کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

علت جوش صورت چیست؟

یکی از مشکلات پوستی که ممکن است برای بیشتر افراد به خصوص در دوران نوجوانی و جوانی ایجاد شود جوش می باشد و زمانی که غده های چربی زیر پوست فعال می شوند باعث ایجاد زائده کوچک بر روی پوست می شوند که این زائده ها با میکروب ها آلوده و التهاب بیشتری بر روی پوست ایجاد کرده و توسط ترشحات پر می شود.

علت جوش صورت چیست؟
با اینکه جوش بیشتر در سنین جوانی و نوجوانی بر روی پوست ایجاد می شود اما ممکن است هر شخصی در هر سنی، جوش های ریز و درشت بر روی صورت داشته باشد، زیرا دلایل ایجاد جوش متفاوت می‌باشد و ممکن است افراد به دلیل رژیم غذایی نامناسب و یا به هم ریختگی هورمون های داخلی بدن دچار جوش شوند.

جوش صورت چیست؟

جوش صورت، یکی از مشکلات پوستی رایج است که در آن بافت پوست شامل پوسته‌های مرده، چربی و باکتری‌ها در بافت پوستی گیر می‌کند و باعث شکل‌گیری یک یا چند لکه قرمز یا سفید روی صورت می‌شود. جوش‌های صورت می‌توانند در نواحی مختلف صورت از جمله پیشانی، گونه‌ها، بینی، چانه و دهان شکل گیرند.
علل جوش صورت می‌تواند شامل ترکیبی از چربی اضافی پوست، باکتری‌های پوستی، تغییرات هورمونی، تحریک پوستی، استفاده از محصولات پوستی ناسالم و نوع غذایی نامناسب باشد.
افرادی که چربی پوست بیشتری دارند، بیشتر به جوش صورت دچار می‌شوند.

جوش صورت چگونه شکل می گیرد؟

چربی های زیر پوست از طریق منافذ پوست خارج می شود اما زمانی که منافذ پوست به وسیله سلول های مرده و یا چربی مسدود شود، این عوامل باعث ایجاد جوش هایی بر روی صورت می شود که ممکن است افراد در هر سنی با این مشکل مواجه شوند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع جوش

جوش ها از نظر شدت و ظاهر به دو دسته، جوش های التهابی و جوش های غیر التهابی تقسیم بندی می شود که درمان جوش های غیر التهابی نسبت به جوش های التهابی آسانتر می باشد و می توان بدون درمان های پزشکی میزان التهابات پوست را کاهش داد، اما جوش های غیر التهابی درمان آنها نیاز به زمان بیشتری دارد و سخت تر می باشد.

  • جوش های غیر التهابی

جوش های سرسیاه و جوش های سرسفید جز دسته جوش های غیر التهابی هستند.

  • جوش های التهابی

پاپول، پاسچول، ندول و کیست ها از انواع جوش های التهابی بوده و درمان آنها سخت تر است.

۱- جوش های سر سفید

یکی از رایج ترین جوش هایی که بر روی پوست ایجاد می شود، جوش های سر سفید می باشند که در اثر انسداد منافذ پوست به دلایلی مانند چرب شدن پوست، تجمع سلول های مرده پوست و وجود انواع باکتری ها و به هم ریختگی هورمونی این جوش ها به وجود می آید.
از نشانه های این گونه جوش ها وجود برآمدگی های سفید که داخل آن توسط ترشحاتی پر شده است می باشد و اطراف این گونه جوش ها به صورت قرمز رنگ بوده و گاهی کمی دردناک می باشد. از دست کاری کردن اینگونه جوش ها باید خودداری شود، زیرا دستکاری آنها باعث زخم شدن و ماندگار شدن جای جوش بر روی صورت می شود.

۲- جوش های سرسیاه

ظاهر جوش های سرسیاه به صورت سیاه می باشد و عواملی مانند انسداد فولیکول‌های مو توسط سلول های مرده پوست، باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود و وجود این جوش ها بر روی پوست باعث ایجاد نواحی کوچک سیاه بر روی پوست می شود، که دلیل رنگ سیاه جوش ها به دلیل بسته شدن فولیکول های مو می باشد، اصولاً این گونه جوش ها درد ندارد اما گاهی افراد جوش های سرسیاه را با فشار دادن از بین می‌برند که این کار نیز توصیه نمی شود، زیرا باعث زخم شدن پوست و باقی ماندن جای جوش بر روی پوست خواهد شد.

انواع جوش

۳- پاپول ها

پاپول ها از دسته جوش های غیر التهابی بوده که به صورت برجستگی های قرمز و صورتی رنگ بر روی پوست ایجاد می شوند، که دلیل ایجاد این گونه جوش ها بسته شدن منافذ پوست به وسیله سلول های مرده می باشد. این گونه جوش ها در زیر پوست ایجاد می شوند اما ظاهر آن ها سفت و برآمده می باشد و به دلیل اینکه اکثر این جوش ها حاوی باکتری به نام کاتی باکتریوم هستند، در صورتیکه پاپول ها دستکاری شوند باعث خروج باکتری داخل آن شده و این عامل باعث تشدید جوش ها و آسیب به پوست می شود. در واقع این گونه جوش ها به صورت چرکی نبوده و تنها باکتری ها باعث ایجاد زائده های ملتهب بر روی پوست می شود. بیشتر افرادی که جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید آنها تشدید می شود، بیشتر در معرض این گونه جوش ها هستند.

۴- پاسچول ها

پاسچول ها جوش های چرکی هستند که به صورت برجستگی های بزرگ و قرمز رنگ بر روی پوست ایجاد شده و مرکز آنها سفید یا زرد می باشد.
وجود نقاط سفید رنگ در مرکز جوش ها که اطراف آن قرمز رنگ می باشد، نشان دهنده چرکی بودن این گونه جوش ها می باشد، این نوع جوش ها بیشتر در ناحیه صورت کمر و قفسه سینه مشاهده می‌شود و به دلیل آلوده شدن پوست و جمع شدن باکتری و تغییرات هورمونی ایجاد می شود.
پاسچول ها نیز مانند پاپول ها در زیر سطح پوست ایجاد می‌شود اما مرکز چرکی آنها بیرون از پوست می باشد و در صورتی که به آنها فشار وارد شود از آن خارج شده و به سایر قسمت‌های پوست انتشار پیدا کرده و باعث تشدید مشکلات پوستی می‌شود، بنابراین از دستکاری این گونه جوش ها باید خودداری شود، چنانچه قصد تخلیه آن را دارید حتما پزشک متخصص باید این کار را انجام دهد، زیرا فشار وارد کردن به این جوش ها باعث ماندگار شدن جوش و ایجاد لکه های تیره بر روی پوست می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۵- ندول ها

در صورتی که برجستگی های روی پوست به صورت قرمز رنگ و سفت باشد که در اعماق پوست نفوذ کرده باشد به این جوش ها، ندول گفته می‌شود که این جوش ها به صورت دردناک بوده و دچار التهابات زیادی می باشند و در اثر باکتری به نام کاتی باکتریوم در پوست به وجود می آید.
وجود این گونه جوش ها بر روی پوست باعث عفونت می شود و این عامل باعث ماندگار شدن لک و یا زخم ها بر روی پوست می شود. درمان این گونه جوش ها به صورت خانگی امکان پذیر نمی باشد و حتما باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

۶- جوش کیستیک

یکی از شدیدترین جوش ها، جوش کیستیک می باشد که باعث ایجاد عفونت در اعماق پوست می‌شود و دارای درد زیادی می باشند و سایز آن ها نسبت به سایر جوش ها بسیار بزرگتر و به رنگ قرمز می باشد، اینگونه جوش ها به صورت چرکی می باشد که ممکن است به رنگ سفید بر روی پوست نیز دیده شود، برجستگی هایی که این نوع جوش ها بر روی پوست ایجاد می کنند، نسبت به ندول ها نرم تر می باشد، اما چرک زیادی در آن وجود دارد.

تفاوت جوش خفیف، متوسط و شدید چیست؟

جوش ها از نظر تعداد و میزان التهاباتی که بر روی پوست ایجاد می‌کنند با هم متفاوت هستند، به صورت کلی برای تشخیص تفاوت جوش ها، تعداد جوش التهابی و غیر التهابی با هم متفاوت می باشد.
چنانچه تعداد جوش های غیر التهابی کمتر از ۲۰ عدد باشد، این افراد در دسته افرادی با جوش های خفیف قرار می گیرد، وجود بین ۲۰ تا ۱۰۰ عدد جوش های غیر التهابی بر روی پوست نشان دهنده جوش های متوسط می باشد و در صورتی که میزان جوش های صورت بیش از این اندازه باشد، نشان دهنده شدت می باشد.

تفاوت جوش خفیف، متوسط و شدید چیست؟
اما برای جوش های التهابی این میزان متفاوت می باشد به طوری که اگر تعداد جوش های غیر التهابی کمتر از ۱۵ عدد باشد در رده جوش های خفیف و بین ۱۵ تا ۵۰ جوش در رده جوش های متوسط و بیشتر از این مقدار نشان دهنده شدید بودن جوش ها می باشد. برای درمان جوش های التهابی که در رده جوش های شدید تا متوسط قرار می گیرد، بهتر است از درمان های کلینیکی استفاده شود و ممکن است درمان آنها تا چندین ماه طول بکشد.
اما چنانچه پزشک متخصص از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است آسیب های ایجاد شده بر روی پوست بیشتر شده و جای زخم ها بر روی پوست ماندگار شود.

دلایل ایجاد جوش ها

مطمئنا هر شخصی دوست دارد، پوستی صاف و بدون جوش داشته باشد، بنابراین باید برای داشتن صورتی صاف و بدون جوش، دلیل اصلی ایجاد جوش مشخص شود.

از دلایل ایجاد جوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استفاده از لوازم آرایشی بدون کیفیت

یکی از مسائلی که باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت می باشد، زیرا این وسایل با پوست سازگار نبوده و باعث ایجاد جوش می شود. بنابراین در صورتیکه از لوازم آرایشی استفاده می کنید، باید حتماً کرم های مورد استفاده، با نوع پوست شما سازگار باشد و فاسد نشده باشند. بنابراین در هنگام خرید این وسایل توجه کنید. برای پاک کردن کرم های آرایشی نیز از پاک کننده های مناسب استفاده کنید.

۲- استفاده از کرم ضد آفتاب نامناسب

کرم های ضدآفتاب به صورت پودری و مایع می باشند و در صورتی که با استفاده از کرم های مایع پوست شما دچار التهاب می شود، برای حفاظت از پوست بهتر است از ضد آفتاب های پودری استفاده کنید.

۳- عدم رژیم غذایی مناسب

گاهی افراد با مصرف بعضی از مواد غذایی جوش هایی بر روی صورت آنها ایجاد می شود به خصوص خوردن غذاهای چرب و شیرین می تواند یکی از عوامل جوش زدن باشد، بنابراین از مصرف این گونه غذاها خودداری کنید و در صورتی که بعد از مصرف غذاهای حساسیت زا پوست شما دچار جوش شد، از دستکاری آن خودداری کنید.

۴- استرس

در صورتیکه استرس افراد زیاد باشد، ممکن است این استرس بر سیستم ایمنی تاثیر گذار باشد و عملکرد آن را دچار اختلال کند، همچنین استرس باعث برهم زدن میزان تعادل هورمون ها شده و ممکن است باعث بروز جوش شود.

۵- شرایط شغلی افراد

گفتیم که انسداد منافذ پوست باعث ایجاد جوش می شود، در صورتی که شغل افراد به گونه ای باشد که با مواد روغنی زیاد در تماس باشند، احتمال ایجاد جوش بر روی پوست این افراد بیشتر می باشد، زیرا روغن باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه می شود.

دلایل ایجاد جوش ها

۶- سن بلوغ

با رسیدن افراد به سن بلوغ میزان تعادل هورمون های آنها دچار تغییرات زیادی می شود و ترشح هورمون های جنسی به حداکثر می‌رسد و ایجاد اختلال در میزان هورمون ها، باعث افزایش میزان چربی پوست و در نتیجه باعث ایجاد جوش هایی بر روی صورت و سایر قسمت های بدن می شود.

۷- تماس افراد با وسایل آلوده یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد جوش می شود.

گاهی افراد در طول روز با وسایل مانند صفحه موبایل زیاد در تماس هستند و این آلودگی به پوست منتقل شده و باعث انسداد منافذ پوست و ایجاد جوش می شود، بنابراین بهتر است قبل  استفاده از این وسایل حتما آنها را ضدعفونی کنید، لوازمی مانند روبالشتی کثیف، نیز بر تشدید این عامل تاثیر گذار می باشد، بنابراین باید مرتباً شسته شود.

۸- استفاده از شامپو و نرم کننده هایی که بر منافذ پوست تاثیر گذار باشد.

در صورتی که افراد از شامپو ها استفاده کنند که حاوی سیلیکون و مرطوب کننده می باشد، این مواد باعث مسدود کردن منافذ پوست و ایجاد جوش می شود، بنابراین در صورتیکه از این محصولات استفاده می‌کنید، بهتر است در هنگام شستن موها سر را به پایین خم کنید تا شامپو با بدن در تماس نباشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۹- مصرف بعضی داروها

گاهی وجود بعضی بیماری ها و نیز مصرف داروهای مانند داروهای هورمونی و داروهای اعصاب و روان می تواند باعث ایجاد جوش هایی بر روی پوست شود، زیرا مصرف این داروها باعث بر هم خوردگی تعادل هورمون های بدن شده و این عدم تعادل به صورت جوش ظاهر می شود، قرص های ضد بارداری نیز ممکن است این مشکل را برای افراد به وجود آورد.

۱۰- رعایت نکردن بهداشت و نظافت پوست

پوست از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و باید به درستی مراقبت شود. بنابراین بعد از انجام فعالیت های ورزشی و قرار گرفتن در محیط های آلوده، باید سریعاً سطح پوست پاکسازی شود تا از انسداد منافذ پوست جلوگیری شود، همچنین شستشوی روزانه و استفاده از لایه بردار نیز باعث جلوگیری از ایجاد جوش خواهد شد.

راهکارهای درمان خانگی برای جوش صورت

همانطور که می دانید شستشوی زیاد صورت و لایه برداری آن باعث افزایش حساسیت پوست شده و ممکن است باعث تشدید آن شود، اما راهکار های خانگی برای رفع جوش های صورت وجود دارد که در اینجا شرح خواهیم داد.

۱- ماسک دارچین و عسل

برای تهیه ماسک دارچین و عسل کافیست دو قاشق غذاخوری عسل را بایک قاشق دارچین ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل درآید، سپس به مدت ۱۵ دقیقه آنرا بر روی صورت قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این مواد به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند باعث از بین بردن باکتری ها و کاهش التهابات پوستی می شود.

۲- استفاده از یخ

یکی از درمان هایی که به صورت سریع پاسخگو می باشد، استفاده از یخ می باشد و برای جوش هایی می توان از یخ استفاده کرد که عفونی نشده باشد. برای این منظور یک تکه یخ را در پارچه قرار داده و بر روی قسمت هایی که جوش زده است  قرار می دهیم و چند مرتبه این کار را تکرار می کنیم.

۳- استفاده از خمیر دندان

یکی از راهکارهایی که باعث درمان جوش ها می شود، استفاده از خمیر دندان های سفید رنگ که سفید کننده نمی‌باشند، است. برای استفاده از خمیر دندان بهتر است که زمان خواب شبانه آن را بر روی نقاط مورد نظر بمالید و صبح روز بعد آن را با آب سرد شستشو دهید، چنانچه قصد دارید روزانه از خمیردندان استفاده کنید، بهتر است به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست بماند.

راهکارهای درمان خانگی برای جوش صورت

۴- بخور صورت

جوش به دلیل بسته شدن منافذ پوست ایجاد می شود، اما استفاده از بخور گرم باعث باز شدن منافذ پوست و درمان پوست های جوش دار می شود. برای بخور صورت بهتر است ظرفی را از آب داغ پر کنید و صورت خود را به گونه‌ای بر روی آن بگیرید که باعث شود بخار آب به پوست برسد، برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است بخور به مدت ۳۰ دقیقه انجام می گیرد.

۵- استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای با تاثیری که بر از بین بردن میکروب ها دارد، باعث خشک شدن جوش های سر سفید می شود و در صورتی که به همراه روغن درخت چای از ژل آلوئه ورا استفاده شود، تاثیر این دارو بیشتر می باشد. برای استفاده از روغن درخت چای بهتر است. به مدت ۲۰ دقیقه آن را بر روی جوش ها قرار دهید اما افرادی که پوست آن ها خشک می باشد، نمی توانند از این دارو استفاده کنند

۶- مصرف مکمل خوراکی زینک

یکی از مکمل هایی که تاثیر زیادی بر روی زیبایی پوست و مو دارد زینک می باشد زیرا باعث رشد سلولی و عملکرد بهتر سیستم ایمنی می شود و افرادی که به صورت روزانه ۳۰ تا ۴۰  میلی گرم زینک مصرف کنند، پوست آنها از شادابی بیشتری برخوردار بوده و میزان التهابات آن کاهش پیدا می‌کند، اما باید در مصرف این مکمل زیاده روی نشود، زیرا مصرف بیشتر از ۴۰ میلی گرم زینک در روز باعث معده درد و تحریک روده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

راهکارهای درمان کلینیکی جوش صورت

با توجه به میزان جوش ها و التهابات آن روش هایی برای درمان استفاده می شود.
درمان های کلینیکی سریعتر به درمان جوش ها می پردازند و اثرات قدرتمندتری دارد و ابتدا پزشک فرد را معاینه کرده و در صورتی که دلیل بروز جوش ها تشخیص داده شود، ابتدا به درمان آن می پردازد و سپس با استفاده از شیوه‌های درمانی مختلف به درمان جوش ها می پردازد، که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- استفاده از داروهای موضعی

برای درمان جوش ها می توان از داروهای موضعی استفاده کرد که از این داروها بنزوئید پروکسید و رتینوئید ها را می‌توان نام برد که این مواد باعث باز شدن منافذ مسدود پوست شده و میزان التهابات را به میزان زیادی کاهش می دهند.
استفاده از داروهای موضعی حتما باید زیر نظر پزشک متخصص باشد در صورتی که این داروها برای پوست شما مناسب نباشد باعث ماندگار شدن جای جوش بر روی صورت می شود.

۲- استفاده از قرص های آنتی بیوتیک

در صورتی که وجود میکروب ها بر روی پوست باعث ایجاد جوش شود، مصرف آنتی بیوتیک تاثیر بسزایی در درمان این جوش ها و کاهش التهابات دارد.
اما این گونه آنتی بیوتیک ها تاثیر زیادی بر باز کردن منافذ پوست ندارند، پس چنانچه جوش هایی که بر روی پوست شما ایجاد شده است به صورت سر سیاه و یا سر سفید می باشد، برای درمان آنها بهتر است از داروهای موضعی استفاده شود.

راهکارهای درمان کلینیکی جوش صورت

۳- درمان با لیزر

یکی از راه های درمانی پیشرفته که برای از بین بردن جوش ها استفاده می شود، لیزر می باشد که لیزر باعث از بین بردن باکتری ها شده و تمامی باکتری های سطح پوست را نابود می کند، همچنین  استفاده از لیزر باعث کاهش چربی های سطح پوست می شود و پوست را شاداب تر می کند.

۴- میکرودرم آبریژن

یکی دیگر از روش هایی که برای درمان جوش مورد استفاده قرار می گیرد، میکرودرم آبریژن است که باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می شود و با تاثیری که بر کاهش مقدار چربی سطح پوست دارد، منافذ بسته پوست را باز کرده و در کاهش التهابات تأثیر بسزایی دارد.
در میکرودرم آبریژن از یک ابزار مخصوص استفاده می شود که این ابزار باعث کشیده شدن کریستال‌های ریزی بر سطح پوست شده و این کریستال ها باعث تحریک پوست می‌شود و سلول‌های مرده پوست را از بین می برد، اما برای دریافت نتایج مثبت باید این روش درمانی به صورت دوره‌ای تکرار شود و ممکن است بعد از انجام آن پوست کمی دچار سوزش شود، اما بعد از مدتی تمامی عوارض کاهش پیدا کرده و پوست شفاف می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین روش برای از بین بردن جای جوش های قرمز و قهوه ای چیست؟

انتخاب بهترین روش برای درمان جوش بستگی به شدت جوش ها و التهابات آن دارد که این روش توسط پزشک متخصص انتخاب می شود. برای از بین بردن جای جوش ها ابتدا باید دلیل به وجود آمدن جوش ها بررسی شود و به درمان آن پرداخته شود و از ایجاد جوش های جدید بر روی پوست جلوگیری شود.
جای جوش هایی که بر روی پوست ایجاد شده است ابتدا قرمز می باشد و سپس قهوه ای می شود.

بهترین روش برای از بین بردن جای جوش های قرمز و قهوه ای چیست؟
برای درمان جای جوش نیاز به زمان زیادی می باشد و باید زمان به گونه‌ای باشد که ابتدا این لکه های قهوه ای از بین رود و سپس اثرات باقی مانده از بین برود‌ برای درمان جوش و جای جوش می توان از داروهایی استفاده کرد که حاوی ترکیباتی مانند کلیندامایسین یا اریترومایسین باشد، همزمان با مصرف لوسیون ها می توان از ترکیباتی مانند کوجیک اسید، سالیسیلیک اسید یا هیدروکینون استفاده کرد تا تاثیر داروها بر روی پوست بیشتر باشد، باید این مطلب را ذکر کنیم که محلول هایی وجود دارد که حاوی ترکیبات ضد جوش هستند و برای پیشگیری از بروز جوش های بیشتر، بر روی پوست استفاده می شود با توجه به شدت جای جوش ها می توان از روش هایی مانند لیزر co۲ برای جای جوش استفاده کرد، این روش باعث از بین رفتن پوست آسیب دیده و جایگزینی پوست جدید می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x