کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

پلاسما جت پلک

یکی از اعضای صورت که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد، چشم می باشد و در صورتی که چین و چروک هایی در اطراف آن ایجاد شود، باعث کاهش زیبایی چهره و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس افراد می شود، چشم ناحیه بسیار حساسی می باشد و به همین دلیل، هر روشی برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی های اطراف چشم استفاده  نمی شود و روش هایی که برای از بین بردن این عارضه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاسما جت پلک
باید دارای کمترین عارضه بوده و در کوتاه ترین زمان نتایج دلخواه حاصل شود، یکی از روش‌های درمانی برای جوانسازی پوست اطراف چشم و رفع افتادگی و شل شدگی آن، پلاسماجت می باشد که با این روش با لیفت پلک، موجب رفع چین و چروک اطراف چشم می شود، استفاده از این تکنولوژی برای پلک های پایین و بالای چشم امکان پذیر می باشد، پلاسما جت استفاده از این دستگاه با فرآیند تولید گرما همراه می باشد و موجب انقباض پوست ناحیه درمانی و در نتیجه لیفت آن می‌شود، نتایج این شیوه درمانی به مدت یک هفته بعد از بهبودی کامل به صورت قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست آشکار می شود. قبل از بررسی این شیوه درمانی بهتر است با دلایل افتادگی پلک آشنا شوید.

دلایل افتادگی پلک

۱- مشکلات چشم

گاهی برخی از مشکلات چشم مانند تومور داخل حفره چشم، ایجاد عفونت در چشم و همچنین وارد شدن ضربه به چشم، باعث افتادگی پلک می شود.

۲- مشکلات عصبی

۳ عضله کنترل حرکت پلک را برعهده دارند و هر گاه عاملی باعث تاثیر بر این عضلات شود، می تواند بر عملکرد پلک تأثیر گذاشته و موجب اختلال در عملکرد آن ها شود، یکی از بیماری های ارثی که موجب افتادگی پلک ها می شود بیماری اوکولو فارینژیال است و به دلیل اینکه کنترل عضلات چشم بر عهده مغز می باشد، در صورتی که عملکرد مغز دچار اختلال شود، موجب افتادگی پلک می شود، که از این مشکلات می توان به تومور مغزی و سکته مغزی اشاره کرد.

۳- میاستنی گراویس

بیماری میاستنی گراویس باعث می شود، حرکات پلک دچار ضعف شده و افتادگی در آن ایجاد شود، که این بیماری علاوه بر پلک، عضلات نواحی مختلف صورت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

دلایل افتادگی پلک

۴- پتوز مادرزادی

این بیماری باعث ضعف عضلات پشت چشم شده و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، دچار افتادگی پلک می شوند و در صورتی که این بیماری درمان نشود، موجب تنبلی چشم و آستیگماتیسم خواهد شد، اما خوشبختانه این بیماری قابل درمان می باشد و با انجام یک عمل جراحی می توان عضلات را تقویت کرد.

۵- افزایش سن

یکی از مهمترین دلایل افتادگی پلک چشم افزایش سن می باشد، که با افزایش سن میزان کلاژن پوست کاهش پیدا کرده و اثر جاذبه زمین بر پوست باعث به پایین کشیده شدن پوست اطراف چشم و در نتیجه افتادگی پلک می شود و گاهی این موضوع باعث کاهش بینایی فرد می شود.

۶- آسیب دیدگی عصبی

گاهی عوامل مختلفی باعث ایجاد جراحاتی بر پلک می شود یا وجود بعضی بیماری ها باعث اختلال در سیستم عصبی بدن و در نتیجه افتادگی پلک می شود، از این بیماری ها می توان سندروم هورنر را نام برد، که این بیماری نادر می باشد و موجب اختلال در عضلات حرکتی پلک می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

منظور از پلاسما جت چیست؟

یکی از روش های نوین برای زیبایی پلک، پلاسما جت می باشد که این روش به صورت غیر تهاجمی انجام شده و نیازی به ایجاد زخم و برش بر روی صورت نیست و باعث برطرف کردن چین و چروک و افتادگی صورت، ترمیم جای زخم می شود.
پلاسما جت پلک نیز باعث رفع افتادگی ها و آسیب های ایجاد شده در اطراف چشم می شود و منجر به افزایش جذابیت چهره خواهد شد و به دلیل اینکه روش ایمنی می باشد، بسیاری از افراد می توانند از این روش برای جوانسازی و زیباسازی چهره خود، استفاده کنند.

منظور از پلاسما جت چیست؟
در این روش از یک نوع ماده که حالت گازی شکل دارد استفاده می‌شود و این ماده حرارت بسیار بالایی داشته و با ایجاد حرارت در ناحیه درمانی، منجر به جوانسازی پوست می شود، در واقع در این روش ماده پلاسما توسط دستگاه های مخصوص به لایه های زیرین پوست تابانده شده و حرارتی که در آن ناحیه ایجاد می‌کند، موجب تصعید لایه های پوستی و لیفت آن می شود.
نقاطی که تابش پلاسما انجام می گیرد بسیار به یکدیگر نزدیک می باشد تا تاثیرات این شیوه درمانی به صورت یکنواخت در تمامی نواحی آسیب دیده وارد شده و موجب رفع مشکل اطراف چشم شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

پلاسما جت چگونه انجام می شود؟

با اینکه پلاسما جت روشی مطمئن و ایمن برای رفع افتادگی های پلک و چین و چروک آن می باشد، اما قبل از انجام آن، پزشک مراجعه کننده را به طورکامل معاینه می‌کند تا از سلامت عمومی فرد مطمئن شود، همچنین جلسه مشاوره برای فرد تعیین می شود تا در آن جلسه چگونگی انجام پلاسما جت و مشکلاتی که ممکن است با انجام این شیوه درمانی برای فرد ایجاد شود، توضیح داده خواهد شد، همچنین میزان انتظارات فرد در این جلسه بیان می شود و در صورتی که انتظارات غیر واقع گرایانه نسبت به نتایج این شیوه درمانی دارد، پزشک ترجیح می دهد از این شیوه استفاده نکند.

پلاسما جت چگونه انجام می شود؟
در هنگام انجام پلاسما جت، به منظور کاهش درد و نگرانی افراد، از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود و پلاسما با استفاده از دستگاه پلاسماجت به پوست ناحیه مورد نظر تابانده می‌شود، هر جلسه درمانی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد و پس از هر جلسه درمان می توان تغییراتی را بر روی پوست مشاهده کرد.
تعداد جلسات درمانی با توجه به میزان افتادگی پلک متفاوت می باشد، به گونه ای که برای رفع افتادگی های خفیف، انجام یک جلسه درمان کافی می باشد، اما با شدید شدن میزان افتادگی، نیاز به جلسات درمانی افزایش پیدا می‌کند اما به طور معمول بیشتر از سه جلسه نیاز نیست.

چگونه از افتادگی پلک جلوگیری کنیم؟

با اینکه روش های مختلفی برای درمان افتادگی پلک وجود دارد، اما می‌توان با استفاده از راهکارهای طبیعی نیز از افتادگی پلک پیشگیری کرد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از کمپرس آب سرد

یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای پیشگیری از افتادگی پلک، استفاده از کمپرس سرد می باشد، زیرا با کاهش دمای این ناحیه پوست منقبض می شود. شستشوی صورت با آب سرد نیز باعث پیشگیری از افتادگی پلک می شود.

۲- از لنزهای تماسی استفاده نکنید

استفاده از لنزهای تماسی و همچنین آرایش چشم، باعث افتادگی پلک می شود و این موضوع برای افرادی که به صورت ارثی با این مشکل مواجه هستند، بیشتر می باشد.

۳- استفاده از سرم دور چشم

سرم های دور چشم، حاوی ویتامین ث هستند که تاثیر بسزایی در لیفت پوست و رفع افتادگی آن دارد، برای تاثیرگذاری بیشتر این سرم ها باید به مدت یک شبانه روز بر روی ناحیه باقی بماند.

۴- تمرینات ورزشی چشم

از موثرترین روش ها برای پیشگیری از افتادگی پلک، می توان انجام ورزش های چشمی را نام برد که برای انجام این ورزش ها کافیست به حالت عمودی بر روی زمین بنشینید، چشم ها را باز کرده و به یک مکان خاص در مقابل خیره شوید، همچنین می توان بدون اینکه سر را حرکت دهید، چشم ها را در جهت چپ و راست، بدون پلک زدن حرکت دهید.

چگونه از افتادگی پلک جلوگیری کنیم؟

۵- رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی شما باید به گونه ای باشد که از مواد ضد التهاب در آن استفاده شود، یکی از این موارد می‌توان غذاهای غنی از امگا ۳ را نام برد که تاثیر بسزایی در کاهش التهابات دارد، غذاهای حاوی امگا ۳ می باشند، ماهی، تخم شربتی، دانه های کتان می باشند که این مواد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با باکتری ها می شود، همچنین روغن زیتون و روغن نارگیل باعث رفع افتادگی پلک می شود.

۶- از خیره شدن به صفحه نمایش و حرکات تکراری پلک خودداری کنید.

پلک زدن باعث حفظ رطوبت چشم می شود و همراه با پلک زدن چربی در چشم ترشح می شود که باعث محافظت از چشم می شود و همچنین این چربی باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود، اما چنانچه به صورت مداوم پلک بزنید به میزان کافی چربی تولید نخواهد شد و همچنین خیره شدن به صفحه رایانه و تلفن با فاصله اندک، باعث افتادگی پلک خواهد شد.

۷- استفاده از ماسک خیار

خیار باعث آبرسانی و تغذیه پوست می شود، برای استفاده از خیار، کافیست چند ورقه خیار را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی چشم قرار دهید و سپس صورت را آبکشی کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاندید مناسب پلاسما جت پلک

با توجه به اینکه پلاسماجت روش کم خطری می‌باشد، بنابراین تمامی افرادی که از سلامت عمومی برخوردار هستند، می‌توانند از این شیوه درمانی برای رفع افتادگی پلک و چین و چروک آن استفاده کرد، همچنین افرادی که جراحی پلک را انجام داده اند، برای دریافت نتایج بهتر می‌توانند از پلاسماجت استفاده کنند، که این روش درمانی باعث اصلاح نتایج جراحی خواهد شد و به دلیل اینکه در پلاسماجت نیازی به ایجاد بیهوشی و برشی بر روی پوست نیست، گزینه مناسبی برای افرادی است که نسبت به جراحی ترس دارند.

کاندید مناسب پلاسما جت پلک
همچنین افرادی که خواهان داشتن چشمان زیباتری هستند، می توانند با رفع افتادگی های جزئی و متوسط پلک باعث شوند، چشم ها زیباتر شود و می توان با استفاده از این روش افتادگی یک طرفه چشم ها را نیز درمان کرد، اما با اینکه این روش درمانی ایمن می باشد، اما بعضی افراد به دلیل شرایطی که دارند، نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند، این افراد عبارتند از:

۱- خانم هایی که در زمان بارداری یا شیردهی هستند، بهتر است بعد از اتمام این دوران اقدام به انجام پلاسماجت کنند، با اینکه نتایجی مبنی بر تاثیرات منفی پلاسماجت بر جنین وجود ندارد، اما نتیجه ای مبنی بر اینکه این روش بی خطر می باشد، نیز وجود ندارد و ترجیحاً بهتر است خانم ها در این دوران از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

۲- افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، استفاده از این شیوه درمانی برای آنها مناسب نیست.

۳- افرادی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند.

توصیه های قبل از اقدام برای پلاسما جت پلک

۱- با توجه به اینکه ناحیه اطراف چشم ناحیه بسیار حساسی می باشد، بنابراین برای انجام پلاسما جت در انتخاب پزشک متخصص کلینیک دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید، تا این شیوه درمانی با کمترین عوارض و بیشترین نتایج برای شما انجام گیرد.

۲- چنانچه قصد انجام پلاسما جدید دارید، در جلسه مشاوره تمامی انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید و هر سوالی که در این زمینه دارید نیز با پزشک مطرح کنید.

۳- چنان چه نسبت به بعضی مواد حساسیت دارید، و یا این که قبلا  عمل جراحی چشم انجام داده اید، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

توصیه های قبل از اقدام برای پلاسما جت پلک

۴- چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید، زیرا مصرف بعضی داروها باعث تاثیرات منفی بر نتایج درمان خواهد شد.

۵- به مدت دو هفته قبل از انجام عمل پلاسما جت، از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

۶- به مدت دو هفته قبل از پلاسما جت، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین و ویتامین E خودداری شود.

مراقبت های بعد از پلاسما جت

به منظور دریافت نتایج بهتر و کاهش عوارض درمانی بهتر است، مراقبت هایی بعد از انجام عمل پلاسما جت صورت گیرد، که این مراقبت ها عبارتند از:

۱- به مدت یک هفته بعد از انجام عمل پلاسما جت، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری شود و در صورت لزوم از عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید.

۲- به مدت یک هفته بعد از انجام پلاسماجت، از قرار گرفتن در محیط های آلوده و محیط هایی که دارای گرد و غبار زیاد می باشد، خودداری کنید.

۳- ممکن است بعد از انجام عمل پلاسما جت ناحیه درمانی دچار پوسته های ریز شود، بنابراین تا زمان بهبودی کامل از مواد آرایشی بر روی این ناحیه استفاده نکنید.

۴- ممکن است بعد از انجام عمل پلاسما جت، زخم هایی در ناحیه درمان ایجاد شود، بنابراین از دستکاری کردن زخم خودداری شود.

مراقبت های بعد از پلاسما جت

۵- پزشک متخصص برای دریافت نتایج بهتر و کاهش روند بهبودی، داروهایی برای فرد تجویز می‌کند، که این داروها باید به صورت منظم مصرف شود.

۶- به مدت دو هفته بعد از انجام پلاسما جت، از رفتن به جکوزی، سونا و استخر خودداری شود، همچنین هنگام استحمام از آب داغ استفاده نکنید.

۷- به مدت دو روز بعد از انجام عمل پلاسما جت از رفتن به حمام دوری کنید و همچنین با توجه به نظر پزشکی، شستشوی چشم ها بعد از چند روز باید انجام گیرد.

عوارض و معایب پلاسما جت

پلاسما جت نسبت به جراحی پلک، دارای عوارض بسیار کمی می باشد و این عارضه ها به مدت دو روز بعد از انجام پلاسما جت کاملاً از بین خواهد رفت، البته مدت ماندگاری عوارض بستگی به شرایط مختلف افراد و مراقبت هایی که انجام می دهند دارد، اما از عوارضی که ممکن است برای افراد بعد از انجام پلاسما جت ایجاد شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- با توجه به اینکه پلک در اطراف چشم می باشد، گاهی افراد بر این تصورند که ممکن است عصب های بینایی آنها در اثر تابش پلاسما دچار آسیب شود، اما باید بدانید که این موضوع جای نگرانی ندارد و تنها بعد از چند روز از انجام پلاسماجت، گاهی افراد در هنگام نگاه کردن به صفحه گوشی و تلویزیون دچار مشکل می شوند، اما این عارضه به صورت موقتی می باشد و چند روز بعد، کاملاً از بین خواهد رفت.

۲- ممکن است در ناحیه درمان کمی تورم ایجاد شود، که این عارضه به صورت موقت می باشد و در مدت زمان کوتاه از بین خواهد رفت، اما برای کاهش تورم، می توان از کمپرس سرد استفاده کرد.

عوارض و معایب پلاسما جت

۳- ممکن است در اثر انجام پلاسما جت، زخم هایی در ناحیه درمان ایجاد شود، که بعد از چند روز این زخم ها بهبود می یابد، اما در هنگام ترمیم زخم دلمه هایی بر روی پوست ایجاد می شود، که گاهی این وجود این دلمه ها، برای افراد ناخوشایند می باشد، اما جای نگرانی نیست.

۴-  گاهی در افراد کمی ممکن است جای زخم ها به صورت نقطه بر روی ناحیه درمان باقی بماند، که در صورتی که انجام پلاسماجت توسط پزشک با مهارت انجام گیرد،این عارضه به وجود نخواهد آمد.

۵- نوع دستگاه به کار برده و مهارت پزشک نیز در نتایج تاثیر گذار می باشد در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است باعث تغییر رنگ پوست در ناحیه درمانی شود.

مزایای پلاسما جت پلک

۱- با توجه به اینکه پلاسماجت به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد، بنابراین میزان عوارض و خطراتی که برای فرد در این شیوه درمانی ایجاد می‌شود، نسبت به عوارض جراحی بسیار کمتر بوده و این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد، می توان بعد از پلاسماجت به فعالیت‌های روزمره پرداخت.

۲-  با اینکه مدت زمان هر جلسه درمانی کوتاه می باشد اما نتایجی که در یافت می‌شود، رضایت بخش می باشد، همچنین افراد بعد از انجام پلاسما جت هیچگونه دردی احساس نخواهد کرد.

۳- گاهی افراد به دلیل اینکه نسبت به داروهای بیهوشی حساسیت دارند، از انجام عمل جراحی سرباز می زنند، اما در روش پلاسماجت نیاز به بیهوشی نیست و تنها با استفاده از بی حس کننده ها پلاسما جت انجام می گیرد.

مزایای پلاسما جت پلک

۴- نتایج این شیوه درمانی برای مدت زمان طولانی بر روی پوست باقی خواهد ماند و برای دریافت نتایج دائمی وماندگاری بیشتر آن،بعد از گذشت مدتی، مجددا این شیوه درمانی استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه پلاسما جت پلک

به دلیل اینکه پلاسما جت یکی از درمان های زیبایی می باشد، بنابراین هیچگونه حمایتی از طرف شرکت بیمه صورت نگرفته و تمامی هزینه های آن باید به صورت شخصی پرداخت شود، باید بدانید که نمی توان هزینه ثابتی برای انجام پلاسما جت در نظر گرفت و هزینه دریافتی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود، که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نوع پوست فرد

گاهی پوست افراد به گونه ای می باشد که به مرور زمان دچار افتادگی می شود و این افتادگی بر نتایج درمان پلاسما جت نیز تاثیر گذار است.

۲- تعداد جلسات  درمانی

به منظور رفع افتادگی پلک ها، جلسات مختلفی برای درمان افتادگی پلک افراد متفاوت، انجام میگیرد، که تعداد این جلسات بستگی به نوع پوست و میزان چین و چروک و افتادگی آن دارد، هر چه میزان چروک و افتادگی پلک بیشتر باشد، نیاز به جلسات درمانی بیشتری می باشد، در نتیجه هزینه پلاسما جت نیز افزایش پیدا میکند.

۳- موقعیت جغرافیایی کلینیک

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه پلاسما جت، موقعیت جغرافیایی آن می باشد که هر کلینیک با توجه به موقعیتی که دارد، هزینه های مختلفی را از مشتریان دریافت می نماید، به گونه ای که کلینیک های واقع در یک شهر، دارای هزینه درمانی متفاوتی هستند.

هزینه پلاسما جت پلک

۴- میزان مهارت و تخصص پزشک مورد نظر

همان گونه که در بالا ذکر کردیم، مهارت پزشک متخصص برمیزان عوارض ونتایح دریافتی تاثیرگذار می باشد و هرچه پزشک متخصص  از مهارت بیشتری برخوردار باشد، امکان دارد هزینه دریافتی افزایش پیدا کند.

۵- هزینه داروهای مصرفی

گاهی پزشک متخصص به منظور دریافت نتایج بهتر و کاهش عوارض داروهایی برای فرد تجویز می‌کند، که این داروها نیز دارای قیمت های مختلفی می باشد، هزینه این داروها بر هزینه نهایی پلاسماجت تاثیر گذار است.

کلام آخر

با اینکه پلاسماجت تاثیر بسزایی در رفع افتادگی پلک و درمان چین و چروک های اطراف چشم دارد، اما بهتر است، قبل از افتادگی پلک با انجام روش های مختلف از افتادگی پلک پیشگیری نمایید، هر چند با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و کلاژن کمتری در پوست تولید می‌شود و این فرایندها منجر به افتادگی پلک می‌شود.
اما در صورتی که مراقبت‌های لازم انجام گیرد، از شدت افتادگی می کاهد و باعث می‌شود روش‌های درمانی تاثیر بیشتری بر رفع این افتادگی ها داشته باشد، همچنین برای انجام پلاسما جت در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک ، حساسیت زیادی به خرج دهید زیرا چشم ناحیه حساس می باشد و در صورتی که آسیب ببیند، مشکلات زیادی برای فرد ایجاد خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x