کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

روتین مراقبت از پوست

مراقبت از پوست از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، بدین منظور باید یک رژیم مراقبتی مناسب با استفاده از محصولات با کیفیت از پوست خود داشته باشید، چرا که کیفیت این محصولات تأثیر بسزایی در بهبود ظاهر پوست دارد و در صورتی که از محصولات بی کیفیت استفاده شود، باعث ایجاد آسیب های پوستی می شود.

روتین مراقبت از پوست
این روتین های مراقبتی در طول روز به منظور محافظت و نگهداری از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مورد استفاده قرار می گیرد و در هنگام شب به دلیل بازسازی پوست در خواب، مراقبت پوستی باعث ترمیم سریع تر مشکلات پوستی می شود.

درک اهمیت ترمیم و جوانسازی پوست

پیری پوست یکی از روند های طبیعی پوست می باشد، اما زمانی که آسیب های پوستی بر روی آن آشکار می شود، موجب نگرانی افراد شده و از روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست استفاده می شود، پوست ارگان بسیار حساسی می باشد که بر روی بافت های چربی و عضلانی بدن قرار گرفته و یکی از بزرگترین اعضای بدن می باشد و به منظور بازسازی نیاز به تغذیه دارد، در واقع مراقبت از پوست باید دائمی و همیشگی باشد و اگر زیبایی و شفافیت صورت برایتان مهم می‌باشد، از رژیم غذایی مناسب، به منظور حفظ شادابی و رطوبت و زیبایی پوست استفاده کنید.

درک اهمیت ترمیم و جوانسازی پوست
برخی افراد بر این تصورند که مراقبت از پوست به بعد از ۳۵ سالگی مربوط می باشد، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و در هر سن و سالی که هستید مراقبت از پوست دارای اهمیت بالایی می‌باشد، بدین منظور استفاده از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب، تقویت کننده و لایه برداری دوره ای، تاثیر بسزایی در حفظ جوانی و طراوت پوست خواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روال روزانه مراقبت از پوست

به منظور مراقبت از پوست در روز بهتر است طبق مراحل زیر عمل نمایید.

۱- پاکسازی پوست

بیشتر افراد بر این تصورندزمان خواب، بهترین زمان برای پاکسازی پوست می‌باشد، اما در هنگام صبح نیز به دلیل اینکه امکان انتقال میکروب های روبالشتی به صورت وجود دارد، شستشوی پوست با آب تاثیر بسزایی در پاکسازی آن دارد و شست و شوی صورت باعث نگهداری از پوست قبل استفاده از کرم های مختلف می شود، بدین منظور ابتدا با آب گرم صورت خود را شستشو داده و کمی شوینده مخصوص پوست را به آرامی بر روی پوست به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید، اما از شستشوی اطراف چشم خودداری کنید.

۲- استفاده از تونر

به منظور تقویت پوست و متعادل کردن سطح PH  آن استفاده از تونر تاثیر بسزایی دارد و باعث جذب بهتر مرطوب کننده و سرم های پوستی می شود، زیرا تونر‌ها دارای غلظت بسیار بالایی می باشند که باعث آبرسانی و خنک سازی پوست می شوند و با تاثیری که بر رطوبت پوست دارند، باعث شادابی آن در طول روز خواهد شد.

روال روزانه مراقبت از پوست

۳- استفاده از سرم

استفاده از سرم ها، تاثیر بسزایی در برطرف کردن مشکلات پوستی دارد و این مواد غنی از مواد مغذی و با غلظت بالا می باشد و در صورتی که از آنها در روتین مراقبت از پوست استفاده شود، تاثیر بسزایی در رفع مشکلات پوستی خواهد داشت، این سرم حاوی ویتامین c می باشد که باعث بهبود بخشیدن منافذ بزرگ پوست، یکنواخت سازی رنگ پوست و رفع لکه های تیره پوست می شود، همچنین تأثیر به سزایی در کاهش آسیب های ناشی از اشعه مضر خورشید و آلودگی‌های محیطی دارد.

۴- کرم دور چشم

پوست اطراف چشم به نسبت سایر قسمت های صورت ظریف تر و نازک تر می باشد، بنابراین مراقبت از آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، زیرا علائم پیری زودتر در این نواحی ایجاد می‌شود، استفاده از کرم دور چشم باعث افزایش حالت ارتجاعی پوست اطراف چشم خواهد شد و با تحریک کلاژن سازی، از بروز برخی خطوط ریز جلوگیری می کند، بدین منظور کمی کرم دور چشم را در اطراف چشم با استفاده از انگشت به آرامی بمالید و در صورتی که کرم های دور چشم در یخچال نگهداری شود، باعث خنک سازی بافت پوست و انقباضات آن خواهد شد.

۵- استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضد آفتاب، باعث حفاظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید شده و همچنین با مرطوب کننده کردن پوست، باعث آبرسانی آن شده و پوشش خوبی برای محصولات است که از قبل بر روی پوست مورد استفاده قرار گرفته است.

نقش لایه برداری در ترمیم و جوانسازی پوست

لایه برداری منظم پوست تاثیر بسزایی در جوانسازی آن دارد، بدین منظور حداقل هفته ای یکبار پوست صورت خود را لایه برداری کنید، لایه برداری باعث حذف سلول‌های مرده سطح پوست و آلودگی‌های آن می‌شود، همچنین چربی های اضافه از روی پوست پاک سازی می شود، بنابراین از ایجاد جوش ها و آکنه های پوستی جلوگیری می کند.
  می‌توان از اسکراب‌ها که باعث لایه برداری سطحی پوست و کمک به رفع سلول‌های آسیب دیده می شود استفاده کرد، همچنین استفاده از اسکراب باعث افزایش طراوت، روشن سازی و نرمی و لطافت پوست می شود، اما باید از اسکراب های با کیفیت استفاده شود تا با افزایش گردش خون در صورت باعث رسیدن مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به پوست و در نتیجه تغذیه آن خواهد شد، بدین منظور می توان از لایه بردار های خانگی نیز استفاده کرد، از این لایه بردار های خانگی می توان شکر یا برنج نیم کوب شده را نام برد. در اینجا چند روش تهیه اسکراب خانگی را برای شما بیان خواهیم کرد

۱- اسکراب شکر

به منظور تهیه اسکراب، نیاز به یک قاشق چای خوری شکر، دو قطره آب، دوقطره اسانس لیمو، پرتقال و یا اسطوخودوس می باشد، بدین منظور تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید، نکته ای که باید به آن توجه شود، عدم تماس اسکراب با چشم می باشد، بعد از چند دقیقه پوست را با آب شستشو دهید و با استفاده از یک حوله نرم پوست را به آرامی خشک کنید، استفاده از روغن ها تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به پوست بعد از لایه برداری آن دارد.در صورتی که میزان اسکراب تهیه شده بیش از حد مورد نیاز باشد، می توانید آن را به مدت سه ماه در یخچال نگهداری کنید.

۲- اسکراب شکلات و شکر

یک هشتم فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک چهارم فنجان شکر قهوه ای ترکیب کرده و این ترکیب را به مدت ۶۰ ثانیه بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

نقش لایه برداری در ترمیم و جوانسازی پوست

۳- اسکراب عسل و بلوبری

برای تهیه اسکراب نیاز به دو قاشق غذاخوری عسل، نصف فنجان بلوبری و دو قاشق غذاخوری شکر می باشد این مواد را در مخلوط کن بریزید تا به صورت یکدست درآید، سپس به صورت یک لایه ضخیم آن را بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند بعد آن را با آب گرم شستشو دهید.

۴- اسکراب لیمو و شکر

برای تهیه این اسکراب نیاز به یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، آب نصف یک عدد لیمو و نصف فنجان شکر می باشد، این مواد را با هم کاملاً مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی به دست آید، سپس آن را به صورت حرکات دورانی بر روی پوست به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را با آب گرم بشویید.

۵- اسکراب جو دوسر و عسل

۲ قاشق غذاخوری عسل را با نصب فنجان جو پخته شده، ۱ قاشق چای خوری جوز هندی و چند قطره اسانس اسطوخودوس ترکیب کرده و این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست تان قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید، استفاده از این ترکیب تاثیر بسزایی در لایه برداری پوست، کم کردن جوش های صورت و رطوبت رسانی به آن دارد.

 

درمان های هدفمند برای ترمیم پوست

برای ترمیم و جوانسازی پوست،  درمان های مختلفی وجود دارد که باعث رفع آسیب های پوستی و تأخیر روند پیری پوست می شود، از این درمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از لیزر برای ترمیم و بازسازی پوست

یکی از روش هایی که به منظور جوانسازی و برطرف نمودن مشکلات پوستی و ترمیم آن مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر درمانی است، استفاده از این روش تاثیر بسزایی در بهبود آسیب های پوستی و تغییرات چشم گیری بر روی پوست دارد، زیرا لیزر با با هدف قرار دادن سلول ها در لایه های مختلف پوستی، باعث رفع آسیب‌های آنها و در نتیجه بازسازی پوست می شود و در واقع یکی از بهترین و جدیدترین روشهای ترمیم پوست لیزر می‌باشد که باید توسط پزشکان مجرب انجام گیرد.

۲- بازسازی و ترمیم پوست با استفاده از مزوتراپی

یکی دیگر از روش هایی که برای افزایش سلامت و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر بسزایی در ترمیم آن دارد، مزوتراپی می باشد که این روش از طریق تزریقاتی  که دارای ویتامین ها و هورمون های موردنیاز پوست می‌باشد، تاثیر چشمگیری بر افزایش استحکام و قوام پوست و رفع آسیب‌های پوستی مانند لکه ها دارد، این روش یکی از ایمن ترین روش ها برای ترمیم پوست می‌باشد و نتایج قابل قبولی از این روش کسب می شود، به شرطی که توسط افراد متخصص انجام گیرد.

۳- باز سازی پوست باهایفوتراپی

یکی از روش‌های درمانی که دارای محبوبیت زیادی می باشد و افراد زیادی از این روش به منظور جوانسازی و ترمیم بافت های پوستی استفاده می کنند، هایفوتراپی می باشد، که بعد از ۳ ماه نتایج فوق العاده آن بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، از کاربردهای هایفوتراپی می توان حذف چین وچروک های پوستی، افزایش شادابی پوست و رفع افتادگی پلک را نام برد.

۴- ترمیم پوست به روش پلاسما

در این روش با استفاده از دستگاهی به نام PSR باعث ترمیم و بازسازی پوست می شوند، استفاده از این دستگاه تاثیر به سزایی در کاهش اثرات منفی ناشی از اشعه آفتاب بر روی پوست دارد و بسیاری از عوارض و آسیب های پوستی با استفاده از این شیوه قابل درمان می باشد، به گونه ای که یکی از موثرترین روش ها وجدیدترین روش های بازسازی پوست شناخته شده است.

درمان های هدفمند برای ترمیم پوست

۵- بازسازی پوست با استفاده از آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یکی از روش های درمانی کم خطر و بدون درد می باشد، که تاثیر بسزایی در بازسازی و جوانسازی پوست دارد، زیرا این روش باعث تحریک کلاژن سازی و افزایش الاستین در پوست شده و با افزایش کلاژن سازی میزان چین و چروک و آسیب های پوستی به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند.

۶- ترمیم پوست با استفاده از کربوکسی تراپی

یکی از نوین ترین روش های جوانسازی پوست کربوکسی تراپی می باشد، که در این روش با تزریق گاز کربن دی اکسید به قسمتهای مختلف پوست، باعث افزایش اکسیژن رسانی به آن ناحیه شده و با افزایش اکسیژن رسانی و گردش خون، میزان کلاژن بیشتری در آن ناحیه تولید شده و در نتیجه آسیب های پوستی به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، یکی از متداول ترین روش ها به منظور جوانسازی پوست، لیزر فرکشنال می باشد که روش ایمن و کم خطری می باشد.

۷- میکرونیدلینگ به منظور بازسازی پوست

به منظور جوانسازی و ترمیم آسیب های پوستی می توان از روش میکرونیدلینگ استفاده کرد که ممکن است نسبت به روش های دیگر کمی دردناک تر باشد، اما نتایج مطلوبی بر روی پوست به همراه دارد، در این روش با استفاده از دستگاه های مخصوصی که به صورت دستی بر روی پوست حرکت می کند، باعث ایجاد منافذ و سوراخ هایی بر روی پوست می شود، که ایجاد این منافذ و سوراخ ها باعث تحریک کلاژن سازی می شود، همچنین سرم های ویتامین c یا کلاژن ساز بر روی پوست ماساژ داده می‌شود و ایجاد این منافذ باعث جذب بهتر ترکیبات سرم ها شده و در نتیجه این روش باعث درمان آکنه، رفع چین و چروک و جوان سازی پوست می شود.

۸- ترمیم پوست باتزریق بوتاکس

یکی از پرطرفدارترین روش های جوان سازی پوست که به منظورجلوگیری از ایجاد پیری پوست، نیز می توان مورد استفاده قرار داد تزریق بوتاکس می باشد، بوتاکس نوعی سم بوتولینیوم می باشد که با فلج کردن عضلات و ماهیچه ها از حرکت آنها جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست می شود.

۹- تزریق چربی

یکی دیگر از روش های ترمیم پوست، تزریق چربی می باشد که در این روش از چربی های اضافه در بدن خود فرد استفاده می‌شود و این چربی ها با قرار دادن در دستگاه های مخصوص، خالص سازی شده و سپس به نواحی مورد نظر تزریق می شوند و با توجه به اینکه در این روش از تزریق چربی های بدن خود فرد استفاده می شود، بنابراین میزان عوارضی که متوجه فرد می‌شود، بسیار کاهش پیدا می‌کند، زیرا بدن در برابر تزریق چربی واکنش کمتری نشان می دهد.

عادات سبک زندگی برای جوانسازی پوست

یکی از مواردی که برای جوان سازی پوست و تأخیر روند پیری آن تاثیرگذار می باشد، سبک زندگی افراد می باشد، مواردی که در سبک زندگی باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

۱- ورزش منظم

ورزش منظم تاثیر بسزایی در دفع سموم بدن و پوست دارد که این کار از طریق تعریق انجام می گیرد، البته ورزش، نه تنها تاثیر بسزایی بر جوانسازی پوست دارد، بلکه پیری مغز را نیز به تاخیر می‌اندازد،بدین منظور تمرینات هوازی و قدرتی را به کمک مربی با تجربه، در برنامه های روزانه خود قرار دهید.

۲- عدم استفاده از الکل و سیگار

استعمال دخانیات و الکل باعث پیر شدن پوست می شود و پوست را در معرض آسیب‌های زیادی قرار می دهد، در واقع باعث کاهش مقاومت پوست در برابر رادیکال های آزاد و در نتیجه پیر شدن پوست می شود، بنابراین مصرف سیگار و الکل را فراموش کنید.

۳- عدم تحریک پوست با مواد خشن

از تماس پارچه ها و حوله های زبر با پوست صورت خودداری شود، زیرا استفاده از این موارد باعث ایجاد خراش هایی بر روی پوست و آسیب ها و لکه های پوستی می شود، بدین منظور بهتر است، پارچه های مورد استفاده قرار گیرد که دارای الیاف نرم باشد.

عادات سبک زندگی برای جوانسازی پوست

۴- داشتن خواب کافی

علاوه بر رژیم غذایی، داشتن خواب کافی در شبانه روز نیز تاثیر بسزایی در جوانسازی و ترمیم پوست دارد، بدین منظور  خواب شبانه باید حدود ۷ تا ۸ ساعت باشد و این خواب با آرامش کامل و دور از استرس باشد، تا باعث افزایش بازسازی پوست و آسیب های آن شود، انجام یوگا و مدیتیشن تاثیر بسزایی در کاهش استرس و خواب راحت شبانه دارد.

۵- به میزان کافی آب بنوشید

آب تاثیر بسزایی بر زیبایی و جوانسازی پوست دارد و از ایجاد چین و چروک بر روی آن جلوگیری می‌کند، بنابراین نوشیدن آب یکی از موارد اصلی در برنامه روزانه شما باشد و حداقل ۸ لیوان آب بنوشید تا باعث هیدراته شدن و آبرسانی پوست شود، بدین منظور می توانید از میوه های تازه نیز استفاده کنید، تا پوست شما به دلیل وجود مواد معدنی و ریز مغذی ها در میوه های تازه، شاداب و باطراوت شود.

۶- داشتن رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی سالم تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد، بدین منظور در رژیم غذایی خود از غذاهایی استفاده کنید که حاوی ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن باشد، یکی از ویتامین هایی که تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد ویتامین c می باشد که این ویتامین در مرکباتی مانند لیمو و پرتقال وجود دارد، ویتامین c تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی آن دارد، همچنین وجود ویتامین های گروه B در مواد غذایی باعث مقابله پوست با رادیکال‌های آزاد و افزایش استحکام آن می‌شود، از غذاهای حاوی ویتامین های گروه Bمی توان حبوبات را نام برد. اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ نیز تاثیر بسزایی در جوان سازی پوست دارد، از غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می توان ماهی سالمون را نام برد، همچنین استفاده از مکمل ها تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و آسیب‌های پوستی دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

اهمیت استفاده از مواد جوان کننده پوست در روتین مراقبت از پوست

به دلایل زیر استفاده از مواد جوان کننده پوست اهمیت زیادی دارد.

۱- باعث باقی ماندن پوست شما در شرایط مطلوب می شود.

در صورتی که جایگزینی سلول‌های جدید با سلول های آسیب دیده و مرده پوست به خوبی انجام گیرد، باعث افزایش درخشندگی و شرایط مطلوب پوست می شود و استفاده از مواد جوان کننده پوست تاثیر بسزایی در روند مداوم این گزینه دارد  و همچنین از ایجاد آکنه و چین و چروک جلوگیری کرده و با حذف چربی های اضافه پوست به حفظ بهترین ظاهر پوست کمک می کند.

۲- با افزایش سن، سلول های بازسازی کننده پوست  کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه پوست کدر شده و  درخشندگی آن کم می شود، استفاده از مواد جوان کننده با کیفیت، تاثیر بسزایی در جوانسازی سلول های پوستی دارد.

اهمیت استفاده از مواد جوان کننده پوست در روتین مراقبت از پوست

۳- همیشه پیشگیری بهتر از درمان می باشد و در صورتی که قبل از ایجاد مشکلات پوستی از مواد جوان کننده استفاده شود،از ایجاد این مشکلات جلوگیری شود، باعث کاهش هزینه ها و آسان تر شدن جوانسازی پوست می شود.

۴- افزایش اعتماد به نفس

در صورتی که بر روی پوست آسیب هایی وارد شود در بعضی موارد باعث کاهش اعتماد به نفس افراد و دوری آنها از اجتماع خواهد شد و استفاده از مواد جوان کننده تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات پوستی و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس دارد.

کلام آخر

 مراقبت پوست از اهمیت بالایی برخوردار می باشد بدین منظور در روتین مراقبتی پوست، از کرم های ضدآفتاب، مرطوب کننده و آبرسان استفاده شود و  این مراقبت ها به دوره سنی خاصی مربوط نیست و در هر دوره‌ای پوست نیاز به مراقبت دارد، اما چنان چه پوست دچار آسیب هایی شد، می توان با انجام روش های خانگی تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات پوستی داشت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x