کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

جوش شیرین برای جوش صورت

همه افراد خواهان پوستی شفاف و زیبا می باشند و ترجیح می‌دهند از ارزان ترین و ساده ترین راه ها برای جوانسازی پوست استفاده کنند، یکی از موادی که به راحتی در دسترس می باشد، جوش شیرین می باشد که این ماده طبیعی و ارگانیک است و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد، باعث رفع آلودگی های پوستی و جوش هایی می شود که باعث ایجاد عفونت بر روی پوست می شوند و همچنین این ماده تاثیر زیادی در درمان انواع آکنه و جوش های سرسیاه دارد، زیرا با لایه‌برداری ملایمی که انجام می‌دهد، باعث باز شدن منافذ پوستی و از بین بردن سلول های مرده پوست می شود و در صورتی که از جوش شیرین به همراه مواد دیگر استفاده شود، باعث روشن سازی و شفافیت پوست می شود.
برای از بین بردن جوش های صورت با استفاده از جوش شیرین کافیست از ماسک های زیر استفاده کنید

۱- ابتدا یک دستمال نخی را گرم کرده و به مدت ۵ دقیقه بر روی صورت قرار دهید تا باعث باز شدن منافذ پوست شود، سپس نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق غذاخوری خمیر دندان ترکیب کنید و یک قاشق آب به آن اضافه کنید و سپس این ترکیب را بر روی نواحی که دچار جوش شده است، قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند، این کار باعث خشک کردن سریع جوش ها و درمان آن ها می شود.

۲- یکی دیگر از ماسک هایی که باعث درمان جوش های صورت می شود، ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون می باشد، بدین منظور یک قاشق جوش شیرین را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کرده و این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه بر روی صورت بمالید و ماساژ دهید، سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

جوش شیرین برای جوش صورت

۳- ترکیب جوش شیرین و آسپرین نیز تاثیر زیادی در درمان جوش دارد، بدین منظور کافیست یک قاشق جوش شیرین را با دو عدد قرص آسپرین پودر شده ترکیب کنید و کمی آب به آن اضافه کنید و این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی نواحی که دچار جوش شده است، بمالید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

۴- یک چهارم فنجان شیر را با مقداری جوش شیرین ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل درآید و ماسک را به مدت ۵ دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید، استفاده از این ترکیب نتایج فوق العاده بر روی پوست دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا جوش شیرین برای پوست مفید است؟

جوش شیرین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی می باشد، بنابراین تاثیر زیادی در مقابله با عوامل آسیب زا داشته و همچنین باعث تنظیم PH پوست شده و از ایجاد جوش های مختلف بر سطح پوست جلوگیری می کند و همچنین با لایه برداری که بر روی پوست انجام می دهد، تاثیر زیادی در رفع لکه های پوستی و شفاف سازی پوست دارد.

آیا جوش شیرین برای پوست مفید است؟
اما باید قبل استفاده از جوش شیرین از حساسیت بدن در برابر این ماده آگاه باشید و در صورتی که استفاده از آن باعث ایجاد حساسیت می شود، از این ماده بر روی پوست استفاده نکنید، همچنین استفاده بیش از حد جوش شیرین ممکن است باعث ایجاد آسیب های بیشتری بر روی پوست شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاربرد جوش شیرین چیست؟

جوش شیرین تاثیرات زیادی بر روی پوست دارد و با این که اثر مستقیم برسفید کنندگی پوست ندارد، اما مانند یک ماده سفید کننده پوست عمل می‌کند، زیرا با لایه برداری سلول های مرده و باز شدن منافذ پوست و همچنین مقابله با عفونت های باکتری باعث رفع لکه های پوستی و سفید شدن پوست می شود.

جوش شیرین برای پوست

از خواص جوش شیرین برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- رفع خشکی و خارش پوست

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد در هوای گرم بیشتر با آن مواجه شوند، خشکی و خارش پوست می باشد که در این زمان ،استفاده از جوش شیرین تاثیر زیادی در بهبود وضعیت پوست دارد، بدین منظور نصف فنجان جوش شیرین را در حمام برپوست بدن بمالید و اجازه دهید کمی بر روی پوست بماند، سپس آن را آبکشی کنید، همچنین می توان برای درمان آفتاب سوختگی و گزش حشرات نیز از جوش شیرین استفاده کرد، ابتدا جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده تا به صورت خمیری شکل شود و بر نواحی مورد نظر بمالید و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

۲- لایه برداری پوست با جوش شیرین

تجمع سلول های مرده بر روی پوست باعث ایجاد کدری و کاهش درخشندگی پوست می‌شود، اما چنان چه در هفته یک بار از ماسک جوش شیرین استفاده شود، تاثیر زیادی در پاکسازی سلول های مرده و زیباسازی پوست دارد، برای این منظور کافیست جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل در آید و سپس با نوک انگشتان به صورت حرکات دورانی بر روی صورت خود بکشید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس آن را آبکشی نمایید.

۳- التیام سوزش جای تیغ

در صورتی که از تیغ برای اصلاح موهای صورت و بدن استفاده شود، ممکن است دچار سوزش شود و استفاده از جوش شیرین تاثیر زیادی در تسکین جای تیغ دارد، بدین منظور کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل در آید و سپس آن را به مدت ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.

جوش شیرین برای پوست

۴- روشن سازی پوست دست و پا

می توان برای سفیدی صورت و بدن و همچنین دست و پا از ماسک جوش شیرین استفاده کرد و با توجه به اینکه جوش شیرین تاثیر بسزایی در رفع لکه های آفتاب سوختگی دارد، می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای کرم های شیمیایی استفاده کرد.

لایه برداری پوست با جوش شیرین

همانگونه که در بالا ذکر کردیم، جوش شیرین تاثیر زیادی در لایه برداری پوست دارد به همین منظور می توان از ماسک های جوش شیرین استفاده کرد، از این ماسک ها می توان موارد زیر را نام برد.

 لایه برداری پوست با جوش شیرین و آب پرتقال

برای تهیه این ماسک کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری آب پرتقال ترکیب کنید و با نوک انگشتان به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید، وجود ویتامین c در آب پرتقال، باعث بسته شدن منافذ باز پوست و روشن سازی آن می شود.

 لایه برداری پوست با جوش شیرین و هیدروژن پروکساید

برای تهیه این ترکیب کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری هیدروژن پروکساید ترکیب کرده و به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس صورت را با آب سرد شستشو داده و بعد از یک مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید.

لایه برداری پوست با جوش شیرین

لایه برداری پوست با جوش شیرین و گلاب

برای تهیه این لایه بردار کافیست یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی گلاب ترکیب کرده و به مدت سه دقیقه آن را بر روی پوست صورت قرار دهید، سپس با آب سرد آن را شستشو دهید، در صورتی که در هفته یک بار از این ماسک استفاده شود، تاثیر بسزایی در لایه برداری پوست دارد.

 لایه برداری پوست با جوش شیرین و روغن نارگیل

برای تهیه ماسک کافیست، نصف فنجان روغن نارگیل را با نصف فنجان جوش شیرین ترکیب کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید، این لایه بردار گزینه مناسبی برای پوست‌های خشک می‌باشد و در صورتی که هفته یکبار از آن استفاده شود، نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه خواهد داشت.

درمان عرق دست و پا با جوش شیرین

با اینکه تعریق باعث تنظیم دمای بدن می شود، اما چنانچه بدن بیش از حد دچار تعریق شود، برای افراد آزار دهنده می باشد و گاهی عرق همراه با بوی نامطبوعی می باشد که باعث می شود فرد از حضور در اجتماعات دوری کند، به منظور درمان عرق کف دست و پا کافیست از جوش شیرین استفاده کنید.

درمان عرق دست و پا با جوش شیرین
بدین منظور سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب گرم بریزید و کاملا مخلوط نمایید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را بر روی دستها و پاهای خود قرار دهید، سپس با آب سرد آن را آبکشی کنید و خشک نمایید، همچنین بخور جوش شیرین نیز تاثیر بسزایی در درمان عرق دست و پا دارد.

جوش شیرین برای مو

۱- درمان شوره سر

از دلایل ایجاد شوره سر خشکی کف سر واستفاده از موادشیمیایی می باشد، استفاده از جوش شیرین تاثیر بسزایی در تنظیم تولید چربی و متعادل سازی PH پوست سر دارد، بنابراین می توان برای درمان شوره سر از جوش شیرین استفاده کرد، بدین منظور کمی آب را با جوش شیرین ترکیب کرده و بر روی پوست سر بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی موها بماند، سپس با آب و شامپوی ملایم مو ها را شستشو دهید.

۲- باعث افزایش حجم موها می شود.

اغلب خانم ها خواهان موهایی زیبا و پرپشت هستند و استفاده از جای جوش شیرین این خواسته را برآورده می‌کند، زیرا جوش‌شیرین تاثیر زیادی در افزایش حجم و پرپشتی موها دارد، بدین منظور ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین را به شامپوی خود اضافه کنید و موها را با آن شسته و آبکشی کنید.

۳- افزایش ضخامت مو

جوش شیرین تاثیر زیادی در افزایش ضخامت موها دارد، زیرا باعث تقویت موها شده و از ضعف و شکنندگی آنها جلوگیری می کند، بدین منظور حدود پنج تا شش قاشق سرکه سیب را با نصف فنجان جوش شیرین و آب گرم ترکیب کنید و بر روی موها قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه موها را کاملا آبکشی کنید، اما در صورتی که بیش از حد از این ماسک استفاده شود، باعث از بین رفتن رطوبت موها می شود، بنابراین برای دریافت نتایج مثبت در ماه یک بار از این ماسک استفاده کنید.

جوش شیرین برای مو

۴- درمان موخوره

از دلایل ایجاد موخوره استفاده از مواد شیمیایی می باشد، جوش شیرین باعث تقویت ریشه مو و تنظیم PH پوست سر دارد، بنابراین باعث رفع موخوره می شود، برای درمان موخوره می توان به نسبت مساوی جوش شیرین و سرکه سیب را باهم مخلوط کنید و موها را با آن ماساژ دهید، به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی کمی آب به این ترکیب اضافه کنید.

۵- پاک کردن رنگ مو

گاهی برای موها از رنگ مو استفاده می کنید که ممکن است از نتایج آن راضی نباشید و در این مورد می توانید به جای استفاده از دکلره که آسیب زیادی به موها وارد می کند، از جوش شیرین برای پاک کردن رنگ مو استفاده کنید، برای استفاده از جوش شیرین ابتدا موها را با یک شامپوی ضد شوره مناسب بشویید و سپس جوش شیرین را با شامپو ضد شوره ترکیب کنید و بر روی موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موها بماند و سپس آن را آبکشی کنید و بعد از آبکشی موها از نرم کننده مناسب استفاده کنید تا باعث حفظ رطوبت موها شود.

۶- تمیز کردن برس و شانه با جوش شیرین

جوش شیرین باعث میکروب زدایی برس و شانه می شود و به منظور میکروب‌زدایی ۲۰ دقیقه برس را در آب گرمی که حاوی یک قاشق چای خوری جوش شیرین می باشد قرار دهید و سپس آن را آبکشی کنید و با حوله خشک کنید.

چگونه از جوش شیرین استفاده کنیم؟

جوش شیرین دارای فواید زیادی می باشد اما در موارد مختلف، شیوه استفاده آن نیز متفاوت می باشد که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از جوش شیرین به منظور رفع چربی اضافه پوست

در صورتی که از جوش شیرین برای درمان پوست چرب استفاده شود، کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و ترکیب حاصله را به مدت ۲ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، اما از تماس با چشم‌ها خودداری شود، سپس پوست را با آب خنک شستشو دهید و بعد آن از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

۲- استفاده از جوش شیرین در درمان بثورات پوستی

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق  غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل درآید و ترکیب حاصله را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و آن را با آب خنک شستشو دهید، چنانچه هر روز از این ترکیب استفاده کنید تاثیر زیادی در درمان بثورات پوستی دارد، زیرا روغن نارگیل دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی بوده و به تسکین پوست کمک می کند.

۳- رفع تیرگی لب با جوش شیرین

به منظور درمان تیرگی لب ها می توان از جوش شیرین استفاده کرد، بدین منظور یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و این ترکیب را به مدت ۲ دقیقه بر روی پاهای خود بمالید و سپس با آب ولرم شستشو دهید برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ماسک که استفاده شود این ترکیب باعث از بین بردن سلول های مرده سطح پوست لب می شود و تاثیر زیادی در روشن سازی رنگ آن دارد.

۴- استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها

نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را با چند قطره آب ترکیب کنید و این ترکیب را به آرامی به صورت حرکات دایره‌ای به دندان‌های خود بزنید و در هفته دوبار از این ترکیب برای شستشوی دندان ها استفاده شود.

چگونه از جوش شیرین استفاده کنیم؟

۵- استفاده از جوش شیرین در از بین بردن خال

برای تهیه ترکیب تاثیرگذار بر از بین بردن خال میتوان یک فنجان جوش شیرین را با یک فنجان هیدروژن پروکسید ۳ درصد، یک فنجان نمک، یک چهارم فنجان آب جوش، یک چهارم فنجان سرکه سفید ترکیب کنید و کمی به آن آب جوش اضافه کنید و این ترکیب را به مدت بیست دقیقه بر روی خال های خود قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید، استفاده از این ترکیب را تا زمانی که خال از بین نرفته است، تکرار کنید.

۶- استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن موهای صورت

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲۰۰ میلی لیتر آب جوشه ترکیب کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود، سپس با استفاده از پنبه محلول را به پوست خود بمالید و روی آن را با باند بپوشانید و اجازه دهید به مدت یک شب تا صبح روی پوست بماند و سپس صورت را شستشو داده و از مرطوب‌کننده‌ها مناسب استفاده کنید.

۷- استفاده از جوش شیرین در درمان ترک کف پا

برای درمان ترک پا، کافیست ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در تشت آب گرم بریزید و پاهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آب خیس کرده و با استفاده از سنگ پا به آرامی سلول های مرده کف پا را پاک کنید و بعد از پاک کردن سلول‌های مرده از روغن نارگیل یا زیتون برای ماساژ پاها استفاده کنید و بعد جوراب بپوشید، برای دریافت نتایج مثبت ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.

۸- درمان بوی بد بدن با جوش شیرین

به منظور درمان بوی بد بدن می توان یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کرده تا به صورت خمیری شکل شود و ترکیب حاصله را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم دوش بگیرید، برای دریافت نتایج مثبت هر روز این کار را تکرار کنید.

۹- درمان سوختگی با جوش شیرین

جوش شیرین باعث خنک شدن ناحیه سوخته می شود و تاثیر زیادی در بهبود وضعیت آن دارد، بدین منظور، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و بر روی محل سوختگی قرار دهید و بعد اجازه دهید تا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید.

۱۰- استفاده از جوش شیرین در درمان قارچ ناخن

برای درمان قارچ ناخن ها نیز می توان از جوش شیرین استفاده کرد، برای این منظور ابتدا تشت را با آب پر کرده و به میزان یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید و دست یا پایی که ناخن های آن دچار قارچ شده است را به مدت ۱۵ دقیقه در آن خیس کنید و سپس آن را خشک کنید، مجدد تشت را با آب پر کرده و ۵ قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید و پا یا دست خود را در این تشت قرار دهید و با دستمال کاغذی خشک کنید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در روز این کار را انجام دهید تا قارچ به صورت کامل درمان شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مضرات جوش شیرین برای پوست

۱- ایجاد حساسیت پوستی

با توجه به خاصیت قلیایی جوش شیرین، ممکن است در بعضی افراد باعث ایجاد حساسیت پوستی  شود، بنابراین چنانچه قصد دارید از جوش شیرین استفاده کنید، ابتدا آن را در قسمتی از بدن امتحان کنید و سپس آن را بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار دهید، بدین منظور ماسک جوش شیرین را تهیه کرده و به مدت ۲۴ ساعت بر روی پوست بازوی خود بزنید، در صورتی که حساسیت ایجاد نشد، می توانید از ماسک استفاده کنید.

۲- از بین بردن تعادل پوست

در صورتی که بیش از حد از جوش شیرین استفاده شود، باعث خشک شدن پوست شده و مشکلات زیادی را بر روی آن ایجاد می‌کند، بنابراین به میزان تعادل از ماسک جوش شیرین استفاده شود.

۳- لایه برداری بیش از حد پوست

با توجه به خاصیت قلیایی جوش شیرین در صورتی که بیش از حد از آن استفاده شود و یا پوست بیش از حد با آن ماساژ داده شود، موجب آسیب به پوست و از بین رفتن لایه های سطحی پوست می شود.

مضرات جوش شیرین برای پوست

۴- ماندگاری اسکار و جای جوش

در صورتی که بیش از اندازه از جوش شیرین استفاده شود، باعث لایه برداری بیش از حد پوست می شود، که لایه برداری بیش از اندازه باعث افزایش جای جوش و اسکار بر روی پوست و ماندگار شدن آنها خواهد شد.

۵- افزایش التهاب پوست

استفاده افراطی از جوش شیرین باعث ایجاد قرمزی و التهاباتی بر روی پوست می شود و این التهابات ممکن است باعث ایجاد آسیب های بیشتری بر روی پوست شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x