتی که این موهای زیر پوستی دردناک می باشند، برای تخلیه آنها از سوزنی که با آتش ضدعفونی شده باشد، جوش را تخلیه کرده و باعث بیرون کشیدن موی زیر پوستی شوید.

۶- برای اپیلاسیون پوست را آماده سازی کنید.

به منظور اپیلاسیون پوست، ابتدا پوست را آماده سازی کنید، به همین منظور ابتدا با یک پاک کننده ملایم و آب گرم ناحیه مورد نظر را شستشو داده و باعث رفع روغن اضافی، مواد زائد و آلودگی ها از سطح آن شوید، همچنین  این کار باعث رفع انسداد فولیکول‌های مو می‌شود، سپس پوست را لایه برداری کنید تا باعث آسان تر شدن اپیلاسیون شود اما برای لایه برداری از محصولاتی که دارای دانه های گرد و صاف می باشند و همچنین نرم کننده هایی در آن به کار برده شده است، استفاده کنید تا اصلاح راحت تر شود، به منظور اصلاح نیز از تیغ بی خطر استفاده کنید و ابتدا روی پوست با استفاده از روغن زیتون جوجوبا یا اسطوخودوس یک لایه محافظ ایجاد شود و سپس از تیغ اصلاح استفاده کنید، همچنین بعد اصلاح موها از ضدعفونی کننده های طبیعی مانند روغن درخت چای، استفاده کنید، این کار باعث جلوگیری از سوزش و قرمزی پوست می شود.

چطور از به وجود آمدن موی زیر پوستی جلوگیری کنیم؟

۷- الکترولیز کردن مو

یکی از روش هایی که به منظور حذف موهای زائد بدن استفاده می شود، الکترولیز می باشد که در این روش با انجام تکنیک هایی از رشد موهای زائد بدن جلوگیری می شود، هرچند این روش با درد بیشتری نسبت به لیزر همراه می باشد، اما تاثیر زیادی در جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی دارد و برای دریافت نتایج مثبت ممکن است تعداد جلسات درمان تا چند ماه طول بکشد.

۸- برای از بین بردن موها از تیغ استفاده نکنید.

گاهی استفاده از تیغ اصلاح باعث ایجاد موهای زیر پوستی می‌شود، همچنین استفاده از موبر های شیمیایی نیز باعث تحریک و التهابات پوست و در نتیجه ایجاد موهای زیر پوستی می شود، به همین خاطر قبل استفاده از روش های اصلاح مو، ابتدا  روی قسمتی از پوست بدن امتحان کنید و در صورتی که باعث ایجاد موهای زیر پوستی نشود، در سایر قسمت های بدن نیز از این اقدام استفاده کنید، این اقدام را انجام دهید.

۹- استفاده از ماسک های خانگی

برای درمان موهای زیر پوستی می توان از ماسک های خانگی استفاده کرد، که از این ماسک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- اسکراب شکر

به منظور تهیه اسکراب شکر کافیست نصف فنجان روغن زیتون را با یک پیمانه شکر سفید ترکیب کرده و چند قطره روغن اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید و سپس این ترکیب را بر روی پوست و موهای زیرپوستی قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته این کار را تکرار کنید، روغن درخت چای باعث ضدعفونی کردن پوست می شود، روغن اسطوخودوس از تشکیل زخم بر روی پوست جلوگیری کرده و تاثیر زیادی در روند بهبودی آن دارد و در صورتی که بر روی پوست شما لکه های تیره نیز وجود دارد، می‌توانید کمی آب لیمو نیز به این ترکیب اضافه کنید.

۲- استفاده از جوش شیرین

۱- برای استفاده از جوش شیرین کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب ترکیب کرده و با استفاده از پنبه این مخلوط را بر روی پوست به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و اجازه دهید خشک شود، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

۲- می توانید جوش شیرین را با بلغور جو دوسر نیز ترکیب کرده، بدین منظور یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر پودرشده با هم ترکیب کرده و کمی آب به ان اضافه کنید تا به صورت خمیری شکل شود، سپس این ترکیب را به صورت حرکات دایره ای بر روی پوست بمالید و بعد آن را با آب ولرم شستشو دهید، جوش شیرین باعث رفع سلول های مرده پوست و مقابله آن با باکتریهای پوست شده، بنابراین تأثیر بسزایی در جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی دارد.

۳- استفاده از روغن درخت چای

برای استفاده از روغن درخت چای می توانید چند  قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و سپس حوله ای تمیز را در این  ترکیب خیس کنید و بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید پوست با این محلول کاملا خیس شود و باعث لایه برداری ناحیه مورد نظر شود، همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید و این ترکیب را بر روی نواحی که دچار موهای زیر پوستی شده است، قرار دهید و به آرامی آن را ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید برای دریافت نتایج مثبت باید به صورت روزانه از این ترکیب استفاده شود، روغن درخت چای علاوه بر تاثیری که در جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی دارد، تاثیر بسزایی در رفع انسداد منافذ پوستی و کاهش التهابات آن نیزدارد، همچنین می توان از این روغن بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد استفاده کرد.

۴- استفاده از قرص آسپرین

وجود اسید سالیسیلیک در قرص آسپرین باعث لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده آن می‌شود و همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد باعث کاهش قرمزی و تورم پوست می شود، بدین منظور کافیست دو عدد قرص آسپرین را کاملا پودر کرده و سپس نصف قاشق چای خوری آب و یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید، تا به صورت خمیر شکل شود و این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد آن را با آب گرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید، وجود عسل در این ترکیب باعث ضدعفونی کردن پوست و آبرسانی آن می شود و تاثیر آن را بر درمان چند برابر می کند.

۵- استفاده از نمک

به منظور از بین بردن سلول های مرده پوست و باز شدن منافذ می توان از دانه های ریز نمک کمک گرفت،  زیرا دانه های نمک باعث لایه برداری و پاکسازی پوست شده و تاثیر زیادی در بیرون کشیدن موهای زیر پوستی دارد، برای درمان موهای زیر پوستی با نمک می توان یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کرده و با استفاده از پنبه آن را بر روی پوست نواحی مورد نظر قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید، همچنین می توان  وان را با آب ولرم پر کرده و چند فنجان نمک اپسوم به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در وان بدنتان را خیس کنید، این راهکار تاثیر زیادی در درمان موهای زیر پوستی پاها و ناحیه تناسلی دارد.

۶- استفاده از چای سیاه کیسه ای

وجود اسید تانیک در چای سیاه باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست شده و در نتیجه تاثیر زیادی در تسکین پوست دارد، برای استفاده از چای سیاه کیسه ای کافیست آن را در آب گرم خیس کرده و به مدت ۳ دقیقه بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت چند بار در روز این کار را تکرار کنید  همچنین می توانید یک عدد چای کیسه ای را در ظرف پر از آب داغ به مدت ۵ دقیقه قرار دهید، سپس چای کیسه ای را از آن خارج کرده و به محلول چای یک قاشق چایخوری آب نارگیل را اضافه کنید و ترکیب حاصل را با استفاده از پنبه بر روی پوست نواحی مورد نظر قرار دهید، این روش نیز باید به صورت روزانه انجام شود.

۷- استفاده از روغن کرچک

برای از بین بردن موهای زیرپوستی نیز می توان از روغن کرچک استفاده کرد، بدین منظور دو قاشق غذاخوری روغن کرچک را بر روی نواحی مورد نظر بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با حوله مرطوب کاملا پاک کنید، این روغن تاثیر زیادی در رفع انسداد منافذ پوستی و تخلیه چرک آنها دارد، همچنین از تورم و قرمزی فولیکول های مو جلوگیری می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه چیزی باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود؟

امکان ایجاد موهای زیر پوستی در هر شرایط سنی وجود دارد، اما بیشتر، شیوع آن در نوجوانان و جوانان است و از دلایل ایجاد موهای زیرپوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- وکس اپیلاسیون  تیغ

روش های مانند اپیلاسیون، استفاده از وکس و اپلیدی باعث نازک تر شدن موهای زائد می شود و هر عاملی که باعث نازک شدن موهای زائد شود، تاثیر زیادی در ایجاد موهای زیر پوستی دارد، زیرا موهای نازک به خوبی نمی تواند از لایه میانی پوست عبور کنند و باعث می‌شوند به صورت پیچ خورده درون پوست فرو رفته و در همان مسیر رشد کند و باعث ایجاد موهای زیر پوستی شود.

۲- سلول های مرده و شاخی پوست

هر عاملی که باعث انسداد منافذ پوست شود از رشد موها در مسیر طبیعی خود جلوگیری می‌کند، یکی از این عوامل تجمع سلول‌های مرده بر سطح پوست می باشد، که باعث انسداد سلولهای پوستی شده و در نتیجه موهای زائد به خوبی از پوست خارج نمی‌شوند و رشد خود را در زیر پوست ادامه می‌دهند.

۳- جنس موها

افرادی که موهای فر و ضخیمی دارند، بیشتر در معرض رشد موهای زیر پوستی هستند، زیرا زمانی که موهای فر کوتاه می شوند و نوک تیزی دارند و این نوک تیز باعث فرو رفتن آن درون پوست شده و به رشد خود در زیر پوست ادامه می دهند‌.

چه چیزی باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود؟

۴- شیوه اصلاح نادرست

چنانچه اصلاح موها بر خلاف جهت رشد موهای زائد باشد، باعث ایجاد موهای زیر پوستی می‌شود اما افراد به دلیل اینکه شیو کردن در خلاف جهت رویش مو های زائد، باعث صافی و یکدستی پوست می‌شود، اقدام به انجام این کار می‌کنند، که ضررهای بیشتری به پوست می‌رسانند.

۵- عدم تعادل هورمون های بدن

یکی از عواملی که باعث رشد موهای زیاد می شود،  به هم ریختگی هورمون ها و عدم تعادل در ترشحات آنها می باشد و با افزایش موهای زائد احتمال افزایش موهای زیرپوستی نیز می باشد.

۶- استفاده از لباس های تنگ و چسبان

لباس های تنگ و چسبان باعث می‌شود موها در مسیر طبیعی خود رشد نکرده و نوک آنها درون پوست فرو برود و به رشد خود در زیر پوست ادامه دهد، این مشکل بیشتر در ناحیه ساق پا، ران و بیکینی ایجاد می شود.

بهترین روش برای درمان عفونت موی زیر پوستی چیست؟

گاهی وجود موهای زیر پوستی باعث ایجاد عفونت های بر روی پوست می شود و برای درمان این عفونت ها می توان از روش های زیر استفاده کرد.

۱- استفاده از داروها

داروهایی مانند سالسیلیک اسید و گلیکو اسید باعث لایه برداری پوست شده و تاثیر بسزایی در باز ماندن فولیکول های مو دارند، بنابراین باعث رشد دوباره مو بر سطح پوست می‌شود و این داروها را بدون نسخه نیز می توان تهیه کرد، اما در صورتی که موهای زیر پوستی دارید نباید از این داروها استفاده کنید، زیرا امکان تحریک این نواحی وجود دارد، همچنین استفاده از کرم بنزوئیل پروکساید نیز باعث خشک شدن ناحیه آسیب دیده و کاهش قرمزی و التهاب آن می شود، این دارو را نیز می توان بدون نسخه تهیه کرد.

۲- ترکیب شکر و عسل

شکر باعث لایه برداری پوست می شود و در صورتی که با روغن زیتون یا عسل ترکیب شود، موجب آبرسانی پوست شده و از رشد باکتری های جولگیری کرده وباعث می شود باکتری های موجود در موهای زیر پوستی از بین برود، کافیست ترکیب شکر و عسل را به صورت حرکات دورانی بر روی پوست ناحیه مورد نظر بمالید و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

بهترین روش برای درمان عفونت موی زیر پوستی چیست؟

۳- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد التهابی داشته و موجب لایه برداری پوست می شود، به منظور درمان عفونت های زیر پوستی می توان از جوش شیرین استفاده کرد، کافییست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کرده و سپس با استفاده از پنبه بر روی ناحیه مورد نظر مورد استفاده قرار دهید و بعد آن را با آب سرد بشویید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که موهای زائد زیر پوستی باعث ایجاد التهاب و قرمزی شدید بر روی پوست شده و درد شدیدی را نیز متوجه فرد کندو روش های خانگی تاثیری بر کاهش التهابات نداشت، بهتر است برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به میزان التهابات پوستی از روش مناسب برای درمان استفاده شود.

کلام آخر

مو ها به صورت طبیعی از داخل پوست بیرون آمده و به رشد خود ادامه می‌دهند، اما گاهی عواملی باعث جلوگیری از رشد موها در سطح خارجی آن شده و این موها به زیر پوست فرو رفته و در آنجا به روش خود ادامه می‌دهند، اما ایجاد موهای زیر پوستی گاهی همراه با التهاب و درد می باشد که افراد را وادار می کند به دنبال راهکار درمانی باشند، روش‌های مختلفی برای درمان موهای زیر پوستی وجود دارد که انتخاب این روش ها با توجه به شدت موهای زیر پوستی متفاوت می باشد و چنانچه میزان تورم، قرمزی، درد و خارش موهای زیر پوستی افزایش پیدا کند، بهتر است برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x