کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

سوختگی ناشی از لیزر را چگونه درمان کنیم؟

امروزه استفاده از لیزر به منظور حذف موهای زائد، طرفداران زیادی دارد، دستگاه هایی که برای انجام لیزر مورد استفاده قرار می گیرد، دارای تنوع زیادی می باشد.
لیزر موهای زائد نیز همانند هر روش دیگری ممکن است باعث ایجاد عوارضی بر روی پوست شود که میزان مهارت اپراتور تا حد زیادی می تواند از ایجاد این عوارض پیشگیری کند، از عوارضی که ممکن است در هنگام لیزر موهای زائد برای افراد ایجاد شود، سوختگی و تغییر در رنگدانه های پوستی می باشد، زمانی که انرژی لیزر بیش از حد باشد باعث تحت تاثیر قرار دادن رنگدانه های پوست شده و رنگ آن ها به لکه های سفید تبدیل می شود و یا اینکه لکه های تیره بر جای می گذارد که درمان این آسیب ها نیاز به زمان دارد و افرادی که پوست تیره دارند بهتر است از لیزر های با سطح انرژی پایین تر استفاده کنند.

سوختگی ناشی از لیزر را چگونه درمان کنیم؟
هرچه میزان تیرگی پوست بیشتر باشد، احتمال سوختگی با لیزر موهای زائد بیشتر است. حذف موهای زائد با جذب انرژی لیزر توسط ملانین مو اتفاق می افتد و پوست های مختلف واکنش های متفاوتی نسبت به لیزر نشان می‌دهند، نوع و رنگ پوست در انتخاب سطح انرژی لیزر تاثیر گذار می باشد و اپراتوری که لیزر موهای زائد را انجام می دهد باید با توجه به ساختار پوست و موی افراد، اشعه لیزر را تنظیم کند تا باعث آسیب پوست نشود.
گاهی قبل از انجام لیزر و اطمینان از عدم سوختگی آن، ابتدا تست لیزر انجام می‌گیرد و در صورتی که انجام لیزر باعث سوختگی نشده، اقدام به لیزر درمانی کامل می شود، این شیوه بیشتر در کشورهای خارجی انجام می گیرد، اما در کشور ایران به منظور جلوگیری از سوختگی، ابتدا لیزر با فرکانس های پایین استفاده می شود و در صورتی که پوست دچار سوختگی  نشد، درجه لیزر را بالاتر می‌برند، در واقع واکنش پوست به لیزر، باعث تنظیم درجه آن خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دلیل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث سوختگی پوست با لیزر می شود که از این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تماس طولانی مدت پوست با اشعه لیزر

در صورتی که پوست به مدت زمان طولانی در معرض اشعه های لیزر قرار گیرد، باعث سوختگی آن می شود. دستگاه هایی که دارای فناوری پیشرفته تری می باشند، مجهز به سیستم خنک کننده مناسب بوده و از سوختگی پوست جلوگیری می کنند، همچنین استفاده از ژل های خنک کننده پوست نیز تاثیر بسزایی در پیشگیری از سوختگی پوست دارد، اما چنانچه این ژل ها بر روی پوست خشک شود، باعث تشدید سوختگی خواهد شد.

۲- رنگ پوست

زمانی که افراد در برابر نور خورشید قرار می گیرند، واکنش بدن در برابر نور خورشید، تولید ملانین بیشتر می باشد و تولید این ملانین ها باعث تیرگی پوست می شود، زمانی که فرد لیزر موهای زائد انجام می دهد، اشعه های آن توسط فولیکول های مو جذب شده، زیرا میزان ملانین موجود در فولیکول های مو بیشتر می باشد، اما با افزایش تیرگی پوست این انرژی توسط پوست نیز جذب شده و منجر به سوختگی و تغییرات رنگ آن خواهد شد.

۳- غیر حرفه ای بودن اپراتور

درجه های لیزر باید با رنگ پوست و موی افراد متناسب باشد و در صورتی که اپراتور از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است اشعه های لیزر به خوبی تنظیم نشده و باعث سوختگی و آسیب پوستی شود.

دلیل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد

۴- نوع دستگاه

دستگاه هایی که برای انجام عمل لیزر استفاده می شود، باید از تجهیزات کامل برخوردار باشد و در صورتی که از لیزرهای بی کیفیت استفاده شود، آسیب زیادی به پوست وارد خواهد شد.

۵- عدم انجام مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بعد از انجام لیزر موهای زائد، باید مراقبت‌هایی انجام گیرد تا نتایج لیزر موهای زائد مطلوب تر باشد و عوارض کمتری برای فرد ایجاد شود.

۶- مصرف داروهای خاص

گاهی مصرف بعضی داروها باعث می‌شود، پوست در برابر اشعه لیزر حساس تر باشد و منجر به سوختگی پوست شود و همچنین گاهی افراد با توجه به شرایطی که دارند نباید اقدام به انجام لیزر موهای زائد کنند و در صورت اقدام به استفاده ازلیزر موهای زائد، پوست آنها دچار سوختگی خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع مختلف دستگاه لیزر و احتمال سوختگی با آن ها

با توجه به رنگ پوست افراد و ضخامت موی آن ها از دستگاه‌های مختلفی برای لیزر استفاده می شود، تا نتایجی که دریافت می شود مطلوب تر بوده و ماندگاری بیشتری داشته باشد، از دستگاه هایی که برای انجام لیزر استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- لیزر الکساندرایت

یکی از موثرترین لیزر ها به منظور حذف موهای زائد، لیزر الکساندرایت می باشد که این دستگاه دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر می باشد و برای افرادی که پوست سفید و روشنی دارند، مناسب ترین گزینه می باشد، اما برای افرادی که موهای های آن ها روشن می باشد و یا رنگ پوستی سبزه و تیره دارند، گزینه مناسبی نیست، زیرا افرادی که پوست تیره دارند انرژی لیزر توسط پوست آنها نیز جذب شده و منجر به سوختگی پوست و افزایش دمای آن خواهد شد.
البته ممکن است رنگ پوست افراد در نواحی مختلف بدن آن ها با یکدیگر متفاوت باشد و برای حذف موهای زائد نواحی مختلف از دستگاه های متفاوتی استفاده شود، با اینکه دستگاه های الکساندرایت تمام تیپ های پوستی را تحت پوشش قرار می دهد، اما این موضوع را مد نظر داشته باشید که طول موج مورد استفاده در تمامی دستگاه های الکساندرایت ۷۵۵ نانومتر است.

۲- لیزر دایود

یکی از جدیدترین لیزر ها بعد از لیزر الکساندرایت لیزر دایود می باشد که طول موج مورد استفاده در این لیزر ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر می‌باشد، بنابراین عمق نفوذ آن نسبت به لیزر الکساندرایت بیشتر می باشد و باعث حفاظت بیشتر پوست در برابر اشعه لیزر می شود، در نتیجه نسبت به لیزر الکساندرایت خطر کمتری دارد و برای تیپ های پوستی یک تا پنج نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه داردو باعث رفع موهای تیره و ضخیم به بهترین نحو می شو،د با توجه به اینکه در لیزر دایود از طول موج های بلند تر استفاده می شود، احتمال آسیب پوستی کمتر بوده و بهبودی سریع تری حاصل می شود و همچنین درد کمتری متوجه فرد خواهد شد.

انواع مختلف دستگاه لیزر و احتمال سوختگی با آن ها

۳- لیزر اندیاگ

طول موج مورد استفاده در لیزر اندیاگ ۱۰۶۴ نانومتر می باشد و انواع تیپ پوستی را تحت پوشش قرار می‌دهد و تاثیر بسزایی در کاهش رشد مو نیز دارد با توجه به اینکه میزان نفوذ آن بالا می باشد، ممکن است رفع موهای زائد کمی دردناک باشد اما از دیگر معایب این دستگاه می توان سوختگی و زخم را نام برد، زیرا اولین هدف آن ملانین های مو نمی باشد.
از مزایای لیزر اندیاگ قابلیت تنظیم داشتن آن می باشد به طوری که می توان طول موج آن را تا ۵۰۰ نانومتر کاهش داد، تاباعث رفع موهای نازک تر از سطح پوست شود، از بهترین دستگاه های لیزری که از تکنولوژی اندیاگ استفاده می کنند، لیزر دکا می باشد و با توجه به این که مجهز به فناوری لیزر الکساندرایت و اندیاگ می باشد، تاثیر زیادی در رفع موهای زائد دارد.

۴- لیزر اشنایدر

از دستگاه های لیزری که جدیدا استفاده می شود دستگاه لیزر اشنایدر می باشد، که طول موج هایی به کار برده در آن شامل سه طول موج الکساندرایت ۷۵۵ نانومتر، دایود باطول موج ۸۱۰ نانومتر و اندیاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر می باشد، تا به صورت قابل ملاحظه‌ای موجب حذف موهای زائد شود، بنابراین در کمترین زمان منجر به پاکسازی پوست می شود، اما ممکن است استفاده از لیزر سوختگی های بیشتری نسبت به سایر دستگاه های لیزر داشته باشد، زیرا سطح قدرت آن ۱۲۰۰ وات است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علائم سوختگی در اثر گرمای لیزر

سوختگی در اثر گرمای لیزر دارای نشانه های مختلف می باشد که مهمترین آن ها ایجاد تورم و التهاب در ناحیه درمان می باشد، که این سوختگی ممکن است بعد از انجام لیزر بر روی پوست احساس شود یا در حین انجام لیزر، به صورت گرمای مداوم که هیچگونه احساس خنکی و گرمی بر روی پوست احساس نشود، ایجاد شود.
زمانی که پوست دچار سوختگی می‌شود، تاول های به صورت قرمز رنگ که به صورت خفیف می باشند بر روی پوست ظاهر می‌شود، که به مرور زمان بدتر می شود و در صورتی که اقدامات لازم انجام نگیرد، اسکار هایی بر روی پوست به صورت دائمی ایجاد می شود.

۱- ناحیه درمانی دچار پوسته پوسته شدن می شود.

علائم سوختگی در اثر گرمای لیزر

۲- در برخی مواقع لکه های تیره رنگی بر روی پوست ایجاد می شود.

۳- ایجاد لکه های سفید رنگ در سطح پوست

در کدام قسمت های بدن احتمال سوختگی بر اثر لیزر بیشتر است؟

احتمال سوختگی بر اثر لیزر در نواحی که دارای پوست نازک تری می باشد و یا رنگ آن تیره تر است بیشتر می باشد، از این نواحی می توان زیر بغل، بیکینی، گردن و صورت را نام برد، که برای جلوگیری از این سوختگی ها باید اپراتور از مهارت کافی برخوردار باشد و میزان انرژی دستگاه ها به خوبی تنظیم شود.

در کدام قسمت های بدن احتمال سوختگی بر اثر لیزر بیشتر است؟

راهکارهای درمان سوختگی ناشی از لیزر

برای درمان سوختگی ناشی از لیزر، ابتدا باید درجه سوختگی آن مشخص شود، تا راهکار درمانی مناسب انتخاب شود،زیرا سوختگی های ناشی از لیزر متفاوت می باشند، که عبارتند از:

۱- سوختگی درجه اول

این نوع سوختگی عمق کمتری از پوست را دچار آسیب می کند و تنها لایه سطحی پوست که اپیدرم می باشد دچار سوختگی می‌شود، در این نوع سوختگی پوست ناحیه درمان کمی قرمز شده و با درد کمی همراه می باشد، از علائم سوختگی درجه اول می توان سفید شدن رنگ پوست را نام برد که این رنگ سفید با کمی فشار به صورت قرمز رنگ در می آید و نشان دهنده خون رسانی مناسب به پوست می باشد، این نوع سوختگی به مدت دو تا سه روز بعد از لیزر درمانی ادامه دارد، همچنین ممکن است کمی خارش و تورم در این ناحیه ایجاد شود.
برای درمان سوختگی درجه اول می توان از داروهایی مانند داروهای آنتی بیوتیک، استفاده کرده و همچنین پزشک متخصص با توجه به شرایط پوستی شما از ترمیم کننده های پوست استفاده می کنند، در این زمینه می توانید از پزشک متخصص فلوشیب درماتوپاتولوژی کمک بگیرید، تا بهترین کرم برای درمان سوختگی به شما معرفی شود.

راهکارهای درمان سوختگی ناشی از لیزر

۲- سوختگی درجه دوم

این نوع سوختگی لایه های زیرین پوست را درگیر می‌کند و از عوارض آن می‌توان قرمزی پوست همراه با تاول را نام برد. سوختگی درجه دوم دردبیشتری را متوجه بیمار خواهد کرد و برای درمان آن حتماً باید از پزشک متخصص مشورت بگیرید.
دراین سوختگی، لکه های سفیدی که بر روی پوست ایجاد می شود، حتی با فشار دادن نیز به رنگ سفید باقی می ماند و نشانی از خون رسانی در آن ناحیه دیده نمی شود و احتمال ایجاد جای زخم به مدت دو روز بعد از سوختگی وجود دارد، در صورتی که دستگاه لیزر موی زائد از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، احتمال سوختگی درجه دو زیاد می باشد.

سوختگی ناشی از لیزر را چگونه درمان کنیم؟

با توجه به شدت سوختگی پوست از روش‌های مختلفی برای درمان آن استفاده می شود. در صورتی که شدت سوختگی پوست زیاد باشد، باید با پزشک متخصص فلوشیپ درماتو پاتولوژی مشورت کنید تا کرم های ترمیم کننده مناسب برای شما تجویز کند، اما چنان چه میزان سوختگی خفیف باشد، می‌توانید از روش های خانگی نیز برای درمان آن استفاده کنید، برای شروع درمان بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

۱- خنک کردن ناحیه سوختگی

برای خنک کردن ناحیه سوختگی کافیست کمی یخ را در دستمالی پیچیده و بر روی ناحیه قرار دهید و هر ده دقیقه یکبار یخ را بر روی پوست قرار دهید و سپس آن را بردارید.

۲- استفاده از روغن های چرب باعث ایجاد عفونت در ناحیه سوختگی می‌شود و بهتر است از پماد و کرم های ضد سوختگی استفاده کنید. پماد هایی مانند تتراسایکلین، اریترومایسین، کلیندامایسین از از پمادهایی می باشند که تأثیر بسزایی در درمان سوختگی و جلوگیری از عفونت دارند.

سوختگی ناشی از لیزر را چگونه درمان کنیم؟

۳- هوا خوردن زخم های ناشی از سوختگی لیزر، در بهبود آن تاثیر زیادی دارد، اما چنان چه ناحیه درمان نیاز به پانسمان داشت بهتر است از گازهای استریل که نچسب می باشد، استفاده کنید تا باعث جلوگیری از ورود آلودگی ها به داخل آن شود.

۴- ناحیه ای که دچار سوختگی شده است را با آب و صابونی که دارای ترکیبات ملایمی می باشد به آرامی شستشو دهید.

۵- به منظور کاهش درد از داروهای مسکن مانند ناپروکسن یا استامینوفن استفاده کنید.

بهترین پماد و کرم برای درمان سوختگی لیزر کدام است؟

برای درمان و ترمیم سوختگی ناشی از لیزر، کرم ها و پمادهای زیادی در دسترس می باشد که از این کرم ها می توان کالاندولا، نئومایسین، اریترومایسین، کلیندامایسین، تتراسایکلین را نام برد که این پمادها نه تنها باعث ترمیم جای سوختگی می شود، بلکه از ایجاد عفونت بر روی زخم جلوگیری می کنند.

بهترین پماد و کرم برای درمان سوختگی لیزر کدام است؟

آیا جای سوختگی با لیزر از بین می رود؟

از بین رفتن جای سوختگی با لیزر بستگی به شدت آن و میزان مهارت پزشک متخصص برای درمان دارد و در صورتی که اقدامات لازم برای درمان زیر نظر پزشک انجام گیرد مطمئنا اثری از جای سوختگی بر روی پوست باقی نخواهد ماند.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

به منظور کاهش عوارض لیزر موهای زائد و بهبودی سریعتر پوست، بهتر است به توصیه هایی قبل از لیزر توجه شود که این توصیه ها عبارتند از:

۱- از برنزه کردن پوست چه به صورت دائمی و چه موقت خودداری شود. زیرا لیزر با هدف قرار دادن رنگدانه‌های موی شما باعث حذف آن ها می شود و در صورتی که پوست آن را برنزه کنید، باعث افزایش تیرگی آن شده و تشخیص پوست و موی شما سخت تر می باشد و منجر به سوختگی خواهد شد، به همین منظور بیشتر لیزر موهای زائد در فصل پاییز و زمستان انجام می شود.

۲- از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب به مدت سه روز قبل از انجام لیزر موهای زائد خودداری شود و در صورت لزوم از کرم های ضد آفتاب مناسب با spf بیشتر از ۳۰ استفاده کنید.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

۳- به مدت۳ روز قبل از انجام لیزر موهای زائد موهای خود را با تیغ اصلاح کنید.

۴- از روش‌هایی مانند اپیلاسیون، وکس و بندانداختن ناحیه درمان خودداری شود، چنانچه مویی بالای سطح پوست وجود داشته باشد، اشعه لیزر توسط این موها، جذب شده و منجر به سوختگی پوست خواهد شد.

۵- قبل از انجام لیزر باید پوست و موی شما توسط پزشک متخصص بررسی شود، تا با توجه به رنگ پوست و جنس موی شما بهترین دستگاه برای لیزر انتخاب شود، تا بهترین نتایج را دریافت نمایید.

۶- انتظارات واقع گرایانه نسبت به نتایج لیزر داشته باشید.

۷- با توجه به این که، لیزرباعث حذف موهای زائد در یک جلسه نمی‌شود و نیاز به تکرار جلسات درمان می باشد، بنابراین براین تصور نباشید که با یک جلسه درمان تمامی موهای شما حذف خواهد شد، چنانچه ناحیه درمان وسعت کمی داشته باشد لیزر آن در جلسات کمتری انجام می گیرد، اما با افزایش گستردگی ناحیه درمان تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا می کند.

۸- لیزر در اطراف چشم ها استفاده نشود.

در صورتی که اشعه لیزر برای صورت استفاده می شود در اطراف چشم از اشعه لیزر استفاده نکنید، زیرا ممکن است برای بینایی شما مشکل ایجاد شود، و در هنگام لیزر صورت حتماً از عینک های مخصوص استفاده کنید.

۹- از مصرف هر گونه مواد آرایشی و لوسیون در روزی که انجام لیزر باید صورت گیرد، خودداری شود.

۱۰- مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین دار باعث افزایش التهابات خواهد شد، بنابراین به مدت یک روز قبل از لیزر، از مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین دار خودداری کنید.

۱۱- در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، پزشک متخصص را در جریان قرار دهید، مصرف بعضی داروها باعث تاثیرات منفی بر نتایج لیزر خواهد شد، از این داروها می توان ماینوکسیدیل، سیکلوسپورین و کورتون، ایزوترتینوئین را نام برد.

۱۲- خانم هایی که در زمان بارداری هستند و یا قصد بارداری دارند نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند همچنین استفاده از این لیزر در دوران شیردهی نیز ممکن است باعث اختلالات هورمونی شود، بنابراین  این موارد را به پزشک اطلاع دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

۱- ممکن است لیزر موهای زائد باعث خارش در ناحیه درمان شود و مصرف قرص هایی مانند سیتریزین و هیدروکسی زین تاثیر بسزایی در کاهش خارش پوست دارد.

۲- فاصله بین جلسات مختلف لیزر باید به با توجه به تشخیص پزشک تعیین شود، زیرا تعداد جلسات درمان با توجه به رنگ پوست، نوع مو، ضخامت مو در افراد مختلف متفاوت می باشد و معمولاً پزشک با توجه به شرایط افراد تعداد جلسات و فاصله بین جلسات را تعیین می کند.

۳- به مدت دو روز بعد از لیزر موهای زائد، از رفتن به استخر خودداری شود، زیرا استخر حاوی کلر می باشد و به دلیل افزایش حساسیت پوست بعد از انجام لیزر، کلر باعث تحریک پوست خواهد شد.

۴- به منظور کاهش التهاب و حساسیت های پوستی بعد از انجام لیزر موهای زائد، از لباس های سبک و نازک استفاده کنید زیرا استفاده از لباس های تنگ باعث افزایش االتهابات خواهد شد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

۵- به مدت دو روز بعد از انجام لیزر از استحمام با آب گرم خودداری شود، زیرا آب گرم باعث افزایش دمای بدن و تاثیرات منفی بر نتایج لیزر خواهد شد.

۶- از هیچ گونه مواد آرایشی به مدت دو روز بعد از لیزر موهای زائد در ناحیه درمان استفاده نشود.

۷- در فاصله بین جلسات درمانی از روش هایی مانند وکس و اپیلاسیون برای حذف موهای زائد استفاده نکنید و تنها از تیغ برای شیو کردن استفاده شود.

کلام آخر

لیزر موهای زائد، با تاثیر بر فولیکول های مو باعث حذف موهای زائد بدن خواهد شد، اما برای انجام لیزر و دریافت نتایج بهتر با کمترین عارضه، باید در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مورد نظر دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید، زیرا نوع دستگاه های لیزر و مهارت اپراتور تاثیر بسزایی در کاهش عوارض پوستی دارد و چنانچه اپراتور از مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است باعث سوختگی پوست شود و این سوختگی ها در صورتی که به خوبی درمان نشوند، بر روی پوست ماندگار خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x