کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از راه های جوانسازی پوست می‌باشد که در آن با استفاده از سوزن های ظریفی گاز کربن دی اکسید را به زیر پوست تزریق کرده و بدن در برابر افزایش میزان دی اکسید کربن در ناحیه مورد نظر واکنش نشان داده و خون رسانی و مواد مغذی به این ناحیه افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه ترمیم سلولی افزایش پیدا کرده و تاثیر زیادی در رفع چین و چروک های پوستی، ترک های پوستی، جوانسازی آن و رفع سلولیت دارد، همچنین این شیوه درمانی باعث تجزیه رسوبات چربی در ناحیه مورد نظر شده و تاثیر زیادی در تحریک کلاژن‌سازی دارد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی
تعداد جلسات درمانی در افراد مختلف متفاوت می باشد،  اما این شیوه درمان دوره نقاهت ندارد و حدود ۱۵ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد، که بستگی به شرایط افراد، مدت زمان متغیر است، اما مسئله ای که برای افراد بسیار با اهمیت است، مدت زمان ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی می باشد، که میزان ماندگاری نتایج در افراد مختلف با توجه به عوامل مختلفی متغیر است، که به طور معمول مدت زمان ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی حدود ۶ تا ۱۲ ماه می باشد.
اما چنانچه فرد مراقبت هایی را انجام دهد مدت زمان ماندگاری آن بیشتر خواهد بود و همچنین برای دریافت نتایج مطلوب، گاهی تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا می کند، عوامل مختلفی بر میزان ماندگاری کربوکسی تراپی تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ناحیه درمانی

کربوکسی تراپی در نواحی مختلف بدن قابل انجام است، اما چنانچه پوست نواحی مورد نظر از حساسیت بالایی برخوردار باشد، ممکن است این حساسیت باعث کاهش ماندگاری نتایج شود.

۲- شدت آسیب

هر چقدر میزان آسیب های وارد شده بر پوست ناحیه مورد نظر بیشتر باشد، به زمان بیشتری برای درمان نیاز بوده و با افزایش زمان درمان، ماندگاری نتایج نیز افزایش پیدا می کند.

۳- سن افراد

روش کربوکسی تراپی بیشتر برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه می شود و انجام آن برای افرادی که سن پایین تری دارند و آسیبی برروی پوست آن ها وجود ندارد، توصیه نمی شود.

۴- مهارت پزشک متخصص

یکی از عواملی که بسیار بر ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی تاثیر گذار می باشد، میزان مهارت پزشک متخصص است و در صورتی که تزریقات در ناحیه مناسبی انجام شود، باعث افزایش ماندگاری، دریافت نتایج بهتر خواهد شد.

۵- جنس پوست

نوع پوست افراد نیز بر میزان ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی تأثیرگذار بوده، به طوری که پوست هایی که از انعطاف پذیری و کشش بیشتری برخوردار است، نتایج کربوکسی تراپی بر روی آن ماندگاری بالاتری دارد.

۶- نوع رژیم غذایی فرد

رزیم غذایی افراد مراجعه کننده تاثیر مستقیمی بر  ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی دارد و در صورتی که فرد یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزیجات را انتخاب کند، ماندگاری نتایج افزایش پیدا می کند و همچنین رژیم غذایی باید مکمل های غذایی مناسب را شامل شود.

آیا نتایج کربوکسی تراپی دائمی است؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی در افراد مختلف متغیر می باشد، زیرا عوامل مختلفی بر ماندگاری نتایج تاثیر گذار می باشد و در صورتی که مراقبت های لازم بعد از انجام کربوکسی تراپی انجام شود، نتایج آن ماندگاری بالاتری خواهد داشت.

آیا نتایج کربوکسی تراپی دائمی است؟
بنابراین چنانچه خواهان ماندگاری طولانی تر نتایج درمان هستید، در انتخاب پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید تا با مهارت کامل کربوکسی تراپی انجام داده شود و نتایجی که کسب میشود رضایت بخش بوده و ماندگاری طولانی تری داشته باشد، زیرا این شیوه درمان به صورت کم تهاجمی انجام گرفته و مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا می باشد، بنابراین می توان گفت یکی از ایمن ترین روش های درمان بوده و در مورد انجام آن نگرانی نداشته باشید، با توجه به عوارض حداقلی که انجام کربوکسی تراپی دارد، افراد زیادی در کشورهای مختلف از این شیوه درمان استفاده می کنند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای کربوکسی تراپی

با توجه به اینکه کربوکسی تراپی به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد، بنابراین میزان عوارضی که متوجه فرد شده حداقل بوده و دارای مزایای زیادی می باشد که از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- باعث شفاف سازی پوست و یکدست شدن پوست می شود.

۲- با توجه به اینکه کربوکسی تراپی تأثیر زیادی در تحریک کلاژن سازی پوست دارد، بنابراین باعث افزایش انعطاف پذیری و ضخامت پوست شده در نتیجه تاثیر زیادی در رفع چین و چروک های پوستی و صاف شدن پوست دارد.

۳- از بین بردن چربی های موضعی

تزریق گاز دی اکسید کربن به نواحی مورد نظر باعث افزایش دما در آن ناحیه شده، در نتیجه تاثیر زیادی در تجزیه چربی های انباشته شده در آن ناحیه دارد و این شیوه درمان می‌تواند تاثیر زیادی در از بین بردن چربی های موضعی و کمک به لاغری افراد داشته باشد، زیرا فرایند لیپولیز باعث می شود چربی ها به آرامی تجزیه شده و چربی های انباشته شده در ناحیه ران، پهلو، باسن و شکم، بدون اینکه فشاری به فرد وارد شود، از بین برود و باعث تناسب اندام شود. همچنین گاهی افراد برای کاهش غبغب از این شیوه درمانی استفاده می کنند با توجه به اینکه افزایش کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست می شود، بنابراین تاثیر زیادی در از بین بردن غبغب نیز دارد.

مزایای کربوکسی تراپی

۴- رفع سیاهی زیر چشم

با تزریق گاز دی اکسید کربن در اطراف چشم میزان خون رسانی در آن ناحیه افزایش پیدا کرده و با افزایش فشار خون، مواد مغذی بیشتری به ناحیه مورد نظر می رسد، در نتیجه تاثیر زیادی در رفع سیاهی زیر چشم دارد.

۵- رفع اثر جای زخم جوش و آکنه

یکی دیگر از آسیب های پوستی که ممکن است برای اغلب افراد ایجاد شود، جای جوش و زخم و آکنه می باشد که می‌توان با انجام کربوکسی تراپی تأثیر زیادی در رفع این آسیب های پوستی داشت، زیرا این شیوه درمانی با تحریک کلاژن سازی موجب افزایش انعطاف پذیری پوست و جایگزین شدن سلول های جدید به جای سلول های کهنه و آسیب دیده می‌شود، بنابراین بعد از انجام کربوکسی تراپی نتایج آن را بر روی پوست مشاهده خواهید کرد.

۶- رفع ترک های پوستی

ترک های پوستی اغلب در زمان چاقی و لاغری افراطی و همچنین در زمان بارداری برای افراد مختلف ایجاد می‌شود و این ترک ها در نواحی مانند شکم، پهلو بیشتر مشاهده خواهد شد و ممکن است وجود این ترک ها باعث نگرانی افراد شود، انجام کربوکسی تراپی با توجه به عملیات کلاژن سازی که در پوست انجام می گیرد، باعث رفع ترک های پوستی خواهد شد.

۷- تقویت و ترمیم مو

تزریق گاز دی اکسید کربن باعث افزایش خونرسانی و رسیدن مواد مغذی بیشتری به ریشه مو شده، در نتیجه تاثیر زیادی در تقویت ریشه مو و افزایش رشد آن خواهد داشت.

چگونگی انجام کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی با تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست باعث فرایند لیپولیز شده و تاثیر زیادی در تحریک کلاژن سازی دارد، در این روش گاز دی اکسید کربن توسط سوزن های ظریفی به پوست ناحیه مورد نظر تزریق می شود و گاز دی اکسید شده با پخش شدن در بافت های اطراف موجب گشاد شدن رگهای خونی می شود.

چگونگی انجام کربوکسی تراپی
با افزایش حجم رگ ها،  خون بیشتری به ناحیه تزریق شده و موجب تحریک کلاژن سازی و افزایش جوانی پوست می شود، زیرا در صورتی که خون کافی به ناحیه مورد نظر نرسد باعث ایجاد سیاهی، ترک پوستی و یا سلولیت شده و با افزایش دی اکسید کربن در این ناحیه، گلبول های خون اکسیژن بیشتری به ناحیه درمانی می رساند و دی اکسید کربن اضافه را جذب می کنند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های قبل از انجام کربوکسی تراپی

قبل از انجام کربوکسی تراپی، ابتدا پوست شما توسط پزشک متخصص بررسی می‌شود و در صورتی که کاندید مناسبی برای انجام کربوکسی تراپی باشید، این شیوه درمانی برای شما انجام می گیرد، برای انجام کربوکسی تراپی باید از سلامت کامل برخوردار باشید و می توان برای درمان مشکلات پوستی مانند جای زخم، تیرگی زیر چشم و سلولیت از این شیوه درمانی استفاده کرد، اما باید قبل از انجام کربوکسی تراپی، مراقبت هایی انجام گیرد تا میزان عوارضی که برای فرد ایجاد می شود حداقل بوده و نتایج بهتری حاصل شود، از مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- به مدت دو روز قبل از انجام کربوکسی تراپی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری شود، زیرا باعث افزایش احتمال کبودی بعد از انجام کربوکسی تراپی خواهد شد.

۲- از مصرف داروهای ضد التهاب و یا قرص های رقیق کننده خون به مدت دو هفته قبل از انجام کربوکسی تراپی خودداری شود، از این داروها می توان آسپرین، ایبوپروفن، جینسینگ و ویتامین ای را نام برد، زیرا مصرف این داروها باعث افزایش احتمال خطر کبودی و تورم بعد از کربوکسی تراپی خواهد شد.

مراقبت های قبل از انجام کربوکسی تراپی

۳- در صورتی که در ناحیه درمان جوش ایجاد شده است و یا مبتلا به سرماخوردگی هستید، پزشک را در جریان قرار داده و انجام کربوکسی تراپی را به تعویق بیندازید.

۴- امکان دارد انجام کربوکسی تراپی باعث سردرد شود، بنابراین قبل از انجام آن حتماً غذا و نوشیدنی میل کنید.

۵- در صورتی که سابقه تبخال دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید زیرا ممکن است پزشک قبل از انجام کربوکسی تراپی، داروی ضد ویروس تجویز کند.

۶- در صورتی که به  بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

ممکن است بعضی افراد بعد از انجام کربوکسی تراپی عوارضی مانند سوزش تورم قرمزی بر روی پوست ایجاد شود که این عوارض طبیعی بوده و بعد از یک هفته از بین خواهد رفت و به دلیل اینکه گاز دی اکسید کربن خاصیت ضد باکتریایی دارد، در نتیجه احتمال ایجاد عفونت، پس از کربوکسی تراپی بسیار کم می‌باشد و این شیوه درمانی هیچ دردی ندارد، اما انجام مراقبت ها بعد از کربوکسی تراپی باعث کاهش التهابات و ماندگاری بیشتر نتایج خواهد شد، از مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- به مدت یک روز بعد از انجام کربوکسی تراپی از غوطه ور کردن محل درمان در آب خودداری شود، بنابراین بهتر است به مدت یک روز بعد از کربوکسی تراپی از استحمام خودداری کنید.

۲- از مصرف محصولات آرایشی به مدت یک روز بعد از کربوکسی تراپی خودداری شود.

۳- از انجام ماساژ و دستکاری ناحیه درمان به مدت یک روز بعد از کربوکسی تراپی خودداری شود.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

۴- به مدت سه روز بعد از انجام کربوکسی تراپی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری شود.

۵- مصرف زیاد الکل و نمک باعث افزایش تورم در ناحیه درمان خواهد شد، بنابراین به مدت دو روز بعد از انجام کربوکسی تراپی از مصرف نوشیدنی های الکلی و نمک زیاد خودداری شود.

۶- ممکن است بعد از انجام کربوکسی تراپی کمی تورم در ناحیه درمان ایجاد شود که برای کاهش تورم می توان از کمپرس سرد استفاده کرد، همچنین بالاتر قرار دادن سر نسبت به سایر قسمت های بدن، تاثیر زیادی در کاهش تورم دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاربردهای کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی باعث رفع مشکلات زیادی در نواحی مختلف بدن می شود که از کاربردهای می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- باعث درمان سلولیت می شود.

به برجستگی های چربی مانند که در نواحی ران و باسن ایجاد می‌شود سلولیت گفته می‌شود، که برای رفع سلولیت می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد و این روش قابل استفاده برای خانم ها و آقایان می باشد، اما سلولیت بیشتر برای خانم ها ایجاد می شود زیرا پوست خانم ها نسبت به آقایان نازک تر بوده و بیشتر دچار تغییرات هورمونی می شوند، بنابراین خانم ها بیشتر به دنبال راهکاری برای از بین بردن سلولیت هستند، که کربوکسی تراپی تأثیر زیادی در رفع سلولیت خواهد داشت، زیرا تزریق گاز دی اکسید کربن باعث شکسته شدن بافت های چربی در ناحیه مورد نظر شده و میزان کلاژن سازی را تحریک می کند و به بازسازی بافت های آسیب دیده پوست می پردازد.

۲- درمان تیرگی دور چشم

دلیل سیاهی زیر چشم انسداد مویرگ ها می باشد که باعث عملکرد نامناسب شبکه مویرگی شده در نتیجه دور چشم دچار تیرگی می شود، اما با تزریق گاز دی اکسید کربن در این ناحیه میزان خون رسانی افزایش پیدا کرده و موجب تقویت شبکه مویرگی خواهد شد و در نتیجه تیرگی زیرچشم از بین خواهد رفت. تزریق گاز دی اکسید کربن در ناحیه اطراف چشم توسط دستگاه های مخصوص و سوزن های ظریف انجام می گیرد که به طور معمول در دو یا سه ناحیه تزریق انجام می شود، انجام تزریقات هیچگونه دردی به همراه نخواهد داشت و به صورت سرپایی انجام می گیرد و بعد از آن فرد می تواند به فعالیت های روزمره بپردازد، اما ممکن است کمی ورم در ناحیه درمان ایجاد شود که آن هم به صورت موقت بوده و بعد از یک روز برطرف خواهد شد، کربوکسی تراپی یکی از موثرترین درمان ها برای سیاهی دور چشم است.

کاربردهای کربوکسی تراپی

۳- درمان استرچ مارک با کربوکسی تراپی

پاره شدن کلاژن و کش آمدن پوست باعث ایجاد مشول استرچ مارک خواهد شد اما با انجام کربوکسی تراپی و تولید کلاژن های جدید در ناحیه درمان می توان این مشکل را درمان کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده می توان برای موارد زیر نیز از کربوکسی تراپی استفاده کرد

۱- کربوکسی تراپی تاثیر زیادی در از بین بردن چین و چروک های پوست صورت دارد.

۲- باعث درمان طاسی منطقه ای و درمان اختلال نعوظ می شود.

۳- تاثیر زیادی در رفع ناهمواری های پوست دارد.

۴- باعث بهبود جای زخم و آثار آکنه خواهد شد.

موارد منع انجام کربوکسی تراپی

۱- افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند.

۲- افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی بهتر است از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

۳- افرادی که به بیماری هموفیلی مبتلا هستند و دچار مشکلات انعقاد خون هستند.

۴- افراد مبتلا به بیماری سرطان که تحت  شیمی درمانی هستند.

موارد منع انجام کربوکسی تراپی

۵- افرادی که بر روی پوست ناحیه درمانی آن هو، عفونت های پوستی وجود دارد.

۶- افرادی که به نارسایی کلیوی مبتلاهستند و تحت درمان دیالیز هستند.

۷- کسانی که دچار بیماری های مغزی حاد و صرع می باشند.

۸- افرادی که مبتلا به آب سیاه هستند، بهتر است از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

عوارض کربوکسی تراپی

همانگونه که در بالا ذکر کردیم،کربوکسی تراپی برای نواحی مختلف بدن کاربرد های متفاوتی دارد و با توجه به ناحیه درمانی، میزان عوارضی که ممکن است برای افراد ایجاد شود، متفاوت است به همین دلیل عوارض احتمالی کربوکسی تراپی را به صورت جداگانه در نواحی مختلف بدن عنوان می‌کنیم

۱-عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

 ممکن است بعد از انجام کربوکسی تراپی کمی التهاب و قرمزی در ناحیه درمان ایجاد شود، که این التهابات به صورت موقت بوده و بعد از چند ساعت از بین خواهد رفت، عوارض زیادی در مورد کربوکسی تراپی زیر چشم ثبت نشده است.

۲- عوارض کربوکسی تراپی شکم

۱- ممکن است ناحیه درمان دچار خارش شود که به مدت یک الی دو هفته بعد برطرف می شود.

۲- ایجاد کبودی در ناحیه درمان که به صورت موقت بوده و بعد از یک هفته از بین خواهد رفت.

۳- ایجاد قرمزی در ناحیه تزریق که بعد دو روز از بین می رود.

عوارض کربوکسی تراپی

۳- عوارض کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی مو نیز دارای عوارض زیادی نمی باشد تنها در بعضی افراد بعد از انجام کربوکسی تراپی ناحیه تزریق دچار سوزش و خارش می شود، که این عارضه بعد از یک هفته رفع خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه کربوکسی تراپی

یکی از مهمترین عامل ها برای انتخاب شیوه درمان هزینه درمان است، با توجه به اینکه کربوکسی تراپی برای نواحی مختلف بدن قابل استفاده می باشد، بنابراین انجام آن دارای هزینه ثابتی نمی باشد و با توجه به عوامل مختلفی متغیر است، از عوامل تاثیرگذار بر هزینه کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- شدت مشکلات پوستی

هرچه میزان آسیب های پوستی بیشتر باشد، امکان دارد مدت زمان هر جلسه درمانی افزایش پیدا کند، و با توجه به افزایش زمان درمان، هزینه درمان افزایش پیدا می کند.

۲- نوع دستگاه های کاربردی

سوزن هایی که تزریق دی اکسید کربن را انجام می دهند توسط دستگاه تنظیم می شوندو دستگاه های مورد استفاده دارای برند های متفاوتی می باشند که هزینه این دستگاه بر روی هزینه کربوکسی تراپی تاثیر گذار است.

۳- تعداد جلسات درمان

ممکن است با توجه به شرایط بیمار و شدت آسیب های پوستی تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا کند و با افزایش تعداد جلسات درمان هزینه کربوکسی تراپی نیز افزایش پیدا میکند.

هزینه کربوکسی تراپی

۴- موقعیت کلینیک

کلینیک ها دارای موقعیت جغرافیایی متعدد می باشند، که با توجه به موقعیت هزینه دریافتی متفاوت است و هر چه یک کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، هزینه درمان افزایش پیدا می‌کند و این موضوع در مورد کلینیک های واقع در یک شهر و کلینیک های واقع در شهر های مختلف صدق می کند.

۵- مهارت پزشک متخصص

با توجه به ناحیه درمان، میزان تزریق گاز دی اکسید کربن و ناحیه تزریق باید به خوبی تشخیص داده شود تا نتایج رضایت‌بخشی کسب شده و ماندگاری نتایج افزایش پیدا کند، بنابراین در صورتی که پزشک از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه کربوکسی تراپی وجود دارد.

کلام آخر

یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی، کربوکسی تراپی می باشد و تقریباً تمامی افرادی که این شیوه درمانی را انجام داده اند از نتایج آن رضایت داشته اند، زیرا کربوکسی تراپی یکی از سریع ترین راه های درمان می‌باشد و فرد می‌توان بعد از انجام آن به کارهای روزمره بپردازد و نیازی به استراحت نیست، همچنین هزینه آن مقرون به صرفه بوده و در همه جای دنیا از این شیوه استفاده می‌شود و تاکنون عوارض زیادی در مورد این روش مشاهده نشده است و با توجه به اینکه قابل استفاده درنواحی مختلف بدن می باشد.
افراد زیادی از این شیوه درمان استفاده می‌کنند، این شیوه درمانی مربوط به دهه ۱۹۳۰ میلادی می باشد و تا به اکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه ایجاد شده است و با تاثیری که بر تحریک کلاژن سازی و افزایش خون رسانی پوست دارد، باعث رفع مشکلات پوستی، به صورت قابل ملاحظه خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x