کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

پاکسازی پوست و ماسک های زیبایی برای عید نوروز

همه افراد خواهان پوستی شاداب و زیبا می باشند و این موضوع در عید نوروز اهمیت بیشتری پیدا می کند و باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد خواهد شد. سبک زندگی افراد و نحوه مراقبت از پوست، بر داشتن پوست شاداب تاثیر گذار می باشد به منظور داشتن پوستی شاداب و صاف، پاکسازی پوست یکی از موارد اصلی می باشد. از عوامل تاثیر گذار بر شادابی پوست، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تغییر سبک زندگی

عوامل مختلفی باعث کاهش شادابی پوست می شود که از این عوامل می‌توان محصولات مراقبتی از پوست،قرار گرفتن در معرض باد و طوفان، رژیم غذایی ناسالم و سبک زندگی افراد را نام برد، گاهی افراد برای داشتن پوستی شاداب از کرم های پودری استفاده می کنند، علاوه بر انجام مراقبت‌های پزشکی، رژیم غذایی سالم و فعالیت های ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۲- استفاده از کرم ضد آفتاب

قبل از ایجاد آسیب های پوستی، بهتر است با استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، پوست خود را از اشعه مضر آفتاب محافظت کرده و از تیرگی و کدر شدن آن جلوگیری کنید.

۳- مراقبت از پوست

پوست صورت تأثیر زیادی در افزایش زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد و سلامت آن بسیار با اهمیت می باشد، به منظور محافظت از پوست باید نوع پوست خود را بررسی نمایید و با توجه به نوع پوست، از لایه بردار های مناسب به منظور پاکسازی پوست استفاده کنید، تا باعث افزایش شادابی و صافی پوست شود.

پاکسازی پوست و ماسک های زیبایی برای عید نوروز

۴- مرطوب سازی پوست

پوست های خشک بیشتر در معرض آسیب هستند و همچنین پوست خشک باعث تیرگی و کدر شدن آن می شود، بنابراین با استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب، از خشکی پوست جلوگیری کنید.

۵- بخور صورت

به منظور پاکسازی صورت، بخور تاثیر بسزائی خواهد داشت و این روش بسیار راحت بوده و باعث رفع آلودگی های پوستی و جوش های سرسیاه خواهد شد، برای بخور صورت حوله ای را بر روی سر خود بیندازید و به مدت ۱۵ دقیقه صورت خود را بخور دهید و به منظور تعادل ph صورت از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. بخور صورت باعث باز شدن منافذ پوست شده و تأثیر زیادی در افزایش شادابی و جذابیت چهره خواهد داشت‌.

۶- استفاده از ماسک های طبیعی

ماسک های طبیعی دارای انواع مختلفی می باشند که تاثیر بسزائی در پاکسازی پوست دارند و موجب روشن کردن پوست و حفظ رطوبت آن می شوند، از این ماسک ها می توان ماسک عسل، شکر، ژل آلوئه ورا و روغن بادام را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

پاکسازی پوست برای عید نوروز با جوانه گندم

یکی از تمیز کننده های عالی پوست، پودر جوانه گندم می باشد که باعث از بین بردن سلول های مرده پوست و افزایش درخشش و انعطاف پذیری پوست خواهد شد، برای تهیه انواع ماسک جوانه گندم به شیوه زیر عمل کنید.

۱- به مقدار۲ قاشق سوپخوری پودر جوانه گندم را با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کرده و ترکیب حاصله را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، اگر پوست شما خشک می باشد بهتر است، صورت را با آب گرم شستشو داد و سپس کمی روغن نارگیل بر روی آن ماساژ دهید، دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

پاکسازی پوست برای عید نوروز با جوانه گندم

۲- چنانچه پودر جوانه گندم با کمی شیر ترکیب شود، تاثیر بسزایی در از بین بردن جوش های سرسیاه، سرسفید، درمان آکنه و کک و مک دارد، از این ماسک نیز در هفته یک بار استفاده کنید.
پودر جوانه گندم خاصیت ضدعفونی کننده داشته و باعث ترمیم کوفتگی، زخم، جوش ها خواهد شد.
علاوه بر این پودر جوانه گندم حاوی کلروفیل زیادی می باشد که این کلروفیل ها غنی از آنزیم ها  می باشد و باعث محافظت پوست در برابر رادیکالهای آزاد خواهد شد، بنابراین روند پیری پوست را کاهش می‌دهد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند، در نتیجه باعث افزایش جوانی پوست شما خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ماسک های زیبایی برای عید نوروز

می توان با استفاده از محصولات طبیعی ماسک هایی تهیه کرد که تاثیر زیادی در پاکسازی پوست و خروج مواد زائد از منافذ پوست دارد و در نهایت موجب افزایش لطافت و نرمی پوست می شود که هر ماسک به طور معمول حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید بر روی پوست قرار داده شود و سپس با استفاده از یک پنبه آغشته به گلاب یا آب شستشو داده شود، از ماسک های زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماسک تقویتی

برای تقویت پوست نیاز به ۸۴ گرم روغن بادام، ۲۸ گرم لانولین، ۹۸ گرم گلاب و ۱۴ گرم موم سفید می باشد و ابتدا موم سفید را بر روی بخار آب قرار دهید تا حالت مایع به خود بگیرد، سپس آن را با روغن بادام و گلاب ترکیب کرده و آن را به آرامی بر روی پوست بمالید، بعد از ۲۰ دقیقه صورت را شستشو دهید، ماسک تهیه شده را در ظرف در بسته نگه دارید و روزانه از آن به منظور نرمی و تقویت پوست استفاده کنید.

۲- ماسک روشن سازی پوست

به منظور روشن سازی پوست می توان از ماسک نعناع استفاده کرد، برای تهیه ماسک نعناع چند شاخه نعناع تازه را در مخلوط کن ریخته تا خمیری شکل شود، سپس یک فنجان آب لیموترش را به آن اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید وبعد با آب شستشو دهید، بعد از استفاده از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

۳- ماسک آناناس

به منظور رفع جوش های غرور و چربی های زیر پوستی می توان از ماسک آناناس استفاده کرد، برای تهیه این ماسک یک آناناس رسیده را در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط یکدست درآید، سپس هم وزن آن الکل میوه اضافه کنید و یک لیوان روغن آفتابگردان را به ترکیب به دست آمده اضافه کنید، این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، به منظور دریافت نتایج مثبت، روزانه یک بار از آن استفاده کنید و بعد، صورت را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک های زیبایی برای عید نوروز

۴- ماسک پرتقال

از دیگر ماسک هایی که باعث درمان جوش های غرور جوانی می شود، ماسک پرتقال می باشد اما این ماسک برای افرادی که پوست خشک دارند، مناسب نمی باشد. برای استفاده از ماسک پرتقال کافیست هسته ها و پوسته های نازک پره های پرتقال را از آن جدا کرده و به مدت ۲۰ دقیقه، آن را بر روی صورت قرار دهید، سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید.

۵- ماسک موز و عسل

اگر چهره شما خسته و بی خواب می باشد و نیاز به شادابی و جوانسازی دارد، می توانید از ماسک عسل و موز استفاده کنید، برای تهیه ماسک، موز رسیده را کاملاً له کرده و با نصف قاشق مرباخوری عسل ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت نیم ساعت بر روی پوست قرار دهید.

۶- ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا باعث حفظ رطوبت پوست و بازسازی آسیب های وارد شده به آن می شود و قابل استفاده برای انواع پوست می باشد، به همین دلیل از ژل آلوئه ورا در کرم های مختلف و صابون ها استفاده می شود، استفاده از ژل آلوئه ورا باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوست و در نتیجه افزایش نرمی و لطافت پوست می شود، همچنین روند پیری پوست با استفاده از ژل آلوئه ورا کاهش پیدا می‌کند و تاثیر بسزایی در رفع خطوط ریز و چین و چروک های کم عمق دارد، برای تهیه آن، ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال ترکیب کرده و این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس آن را شستشو دهید.

ماسک خانگی برای پوست چرب

پوست چرب باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل آکنه و جوش می شود، بنابراین برای پاکسازی و زیبایی پوست های چرب باید از ماسک های متناسب با پوست چرب استفاده کرد.

ماسک های زیادی برای پوست های چرب وجود دارد که از این ماسک ها می توان به ماسک های زیر اشاره کرد.

۱- ماسک سفیده تخم مرغ و آب و کادو و آبلیمو

سفیده تخم مرغ باعث کوچک شدن منافذ پوست می شود و آب لیمو به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که دارد، تاثیر بسزایی در پاکسازی پوست دارد، برای تهیه این ماسک، میوه آووکادو را پوست گرفته و له کنید تا خمیری نرم آماده شود، سپس کمی آبلیمو و سفیده تخم مرغ به آن اضافه کرده تا ماسک شما آماده شود، این ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده شود، سپس با آب صورت را شستشو دهید، استفاده از آووکادو در این ماسک باعث افزایش طراوت و تغذیه پوست می‌شود، در نتیجه تاثیر زیادی در پاکسازی پوست و رفع آکنه دارد.

۲- ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب

همانگونه که می دانیم، بیشتر جوش ها بر روی پوست های چرب ایجاد می شوند، زیرا منافذ پوست در پوست های چرب، توسط چربی ها مسدود شده و باعث ایجاد جوش هایی بر روی آن می شود، استفاده از ماسک آلوئه ورا تأثیر زیادی در رفع جوش‌های پوست چرب دارد و باعث افزایش شفافیت و صافی پوست می شود، برای تهیه ماسک، آلوئه ورا را در آب جوشانده، سپس آن را کاملاً له کنید تا به صورت خمیری شکل درآید و چند قطره عسل به آن اضافه کرده و به مدت ۱۵ دقیقه آن را بر روی صورت خود قرار دهید، سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

۳- ماسک گلاب

برای تهیه ماسک گلاب، کمی گلاب، گلیسیرین و آب لیمو را با هم ترکیب کرده و به مدت بیست دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید، این ترکیب تأثیر زیادی در رفع جوش و جای جوش دارد.

ماسک خانگی برای پوست چرب

۴- ماسک موز

برای تهیه ماسک موز، یک عدد موز له شده را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون و چند قطره آبلیمو ترکیب کرده تا به صورت خمیری شکل درآید، سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد صورت را با آب گرم بشویید.

۵- ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه باعث رفع چربی های اضافی پوست شده و تاثیر زیادی در روشن سازی پوست دارد، برای تهیه ماسک زردچوبه یک قاشق چای خوری زردچوبه را با دو قاشق سوپ خوری عسل، ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک خانگی برای پوست خشک

پوست های خشک، به دلیل کاهش خاصیت انعطاف پذیری، بیشتر در معرض ایجاد چین و چروک هستند و باید با استفاده از ماسک های مختلف خشکی پوست را کاهش داد، از ماسک های خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- ماسک شکر و خیار

شکر باعث لایه برداری پوست می شود و خیار تاثیر زیادی در رطوبت رسانی به پوست دارد، ماسک شکر و خیار باعث پاکسازی پوست، افزایش شادابی و لطافت آن خواهد شد، برای تهیه ماسک، خیار را رنده کرده و با یک قاشق غذاخوری شکر ترکیب کنید، سپس به مدت ۴۰ دقیقه ترکیب را داخل یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن کامل ماسک، به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی صورت خود قرار دهید و پس از شستشوی صورت از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

۲- ماسک هویج و عسل

یکی دیگر از ماسک هایی که برای پوست های خشک تاثیر زیادی دارد، ماسک هویج و عسل می باشد، که برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری هویج پوره شده، ترکیب کرده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

۳- ماسک دال عدس و آرد نخود چی

آرد نخودچی باعث روشن سازی پوست می شود و دال عدس تاثیر زیاد در تقویت پوست دارد، بنابراین برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با یک قاشق غذاخوری دال عدس پودر شده ترکیب کنید و سپس چند قطره شیر را به آن بیافزایید، مقداری زردچوبه نیز به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی به دست آید، سپس ترکیب حاصله را بر روی پوست خود قرار دهید، بعد از اینکه ماسک بر روی پوست خشک شد، صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک خانگی برای پوست خشک

۴- ماسک ماست و آووکادو

ماست باعث کاهش روند پیری پوست می شود و همچنین اسید لاکتیک موجود در آن به رفع سلولهای مرده پوست کمک می‌کند، در نتیجه تاثیر بسزایی در باز کردن روزنه های پوست دارد، همچنین می توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی است استفاده کرد، برای تهیه ماسک آووکادو و ماست کافیست پوست آووکادو را بگیرید و آن را کاملاً له کنید،سپس یک قاشق چای خوری ماست به آن اضافه کرده تا خمیر نرمی به دست آید و این ماسک را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

۵- ماسک آووکادو، عسل و دارچین

با توجه به اینکه ممکن است دارچین باعث ایجاد حساسیت برروی پوست شود، در صورتی که برای اولین بار از دارچین استفاده می کنید، بیشتر از ۱۰ دقیقه نباید دارچین بر روی پوست بماند و این مدت زمان را به مرور زمان افزایش دهید، برای تهیه ماسک آووکادو یک آووکادو رسیده را له کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید، همچنین به میزان یک قاشق چای خوری دارچین، نیز باید به این ترکیب اضافه شود تا خمیری یکدست به وجود آید، این خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید، لازم به ذکر است که استفاده از این ماسک ممکن است باعث ایجاد قرمزی خفیفی بر روی پوست شود، اما این عارضه به صورت موقت بوده و به دلیل افزایش گردش خون این قرمزی موقت ایجاد می شود.

۶- ماسک آلوئه ورا و روغن زیتون

استفاده از ماسک آلوئه ورا و روغن زیتون باعث رطوبت رسانی به پوست خشک می شود، برای تهیه ماسک، ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید.

قبل استفاده از ماسک باید به نکاتی توجه شود تا تاثیر آن بر روی پوست بیشتر باشد، نکاتی که قبل استفاده از ماسک باید به آن توجه شود، عبارتند از:

۱- با توجه به اینکه انجام لایه برداری پوست باعث تحریک و قرمزی پوست می شود، بنابراین قبل استفاده از ماسک، به هیچ عنوان پوست را لایه برداری نکنید‌.

۲- به منظور افزایش تاثیر ماسک بر روی صورت، قبل استفاده از ماسک، صورت خود را با یک پاک کننده مناسب پاکسازی کنید.

۳- چنان چه ماسک مورد نظر به مدت یک ساعت قبل استفاده در یخچال گذاشته شود، باعث می شود علاوه بر خاصیتی که دارد، باعث آرامش پوست نیز شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

برنامه روزانه برای داشتن پوستی شاداب

یکی از حساس‌ترین قسمت های بدن پوست می باشد که با توجه به افزایش آلودگی هوا در سال‌های اخیر، این آلودگی ها بیشترین ضرر را به پوست می‌رساند و مراقبت پوست از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، بنابراین باید در برنامه روزانه از روتین های مناسب پوست استفاده کنید تا آسیب های کمتری به پوست شما وارد شود و هرچه میزان مراقبت از پوست بیشتر باشد پوستی شفاف و زیبا تر خواهید داشت، داشتن روتین مراقبتی پوست، یک برنامه روزانه برای زیبایی پوست شما می باشد و استفاده از این روتین ها باعث می‌شود، پوست در بهترین حالت خود حفظ شود، همچنین عواملی وجود دارد که باعث ایجاد آسیب هایی بر پوست می شود و چنان چه خواهان پوستی شاداب و سالم هستید، باید از آن ها دوری کنید، از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- سیگار کشیدن

استعمال دخانیات باعث کاهش کلاژن پوست و همچنین خاصیت انعطاف پذیری آن می شود، در نتیجه منجر به ایجاد چین و چروک و تیره شدن پوست خواهد شد.

۲- پاک نکردن آرایش

در صورتی که در هنگام خواب آرایش صورت پاک نشود، باعث مسدود شدن منافذ پوست و جلوگیری از نفس کشیدن آن می‌شود، بنابراین قبل از خواب با استفاده از پاک کننده های مناسب، آرایش صورت خود را پاک کنید.

۳- مصرف غذاهای سرخ کرده

مصرف غذاهای سرخ کرده باعث کاهش طراوت و شادابی پوست شده و منجر به ایجاد جوش و آکنه بر روی آن می شود، بنابراین از مصرف غذاهای سرخ کرده خودداری کنید.

برنامه روزانه برای داشتن پوستی شاداب

۴- استفاده از روتین های پوستی مناسب

با توجه به نوع پوست و جنس آن باید از روتین های مناسب روزانه استفاده شود، که نحوه استفاده از این روتین ها به شرح زیر است:

۱- پاکسازی صورت

روزانه باید هرگونه آلودگی از سطح پوست پاکسازی شود، برای پاکسازی صورت با توجه به نوع پوست از ژل ها و فوم های موجود در بازار استفاده کنید.

۲- استفاده از تونر

از مواردی که باعث کنترل ph پوست و حفظ رطوبت آن می‌شود و همچنین از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند، استفاده از تونر می باشد، زیرا این تونرها باعث پاکسازی روزنه های پوست، به صورت عمقی می شود، همچنین استفاده از تونر های حاوی آلفا هیدروکسی اسید باعث کم رنگ تر شدن لکه ها و روشن شدن پوست می شود.

۳- استفاده از سرم ها

با افزایش سن، میزان کلاژن پوست کاهش پیدا کرده و همچنین حجم مایعات و گردش آن ها در سلول های پوستی نیز کاهش پیدا می‌کند و منجر به ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست می شود، با استفاده از سرم آنتی اکسیدان، می توان تاثیر بسزایی در کاهش روند پیری پوست داشت.

۴- استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کننده ها باعث افزایش حجم سلول ها و در نتیجه افزایش شادابی پوست می شود.

۵- استفاده از کرم ضد آفتاب

به منظور محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید، از کرم های ضدآفتاب با spf مناسب استفاده کنید و هر دو یا سه ساعت در روز آن را تمدید کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x