کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

معجزه عسل برای پوست

پوست یکی از اصلی ترین ارگان های بدن می باشد که سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و ممکن است بر اثر عوامل مختلف آسیب‌های بر روی پوست ایجاد شود، این آسیب ها برای افراد خوشایند نبوده و به فکر درمان آن می باشند به منظور درمان بعضی از مشکلات پوستی می توان از عسل استفاده کرد.
عسل یکی از مواد طبیعی است که ممکن است بهبود پوست را تسهیل کند. در واقع، برخی مطالعات نشان داده‌اند که عسل ممکن است به طور موثر در درمان برخی مشکلات پوستی کمک کند. در ادامه، برخی از خواص و مزایای مرتبط با استفاده از عسل برای پوست را برای شما شرح می‌دهیم.

۱- ضدعفونی کننده

عسل دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی کننده است. این به معنی آن است که می‌تواند به کنترل رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در پوست کمک کند و درمان عفونت‌های پوستی مانند جوش‌ها و زخم‌ها را تسهیل کند.

۲- مرطوب کننده

عسل دارای خاصیت مرطوب کنندگی قوی است و می‌تواند به بهبود رطوبت و نرمی پوست کمک کند. این مزیت به خصوص برای پوست خشک و خسته مفید است.

۳- ضد التهاب

ترکیبات موجود در عسل، به ویژه آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌توانند به کاهش التهاب پوست کمک کنند. این ویژگی می‌تواند در بهبود شرایط پوستی مانند التهابات جلدی و آکنه مفید باشد.

۴- خاصیت التیام بخش

 عسل می‌تواند فرآیند ترمیم و بهبود زخم‌ها و آسیب‌های پوستی را تسهیل کند. این خاصیت مفیدی است برای تسریع فرآیند ترمیم زخم‌ها، سوختگی‌ها و سایر آسیب‌های پوستی.

برای استفاده از عسل برای پوست، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

۱- ماسک صورت عسل

مخلوط کردن یک قاشق عسل با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عصاره آلوئه ورا و سپس اعمال آن به صورت به مدت 15-20 دقیقه قبل از شستشو، می‌تواند به پوست شما کمک کند.

معجزه عسل برای پوست

۲- پاک کردن پوست با عسل

می‌توانید عسل را به عنوان یک پاک کننده طبیعی استفاده کنید. کافیست کمی عسل را روی صورت خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید، سپس با آب گرم شستشو دهید.

۳- ماساژ با عسل

عسل را به طور ملایم به پوست خود ماساژ دهید. این می‌تواند به بهبود خونرسانی و لطافت پوست کمک کند.
مهم است که قبل از استفاده از عسل روی پوست، یک آزمون حساسیت را انجام دهید. اگر به عسل حساسیت دارید، بهتر است از استفاده آن خودداری کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه عوارض یا تحریک پوستی، بهتر است از استفاده از عسل صرف نظر کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

حقایقی درباره عسل

عسل یکی از محصولات طبیعی و شگفت انگیز است که از قرون بیشماری استفاده می‌شود. در ادامه، چند مورد از حقایق در مورد عسل را برایتان معرفی می‌کنیم.

۱- محتویات تغذیه‌ ای

عسل غنی از مواد مغذی است و حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌های مفیدی است. این مواد تغذیه‌ای می‌توانند به ارتقای سلامت عمومی بدن کمک کنند.

۲- خواص ضد‌ میکروبی

عسل خاصیت ضد‌میکروبی قوی دارد. این خاصیت به وجود مواد مانند پروکسید هیدروژن، فنول‌ها و اسیدهای آلی در عسل برمی‌گردد. از آنجایی که عسل خاصیت ضد‌میکروبی دارد، معمولاً به عنوان یک ضدعفونی‌کننده طبیعی برای رفع التهابات و زخم‌ها استفاده می‌شود.

۳- تاثیر مثبت بر سیستم ایمنی بدن

مصرف عسل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل می‌توانند به کاهش التهاب‌ها و تسهیل فرایند بهبودی در بیماری‌های التهابی کمک کنند.

۴- خواص ضد اکسیدانی

 عسل دارای خواص ضد اکسیدانی قوی است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل می‌توانند در مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌های اکسیداتیو کمک کنند.

حقایقی درباره عسل

۵- تأثیر در بهبود آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی

 تحقیقات نشان داده است که عسل می‌تواند در افزایش کارایی آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی مانند مقابله با عفونت‌ها و جلوگیری از رشد باکتری‌ها مؤثر باشد.

۶- تنظیم قند خون

یکی از ویژگی‌های جالب عسل، تأثیر آن در تنظیم قند خون است. برخلاف شکر سفید، عسل به آرامی و به مرور زمان در صورت نیاز به انسولین بدن تبدیل می‌شود و از افزایش شتابان و ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند.
این تنها چند مورد از خواص و اثرات شگفت انگیز عسل هستند. همچنین، مواردی مانند استفاده از عسل در مراقبت از پوست، بهبود عملکرد گوارش، تسکین سرفه و سرماخوردگی و بهبود عملکرد مغز نیز برخی از کاربردهای دیگر عسل هستند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چرا عسل را برای پوست صورت استفاده کنیم؟

استفاده از عسل برای پوست صورت به دلایل زیر می‌تواند مفید باشد.

۱- ترمیم و بهبود زخم‌ها و جراحات

خاصیت ضد‌میکروبی و ضد التهابی عسل می‌تواند در ترمیم و بهبود زخم‌ها و جراحات پوستی مؤثر باشد. عسل با ایجاد یک محیط مرطوب و غنی از مواد تغذیه، فرایند بهبودی را تسریع می‌کند.

۲- تغذیه و مرطوب کنندگی پوست

عسل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که می‌توانند پوست را تغذیه کنند و از خشکی و خارش پوست جلوگیری کنند. همچنین، قابلیت مرطوب کنندگی عسل باعث افزایش رطوبت طبیعی پوست می‌شود.

چرا عسل را برای پوست صورت استفاده کنیم؟

۳- مقابله با عفونت‌های پوستی

خواص ضد‌میکروبی عسل می‌تواند در مقابله با عفونت‌های پوستی مؤثر باشد. این خاصیت باعث کاهش رشد باکتری‌ها و جلوگیری از التهاب پوستی می‌شود.

۴- ضد پیری و آنتی‌اکسیدان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل می‌توانند در مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌های اکسیداتیو پوست مفید باشند. این خاصیت ضد پیری عسل می‌تواند به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند.

۵- ضد‌قارچ

 عسل خاصیت ضد‌قارچی دارد که می‌تواند در درمان برخی از مشکلات پوستی مانند قارچ پوست و خارش‌های قارچی کمک کند.در هر صورت، قبل از استفاده از عسل برای پوست صورت، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید، به خصوص اگر درمان خاصی نیاز دارید یا حساسیتی دارید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص عسل برای پوست صورت

عسل دارای خواص متعددی برای پوست صورت است. در زیر، تعدادی از خواص عسل برای پوست صورت را برایتان آورده‌ایم.

۱- تغذیه و مرطوب کنندگی

عسل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که به تغذیه پوست کمک می‌کنند و باعث حفظ رطوبت طبیعی پوست می‌شوند. این خاصیت مرطوب کنندگی عسل می‌تواند در بهبود خشکی و خارش پوست مؤثر باشد.

۲- تسکین التهاب و التیام زخم‌ها

خواص ضد‌میکروبی و ضد التهابی عسل باعث تسکین التهاب‌ها و التیام زخم‌های پوستی می‌شود. می‌توانید عسل را به صورت مستقیم روی زخم‌های کوچک و جراحات پوستی استفاده کنید تا فرایند بهبودی سریع‌تر اتفاق بیفتد.

۳- ضد پیری و آنتی‌اکسیدان

 عسل دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که در مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌های اکسیداتیو پوست مفید هستند. این خاصیت می‌تواند به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند.

۴- تقویت سلول‌های پوستی

 مواد مغذی موجود در عسل می‌توانند سلول‌های پوستی را تقویت کنند و فرایند تولید و بازسازی سلول‌های جدید را تسریع کنند. این خاصیت می‌تواند به بهبود جوانی و ترمیم آسیب‌های پوست کمک کند.

۵- مقابله با عفونت‌های پوستی

خواص ضد‌میکروبی عسل می‌تواند در مقابله با عفونت‌های پوستی مؤثر باشد. استفاده موضعی از عسل بر روی پوست صورت می‌تواند باعث کاهش رشد باکتری‌ها و جلوگیری از التهاب پوستی شود.با این حال، همواره بهتر است قبل استفاده از عسل برای پوست صورت،  راهنمایی پزشک یا متخصص پوست را در نظر بگیرید، به خصوص اگر مشکل خاصی دارید یا حساسیتی نسبت به محصولات زنبور عسل دارید.

خواص عسل برای پوست صورت

۶- نرم ولطیف سازی پوست

عسل باعث رطوبت رسانی و افزایش نرمی و لطافت پوست صورت می‌شود زیرا حاوی آنزیم هایی می باشد که به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده و باعث مرطوب و نرم سازی اعماق پوست می شود، به همین دلیل از عسل در ترکیبات هر محصول زیبایی استفاده می شود، در صورتی که قصد دارید از عسل به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید، کافیست به شیوه زیر عمل کنید کمی عسل طبیعی را بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس آن را با آب خنک شستشو دهید، این کار باعث آبرسانی و نرم شدن پوست می شود.

۷- پاکسازی منافذ پوست

به منظور از بین بردن جوش های سرسیاه و پاکسازی منافذ پوست می توان از عسل استفاده کرد، زیرا عسل دارای خاصیت ضد عفونی کننده، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می‌باشد که تاثیر بسزایی در از بین بردن آلودگی های موجود در منافذ پوست و همچنین رفع جوش های سرسیاه دارد و با آبرسانی که بر روی پوست انجام می‌دهد تاثیر بسزایی در افزایش شفافیت چهره دارد، به منظور استفاده از عسل برای پاکسازی پوست کافیست عسل طبیعی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی پوست به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید و سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید.

۸- استفاده از عسل به منظور لایه برداری ملایم پوست

عسل موجب لایه برداری ملایم پوست می‌شود و با توجه به اینکه گاهی استفاده از لایه بردار های مصنوعی باعث قرمز شدن و تحریک پوست می‌شود می‌توان با استفاده از عسل باعث از بین بردن سلول های مرده پوست و روشن سازی و یکدست شدن رنگ پوست شد، برای استفاده از عسل به عنوان لایه بردار، کافیست یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و ابتدا پوست را مرطوب کنید و این ماسک را بر روی پوست با حرکات دورانی ماساژ دهید، سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

۹- کمرنگ کردن جای زخم

عسل به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و رطوبت رسانی که دارد، باعث افزایش سلامت و نرمی آن می‌شود، بنابراین سرعت ترمیم زخم ها را افزایش داده و باعث کمرنگ تر شدن جای زخم می شود، به منظور کمرنگ تر شدن جای زخم یک قاشق عسل خام را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کنید و این ترکیب را بر روی پوست مدت ۲ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید و سپس یک حوله گرم را بر روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید خنک شود و بعد پوست را شستشو دهید.

۱۰- درمان آفتاب سوختگی با عسل

به منظور درمان آفتاب سوختگی می توان از عسل استفاده کرد که تاثیر بسزایی در تغذیه و ترمیم پوست با سرعت بیشتر دارد، برای تسکین آفتاب سوختگی کافیست مقداری عسل را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و به صورت حرکات دورانی بر روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید.

۱۱- مبارزه با آکنه و جوش

عسل دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی می باشد و با حذف سلول‌های چربی های اضافه از روی پوست و از بین بردن انسداد منافذ پوست از تشدید آکنه و جوش های پوستی جلوگیری می کند، بدین منظور عسل خام را به مدت ۲ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

۱۲- جلوگیری از پیری پوست

عسل تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت دارد، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی می باشد و با تاثیری که بر افزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست دارد، موجب جوان سازی پوست می شود.

۱۳- افزایش درخشندگی پوست

یکی از بهترین نشانه های زیبایی پوست درخشندگی آن می باشد بدین منظور عسل را با شیر یا ماست ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بر روی پوست بماند، در کوتاه مدت نتایج فوق العاده آن را بر روی خود مشاهده خواهید کرد.

۱۴- روشن سازی پوست

به منظور روشن سازی پوست نیز می توان از عسل استفاده کرد، بدین منظور آب یک عدد گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید ۵ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید با استفاده از این ماسک تاثیر بسزایی در کاهش تیرگی های پوست و روشن سازی رنگ آن دارد.

معرفی ماسک های عسل برای پوست

ماسک‌ عسل برای لک صورت می‌توانند به طور طبیعی و مؤثری در بهبود و آرامش پوست کمک کنند. در زیر، چند نوع ماسک عسل را برایتان معرفی می‌کنیم.

۱- ماسک عسل و نارنگی

این ماسک با ترکیب عسل و آب‌نارنگی تهیه می‌شود. نارنگی دارای خواص ضد التهابی و ضدباکتریایی است و با ترکیب با عسل، می‌تواند به تسکین التهاب‌ها و درمان آکنه‌ها کمک کند.

۲- ماسک عسل و جو دوسر

این ماسک برای انواع پوست مناسب می باشد که برای تهیه آن نیاز به یک قاشق غذاخوری جو دوسر یک قاشق چای خوری عسل و دو قاشق غذاخوری شیر می باشد، این مواد را کاملا با هم مخلوط کرده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند، سپس بر روی صورت به مدت ۵ دقیقه به آرامی آن را ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس با آب ولرم صورت را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته این کار را انجام دهد.

۳- ماسک عسل و موز

موز دارای خاصیت رطوبت رسانی می باشد؟ به همین دلیل برای تهیه ماسک های پوستی از آن استفاده شود و در صورتی که از ترکیب عسل و موز بر روی پوست استفاده شود، تاثیر بسزایی در پاکسازی پوست و جلوگیری از آسیب پوستی دارد، برای تهیه ماسک نیاز به یک قاشق چای خوری آبلیمو، یک قاشق چای خوری عسل و یک موز له شده می باشد، موز راکامل له کنید و با آبلیمو و عسل ترکیب کنید، تا کاملا یکدست شود، سپس ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

معرفی ماسک های عسل برای پوست

۴- ماسک عسل و خاک رس

این ماسک برای پوست های چرب مناسب می باشد و تاثیر بسزایی در حذف چربی های اضافه پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش دارد، برای دریافت نتایج مثبت هفته دو بار از این ماسک استفاده شود، برای تهیه این ماسک کافیست یک قاشق غذاخوری خاک رس را با یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره شیر یا آب ترکیب کنید و مواد را کاملاً مخلوط نمایید تا به صورت خمیری شکل شود، سپس صورت را با آن ماساژ داده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی صورت بماند.

۵- ماسک عسل و آلوئه‌ورا

این ماسک با ترکیب عسل و ژل آلوئه‌ورا تهیه می‌شود. آلوئه‌ورا دارای خواص التیام بخش و مرطوب کنندگی است و با ترکیب با عسل، می‌تواند به تسکین آفتاب سوختگی و بهبود ترمیم پوست کمک کند.
قبل استفاده از هر ماسک عسل، بهتر است پوست خود را از آرایش و آلودگی پاک کرده و سپس ماسک را به صورت یکنواخت روی پوست صورت خود بمالید. پس از 15-20 دقیقه، ماسک را با آب گرم بشویید و پوستتان را با حرکات نرم ماساژ دهید. در نهایت، پوست خود را با آب سرد آبکشی کنید و از روغن یا کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

6- ماسک آبلیمو و عسل

وجود اسید سیتریک و ویتامین c در آب لیمو باعث کاهش منافذ پوستی و تعادل چربی پوست می شود، همچنین به منظور کاهش و کنترل و آکنه و جوش های پوستی می توان از ماسک آبلیمو و عسل استفاده کرد که برای تهیه آن نیاز به یک قاشق غذاخوری عسل و آب نصف یک عدد لیمو می باشد، که مواد را کاملاً با هم مخلوط کرده و سپس آن را بر روی پوست قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه بخ آن زمان دهید سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید و بعد از شستشو با آب گرم، صورت را با آب سرد شستشو دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مضرات عسل

عسل یک ماده طبیعی است که در عمومیت مورد قبول و ایمن برای مصرف انسان است. با این حال، برخی افراد ممکن است آلرژی یا حساسیت ناشناخته در برابر عسل داشته باشند و به همین دلیل ممکن است برای آن‌ها مضراتی داشته باشد. مضرات عسل عموماً به موارد زیر مربوط می‌شوند.

۱- حساسیت و واکنش آلرژیک

 برخی افراد می‌توانند حساسیت یا واکنش آلرژیک نسبت به مواد موجود در عسل داشته باشند، از جمله گرده گل، پروپولیس و مواد شیرین کننده‌های طبیعی. این واکنش ممکن است علائمی مانند خارش، قرمزی، تورم، سرفه، عطسه و ضعف عمومی را در بر داشته باشد.

۲- خطر برای کودکان زیر 1 سال

عسل حاوی باکتری بوتولینوم است که در بعضی موارد می‌تواند سمی باشد و خطر ابتلا به بوتولیسم (یک بیماری خطرناک) را برای کودکان زیر 1 سال افزایش دهد. به همین دلیل، عسل را به کودکان زیر 1 سال توصیه نمی‌کنند.

مضرات عسل

۳- خطر انتقال عفونت بوسیله زنبورها

عسل ممکن است حاوی میکروب‌ها و باکتری‌ها باشد که توسط زنبورها به آن منتقل می‌شوند. در برخی موارد، این میکروب‌ها می‌توانند عفونت‌های ناشناخته را به انسان منتقل کنند.

۴- خطر برای افراد مبتلا به بیماری بوتولیسم

افرادی که از بیماری بوتولیسم رنج می‌برند، باید از مصرف عسل خودداری کنند، زیرا باکتری بوتولینوم می‌تواند در عسل وجود داشته باشد و برای آن‌ها خطر ایجاد تشدید بیماری را افزایش دهد.

اگر شما یا کسی در خانواده‌تان دچار حساسیت یا حساسیت ناشناخته نسبت به عسل هستید، بهتر است مصرف آن را متوقف کنید و با پزشک یا متخصص آلرژی مشورت کنید.
عسل خام دارای ترکیباتی می باشد که به منظور درمان بعضی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس اگزما و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین باعث تعادل باکتری های موجود بر روی پوست می شود، بنابراین از عسل طبیعی دربسیاری محصولات زیبایی استفاده می شود و با تاثیری که در افزایش سرعت بهبودی و کاهش التهاب و زخم ها دارد، تاثیر بسزایی در زیباسازی و جوانسازی پوست دارد، به منظور بهره وری از خواص عسل برای پوست میتوان از ماسک عسل استفاده کرد، اما قبل از استفاده از آن باید از عدم حساسیت پوست نسبت به عسل مطمئن شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x