کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین راه درمان واریس پا

گاهی رگ های پا دچار تورم شده و به رنگ های آبی، قرمز و یا رنگ پوست بر سطح پوست ظاهر می‌شوند، که این عارضه به رگ های واریسی معروف می باشد و اغلب به صورت عروق عنکبوتی بر روی پوست نمایان می شود.
این مشکل با افزایش سن و در زمان بارداری خانم ها تشدید می شود.

بهترین راه درمان واریس پا
وجود این عروق باعث ظاهری نازیبا در پاها و سایر اندام ها شده و همچنین ممکن است مشکلاتی اعم از ایجاد لخته های خونی، ایجاد درد و خستگی در پاها، بی حسی و گزگز پا و همچنین کاهش اکسیژن رسانی به ناحیه مورد نظر را در پی داشته باشد.
به همین دلیل افراد به دنبال راهکاری برای درمان این مشکل می باشند تا از عوارض آن جلوگیری شود.

انواع واریس

۱- واریس برجسته درشت

وریدی در مچ پا وجود دارد به نام ورید صافن بزرگ که این ورید به وریدی در کشاله ران متصل می‌شود.
اما گاهی به صورت متورم در میاید و بر روی پوست به وضوح قابل مشاهده می باشد، که این نوع واریس به واریس برجسته درشت یا واریس صافن بزرگ نامیده می شود. این نوع از واریس ها بیشتر در نواحی ساق پا و قسمت بیرونی ران ها به وجود می آید و باید سریعاً درمان شود.

۲- واریس برجسته ریز

این نوع از واریس بیشتر در کنار واریس برجسته درشت به وجود می‌آید و میزان برامدگی آن نسبت به این نوع واریس کم تر می باشد و بیشتر در نواحی پشت زانو و پشت مچ پا ایجاد می شود.

۳- واریس شاخه ای

این نوع از واریس ها به صورت شاخه ای و تکه تکه بوده و از واریس برجسته درشت انشعاب پیدا می کند و اغلب در ناحیه زیر زانو مشاهده می شود، اندازه آنها نسبت به واریس برجسته، ظریف تر است.

انواع واریس

۴- واریس عنکبوتی

همانگونه که از نام های واریس پیداست، بیشتر شبیه تار عنکبوت می باشند و به صورت مویرگی در زیر پوست ایجاد می‌شود و برجستگی ندارد. در این نوع از واریس، رگ ها به صورت بسیار ظریف در نواحی مختلف پا که بیشتر در ناحیه داخل زانو می باشد، به صورت کبودی در می آید.

۵- واریس متوسط

در این نوع واریس، رگ ها به صورت برجسته و رنگ های تیره بر روی پوست مشخص می‌باشد، در ابتدا ممکن است تنها از نظر ظاهری برای بیمار نگرانی ایجاد کند، اما چنانچه برای درمان آن اقدام نشود، باعث ایجاد مشکلات زیادتری می شود. در این نوع از واریس انتقال خون از پاها به قلب به خوبی انجام نمی‌گیرد و باعث تجمع خون در رگها شده و منجر به برجسته شدن رگ ها و ایجاد رگ های واریسی می شود.

۶- واریس شدید

چنانچه در ابتدای بیماری واریس این مشکل رفع نشود، باعث متورم شدن بیشتر رگ ها شده و این رگ ها به صورت برجسته و با عوارض بیشتری برای فرد ایجاد می شود، درمان این واریس ها نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه وقتی باید به دنبال راه درمان واریس پا باشیم؟

اغلب واریس های ایجاد شده در پا بیشتر از نظر ظاهری، باعث ایجاد نگرانی می شود و برای سلامت عمومی فرد خطری ندارد، اما بعضی از واریس ها در صورتی که درمان نشود،باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فرد می‌شود. در صورتی که واریس های ایجاد شده در پا، دارای علائم زیر باشد بهتر است سریعتر برای درمان آنها اقدام شود.

۱- چنانچه واریس های پا دچار تورم ناگهانی شود، بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه شود.

۲- در صورت مشاهده رنگ قرمز در اطراف رگ ها و همچنین افزایش دما بهتر است این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

۳- در صورتی که رگ ها و اطراف آن دچار خونریزی شود.

چه وقتی باید به دنبال راه درمان واریس پا باشیم؟

۴- در صورتی که برجستگی هایی بر روی پا ایجاد شود.

۵- چنانچه رنگ پوست تغییر کرده و یا در ضخامت آن تغییری ایجاد شود.

درمان خانگی واریس پا

۱- درمان واریس با استفاده از زنجبیل

برای درمان واریس می توانید از زنجبیل استفاده کنید، به این صورت که پوست زنجبیل را از آن جدا کرده و با سیر در داخل مخلوط کن بریزید و سپس ماده حاصله که به صورت خمیر می باشد را بر روی قسمت هایی که دارای رگ های واریسی می باشد، بریزید و بر روی آن پلاستیک ضخیم قرار دهید. زنجبیل به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد باعث کاهش درد می شود.

۲- استفاده از سرکه سیب

 سرکه سیب به دلیل اینکه تصفیه کننده خون می باشد، باعث بهبود سیستم گردش خون رسانی می شود و تأثیر بسزایی در کاهش التهاب و سنگینی رگ های واریسی دارد و کمک شایانی به درمان واریس می کند.

درمان خانگی واریس پا

۳- استفاده از دمنوش

دمنوش چای سبز، دم نوش شاه بلوط هندی و دمنوش چوب سرو، استفاده از این دمنوش ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و همچنین خاصیت ضد التهابی و افزایش گردش خون، تاثیر بسزایی در درمان واریس دارد.

۴- استفاده از یخ

چنانچه رگ های واریسی شما باعث ایجاد درد و التهاب شده است، می توان با استفاده از یخ درد را کاهش داد. به این منظور یک تشت را پر از یخ کرده و پاها را درون آن قرار دهید.
شیوه زندگی و درمان های خانگی برای واریس عبارتند از: ورزش کردن، حرکت کنید، پیاده روی یک راه عالی برای تشویق جریان خون در پاها است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند سطح فعالیت مناسبی را برای شما توصیه کند.

تشخیص واریس پا

۱- آزمایش ترندلنبرگ

در صورتی که مشکل شما مشکوک به واریس باشد پزشک برای شما آزمایشی در نظر می‌گیرد که با انجام این آزمایش رگ های شما بررسی می‌شود، همچنین میزان شدت واریس و امکان ایجاد اختلال در سیاهرگ مشخص می شود، برای انجام آزمایش ترندلنبرگ، باید پا بالاتر از سایر قسمت های بدن قرار داده شود و قسمت بالای کشاله ران بیمار بسته می شود و خون از پای بیمار تخلیه می گردد.
با باز کردن شریان بند در صورتی که رگ های خونی به سرعت پر شود، نشان دهنده ایجاد اختلال در رگ ها می باشد و در صورتی که رگ ها به آرامی پر شود، حالت طبیعی دارد.

۲- سونوگرافی دوپلکس

در این روش که ترکیبی از سونوگرافی داپلر و سونوگرافی مرسوم می باشد، امواج صوتی به درون رگ ها فرستاده می شود، شدت جریان خون تشخیص داده می شود و در صورتی که در  شدت جریان خود تغییراتی ایجاد شود، نشان دهنده بیماری واریس می باشد.

تشخیص واریس پا

۳- ونوم گرافی

در این روش محلولی به داخل سیاهرگ ها تزریق می شود و طی آن تصاویر واضح از سیاهرگ ها و فرآیند جریان خون بر روی صفحه مانیتور نشان داده می‌شود، استفاده از این روش برای واریس ها شدید می باشد.

۴- انجام سی تی اسکن و ام آر آی

در صورتی که پزشک تشخیص دهد گرفتگی رگ ها در ناحیه لگن است، از روش سی تی اسکن و ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری استفاده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین راه درمان واریس

راه های زیادی برای درمان واریس پا وجود دارد که در صورتی که یکی از روش ها جوابگو نباشد، از سایر روش ها می توان استفاده کرد. از روش هایی که برای درمان واریس می توان استفاده کرد می‌توان موارد زیر را می توان نام برد.

۱- استفاده از لیزر

لیزر تاثیر بسزایی در کاهش میزان رگ های واریسی دارد.

۲- اسکلروتراپی

استفاده از این روش بیشتر برای واریس های خفیف می باشد.

۳- عمل جراحی واریس

استفاده از این روش به صورت تهاجمی می باشد و کمتر افرادی مایل به استفاده از این روش می باشند.

۴- استفاده از امواج رادیوفرکانسی

این روش درمانی به صورت غیر تهاجمی می باشد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیست و فرد می تواند بعد از انجام آن به منزل برگردد.

بهترین راه درمان واریس

۵- درمان واریس پا با روش برش و بستن

در این روش برش هایی در بالای کشاله ران و همچنین در ناحیه مچ ایجاد می شود و سپس  قسمت بالایی برش بسته می‌شود و از یک سیم  کمک گرفته و باعث بیرون کشیدن سیاهرگ ها می شود، استفاده از این روش درمانی نیاز به استراحت دارد و بعد از دو هفته فرد می تواند به کارهای روزمره بپردازد.

۶- روش فلبکتومی آمبلیوپاتی

این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می شود و بیشتر برای واریس هایی کاربرد دارد که میزان برجستگی آن سطحی باشد.

۷- ورزش درمانی

در صورتی که رگ های واریسی در ناحیه پا باشد، ورزش تاثیر بسزایی در کاهش التهابات رگ های واریسی دارد، برای انجام فعالیت های ورزشی لازم نیست، فعالیت های سنگین انجام دهید، تنها با پیاده روی روزانه و یوگا، کشش های لازم به عضلات وارد می شود و باعث افزایش خونرسانی به قلب می شود، گاهی انجام این فعالیت ها ممکن است باعث ایجاد درد شود، اما نتایج آن به خوبی قابل مشاهده است.

۸- تغذیه مناسب

در صورتی که رژیم غذایی فرد سالم باشد، باعث تقویت گردش خون رسانی شده و عملکرد کبد را بهبود می بخشد و از ایجاد آسیب به رگ های خونی جلوگیری می شود،  همچنین در صورتی که رژیم غذایی شما، سرشار از غذاهای فیبردار باشد از یبوست جلوگیری می کند و مانع فشار به رگ ها می شود.

۹- استفاده از جوراب واریس

 جوراب واریس یکی از ابتدایی ترین روش ها برای کاهش علائم واریس می باشد به خصوص اگر واریس ها در ناحیه مچ پا باشد، زیرا باعث ایجاد فشار به رگ ها شده و فرآیند خون رسانی را افزایش می دهد.

فاکتورهای که احتمال ابتلا به بیماری واریس را بالا می برد.

1- عدم فعالیت

 یکی از مواردی که باعث ایجاد رگ های واریس می شود، نشستن به مدت طولانی و کم تحرکی می باشد، که این عامل باعث می شود گردش خون با اختلال مواجه شده و موجب ایجاد رگ های واریسی شود.

2- استرس

استرس نیز تاثیر بسزایی در ابتلا به واریس دارد، زیرا در زمان استرس، گردش خون در بدن بسیار افزایش پیدا می کند و باعث ایجاد فشار به رگ ها و کاهش جذب مواد مغذی توسط بدن می شود و این گونه موارد باعث ایجاد آسیب به رگهای خونی می شود.

3- ایجاد تغییرات در میزان هورمون ها

 تحقیقات نشان می دهد که تغییر در هورمون ها باعث ایجاد اختلال در رگ ها شده و احتمال واریس را افزایش می دهد، به عنوان مثال در ایام بارداری و یا مصرف قرص های ضد بارداری با تغییراتی که در میزان هورمون ها ایجاد می شود، میزان رگ های واریسی افزایش پیدا می‌کند.
در واقع در هنگام بارداری به دلیلی که خون زیادی که در رگ ها تولید می شود و همچنین فشاری که به رگ ها برای غلبه بر نیروی جاذبه وارد می شود، احتمال ایجاد رگ های واریسی افزایش پیدا می کند.

فاکتورهای که احتمال ابتلا به بیماری واریس را بالا می برد.

۴- ژنتیک

یکی از موارد تاثیر گذار بر میزان واریس ها، عامل ژنتیکی می باشد، که گاهی افراد به صورت ارثی این عارضه مبتلا می‌شوند و این عارضه در زنان نسبت به مردان شایع تر می باشد.

5- افزایش وزن

در صورتی که افزایش وزن باعث ایجاد التهاب در رگ ها شود، ممکن است در فرایند خون رسانی اختلال ایجاد شود و این اختلال منجر به ایجاد واریس یا تشدید واریس شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

6- وجود بعضی از بیماری ها

گاهی بعضی از بیماری ها باعث ایجاد التهاب در رگهای خونی می شود و همچنین داروهایی که مصرف می شود، باعث ایجاد لخته در رگ ها شده و مانع از جریان طبیعی خون می شود و منجر به تشدید رگ های واریسی می شود.

درمان واریس پا با جراحی

در صورتی که درمان واریس پا با استفاده از درمان های خانگی انجام نگیرد، از روش های دیگر برای درمان استفاده می شود، یکی از این روش ها، روش جراحی می باشد این روش در بیهوشی کامل انجام می‌شود و باعث سوزانده شدن عروق واریسی و بستن رگ های دچار اختلال می شود، استفاده از این روش به دلیل عوارضی که بیهوشی برای فرد ایجاد می کند و همچنین دوره نقاهت طولانی آن، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد.

درمان واریس پا با جراحی

درمان واریس پا با لیزر

استفاده از لیزر عروق واریسی یکی از جدیدترین روش های درمانی می باشد که میزان عوارض آن بسیار کم باشد و نیازی به بیهوشی عمومی نیست و تنها با بی حسی موضعی انجام می شود، به همین خاطر بسیاری از افراد از این روش درمانی برای درمان واریس ها استفاده می کنند.
برای استفاده از لیزر از دستگاه اولتراسوند استفاده می‌شود، که این دستگاه تصویر واضحی از هدایت دستگاهی به نام پروب بیا کاتتر ارائه می دهد و باعث می شود هدایت این دستگاه راحت تر انجام شود.
با تصویری که در اسکن التراسوند ایجاد می‌شود، هدایت لیزر به خوبی صورت گرفته و انرژی لیزر باعث افزایش حرارت در رگ ها و بسته شدن آن‌ها می‌شود.

درمان واریس پا با لیزر
در واقع استفاده از این روش درمانی، در مدت زمان کمتر از یک ساعت انجام می شود و ممکن است بعد از انجام لیزر عوارضی مانند کبودی و درد در پاها ایجاد شود و همچنین ممکن است، فرد احساس تنگی در پاها داشته باشد، که این عوارض به صورت موقت می باشد و در مدت زمان کوتاه بهبود می یابد.
گاهی استفاده از لیزر باعث آسیب عصبی به رگ‌های اطراف می‌شود، که این عارضه به صورت موقت می باشد و سریع از بین می رود. استفاده از این روش نیازی به بستری ندارد و همچنین دوره نقاهت آن کوتاه می باشد، برای نتیجه گیری بهتر به مدت دو هفته بعد از لیزر از جوراب واریس استفاده می شود.

درمان واریس پا با رادیو فرکانسی

امواج رادیوفرکانسی، تاثیر بسزایی در درمان رگ های واریسی دارد.
افراد زیادی از این روش برای درمان استفاده می کنند و پزشکان زیادی این روش را برای درمان واریس انتخاب می‌کنند، زیرا استفاده از این روش، نیازی به برش و جراحی دارد و هیچ گونه جای بخیه بر روی بدن باقی نمی گذارد، همچنین تحت بیهوشی موضعی انجام شده و بسیار کوتاه می باشد، علاوه بر این نتایجی که از این روش درمانی دریافت می شود، مانند روش‌های جراحی بوده و افراد زیادی بعد از استفاده از این روش درمانی از نتایج آن راضی بوده اند.

درمان واریس پا با رادیو فرکانسی
استفاده از این روش برای افرادی که پر مشغله می باشند، گزینه مناسبی بوده، زیرا فرد می تواند بعد از انجام آن به فعالیت های روزمره بپردازد و همچنین جلسه درمانی آن کوتاه باشد و حدود ۶۰ دقیقه زمان برای درمان لازم می باشد.

درمان واریس پا با اسکلرو تراپی

استفاده از این روش بیشتر برای واریس های سطحی و عنکبوتی می باشد و تاثیر بسزایی در درمان این گونه واریس ها دارد. برای انجام اسکلروتراپی از روش تزریق استفاده می‌شود که تزریق به وسیله سوزن های ریزی انجام می گیرد و تزریق این ماده باعث ایجاد التهاب در رگ ها و سپس از بین رفتن آنها می شود، ممکن است در هنگام تزریق برای مدتی فرد احساس ناراحتی و گرفتگی داشته باشد، اما بعد از چند دقیقه احساس از بین رفته و به طور دائمی رگ بسته می شود، در واقع به یک بافت مرده تبدیل می‌شود، هر جلسه درمانی اسکلروتراپی حدود نیم ساعت می باشد و با توجه به میزان واریس های موجود در بدن، تعداد جلسات درمانی متغیر می باشد.
گاهی برای انجام تزریق بهتر است از دستگاه استفاده شود تا سوراخ کردن رگ های بزرگ تر راحت تر انجام گیرد.

درمان واریس پا با اسکلرو تراپی
استفاده از این روش درمانی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می گیرد، بنابراین دوره نقاهت آن کوتاه می باشد، اما بهتر است بعد از انجام عمل اسکلروتراپی از انجام فعالیت های هوازی خودداری شود و پیاده روی روزانه تاثیر بسزایی در دفع رگ های مرده دارد.
بعد از انجام عمل اسکلروتراپی استفاده از جوراب های واریس تاثیر بسزائی در درمان واریس ها دارد و بهتر است استفاده از این جوراب ها به مدت سه هفته بعد از اسکلروتراپی ادامه پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان با جوراب واریس

یکی از راهکارهایی که برای درمان رگ های واریسی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از جوراب واریس می باشد، که این راه حل تاثیر زیادی در کاهش پیشرفت بیماری واریس دارد، در واقع استفاده از جوراب واریس باعث درمان بیماری واریس نمی شود و تنها از برجسته شدن رگ ها جلوگیری می کند.
جوراب واریس باعث افزایش گردش خون به قلب شده و از تجمع خون در پاها به جلوگیری می کند، در واقع جوراب واریس با افزایش فشار در ناحیه مچ پا باعث می شود، جریان خون از پاها به سمت بالا هدایت شود و این کار باعث تسهیل جریان خون می‌شود.
استفاده از جوراب واریس باعث می شود خون در خلاف جاذبه زمین حرکت کرده و بازگشت آن به قلب به راحتی انجام بگیرد و این عمل باعث کاهش رگ های واریسی شود و از ایجاد رگ های واریسی جلوگیری شود.

درمان با جوراب واریس
جوراب های واریس دارای اندازه های متفاوتی هستند، بنابراین برای انتخاب جوراب مناسب، از پزشک کمک بگیرید. برای استفاده از جوراب های واریسی و دریافت نتایج مطلوب، باید جوراب های واریسی در تمام طول روز مورد استفاده قرار بگیرد اما پوشیدن آنها در هنگام خواب لزومی ندارد، زیرا در هنگام استراحت، فرد در حالت افقی می باشد و نیروی جاذبه باعث فشار به رگ ها نمی شود.
بعد از ۶ ماه از اثرات فشرده سازی جوراب های واریس کاسته می‌شود و برای تاثیرگذاری این جوراب ها بعد از این مدت، بهتر است آن را تعویض کنید. برای اینکه جوراب واریس در کوتاه مدت اثرات خود را از دست ندهد، بهتر است برای شستشوی آن از آب سرد استفاده کنید و به هیچ عنوان آنرا در خشک کن نیندازید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان درون رگی واریس پاها با چسب واریس

یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای درمان واریس، استفاده از چسب واریس می باشد، در این روش درمانی نیازی به استفاده از بی حس کننده های موضعی نمی باشد و فرد می تواند بعد از انجام آن به فعالیت‌های روزمره بپردازد و هیچگونه آسیبی به رگ‌های اطراف وارد نمی شود.
برای این شیوه درمانی از کاتتر استفاده می شود، که هدایت کاتتر توسط دستگاه سونوگرافی انجام می گیرد، در واقع استفاده از سونوگرافی باعث می شود هدایت کاتتر راحت تر انجام بگیرد و سپس چسب در داخل دستگاه های مخصوص قرار می‌دهد و به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، استفاده از این چسب ها باعث انسداد رگ های آسیب دیده شده و هیچ گونه التهابی بعد از استفاده از این روش درمانی ایجاد نمی شود، در واقع استفاده از این چسب ها به مرور زمان باعث بسته شدن رگ و از بین رفتن آن می شود.

درمان درون رگی واریس پاها با چسب واریس
بعد از استفاده از این شیوه درمانی نیازی به استفاده از جوراب واریس نمی باشد و می توان بعد از آن، به فعالیت های روزمره پرداخت، استفاده از این شیوه درمانی نسبت به سایر روش ها، دارای هزینه بالاتری می باشد.

چه کسانی وریدهای واریسی را درمان خواهد کرد؟

روش‌های مختلفی برای درمان ورید های واریسی وجود دارد و استفاده از این روش ها نیاز به تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارد، بنابراین باید توسط افراد حرفه‌ای در کلینیک انجام بگیرد. پزشکانی که می توانند نوع واریس های ایجاد شده را تشخیص دهند و به درمان آن بپردازند شامل موارد زیر می باشد.

چه کسانی وریدهای واریسی را درمان خواهد کرد؟

۱- متخصص و جراح پوست

۲- متخصص و جراحان عروق

۳- رادیولوژیست مداخله ای

برای درمان واریس ها باید به سابقه و اعتبار توجه شود، تا عدم تجربه و مهارت کافی باعث آسیب بیشتری به رگ‌های خونی نشود و عوارض آن افزایش پیدا نکند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x