کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لیفت صورت با نخ بهتر است یا هایفو

یکی از مشکلاتی که افراد با افزایش سن با آن مواجه می‌باشند، افتادگی پوست صورت و شلی آن می باشد که به دلیل از بین بردن کلاژن های زیر پوست و کاهش تولید این پروتئین،این مشکل برای همه افراد به وجود می آید و باعث افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت مانند بینی و گونه ها خواهد شد و از جذابیت چهره می کاهد.

لیفت صورت با نخ بهتر است یا هایفو روش های مختلفی برای جوانسازی پوست و رفع افتادگی آن وجود دارد که هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی می باشد که با توجه به شرایط بیمار و انتظاراتی که از نتایج درمان دارد، یک روش مخصوص انتخاب می شود، روش های درمانی به صورت تهاجمی و غیرتهاجمی می باشند که روش های تهاجمی مانند جراحی لیفت صورت بوده و از روش‌های غیرتهاجمی می توان هایفوتراپی، لیزر، فرکانس رادیویی را نام برد، که روش های غیر تهاجمی نسبت به روش‌های تهاجمی دارای عوارض کمتری می باشد، اما نتایج روش های تهاجمی نسبت به روش‌های غیرتهاجمی دارای ماندگاری بیشتری می باشد.
از روش هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد هایفوتراپی و لیفت با نخ می باشد که در اینجا برای شما توضیحات مختصری در مورد این روش های درمانی داده خواهد شد
.
 

معرفی هایفوتراپی

یکی از درمان های زیبایی به منظور سفت کردن واستحکام پوست، هایفوتراپی می باشد که این روش به صورت غیر تهاجمی بوده و بدون درد می باشد و در واقع جایگزینی برای لیفت صورت می باشد، در این شیوه از امواج فراصوت که همان امواج به کار برده در دستگاه سونوگرافی می باشند، استفاده می شود که این بار به صورت متمرکز ناحیه خاصی از پوست را هدف قرار داده و با انرژی که در آن ناحیه وارد می کند، موجب تحریک کلاژن سازی و استحکام بافت های مورد نظر خواهد شد.

معرفی هایفوتراپی
در نتیجه تاثیر زیادی در از بین بردن چین و چروک و جوانسازی آن دارد، همچنین علاوه بر درمان های زیبایی از هایفوتراپی برای درمان بیماری‌هایی مانند تومورهای سرطانی نیز استفاده می شود
.
این شیوه درمانی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده می باشد و افراد زیادی به دلیل اینکه میزان عوارض این شیوه درمانی بسیار کم می باشد، به منظور بهبود ظاهر و وضعیت پوست در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، گردن و بالای سینه از این شیوه درمانی استفاده می کنند، زیرا این شیوه درمانی نسبت به بعضی از جراحی های زیبایی روش کم خطر میباشد و نتایج خوبی بر روی پوست به جا می گذارد.
امواج فراصوت به لایه مشخصی از سطح پوست تابیده می شود و باعث افزایش دما در آن ناحیه شده و افزایش دما موجب آسیب سلولی می‌شود، که آسیب به سلول‌ها در نهایت منجر به کلاژن سازی، ترمیم و افزایش استحکام پوست می شود، هرچه میزان کلاژن تولید شده بیشتر باشد، باعث افزایش سفتی و استحکام بیشتر پوست می شود و چنانچه خواهان پوست بدون چین و چروک هستید، می‌توانید با انجام هایفوتراپی تأثیر مثبت زیادی را مشاهده کنید، بدون اینکه به اعصاب، ماهیچه ها و سایر سلول های پوست آسیب وارد شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

با این که هایفوتراپی روش ایمن می باشد و به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد، اما ممکن است عوارضی برای افراد ایجاد شود که این عوارض به صورت حداقل می باشد اما شرایط افراد بر دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی تاثیرگذار می‌باشد به طوری که:

۱استفاده از این شیوه درمانی موجب کاهش سرعت پیری در افرادی که سن پایین تری دارند می شود و افرادی که به دلیل افزایش سن، میزان افتادگی و شل شدگی پوست آنها شدید می باشد گزینه مناسبی برای هایفوتراپی نیستند. در واقع این روش یک  روش جوانسازی پوست برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال است و افرادی که پوست ناحیه گردن آنها دچار شل شدگی شدیدی می باشدنمی توانند با استفاده از این شیوه درمانی نتایج مثبتی دریافت نمایند.

۲افرادی که پوست آنها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه مضر دچار افتادگی و شل شدگی باشد میتوانند از این شیوه درمانی به منظور بهبود آسیب های پوستی استفاده کنند، اما برای دریافت نتایج مثبت، تعداد جلسات درمانی با توجه به میزان آسیب ها متفاوت می باشد و همچنین افرادی که پوست آنها دچار عفونت، آکنه های کیستی، زخم های شدید می باشد گزینه مناسبی برای انجام این شیوه درمانی نیستند.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

۳افرادی که پوست آنها به دلیل لاغری سریع، دچار افتادگی شده است، می توانند با استفاده از این شیوه درمانی به حل این مشکل بپردازند، اما نباید انتظارات غیر واقعی گرایانه نسبت به نتایج آن داشته باشند.

۴با توجه به اینکه نتایج درمان با هایفوتراپی به مدت زمان طولانی بر روی پوست باقی می ماند و ممکن است تا سال ها ماندگار باشد، بنابراین این شیوه درمانی میتواند گزینه مناسبی برای افرادی که از انجام جراحی های زیبایی نگرانی دارند، باشد.

مزایای لیفت صورت با هایفو

هایفوتراپی، مزایای زیادی برای جوانسازی و زیبایی پوست دارد، که از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱هایفوتراپی به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد و نیازی به ایجاد برش و زخم بر روی پوست نیست، بنابراین نیاز به استراحت و دوره نقاهت، بهمنظور بهبودی ندارد.

۲هایفوتراپی تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک و افزایش صافی پوست دارد.

۳می توان از هایفوتراپی به منظور رفع شل شدگی پوست زیر چانه استفاده کرد، در نتیجه باعث می شود فک فرم زیبایی به خود بگیرد.

۴مدت جلسات درمانی کوتاه بوده و حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از دو تا سه جلسه درمان، نتایج قابل قبولی بر روی پوست مشاهده می شود.

مزایای لیفت صورت با هایفو

۵هایفوتراپی تأثیر به سزایی در لیفت ابرو ها و گونه ها دارد.

۶برای نواحی گردن و بالای سینه می توان از این شیوه درمانی استفاده کرد.

۷هایفوتراپی باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه درمانی، افزایش استحکام، شادابی و جوانی پوست صورت می شود.

۸نتایج درمان ماندگاری و دوام بالایی دارد و چین و چروک را به حد قابل ملاحظهای کاهش می دهد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

معایب لیفت صورت با هایفو

۱ممکن است بعد از انجام هایفوتراپی کمی التهاب و قرمزی بر روی پوست ایجاد شود، که این التهابات به صورت خفیف بوده و در عرض چند ساعت برطرف خواهد شد.

۲گاهی بعضی افراد بعد از انجام هایفوتراپی میزان کمی ورم و احساسی مانند سوزن سوزن شدن در ناحیه درمانی دارند، که این عوارض نیز به صورت موقتی می باشد و بعد از یک هفته کاملا برطرف خواهد شد.

 معایب لیفت صورت با هایفو

۳در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است باعث ایجاد کبودی و بی حسی در ناحیه درمان شود، که این عارضه بسیار نادر می باشد و در صورت مهارت پزشک این اتفاق رخ نخواهد داد.

مراقبت هایی که بعد از هایفوتراپی باید انجام گیرد؟

انجام مراقبت ها بعد از درمان با هایفوتراپی تاثیر بسزایی در کاهش عوارض جانبی و دریافت نتایج بهتر دارد، بنابراین بهتر است افراد بعد از انجام هایفوتراپی، این مراقبت ها را به خوبی انجام دهند.

۱از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دوری کنید.

با توجه به اینکه بعد از انجام هایفوتراپی پوست از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، ممکن است نور خورشید باعث هیپرپیگمانتاسیون و آفتاب سوختگی آن شود، بنابراین به مدت چند هفته بعد از انجام هایفوتراپی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود و در صورت لزوم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، زیرا این کرم ها تاثیر بسزایی در کاهش اثرات اشعه مضر خورشید دارد.

۲از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب کنید.

با توجه به اینکه هایفوتراپی باعث تولید چربی های غیر فعال می شود، بنابراین وظیفه کبد تجزیه این چربی ها می باشد و با مصرف نوشیدنی های الکلی فشار زیادی به کبد وارد می شود، همچنین مصرف این مواد باعث کاهش غلظت خون و افزایش احتمال خونریزی در ناحیه درمان می شود، بنابراین به مدت چند هفته بعد از انجام هایفوتراپی از مصرف این مواد خودداری شود.

۳از دستکاری ناحیه درمانی خودداری کنید.

ممکن است بعد از انجام هایفوتراپی پوست شما دچار خارش شود، اما به هیچ وجه نباید پوست را دستکاری کنید، زیرا هرگونه دستکاری به دلیل حساسیت بالای پوست، بعد از هایفو تراپی باعث ایجاد زخم هایی بر روی آن ناحیه شده و احتمال ایجاد عفونت زخم نیز وجود دارد، بنابراین از خاراندن و دستکاری این نواحی خودداری کنید.

مراقبت هایی که بعد از هایفوتراپی باید صورت گیرد؟

۴به میزان کافی آب بنوشید

مصرف آب باعث هیدراته شدن پوست و افزایش سرعت کلاژن سازی در بدن می شود، بنابراین بعد از انجام هایفوتراپی روزانه به میزان کافی آب بنوشید.

۵از حمام کردن با آب داغ دوری کنید.

استحمام با آب داغ موجب تحریک و آسیب هایی بر روی پوست می شود و همچنین باعث از بین رفتن چربی های طبیعی آن می شود، بنابراین بعد از انجام هایفوتراپی برای استحمام از آب ولرم استفاده کنید.

معرفی لیفت صورت با نخ

به منظور لیفت صورت با نخ، از نخ های مختلفی استفاده می‌شود، اما رایج ترین نخ هابرای لیفت صورت با نخ،نخ pdo، نخ کاگ و نخ سیلوئیت می باشد.

معرفی لیفت صورت با نخکه در این روش ابتدا پزشک متخصص پوست شما را معاینه کرده و در صورتی که گزینه مناسبی برای انجام لیفت با نخ باشید، سوراخ‌هایی در نواحی مشخصی از پوست صورت ایجاد شده تا نخ ها از این سوراخ‌ها عبور کند، نخ لیفت در زوایای خاصی استفاده می شود، که بتوان نتایج مثبتی از آن  دریافت کرده و بعد از جایگذاری در ناحیه مورد نظر پزشک متخصص نخ ها را در زاویه های مناسب هدایت کرده تا باعث از بین رفتن چروک های صورت و لیفت آن شود. علاوه بر این وجود نخ ها در لایه میانی پوست باعث تحریک کلاژن سازی و الاستین بیشتر پوست شده و تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و طراوت آن دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای لیفت صورت با نخ

یکی از کاربردی ترین روش ها برای لیفت صورت استفاده از نخ می باشد، که این نخ ها باعث افزایش سفتی و صافی پوست می شود، از مزایای لیفت صورت با نخ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱نتایجی که بر روی پوست ایجاد می شود، به صورت طبیعی می باشد.

۲بلافاصله بعد از انجام لیفت با نخ، نتایج آن بر روی پوست قابل مشاهده می باشد.

۳ماندگاری نتایج آن به صورت طولانی مدت می باشد، زیرا در این شیوه درمانی، کلاژن طبیعی در پوست تولید می شود.

۴نسبت به روشهای جراحی و تهاجمی دیگر هزینه پایین تری دارد.

۵عوارضی که برای فرد بعد از انجام لیفت صورت با نخ ایجاد میشود، به صورت حداقل می باشد.

۶این شیوه درمانی نیازی به بیهوشی ندارد و تنها با بی حسی های موضعی انجام می گیرد، بنابراین فرد می تواند بعد از عمل لیفت به خانه برگردد.

مزایای لیفت صورت با نخ

۷با توجه به اینکه در این شیوه درمانی از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود، بنابراین این روش بدون درد است.

۸تاثیر زیادی در ترمیم بافت های آسیب دیده پوست دارد.

۹نخ هایی که در زیر پوست قرار داده میشود بر روی آن قابل مشاهده نمی باشد.

۱۰نسبت به عمل جراحی لیفت دارای درد، تورم و کبودی کمتری می باشد.

۱۱نیازی به ایجاد برش بر روی پوست نیست تنها سوراخ هایی به منظور جایگذاری نخ ها ایجاد می شود.

۱۲ افرادی که پوست های حساس دارند، می توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند.

معایب لیفت صورت با نخ

با توجه به اینکه لیفت صورت با نخ، یک درمان کم خطر می باشد و عوارضی که ممکن است برای فرد ایجاد شود حداقل بوده، اما ممکن است در بعضی افراد عوارضی به صورت خفیف ایجاد شود که در صورت انجام مراقبت های بعد از درمان و توصیه های پزشکی این عوارض از بین خواهد رفت و همچنین میزان مهارت پزشک متخصص در بروز این عوارض تاثیر گذار می باشد.
بنابراین در انتخاب پزشک باید دقت زیادی به خرج دهید از معایب این شیوه درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱به صورت کلی نخ ها باید در لایه میانی پوست قرار داده شوند و در صورتی که این نخ ها بسیار سطحی جایگذاری شود و یا اینکه پوست مراجعه کننده نازک باشد، بر روی پوست قابل مشاهده می باشد.

۲چنانچه نخ ها بیشتر از اندازه کشیده شود، باعث ایجاد پوست اضافی در ناحیه درمان می شود، که برطرف کردن آن نیاز به جراحی دارد.

۳ممکن است جایگذاری نخ ها در زیر پوست باعث ایجاد عفونت و چروکیدگی پوست شود.

۴ممکن است بعضی افراد بعد از این درمان دچار درد یا ناراحتی به صورت طولانی مدت شوند.

۵ممکن است باعث ایجاد تورم، کبودی و فرورفتگی هایی در نواحی درمان شود که این عوارض به صورت موقت می باشد، اما در صورت مداوم بودن این عوارض، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

۶نمیتوان از این شیوه درمانی برای از بین بردن چین و چروک های عمیق و افتادگی زیاد پوست استفاده کرد.

۷در صورتی که پزشک از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است به اعصاب و عروق اصلی آسیب وارد شود.

۸امکان عدم تقارن در دو طرف صورت وجود دارد و ممکن است با گذشت زمان نخ هادر صورت حرکت کند وجابجا شود.

 لیفت با نخ یا هایفو

انجام لیفت با نخ نیاز به مهارت زیاد پزشک متخصص دارد و در صورتی که پزشک از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد و یا نخ هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، ممکن است باعث ایجاد عفونت و عدم تقارن در صورت شود.

 لیفت با نخ یا هایفو
بنابراین نتایج لیفت با نخ غیر قابل پیش بینی بوده و ریسکی می باشد، همچنین میزان کلاژنی که در آن ناحیه تولید می‌شود، نسبت به روش هایفو کمتر بوده و به آرامی کلاژن در زیر پوست تولید می شود در نتیجه ماندگاری آن نسبت به کلاژن هایی که در هایفوتراپی تولید می شود، کمتر می باشد.
اما روش هایفوتراپی نسبت به لیفت با نخ دارای عوارض و خطر کمتری می باشد و کلاژنی که در آن تولید می‌شود، نسبت به لیفت سریع تر و ماندگارتر می باشد، اما باید بدانید که پزشک متخصص با بررسی پوست شما بهترین گزینه را انتخاب می کند تانتایج دریافتی رضایت بخش بود و مشکلی برای فرد ایجاد نشود
.

نواحی قابل درمان با نخ

برای از بین بردن چین و چروک های نواحی مختلف بدن مانند چین و چروک های پیشانی، گردن، ابروها، صورت، خطوط خنده و نواحی مانند ران، شکم و بازو می توان از روش لیفت با نخ استفاده کرد و به دلیل اینکه این روش به صورت سرپایی انجام می گیرد و نیاز به ایجاد برش و جراحی نیست بنابراین می‌تواند یکی از گزینه مناسب برای جراحی های لیفت باشد، با توجه به اینکه تمامی افراد بالاتر از سن ۳۰ سال می توانند از این روش درمانی استفاده کنند، اما بیشتر، افرادی که این روش را برای رفع چین و چروک های پوست می کنند افراد بالای ۴۰ سال می باشند و به دلیل اینکه برای نواحی مختلف  قابل استفاده است.

نواحی قابل درمان با نخ
برای هر قسمت از بدن از نخ مخصوص استفاده می شود، به عنوان مثال نخ هایی که برای از بین
بردن خطوط خنده استفاده می شود،با نخ های به کار برده در نواحی گردن  متفاوت می باشد، که انتخاب این نخ ها توسط پزشک جراح و با توجه به شرایط پوست افراد صورت می گیرد.

دوام و ماندگاری لیفت با نخ

لیفت با نخ به صورت سرپایی انجام می گیرد و در صورتی که پزشک متخصص از مهارت بالایی برخوردار باشد، به دلیل استفاده از بی حس کننده های موضعی در نواحی درمان، از ایجاد دردهای احتمالی پیشگیری می شود، مدت زمان هر جلسه درمان با توجه به گستردگی ناحیه درمان متفاوت می باشد، اما به طور معمول مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه نیازمی باشد.
نخ هایی که در زیر پوست قرار داده می‌شود بسیار ریز می باشند و به صورت قابل جذب می باشند و به مدت زمان شش ماه نیاز می باشد تا به طور کامل جذب پوست شود، زمانی که این نخ ها، در زیر پوست قرار داده می شود، موجب تحریک کلاژن و الاستین سازی شده و تاثیر زیادی در افزایش لطافت و جوان‌سازی پوست دارند و ماندگاری نتایج لیفت با نخ بستگی به عوامل زیر دارد.

۱نوع نخ به کاربرده در لیفت

نخ هایی که در لیفت استفاده می شود به صورت نخ های جذبی و نخ های غیر قابل جذب می باشد و نخ های جذبی نسبت به نخ های غیر جذبی دارای ماندگاری بیشتری می باشد، که از این نخ ها می توان نخ PDO ونخ PLLAرا نام برد که میزان ماندگاری نتایج نخ های PDOتا شش ماه می باشد و  در صورتی که از این نخ ها برای لیفت صورت استفاده شود، تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد، میزان ماندگاری نخ های PLLAحدود ۱۸ ماه باشد و دوام این نخ ها نسبت به نسخه های PDOبیشتر است.

۲تعداد نخ هایی که برای لیفت مورد استفاده قرار می گیرد.

۳مراقبت های بعد از لیفت با نخ

در صورتی که مراقبت های بعد از لیفت با نخ به خوبی انجام گیرد، میزان ماندگاری نتایج افزایش پیدا می‌کند و بیشتر متخصصان برای افزایش ماندگاری و دوام لیفت پیشنهاد می‌دهند که بعد از این شیوه درمانی از کمپرس یخ استفاده شود و از مصرف نوشیدنی های الکلی و انجام فعالیت‌های سنگین خودداری شود.

دوام و ماندگاری لیفت با نخ

۴میزان الاستیسیته پوست فرد

۵میزان مهارت و تجربه پزشک متخصص

نخ هایی که برای لیفت مورد استفاده قرار می گیرد باید در زوایای مخصوص قرار داده شود، تا لیفت به خوبی انجام گیرد و در صورتی که نواحی مناسب برای قرار دادن نخ لیفت انتخاب شود، باعث می شود نتایج تا دوسال ماندگار باشد.
در واقع میزان ماندگاری لیفت با نخ نسبت به جراحی لیفت کمتر می باشد، زیرا کلاژن هایی که با به کار بردن نخ لیفت در پوست ایجاد می‌شود، به مدت زمان طولانی بر روی پوست باقی نمانده و بعد از مدتی از بین می‌رود و به همین دلیل دوام این شیوه درمانی نسبت به جراحی کمتر می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

۱به مدت یک هفته بعد از لیفت با نخ از هیچگونه لوازم آرایشی استفاده نشود.

۲آقایان به مدت سه هفته بعد از لیفت با نخ از تراشیدن ریش و سبیل خودداری کنند.

۳به مدت یک هفته بعد از لیفت با نخ از نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات خودداری شود.

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

۴به مدت یک هفته بعد از انجام لیفت نحوه خوابیدن باید به گونه ای باشد، که فشار زیادی به نواحی درمانی وارد نشود.

۵سه هفته بعد از لیفت، از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید.

۶به مدت دو هفته بعد از لیفت، از انجام فعالیت های سنگین و تمرینات ورزشی خودداری شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x