کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

جدیدترین درمان ریزش موی ارثی

مو تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد و در صورتی که موها دچار ریزش شود، جذابیت چهره را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس افراد شود.
عوامل مختلفی باعث ریزش مو می شود، یکی از عوامل ریزش موی ارثی، ژنتیک می باشد که با رسیدن افراد به سن بلوغ و تغییرات سطح هورمون های بدن آن ها، ایجاد می شود و در صورتی که یکی از اعضای خانواده، دچار ریزش موی ارثی باشد امکان ایجاد ریزش مو در سایر افراد نیز وجود دارد، اما با پیشرفتی که در زمینه علم و تکنولوژی و روش های درمان صورت گرفته است، می توان برای درمان ریزش موی ارثی نیز اقدام کرد، یکی از جدیدترین درمان های ریزش موی ارثی، کاشت مو می باشد که نتایج آن بسیار رضایت بخش و دائمی می باشد، روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که با توجه به شرایط افراد، یک روش مناسب انتخاب می شود.

جدیدترین درمان ریزش موی ارثی
یکی از جدیدترین روش های کاشت مو، روش میکروگرافت می باشد که در این روش برداشت فولیکول ها به شیوه متفاوت انجام می گیرد و نسبت به کاشت مو به روش SUT وFUT پیشرفته تر می باشد و برای برداشت فولیکول‌ها نیازی به پانچ های دستی نیست.
در واقع در روش میکروگرافت، برداشت فولیکول ها توسط هولدرای اتوماتیک انجام می گیرد که سایز آن ها در حد میکرون می باشد و به منظور بهبود فرآیند کاشت، گرافت ها در دستگاه میکرو ایمپلنتر قرار داده می شود، سپس در مرحله بعد به کمک دستگاه پانچ ایمپلنتر گرافت های برداشت شده در ناحیه که دچار طاسی می باشد، کاشت داده می شود.
با اینکه روش میکرو گرافت دارای مزایای زیادی می باشد اما به منظور دریافت نتایج ایده آل از این شیوه درمان، پزشک متخصص و کلینیک انتخابی شما باید از اعتبار کافی برخوردار باشند، همچنین انجام مراقبت ها بعد از کاشت مو نیز در میزان نتایج دریافتی تاثیر گذار می باشد، بنابراین چنان چه ریزش موی شما از نوع ریزش موی ژنتیکی می باشد، برای کاشت مو، تخصص پزشک را در اولویت قرار دهید، با اینکه تمامی مراحل برداشت و کاشت گرافت توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می گیرد، اما باید کاشت مو به خوبی انجام گیرد و پزشک تمامی این مراحل را به خوبی بررسی نماید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

الگوی طاسی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی چیست؟

الگوی طاسی مردانه، آلوپسی آندروژنیک نیز نامیده می‌شود که بیشتر مردان در سنین بالای ۵۰ سال با این مشکل مواجه می شوند و به تدریج موهای سر آن ها شروع به ریزش می کند، در واقع این وضعیت به دلیل عوامل ژنتیکی و هورمونی ایجاد می شود و ریزش ابتدا در خط رویش موها ایجاد می شود و سپس در ناحیه مرکزی و با اتصال این دو قسمت به یکدیگر طاسی ایجاد می شود.

الگوی طاسی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی چیست؟
در الگوی طاسی مردانه چرخه رشد موی سر تضعیف شده و باعث می‌شود فولیکول های مو نسبت به قبل کوچکتر شود و باعث ایجاد رشته های کوتاه و ریز مو شود، زمانی که چرخه رشد مو به پایان می‌رسد، موی جدیدی جایگزین موهای ریخته شده نمی شود، گاهی مصرف بعضی داروها مانند داروهای استروئیدی ممکن است باعث توقف چرخه رشد مو شود، برای تشخیص الگوی طاسی مردانه از الگوی ریزش مو استفاده می شود.
همچنین پزشک  سابقه پزشکی را بررسی می کند تا مشخص شود ریزش مو به چه علتی می باشد. گاهی ریزش مو با علائمی مانند درد، قرمزی و شکستگی مو همراه می باشد، که ممکن است دلیل آن الگوی طاسی مردانه نباشد، برای تشخیص اختلالات ناشی از ریزش مو می توان بیوپسی پوست و آزمایش خون نیز انجام داد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه بدانم که موی من می ریزد؟

ممکن است ریزش مو به گونه‌ای باشد که افراد متوجه ریزش مو تا رسیدن آن به مرحله نسبتاً پیشرفته، نشوند، بنابراین بهتر است موها بررسی شود و در صورتی که دچار ریزش شده باشد، در اولین فرصت برای درمان آن اقدام شود، تا ریزش مو شدید تر نشده و باعث ایجاد طاسی نشود.

بهترین راه برای دانستن اینکه آیا ریزش مو دارید برای تشخیص ریزش مو می توان به علائم زیر توجه کرد.

۱- در صورتی که موهای سر نازک شده باشد و یا اینکه خط رویش موها عقب رفته باشد.

۲- ممکن است خود فرد متوجه ریزش مو نشود، اما افراد دیگر تشخیص دهند که موهای آنها دچار ریزش شده است.

چگونه بدانم که موی من می ریزد؟

۳- در هنگام استراحت، موهای زیادی روی بالشت شما ریخته می شود و یا در هنگام بستن موها و شستشوی آن ها موهای زیادی دچار ریزش می شود.

چگونه می توانم ریزش مو ارثی را تشخیص دهم؟

ریزش موی ارثی دارای الگوی خاصی می باشد و افرادی که اطراف پوست سر آنها دچار ریزش مو شده باشد، این الگوی ریزش مو ارثی نیست و ریزش موی ارثی به صورت عقب رفتن خط مو و نازک شدن موی سر ایجاد می شود.

چگونه می توانم ریزش مو ارثی را تشخیص دهم؟
به منظور تشخیص ریزش موی ارثی، ابتدا پزشک نمونه‌ای از پوست سر می‌گیرد و همچنین آزمایشاتی تجویز می کند تا شرایط را بررسی کند، در این آزمایش ها دلیل ریزش مو مشخص می شود.
گاهی قسمت های خاصی از سر با ریزش مواجه می شوند و اکثر آقایان ریزش موی آنها به شکل M می‌باشد و گاهی این ریزش ادامه پیدا کرده و باعث ریخته شدن بیشتر موهای فرد می شود، بنابراین با مشاهده این علائم به فکر درمان ریزش مو باشید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان الگوی طاسی مردانه

روش های مختلفی برای درمان الگوی طاسی مردانه وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل به صورت محلول های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که با غلظت ۲ درصد یا ۵ درصد در دسترس می باشد. این دارو باعث افزایش جریان خون در ناحیه سر شده و باعث تحریک فولیکول های مو می شود و تاثیر زیادی در رشد مجدد موها خواهد داشت، اما ممکن است مصرف  این دارو باعث ایجاد عوارضی مانند پوسته پوسته شدن پوست سر، خشکی، سوزش شود.

۲- فیناستراید

در واقع طاسی الگوی مردانه به دلیل تغییرات هورمونی نیز ایجاد می شود که هورمون DHT بیشترین تأثیر را بر ریزش مو دارد، زیرا این هورمون از رسیدن مواد مغذی به فولیکول ها جلوگیری کرده و موجب ضعیف شدن فولیکول های مو و درنتیجه ریزش موها می‌شود، اما مصرف فیناستراید باعث جلوگیری از ترشح بیش از اندازه هورمون DHT می شود، در نهایت از فولیکول های مو محافظت می کند و میزان ریزش موها متوقف می شود، برای دریافت نتایج از این دارو، حدود یک سال زمان نیاز می باشد و در صورتی که بعد از یک سال، نتایج مثبتی دریافت نشد، باید از مصرف آن خودداری شود زیرا ممکن است این دارو باعث سرطان سینه شود.

درمان الگوی طاسی مردانه

۳- رژیم غذایی مناسب

یکی از دلایل ریزش مو و الگوی طاسی مردان، کمبود بعضی مواد غذایی می باشد برای جلوگیری از ایجاد این نوع ریزش ها، باید مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات زرد و قرمز رنگ، غذاهای حاوی امگا۳ مانند ماهی، غذاهای حاوی ویتامین e، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر در رژیم غذایی افراد قرار داده شود، همچنین روزانه به میزان کافی آب بنوشید تا باعث حفاظت بیشتر پوست و مو شود.

۴- کاشت مو

یکی از درمان های قطعی طاسی مو، کاشت مو می باشد و به همین دلیل افراد زیادی از این روش درمانی استقبال می‌کنند، اما هزینه آن نسبت به سایر روش‌های درمان بسیار بالاتر می‌باشد و ممکن است باعث ایجاد زخم و عفونت بر روی سر شود، اما برای جلوگیری از این موارد باید کاشت مو توسط پزشکان با مهارت انجام گیرد.

۵- مزوتراپی مو

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو مزوتراپی می باشد که در این روش محلول حاوی مکمل ها، آنزیم ها و مواد غذایی مورد نیاز به پوست سر تزریق می شود، که تزریق با استفاده از سوزن های بسیار ظریفی انجام می گیرد، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا برای درمان ریزش موی ارثی نیز می توان از این شیوه درمانی استفاده کرد، این مسئله به تشخیص پزشک بستگی دارد و در صورتی که پزشک با انجام آزمایشات و معاینات به این نتیجه برسد، که ریزش موها به دلیل ضعیف بودن فولیکول ها می باشد، ممکن است برای تقویت موها و پیشگیری از ریزش بیشتر آن ها، مزوتراپی را تجویز کند.

اگر به دنبال درمان نباشم در نهایت طاس خواهم شد؟

پاسخ به این سوال بستگی به عوامل ایجاد ریزش مو دارد، در صورتی که ریزش مو موقت باشد امکان طاسی وجود نخواهد داشت، اما چنان چه به دلیل الگوی طاسی مردانه، ریزش مو به وجود آمده باشد و این ریزش از نوع زود هنگام یا تهاجمی باشد، احتمال گسترده شدن آن و از دست دادن موها با سرعت بیشتر وجود دارد، گاهی این عوامل باعث می‌شود، فرد در سنین جوانی طاس شود.

اگر به دنبال درمان نباشم در نهایت طاس خواهم شد؟
در واقع افرادی که در سنین زیر ۱۸ سال دچار ریزش مو می شوند به احتمال زیاد در سنین جوانی طاس می شوند، اما چنانچه بعد از ۲۰ سالگی موها به آرامی ضخامت شان کمتر شود، امکان طاسی نهایی ممکن است به سنین پیری برسد، پس در صورتی که شروع ریزش موها به صورت تهاجمی بوده و سرعت نازک شدن موها افزایش پیدا کند، احتمال طاسی گسترده وجود دارد، بنابراین با مشاهده اولین علائم ریزش مو حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهترین زمان برای یافتن راه حلی برای ریزش مو چه زمانی است؟

ریزش مو زمانی اتفاق افتاده است که بیشتر از صد تار مو در طول روز با ریزش مواجه شود، بنابراین با افزایش میزان ریزش مو، حتما به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید، تا اقدامات لازم انجام گیرد، زیرا در صورتی که ریزش موها به دلیل الگوی طاسی مردانه باشد، امکان پیشرفت آن وجود دارد و هرچه میزان پیشرفت ریزش مو بیشتر باشد، بهبودی کامل، دیرتر میسر می شود.

الگوهای ریزش مو

الگوی طاسی مردانه در سه نوع می باشد که در اینجا بررسی می کنیم.

۱- عقب رفتن خط مو

یکی از شایع‌ترین الگوهای ریزش مو، عقب رفتن خط مو می باشد که در این نوع الگوی ریزش، موها در دو طرف پیشانی دچار ریزش می شود و قسمت وسط پیشانی مانند قله مثلثی شکل، حاوی مو می باشد، امکان دارد این نوع ریزش در همین حد باقی بماند و یا اینکه در برخی افراد موهای واقع در تاج نیز ضخامت شان کمتر شود، در صورتی که الگوی
طاسی مردانه به صورت تهاجمی تر ایجاد شود، میزان ریزش موها پیشرفت بیشتری داشته و به سرعت به موهای تاج می رسد و منجر به طاسی گسترده در سر خواهد شد.

۲- نازک شدن موها در ناحیه فرق سر یا تاج

گاهی همراه با پس رفت مو ها از ضخامت آن ها در ناحیه فرق سر یا تاج نیز کاسته می شود و در صورتی که این دو الگو به همراه هم صورت گیرد، باعث ایجاد طاسی گسترده می‌شود، اما ممکن است بعضی افراد تنها یک نوع از این الگوی ریزش را داشته باشند و زمانی که ریزش مو در ناحیه تاج اتفاق افتاد، ابتدا موها نازک شده و سپس شروع به ریزش می کند و الگوی ریزش در افراد مختلف متفاوت می باشد، اما بیشتر در ناحیه تاج، افراد دچار طاسی می شوند.

الگوهای ریزش مو

۳- نازک شدن عمومی

گاهی ریزش موها به صورت نازک شدن عمومی در پوست بالای سر می باشد، که در این نوع ریزش، فرد دچار پسرفت موها و یا نازک شدن موهای تاج نخواهد شد و تشخیص آن نیاز به زمان دارد، در واقع الگوی طاسی مردانه باعث ایجاد این مشکل نخواهد شد و چنانچه شما دارای چنین علائمی باشید، احتمال وجود بیماری دیگری است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تاثیر کمبود پروتئین بر ریزش مو

گاهی افراد به دلیل کاهش وزن، به رژیم‌هایی روی می‌آورند که ممکن است این رژیم ها به گونه‌ای باشد که پروتئین به میزان کافی به بدن نرسد و باعث ایجاد ضررهای جبران ناپذیری شود و به دلیل اینکه بیشتر وزن مو را پروتئین تشکیل می دهد، کمبود پروتئین باعث می‌شود مواد مورد نیاز بدن فراهم نشود.
در واقع زمانی که بدن با کمبود پروتئین مواجه می‌شود، ابتدا پروتئین هایی که در رژیم غذایی فرد مورد استفاده قرار می گیرد دراختیار قسمت هایی از بدن که در اولویت هستند قرار داده می‌شود و ممکن است پروتئین لازم به موها نرسیده و منجر به ریزش مو شود، بنابراین چنانچه قصد کاهش وزن دارید بهتر است رژیم غذایی شما به اندازه کافی حاوی پروتئین باشد، تا بدن با کمبود آن مواجه نشده و دچار ریزش مو نشوید.

تاثیر کمبود پروتئین بر ریزش مو
علاوه بر کمبود پروتئین عوامل دیگری نیز بر ریزش موی مردان تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- طاسی منطقه‌ای

این نوع ریزش مو ممکن است که هر فردی را در هر زمان از زندگی درگیر کند و به صورت لکه‌های طاسی که به صورت ناگهانی ایجاد می شوند، مشاهده شود که اندازه این لکه ها به اندازه یک لوبیا یا اندازه بزرگتر نیز می باشد، در صورتی که این نوع طاسی پیشرفت کند، باعث ریزش مو در ناحیه کل بدن نیز خواهد شد.

۲- مصرف دخانیات

مصرف دخانیات با توجه به اینکه بر روی مویرگ هایی که مسئولیت تغذیه فولیکول ها را برعهده دارد تاثیر گذاشته، منجر به آسیب فولیکول مو می شود، همچنین مصرف دخانیات باعث عدم تعادل آنزیم های بدن می شود، که نقش زیادی در ترمیم بافت مو و چرخه ی رشد آن دارد و همچنین باعث می شود ویتامین ها و مواد مغذی کمتری جذب موها شود، بنابراین ممکن است مصرف دخانیات باعث ریزش بیشتر موها شود.

۳- وجود بعضی بیماری ها

گاهی یک بیماری باعث ایجاد شرایط خاص می شود که در این شرایط، موها شروع به ریزش می کند، همچنین ممکن است در هنگام بیماری فرد اشتهای کمتری داشته باشد و مواد مغذی لازم به بدن نرسد و موجب ضعیف و نازک شدن موها شود، یکی از بیماری هایی که تاثیر زیادی در ریزش موها دارد، بیماری پسوریازیس می باشد که این بیماری نوعی بیماری مزمن پوستی است که باعث پوسته پوسته شدن سطح پوست و قرمزی و التهاب آن می شود.
در واقع درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما گاهی افراد برای کاهش علائم آن از پماد ها و کرم های موضعی استفاده می کنند، همچنین داروهای خوراکی و تزریقی نیز وجود دارد که مصرف آنها با عوارض شدیدی همراه می باشد، بنابراین بسیاری پزشکان از تجویز این داروها خودداری می کنند و بهتر است افراد برای مقابله با این بیماری تغییرات در سبک زندگی خود ایجاد کنند از مواردی که می تواند بر روی بیماری پسوریازیس تاثیر گذار باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کاهش وزن

در صورتی که فرد دچار اضافه وزن می باشد با کاهش وزن می تواند کمک شایانی به کاهش شدت این بیماری کند.

۲- مصرف امگا ۳

بهتر است در رژیم غذایی فرد از مواد غذایی حاوی امگا۳ مانند ماهی سالمون و گردو استفاده شود.

۳- مواد غذایی التهاب آور مصرف نکنید.

برای افرادی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند مصرف بعضی مواد غذایی مانند گوشت قرمز و شکر تصفیه شده باعث ایجاد التهابات خواهد شد، بنابراین از مصرف این گونه مواد غذایی خودداری کنید.

۴- کاهش استرس

به منظور کاهش علائم بیماری پسوریازیس، از فشارهای عصبی و استرس به دور باشید.

۵- استرس

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار بر ریزش موها، عصبانیت و استرس می باشد، زیرا در زمان استرس فولیکول های مو در حالت استراحت قرار گرفته و رشد آنها متوقف می شود و در نتیجه موها دچار ریزش خواهد شد، همچنین در هنگام عصبانیت ممکن است فرد به صورت ناخودآگاه موهای سر و صورت خود را بکند،که این موضوع نیز باعث آسیب جدی به فولیکول‌های مو می‌شود.

۶- رژیم غذایی نامناسب

در صورتی که رژیم غذایی فرد حاوی مواد مغذی و ویتامین های لازم نباشد، امکان آسیب به موها و ریزش آنها وجود دارد، بنابراین از مصرف غذاهای فست فود و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

۷- استفاده از ابزار های حرارتی

استفاده مکرر از سشوار و اتو مو، تاثیرات منفی بر  روی موها دارد و باعث ریزش آنها خواهد شد، بنابراین استفاده از این ابزار های حرارتی را محدود کرده و به منظور خشک کردن موها بهتر است از حوله نرم استفاده کنید و یا اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شود، اما چنانچه عجله دارید و می خواهید از سشوار استفاده کنید، بهتر است حرارت سشوار بر روی حداقل درجه باشد.

۸- مراقبت اصولی از موها

در صورتی که از موها به خوبی مراقبت نشود و از شامپوهای بی کیفیت استفاده شود، به مرور زمان  موها دچار شکستگی و ریزش خواهد شد، بنابراین برای انتخاب شامپو به جنس مو توجه کرده و بهترین شامپو را انتخاب کنید و در صورتی که موهای شما خشک می باشد از شامپوی مناسب موهای خشک و برای موهای چرب نیز شامپویی مناسب موهای چرب استفاده کنید، زیرا در صورتی که شامپو بی کیفیت باشد، باعث تشدید خشکی و چربی مو خواهد شد.

کلام آخر

با اینکه ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، اما چنانچه فرد مراقبت های لازم را به صورت اصولی انجام دهد و نکات لازم را به خوبی رعایت نماید، می تواند تاثیر زیادی در کاهش ریزش موها داشته باشد، از عوامل تاثیر گذار بر ریزش موها می‌توان دیابت، اضافه وزن، فشار خون، رژیم غذایی نامناسب، مصرف زیاد الکل و دخانیات را نام برد، بنابراین چنانچه خواهان موهای سالم و درخشان هستید و نمی خواهید با مشکل ریزش مو مواجه شوید.
بهتر است این مراقبت ها را انجام دهید و در صورتی که با انجام این مراقبت ها باز هم موها دچار ریزش شد، به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. البته در انتخاب پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید، تا با توجه به تشخیص دلیل ریزش موها، بهترین شیوه برای درمان شما انتخاب شود و نتایج مطلوبی از روش‌های درمان کسب نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x