کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

رابطه بین کبد چرب و ریزش مو چیست؟

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارد موهای پرپشت می باشد.
اما موها در اثر عوامل مختلفی مانند اضطراب، بیماری یا عوارض مصرف یک دارو ممکن است، دچار ریزش شده و باعث نگرانی فرد شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث ریزش مو شود، بیماری کبد چرب می باشد، به دلیل اینکه کبد مسئول جذب ویتامین های محلول در چربی، سم زدایی بدن و تنظیم قند خون می باشد و در صورتی که عملکرد آن دچار اختلال شود، ممکن است جذب ویتامین های محلول در چربی و سوخت و ساز بدن دچار مشکل شده و این فرآیند بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و منجر به ریزش مو شود.
کبد چرب بیماری که در اثر تجمع چربی در بافت کبد به وجود می‌آید و رسوب این چربی ها باعث ایجاد اختلال در فعالیت طبیعی و منجر به نارسایی کبدی شود.
این بیماری دارای علائم خاصی نیست و تنها ممکن است در بعضی افراد نشانه هایی بروز کند، که این نشانه ها بر روی پوست و مو بوده و یا دردهایی در اندام های مختلف بدن حس شود.

کبد چرب به چند دسته دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

۱- کبد چرب الکلی

این نوع بیماری کبدی در اثر مصرف بیش از اندازه الکل ایجاد می شود. با مصرف الکل، کبد الکل وارد شده به بدن را تجزیه کرده و از بدن خارج می کند. اما با تجزیه الکل مواد مضری تولید می شود که این مواد مضر به سلول های کبد، آسیب وارد کرده و باعث ایجاد التهاب می شود، پس هرچه میزان الکل مصرفی بیشتر باشد، این بیماری شدیدتر شده و باعث بیماری های مختلف می شود.

رابطه بین کبد چرب و ریزش مو چیست؟

۲- کبد چرب غیر الکلی

این نوع کبد چرب در اثر مصرف موادی غیر از الکل ایجاد می شود و به دلیل اینکه علائم خاصی ندارد به کبد چرب غیر الکلی، بیماری خاموش نیز می‌گویند، که در این نوع کبد چرب تجزیه چربی ها با مشکل مواجه شده و باعث می شود چربی ها در بافت کبد رسوب کند و باعث ایجاد کبد چرب غیر الکلی می شود، این نوع بیماری بیشتر در اثر کم تحرکی، افزایش وزن و مصرف غذاهای چرب و پرکالری ایجاد می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۳- کبد چرب بارداری

کبد چرب بارداری بیشتر در مادران بارداری که بارداری آنها بیشتر از تک جنینی می باشد، اتفاق می‌افتد که این عارضه حاد نمی باشد.

ریزش مو چه ارتباطی با کبد شما دارد؟

کبد دومین ارگان بزرگ بدن می باشد که در ناحیه راست بدن در کنار معده قرار گرفته است و به دو قسمت به نام لوب تقسیم می شود، همچنین در ناحیه بالای مثانه، صفرا و در کنار پانکراس و روده قرار دارد.
یکی از مهمترین عملکردهای کبد سم زدایی بدن می باشد و تاثیر بسزایی در پاکسازی بدن دارد، همچنین به نوعی کبد مسئول جذب ویتامین های محلول در چربی و تنظیم قند خون می باشد که تمامی این موارد بر روی رشد فولیکول های مو تاثیر گذار می باشد.کبد چرب باعث شده تا پروتئین موجود در غذا جذب بدن نشود و باعث ریزش مو حتی طاسی سر می گردد.
در واقع زمانی که هضم غذاها و جذب ویتامین ها با اختلال مواجه شود، باعث می شود مواد لازم برای رشد مو به سلول ها نرسد و موها دچار ریزش و توقف در رشد شوند.

کبد ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند مصرف بیش از اندازه الکل یا عوارض مصرف داروها، دچار نارسایی شود.

از عملکردهای کبد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تنظیم قند خون

فولیکول های مو به منظور رشد طبیعی باید به میزان کافی گلوکز دریافت کنند و در صورتی که قند خون در سطح پایینی باشد، باعث ریزش مو و کم پشت شدن مو ها می شود، با اینکه اسیدهای چرب توسط فولیکول های مو تجزیه می شود، اما نمی توان از این اسیدهای چرب به عنوان جایگزینی برای گلوکز استفاده کرد، کبد چرب تاثیر بسزایی در تنظیم قند خون دارد و با کنترل قند خون از ریزش مو جلوگیری می کند.

ریزش مو چه ارتباطی با کبد شما دارد؟

۲- جذب ویتامین ها

ویتامین ها تأثیر بسزایی در تقویت فولیکول های مو دارند و این ویتامین ها از طریق سیستم لنفاوی به جریان خون وارد می شود و کبد با ترشح صفرا باعث جذب ویتامین های ضروری برای بدن می شود و در صورتی که کبد دچار اختلال شود به اندازه کافی، صفرا تولید نشده و جذب این ویتامین ها با مشکل مواجه می شود و باعث ریزش مو می شود، از ویتامین های محلول در چربی می توان ویتامین E، ویتامین D، ویتامین A و K را نام برد.

سم زدایی بدن

عملکرد کبد به گونه ای می باشد که سموم بدن را به ترکیبات محلول در آب تبدیل کرده و این سموم را از طریق ادرار دفع می کند، همچنین موادی که در آب محلول نیستند از طریق صفرا به روده ها منتقل شده و از طریق مدفوع دفع می شود.
همچنین کبد مسئول پاکسازی بدن از باکتری ها، گلبول های قرمز آسیب دیده می باشد و جایگاهی برای بیوسنتز هورمون ها مانند استروژن است که استروژن تاثیر زیادی در رشد و ریزش موها دارد و در صورتی که میزان این هورمون به اندازه کافی باشد، موها پرپشت و ضخیم می باشند، اما به دلایلی میزان این استروژن دچار اختلال شده و باعث ریزش مو می شود.
سموم بدن از طریق فرآیند اکسیداسیون و هیدرولیز از بین می رود که این فرآیند باعث مبارزه با رادیکال های آزاد می شود.
فرایند سم زدایی بدن توسط کبد در دو فاز انجام می‌شود که در فاز یک ویتامین‌هایی مانند ویتامین ب۳ برای سم زدایی می باشد، در فاز دو تغییراتی در عوامل سمی بدن ایجاد می شود و برای اینکه کارکرد کبد بالا باشد، باید فاز یک و فاز دو با هم همراه باشد و در صورتی که این دو فاز با هم هماهنگ نشود، میزان سموم در بدن افزایش پیدا می‌کند و این سموم به صورت محلول در چربی هستند و بیشتر در قسمت های کبد ذخیره می شود. و تجمع چربی باعث ایجاد اختلال در عملکرد مغز و تعادل هورمونی، یائسگی زودرس، فرسودگی فوق کلیه شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ترشح صفرا و نقش آن در ریزش مو

صفرا توسط کبد سنتز می شود و به رنگ زرد، سبز می باشد و تاثیر بسزایی در تجزیه چربی ها و جذب ویتامین های محلول در چربی دارد و در صورتی که صفرا دچار اختلال شود، میزان ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب ضروری بدن کاهش پیدا می کند.

تاثیر کمبود ویتامین ها بر روی ریزش مو را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم:

۱- ویتامین A

در صورتی که بدن با کمبود ویتامین A مواجه شود این کمبود در افراد مختلف دارای نشانه های متفاوتی می باشد. کمبود ویتامین A در بعضی از افراد باعث خشکی مو و پوست سر می شود و در بعضی دیگر باعث ایجاد موهای چرب و پوست سر چرب می شود.

۲- ویتامین D

ویتامین D تاثیر بسزایی در زیبایی پوست و مو دارد و در صورتی که بدن با کمبود ویتامین D مواجه شود، منجر به ریزش مو می شود.

ترشح صفرا و نقش آن در ریزش مو

۳- ویتامین E

ویتامین E باعث رشد مو می شود و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و همچنین مصرف این ویتامین باعث کاهش استرس می شود و در صورتی که بدن با کمبود ویتامین E مواجه شود، موها دچار ریزش می شود.

۴- ویتامین K

در صورتیکه کلسیم در بدن رسوب کند، این فرآیند باعث ریزش موها می شود. یکی از موادی که تاثیر بسزایی در تنظیم رسوب کلسیم دارد ویتامین K می باشد که مصرف این ویتامین از رسوب کلسیم در رگ های خون جلوگیری می کند.

حمایت از مواد مغذی برای کبد

به منظور کاهش اختلالات کبد و جلوگیری از بیماری کبد چرب مواد مغذی وجود دارد که مصرف این مواد تاثیر بسزایی در سلامت کبد دارد. از این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- کمپلکس ویتامین B

مصرف ویتامین B باعث می‌شود بدن انرژی خود را از مواد غذایی به دست بیاورد، همچنین در صورتی که این ویتامین به میزان کافی مصرف شود، میزان کلسترول و هورمون در بدن تنظیم می شود.

۲- سلنیوم

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم فرایند سم زدایی توسط کبد در دو فاز انجام می گیرد و یکی از مواد ضروری برای انجام سم زدایی فاز دو وجود سلنیوم در بدن می باشد و تاثیر بسزایی در سلامت کبد دارد.

۳- ویتامین E

این ویتامین نقش بسزایی در مبارزه با رادیکال های آزاد ایجاد شده در فاز یک دارد و تاثیر بسزایی در سم زدایی بدن دارد، بنابراین باید به میزان کافی مصرف شود.

حمایت از مواد مغذی برای کبد

۴- فلز مس

این ماده تاثیر بسزایی در متابولیسم چربی دارد و در صورتی که بدن با کمبود این ماده مواجه شود، متابولیسم چربی دچار اختلال شده و باعث ایجاد کبد چرب غیر الکلی می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۵- فلز روی

روی تاثیر بسزایی در زیبایی پوست و مو، تقویت کبد و رفع بیماری های کبدی دارد و در صورتی که بدن با کمبود روی مواجه شود، تغییر زیادی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود.

آزمایشات عملکرد کبد

در صورتی که کبد دچار اختلال شود دارای علائم خاصی نمی باشد و برای پی بردن به سلامت کبد آزمایشاتی وجود دارند، که در این آزمایشات سطح آنزیم‌های کبدی بررسی می‌شود و تاثیر بسزایی در ارزیابی اختلالات کبد دارد. از این آزمایش ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- آزمایش آلبومین

آلبومین نوعی پروتئین می باشد که تاثیر بسزایی در حفظ حجم خون و جلوگیری نشت مایعات از رگ های خونی دارد، بنابراین باید میزان این پروتئین در بدن دارای تعادل باشد، همچنین آلبومین تاثیر بسزایی در رشد و ترمیم بافت ها، مانند فولیکول‌های مو دارد و در صورتی که میزان آلبومین در بدن دچار تغییرات خاصی شود، نشان دهنده اختلال در عملکرد کبد می باشد. میزان آلبومین در بدن به طور طبیعی حدود ۳۵ تا ۵۵ گرم در لیتر می باشد.

۲- گلوبولین

گلوبولین پروتئین های حلقوی هستند که وزن آن ها از آلبومین سنگین تر بوده و به صورت محلول در آب می باشد. گلوبولین ها در کبد و در دستگاه ایمنی به صورت آنتی ژن تولید می‌شوند و تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه ایمنی و شدت آن برای دفع بیماری دارند و در صورتی که میزان گلوبولین بدن افزایش پیدا کند، باعث بیماری التهابی و یا اختلالات ایمنی می شود، بالا بودن سطح گلوبولین نشان دهنده اختلال در عملکرد کبد می باشد. میزان طبیعی گلوبولین بدن در حدود ۲۰ تا ۳۹ گرم در لیتر می باشد.

۳- بیلی روبین

یکی دیگر از آزمایشاتی که برای تشخیص اختلال در کبد انجام می شود، آزمایش بیلی روبین می باشد و در صورتی که بیلی روبین خون کم باشد، فرد به کم خونی همولیپیک مبتلا می باشد و به دلیل اینکه گلبولهای قرمز تاثیر بسزایی در رشد و تقویت فولیکول های مو دارد، سطح بالای بیلی روبین باعث ریزش مو و کم پشت شدن مو ها می شود. به به صورت طبیعی بیلی روبین خون باید بین ۱.۷ تا ۲۰ مول در لیتر باشد.

آزمایشات عملکرد کبد

۴- آسپارتات آمینیتانسفراز

در واکنش های مختلف بدن به این آنزیم نیاز می باشد و تاثیر بسزایی در عملکرد کبد دارد و به عنوان کمک کننده می باشد و در بافت های مختلف بدن وجود دارد، در صورتی که میزان این آنزیم بیشتر از حد طبیعی باشد، باعث ایجاد آسیب به کبد می شود و محدوده طبیعی این آنزیم در بدن بین ۳۰ تا ۴۵ می باشد.

۵- آلانین ترانسفراز

این ماده آنزیم می باشد که توسط سلول های کبد ساخته می شود و نقش زیادی در متابولیسم های بدن دارد و باعث می شود انرژی موجود در غذاها آزاد شده و به انرژی های لازم در بدن تبدیل شود و این انرژی تاثیر بسزایی در رشد فولیکول های مو دارد و در صورتی که میزان این آنزیم بیشتر از حد طبیعی باشد، باعث ایجاد التهاب در کبد و اختلال در سم زدایی آن می شود. با اندازه گیری میزان این آنزیم در خون وجود اختلال در کبد تشخیص داده می‌شود. همچنین ممکن است مصرف برخی از داروها باعث ایجاد تغییر در سطح ‏آلانین ترانسفراز شود.

۵ علامت که کبد شما بیشتر از حد کار می کند

۱- ابتلا فرد به بیماری های مختلف

وظیفه کبد مبارزه با عفونت ها و پاکسازی بدن از باکتری ها می باشد و در صورتی که کبد بیش از اندازه کار کند، سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می شود و ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن فرد باعث ایجاد انواع بیماری های عفونی مبتلا می شود

۲- ایجاد اختلال در تعادل هورمون های بدن

کبد باعث تنظیم میزان هورمون های بدن می شود و در صورتی که کبد بیش از اندازه کار کند، در میزان هورمون های بدن اختلال ایجاد می شود. یکی از این هورمون ها استروژن می باشد که تاثیر بسزایی در خلق و خو و تحریک پذیری افراد دارد و در صورتی که میزان استروژن در بدن افزایش پیدا کند، باعث عصبی شدن افراد می شود.

۳- احساس درد در ناحیه شکم

در صورتی که در قسمت سمت راست و بالای شکم درد احساس کرده و این درد ممکن است تا ناحیه کتف ها کشیده شود به احتمال زیاد این درد مربوط به کبد چرب می باشد.

۵ علامت که کبد شما بیشتر از حد کار می کند

۴- تغییر رنگ در چهره

در صورتی که اختلال در کبد به صورت خفیف باشد و تغییری در چهره فرد ایجاد نمی شود اما با پیشرفت کردن این بیماری ممکن است رنگ پوست و سفیدی چشم ها به صورت زرد رنگ در آید.

۵- تغییر رنگ ادرار

در صورتی که کبد دچار اختلال شود، ادرار به رنگ تیره می باشد و به دلیل کارکرد نامناسب کبد این اختلال ایجاد می شود.

سم زدایی کاملا متعادل کبد می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

عملکرد کبد باعث پاکسازی بدن از انواع سموم و باکتری ها می شود و آن را به مواد غیر سمی تبدیل کرده که این مواد از طریق ادرار و مدفوع دفع می شود، بنابراین نقش ویژه‌ای در سلامتی بدن دارد.
اما میزان کارکرد کبد در یک حد مشخص می باشد و در صورتی که میزان مواد سمی بدن افزایش پیدا کند، کبد قابلیت تبدیل اینگونه سموم را ندارد و باعث تجمع چربی ها بر روی آن می شود و این فرایند باعث می‌شود میزان جذب ویتامین های محلول در چربی کاهش پیدا کرده و کاهش ویتامین ها بر روی فولیکول های مو تاثیر گذار است.

سم زدایی کاملا متعادل کبد می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
پس در صورت عملکرد طبیعی کبد می توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

راه های درمان کبد چرب برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

۱- از مصرف مواد الکلی خودداری کنید.

کبد باعث پاکسازی بدن می شود و در صورتی که فرد الکل مصرف کند، عملکرد کبد بر روی پاکسازی بدن از الکل می باشد و سایر متابولیسم های بدن به خوبی انجام نمی گیرد و باعث کبد چرب می شود همچنین تجزیه الکل در بدن باعث تولید مواد مضری می شود که این مواد بر روی کبد تاثیر منفی دارد، پس عدم مصرف الکل تاثیر بسزایی در درمان کبد چرب و ریزش مو دارد.

۲- انجام فعالیت های ورزشی

تمرینات ورزشی، باعث افزایش آرامش افراد شده و این کاهش استرس بر روی فعالیت کبد تاثیر گذار می باشد، بنابراین روزانه به مدت نیم ساعت فعالیت هایی مانند پیاده روی یا شنا انجام دهید.

۳- مصرف مواد کافئین دار را کاهش دهید

یکی از موادی که بر روی عملکرد کبد تاثیر گذار می باشد، کافئین است که مصرف زیاد مواد حاوی کافئین باعث آسیب به کبد می شود، بنابراین بهتر است به جای مصرف مواد کافئین دار موادی استفاده کنید که به تولید صفرا کمک کرده زیرا صفرا تاثیر بسزایی در جذب ویتامین های محلول در چربی دارد.

۴- مصرف مکمل ها

کبد برای انجام سنتز نیاز به آهن کافی دارد و در صورتی که بدن دچار کمبود آهن باشد، عملکرد کبد نیز دچار اختلال می شود، همچنین مصرف مکمل های مانند ویتامین c و k باعث تاثیر بیشتر کبد در سم زدایی بدن می شود.

۵- داشتن تغذیه مناسب

یکی از عواملی که به درمان کبد چرب کمک شایانی میکند، تغییر سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی مطلوب می باشد و یک رژیم غذایی سالم باید سرشار از سبزیجات، میوه، فاقد نوشیدنی های الکلی و غذاهای کم نمک باشد و همچنین مواد غذایی وجود دارد که باعث تقویت عملکرد کبد چرب می شود که از این مواد می توان ماهی، جو دوسر، گردو، موز، تخمه آفتابگردان، روغن زیتون، سیر و آووکادو را نام برد.

راه های درمان کبد چرب برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

۶- کاهش وزن

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در درمان کبد چرب دارد کاهش وزن می باشد به صورتی که پزشکان توصیه می کنند افرادی که کبد آنها چرب بوده و این کبد چرب از نوع غیر الکلی می باشد، برای درمان بهتر است بین ۳ تا ۵ درصد وزن خود را کاهش دهند، زیرا این مشکل بیشتر برای افراد ایجاد می شود که با افزایش وزن مواجه هستند.

۷- از مصرف غذاهایی که قند اضافه دارند خودداری کنید.

مصرف زیاد قند های غذایی ارتباط مستقیم با بیماری کبد چرب دارد، پس در مصرف مواد غذایی که قند آنها بالا می باشد، احتیاط کنید.

۸- میزان کلسترول خون را کنترل کنید.

یکی از مواردی که باعث ابتلای افراد به بیماری های قلبی و کبد چرب می شود، کلسترول خون می باشد بنابراین در مصرف چربی ها احتیاط کنید. چربی ها به دو صورت اشباع شده و ترانس می باشند که چربی‌های اشباع شده در گوشت و لبنیات پرچرب یافت می‌شود و چربی های ترانس در مواد غذایی سرخ شده و مواد غذایی فراوری شده به وفور یافت می شود.

۹- مصرف داروهای شیمیایی را کنترل کنید.

یکی از مواردی که باعث ایجاد بیماری کبد چرب می شود، مصرف داروهای شیمیایی است به همین دلیل از مصرف داروهای شیمیایی به صورت خودسرانه خودداری کنید و داروهای شما حتما باید با مشورت پزشک مصرف شود.

۱۰- به میزان کافی آب بنوشید.

آب تاثیر بسزایی در سم زدایی بدن دارد، بنابراین حداقل روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

۱۱- از استرس و فشارهای عصبی دوری کنید.

یکی دیگر از عواملی که بر روی کبد چرب تاثیر گذار می باشد استرس و فشار عصبی زیاد می باشد، و در صورتی که میزان استرس و فشار عصبی کنترل شود، روند درمان کبد سریعتر انجام می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کدام عملکردهای کبد در رشد مو و جلوگیری از ریزش موها موثر می باشد؟

مواردی که بر روی کاهش ریزش موها تاثیر گذار می باشد، میزان متعادل استروژن، قند خون و ویتامین های محلول در چربی، در بدن می باشد کبد نیز مسئول انجام این فرایند ها در بدن می باشد و در صورتی که عملکرد طبیعی کبد دچار اختلال شود، اختلالاتی در میزان تعادل موارد ذکر شده ایجاد می شود و منجر به ریزش موها می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آیا با درمان کبد چرب موها مجدد رشد خواهد داشت

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x