کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

رفع تیرگی کشاله ران و واژن

یکی از مشکلاتی که موجب نگرانی خانم ها می شود، تیرگی کشاله ران و واژن می باشد که تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس جنسی خانم ها دارد و دلیل ایجاد این تیرگی ها در افراد مختلف متفاوت می باشد که با توجه به علت تیرگی روش های مختلفی برای رفع تیرگی وجود دارد.

رفع تیرگی کشاله ران و واژن
امروزه پیشرفت های چشمگیری در علم پزشکی در این بخش صورت گرفته است که می توان با استفاده از داروهای مختلف و همچنین دستگاه‌های پیشرفته تاثیر زیادی در رفع تیرگی کشاله ران و واژن داشت که در اینجا شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد.

بهترین روش برای رفع تیرگی

مشکلات تیرگی پوست به دلایل مختلف ایجاد می شود که به دلیل فراوانی رنگدانه ملانین بوده، اگرچه این مشکل در خانمها و آقایان وجود دارد، اما بیشتر خانم ها نسبت به این موضوع حساس بوده و به دنبال راهکاری هستند که بیشترین تاثیر را در رفع تیرگی این نواحی داشته باشد.

بهترین روش برای رفع تیرگی
اما انتخاب بهترین روش بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، میزان تیرگی، شرایط فرد و هزینه‌ای که برای رفع تیرگی در نظر گرفته شده است، دارد یکی از بهترین روش ها برای رفع تیرگی، لیزر درمانی می باشد که عوارض جانبی آن حداقل بوده به همین دلیل افراد زیادی از این شیوه درمانی استفاده می کنند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت تیرگی کشاله ران

عوامل مختلف باعث ایجاد تیرگی کشاله ران می‌شود که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- اصطحکاک لباس های زیر

لباس هایی زیر باید جنس پلاستیک نداشته باشد و به صورت تنگ و چسبان نیز نباشند، زیرا این حالت ها باعث عدم تهویه مناسب شده و زمانی که بدن دفع آب دارد در برخورد با این مواد پلاستیکی باعث تیرگی ناحیه تناسلی و کشاله ران خواهد شد، همچنین اصطحکاک لباس ها با پوست باعث تیرگی خواهد شد.

۲- وجود رطوبت در ناحیه کشاله ران و اندام تناسلی

در صورتی که ناحیه مورد نظر از تهویه لازم برخوردار نباشد و رطوبت زیادی در این نواحی جمع شود، تاثیر زیادی در تغییر رنگ پوست دارد.

۳- نحوه شیو کردن

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در تیرگی پوست کشاله ران و ناحیه تناسلی دارد، استفاده از ژیلت و تیغ می باشد و در صورتی که این وسایل زیاد استفاده شود، باعث افزایشی تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی خواهد شد.

علت تیرگی کشاله ران

۴- افزایش سن

با افزایش سن تعادل هورمون های بدن به هم خورده و این عدم تعادل موجب تیرگی پوست ناحیه کشاله ران خواهد شد.

۵- ژنتیک

یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی در تیرگی پوست کشاله ران و اندام تناسلی دارد، مسئله ژنتیک می باشد که بعضی افراد به صورت ارثی پوست ناحیه کشاله ران آن ها تیره تر می باشد.

۶- بارداری

بارداری باعث تغییرات هورمونی بدن می شود، در نتیجه ممکن است در زمان بارداری نواحی کشاله ران و واژن تیره تر شود.

۷- کمبود مواد مورد نیاز بدن

گاهی کمبود بعضی ویتامین ها و املاح معدنی موجب تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی خواهد شد، بنابراین باید فرد یک رژیم غذایی مناسب داشته باشد، تا تمام نیازهای بدن تامین شده و تیرگی در این نواحی ایجاد نشود.

۸- نوع مواد شوینده و کرم هایی که در این نواحی مورد استفاده قرار می گیرد.

گاهی افراد از مواد شوینده و پماد هایی در این نواحی استفاده می کنند که این محصولات دارای مواد شیمیایی بوده که پوست نسبت به آن واکنش نشان داده و منجر به تیرگی پوست خواهد شد.

۹- افزایش وزن

با افزایش وزن اصطحکاک بین کشاله های ران و ناحیه تناسلی افزایش پیدا می‌کند و موجب تیرگی این نواحی خواهد شد.

۱۰- وجود برخی بیماری ها

گاهی دلیل تیرگی پوست کشاله ران و ناحیه تناسلی در اثر وجود بیماری هایی مانند کم کاری یا پرکاری غده تیروئید، سندروم تخمدان پلی کیستیک و بیماری های مربوط به کبد می باشد که برای رفع تیرگی این نواحی، باید ابتدا این بیماری ها درمان شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت تیرگی پوست ناحیه تناسلی

به صورت کلی پوست ناحیه تناسلی نسبت به سایر نواحی بدن تیره تر می باشد و این امر طبیعی است، اما عوامل مختلفی باعث تیره تر شدن این ناحیه می‌شود که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- افزایش سن

با افزایش سن تغییرات هورمونی بدن افزایش پیدا کرده، در نتیجه ناحیه تناسلی دچار تیرگی می شود.

۲- وجود عفونت های باکتریایی

۳- استفاده زیاد از تیغ و ژیلت

علت تیرگی پوست ناحیه تناسلی

۴- ژنتیک

گاهی افراد به صورت ژنتیکی پوست ناحیه تناسلی آن ها تیره تر است و میزان این تیرگی ها در دوران بلوغ افزایش می یابد.

راه های موثر در رفع تیرگی و روشن سازی پوست کشاله ران و واژن

روش های مختلفی برای رفع تیرگی کشاله ران و ناحیه وجود وجود دارد که از این روش ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- لیزر

یکی از موثرترین راهکار های درمانی رفع تیرگی کشاله ران لیزر می باشد که در این روش اشعه های نور بر ناحیه موردنظر متمرکز شده و با لایه‌برداری پوست، موجب از بین بردن تیرگی آن می‌شود و همچنین استفاده از این لیزرها، موجب تحریک کلاژن سازی می شود، در نتیجه موجب روشن تر شدن کشاله ران و واژن خواهد شد و میزان عوارضی که در این روش متوجه افراد می‌شود بسیار کم بوده به همین دلیل افراد زیادی از این روش استقبال می کنند.

۲- لایه برداری

یکی دیگر از روش های موثر در رفع تیرگی کشاله ران، لایه برداری پوست می باشد که در این روش از موادی که دارای غلظت بالای اسیدی می‌باشند، استفاده می شود. به منظور دریافت نتایج مطلوب از این شیوه درمانی، لیزر درمانی طی چند جلسه انجام می گیرد و ممکن است استفاده از این مواد باعث خشکی پوست شود و به همین دلیل توصیه می شود بعد از لیزر درمانی از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده شود، از ترکیبات موجود در این لایه بردار ها می توان گلایکولیک اسید، سالیسیلیک اسید و ماندلیک اسید را نام برد، وجود این ترکیبات باعث رفع تیرگی و سفید شدن پوست کشاله ران و واژن خواهد شد.

۳- میکرودرم ابریژن

در روش میکرودرم آبریژن از ذرات بسیار کوچکی بر روی پوست استفاده می‌شود که این ذرات بر روی پوست ناحیه مورد نظر کشیده شده و باعث از بین بردن لایه های سطحی پوست و تحریک کلاژن سازی در نتیجه جایگزین شدن سلول‌های جدید خواهد شد. این روش به صورت کمترین تهاجم انجام می گیرد و برای دریافت نتایج مطلوب نیاز به ۴ تا ۷ جلسه درمان می باشد، مدت هر جلسه ی درمان حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد و عوارض بسیار کمی دارد، این روش با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می گیرد و این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که زمان از بین رفتن سلولهای مرده با مکشی که انجام می دهند و این سلول ها و ذرات استفاده شده را جذب می کند.

راه های موثر در رفع تیرگی و روشن سازی پوست کشاله ران و واژن

۴- کرم های موضعی

به منظور رفع تیرگی پوست کشاله ران کرم های موضعی وجود دارد، که حاوی ترکیباتی مانند هیدروکینون؟ الفا هیدروکسی و اسید رتینوئیک می باشد، اما ممکن است پزشکان به منظور دریافت نتایج بهتر، کرم هایی تجویز کنند که دارای غلظت بالاتری از این ترکیبات باشد، بنابراین مصرف آنها باید با نظارت دقیق و پزشک انجام می گیرد.

۵- کربوکسی تراپی

به منظور رفع تیرگی پوست کشاله ران می توان از روش کربوکسی تراپی نیز استفاده کرد، در این روش با تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست، موجب افزایش خونرسانی و تحریک رنگدانه های پوستی شده و درنتیجه سلولهای جدید جایگزین سلول های قدیمی شده و در رفع تیرگی پوست موثر است.

۶- مزوتراپی

در این روش با توجه به شرایط افراد و میزان تیرگی پوست مواد خاصی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، اما ترکیب اصلی این مواد هیالورونیک اسید می باشد که موجب تحریک کلاژن سازی و الاستین پوست می شود، از دیگر ترکیبات تشکیل دهنده مزوتراپی می توان هورمون ها، ویتامین ها و عصاره های گیاهی را نام برد و همچنین در این روش از سوزن های ظریفی استفاده می‌شود که این سوزن ها با ایجاد سوراخ های ریزی بر روی پوست، موجب تحریک کلاژن سازی بیشتر و فاکتورهای رشد خواهد شد، در نتیجه تاثیر زیادی در روشن سازی پوست کشاله ران و رفع تیرگی آن دارد.

۷- روش آی پی ال

در روش آی پی ال نیز از پرتوهای نوری شدید استفاده می شود که باعث تحریک کلاژن سازی و رفع لکه های تیره پوست می‌شود و موجب روشن سازی و درخشان تر شدن پوست کشاله ران خواهد شد، این روش درمانی به سرعت انجام می گیرد و بدون درد نیز می باشد.

۸- درمان های خانگی

گاهی افراد ترجیح می‌دهند از روش های خانگی برای رفع تیرگی پوست این نواحی استفاده کنند که از روش های خانگی موثر در رفع تیرگی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • ترکیب آبلیمو و روغن نارگیل

ترکیب روغن نارگیل و آبلیمو تاثیر بسزایی در رفع تیرگی کشاله ران و واژن دارد، برای استفاده از این ترکیب کافیست سه قاشق روغن نارگیل را با یک قاشق آبلیمو مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه آن را بر روی نواحی قرار دهید.

  •  ژل آلوئه ورا

یکی از بهترین راهکارهای درمانی برای رفع تیرگی کشاله ران ژل آلوئه ورا می باشد، اما چنانچه آلوئه ورا با عصاره خیار ترکیب شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

  •  استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت سفید کنندگی بالایی دارد، برای استفاده از جوش شیرین وان حمام را با ترکیب آب و جوش شیرین پر کرده و به مدت ۱۵ دقیقه در آن بنشینید، با گذر زمان متوجه تغییرات پوستی این نواحی خواهید شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از لیزر روشن کننده پوست

۱- احتمال اینکه بعد از انجام لیزر درمانی ناحیه تناسلی دچار قرمزی و تورم شود، زیاد است به همین منظور پزشک متخصص کرم هایی برای مقابله با سوزش و التهاب تجویز خواهد کرد که این کرم ها باید به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد.

۲- بعد از انجام لیزر از برقراری رابطه جنسی به مدت پنج روز خودداری شود.

۳- از انجام فعالیت های ورزشی سنگین به مدت ۱۰ روز بعد از لیزر درمانی خودداری شود، زیرا انجام این فعالیت ها باعث افزایش تعریق و در نتیجه تاثیرات منفی بر نتایج درمان خواهد شد.

مراقبت های بعد از لیزر روشن کننده پوست

۴- نواحی مورد نظر را به وسیله صابون های ملایم به آرامی شستشو دهید و سپس آن را خشک کنید.

۵- به منظور کاهش التهابات و تورم می توان از کمپرس یخ در نواحی مورد نظر استفاده کرد.

۶- توقع نداشته باشید که سریعاً نتایج درمان بر روی پوست مشاهده شود و برای دریافت نتایج مثبت ممکن است نیاز به دو هفته زمان باشد.

۷- پس از لیزر از استحمام با آب داغ خودداری شود و با آب ولرم دوش بگیرید.

۸- از رفتن به استخر و سونا خودداری شود، زیرا آب استخر دارای کلر بوده و تاثیرات منفی بر نتایج لیزر درمانی خواهد داشت.

پیشگیری از تیرگی کشاله ران و واژن

۱- از لباس های زیر یخی نخی همیشه استفاده کنید و به هیچ عنوان از لباس های زیر پلاستیکی استفاده نشود.

۲- با توجه به اینکه یکی از دلایل تیرگی کشاله ران و واژن اضافه وزن می باشد، بنابراین رژیم غذایی شما باید به گونه‌ای باشد که دچار اضافه وزن نشوید.

۳- رژیم غذایی شما باید سرشار از میوه های تازه و سبزیجات باشد، تا ویتامین های مورد نیاز بدن تامین شود، همچنین مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب، تاثیر زیادی در پیشگیری از تیرگی پوست دارد.

پیشگیری از تیرگی کشاله ران و واژن

۴- با توجه به اینکه عدم تهویه مناسب باعث تیرگی پوست می شود، بنابراین از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری شود.

۵- افزایش تعریق باعث می‌شود مواد زائد شیمیایی بیشتری از بدن خارج شود و با افزایش این مواد، احتمال تیرگی این نواحی وجود دارد، زیرا این نواحی در زیر پوشش لباس قرار داشته و بیشتر دچار تعریق می شود، برای جلوگیری از تعریق زیاد بهتر است لباس های خنک و آزاد بپوشید تا احتمال تعریق کاهش پیدا کند.

۶- برای از بین بردن موهای زائد از کرم های موبر استفاده نکنید، زیرا این مواد باعث افزایش تیرگی پوست می شود.

۷- از لایه بردار های خانگی استفاده کنید، از بهترین لایه بردار ها می توان ترکیب بلغور جو دوسر و ماست را نام برد.

اقداماتی که باید قبل از لیزر روشن کننده پوست انجام داد.

بهتر است قبل از انجام لیزر درمانی مراقبت هایی انجام گیرد تا میزان عوارضی که ممکن است ایجاد شود و حداقل رسیده به نتایج بهتری تشکیل شود از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- بهتر است به مدت یک هفته بعد از پایان پریود ماهانه، اقدام به استفاده از لیزر به منظور روشن کردن ناحیه واژن استفاده شود.

۲- چنانچه در ناحیه درمان عفونت فعالی وجود دارد باید ابتدا اقدام به درمان عفونت شود و سپس برای انجام لیزر اقدام شود.

۳- قبل از انجام لیزر درمانی به مدت سه روز از برنزه کردن ناحیه تناسلی، اپیلاسیون و شیو کردن خودداری کنید.

۴- به مدت یک هفته قبل از لیزر درمانی از هیچگونه پماد و کرمی بر روی ناحیه مورد نظر استفاده نکنید.

اقداماتی که باید قبل از لیزر روشن کننده پوست انجام داد.

۵- روز قبل از لیزر درمانی استحمام کنید.

۶- روز قبل از لیزر درمانی از رابطه جنسی خودداری شود.

۷- در صورتی که آستانه تحمل درد شما پایین می باشد از کرم های موضعی بی حس کننده برای کاهش درد و سوزش استفاده می شود.

۸- بهتر است قبل از انجام لیزر درمانی، لباس گشاد بپوشید.

۹- تعداد جلسات درمانی برای افراد مختلف متفاوت می باشد، اما به طور معمول حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان نیاز می باشد، بنابراین برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

۱۰- چنانچه داروی خاصی مصرف می کند یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، پزشک را در جریان قرار دهید زیرا وجود بعضی بیماری ها بر روی نتایج لیزر تاثیر گذار می باشد و یا اینکه اشعه های لیزر باعث آسیب و افزایش درد برای شما خواهد شد.

۱۱- چنانچه سابقه تبخال دارید به مدت دو روز قبل از لیزر درمانی، از داروهای ضد ویروس استفاده کنید.

۱۲- در صورتی که به طور مداوم از قرص های مانند آکوتان، دکوتان،ری آکوتان استفاده می‌کنید، باید به مدت ۶ ماه قبل از لیزر درمانی، مصرف این داروها قطع شود.

 

چه کسانی نمی توانند از لیزر روشن کننده پوست  ناحیه تناسلی استفاده کنند؟

با توجه به اینکه لیزر درمانی به صورت غیر تهاجمی انجام می‌گیرد بنابراین محدودیتی برای انجام آن وجود ندارد و تقریبا تمامی افراد می توانند از آن برای سفیدی پوست استفاده کنند اما گاهی افراد به دلیل شرایطی که دارند نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند که این افراد عبارتند از

۱- افرادی که پوست ناحیه درمانی آنها دچار عفونت می باشد، تا درمان کامل عفونت نباید از این شیوه درمانی استفاده کنند.

۲- افرادی که دچار بیماری های موضعی حاد و یا سیستمیک هستند.

۳- افرادی که به بیماری های پوستی مانند زگیل تناسلی، تبخال تناسلی و ویتیلیگو مبتلا هستند، نباید از این لیزرهای روشن کننده پوست استفاده کنند.

چه کسانی نمی توانند از لیزر روشن کننده پوست  ناحیه تناسلی استفاده کنند؟

۴- افرادی که قرص راکوتان مصرف می کنند تا به پایان رسیدن دوره درمان و رعایت فاصله زمانی نباید از این شیوه استفاده کنند، اما روش درمانی لیزر روشن کننده پوست گزینه مناسبی برای افراد زیر می باشد.

۱- افرادی که خواهان دریافت بیشترین نتایج در کوتاه ترین زمان می باشند، می توانند با انجام لیزر روشن کننده پوست نتایج مطلوبی کسب کنند.

۲- افرادی که تیرگی اندام تناسلی باعث کاهش اعتماد به نفس  آن ها شده و از رابطه جنسی اجتناب می کنند.

۳- افرادی که خواهان داشتن اندام تناسلی نرم تر و شفاف تر هستند.

۴- ممکن است در جلسات لیزر درمانی با توجه به نوع پوست افراد و میزان تیرگی افزایش پیدا کند، بنابراین باید توانایی پرداخت هزینه را داشته باشند.

هزینه لیزر روشن کننده ناحیه تناسلی

لیزر روشن کننده اندام تناسلی دارای هزینه ثابتی نمی باشد و با توجه به عوامل مختلف متغیر می‌باشد و از عوامل تاثیر گذار بر هزینه لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۱- وسعت ناحیه درمانی

یکی از موارد تاثیر گذار بر هزینه لیزر درمانی وسعت ناحیه درمان می باشد و هر چه تیرگی پوست ناحیه گسترده‌تری را پوشش دهد، باعث افزایش هزینه لیزر درمانی خواهد شد.

۲- نوع پوست افراد

پوست افراد دارای ویژگی های مختلفی می باشد و چنانچه پوست افراد حساس باشد، استفاده از لیزر ممکن است باعث آسیب هایی بر روی پوست آن ها شود وپزشک ممکن است برای دریافت نتایج مطلوب، تعداد جلسات درمان را افزایش دهد، بنابراین نوع پوست بر هزینه درمان تاثیرگذار است.

۳- تعداد جلسات درمانی

با توجه به میزان تیرگی های پوست، تعداد جلسات درمانی متفاوت می باشد و به طور معمول بین ۴ تا ۷ جلسه درمان برای از بین بردن تیرگی ها لازم می باشد، اما چنانچه میزان تیرگی ها زیاد باشد، تعداد جلسات درمانی افزوده شده و به تبع آن هزینه درمانی افزایش پیدا می کند.

هزینه لیزر روشن کننده ناحیه تناسلی

۴- میزان مهارت پزشک متخصص

با توجه به استقبالی که از این شیوه درمانی صورت گرفته است، کلینیک های وجود دارد که به صورت غیر مجاز به ارائه این خدمات می پردازند و ممکن است پزشک هایی که در این کلینیک‌ها مشغول به کار هستند، از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نبوده و باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری بر روی پوست شده و نه تنها نتایج مطلوبی کسب نشود، بلکه عوارض زیادی متوجه فرد خواهد شود، بنابراین در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه وجود دارد.

۵- موقعیت جغرافیایی کلینیک

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت های جغرافیایی متعدد می باشند، که با توجه به موقعیت باید هزینه های متفاوتی را پرداخت نمایند و هر چه کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه لیزر درمانی وجود دارد و این موضوع در مورد کلینیک های واقع در یک شهر صدق می کند و هزینه لیزر درمانی در شهرهای مختلف نیز متفاوت است.

کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردید، راهکارهای مختلفی برای رفع تیرگی های پوست وجود دارد که با توجه به دلیل تیرگی پوست و نوع پوست افراد بهترین روش برای آنها انتخاب می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن، نتایج مطلوبی کسب شود، اما قبل از انجام هر شیوه درمانی باید در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص تحقیق زیادی انجام دهید تا بتوانید نتایج رضایت‌بخشی کسب کنید، ممکن است بعضی کلینیک ها به دلیل جذب مشتریان بیشتر، هزینه کمتری دریافت کنند، اما هزینه کمتر را ملاک انتخاب قرار ندهید و در صورتی که از اعتبار کلینیک مطمئن شدید، از خدمات آن استفاده نمایید.

3 2 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x