کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین داروی گیاهی برای ترمیم پوست

پوست دارای نقش های متخلف در بدن می باشد که از این نقش ها می توان، دفع مواد زائد و کاهش عواملی مانند سوختگی، جراحی، حوادث که باعث ایجاد ناهنجاری های پوستی و آسیب هایی بر روی آن می شودرا نام برد و میزان ترمیم پوست به میزان کلاژن آن بستگی دارد و در صورتی که به اندازه کافی کلاژن سازی انجام شود، ترمیم پوست به خوبی انجام می گیرد، اما به منظور بهبود سریع تر پوست و ترمیم آن می توان از داروهای گیاهی نیز استفاده کرد که از این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- گیاه خار مریم

گیاه خار مریم دارای ترکیبات مهمی مانند سیلی مارین می باشد که این ترکیبات تاثیر بسزایی در بهبود پوست دارد و رنگ آن قرمز و ارغوانی می باشد، به همین دلیل از گیاه خار مریم به منظور تحریک کلاژن سازی و انقباض رگ ها استفاده می شود و تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوست و خونریزی آن دارد، عصاره گیاه خار مریم دارای خاصیت ضد التهابی بوده و تاثیر بسزایی در ترمیم زخم ها و التهابات دارد.

۲- حنا

حنا از دسته گیاهان درختچه ای می باشد و از پودر برگ این گیاه می‌توان برای ترمیم آسیب های پوستی استفاده کرد و تاثیر بسزایی در درمان عفونت های قارچی ناشی از زخم و سوختگی های پوستی دارد و در صورتی که زخم های ایجاد شده بر روی پوست باعث زخم های عفونی شود با خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی که حنا دارد، می توان به درمان آن پرداخت. عصاره این گیاه دارای ماده ای به نام لاوسون می باشد که این ماده خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و مهارکننده فعالیت ماکروفاژ ها و واسطه های شیمیایی التهاب می باشد.

بهترین داروی گیاهی برای ترمیم پوست

۳- بابونه

از ترکیبات گیاه بابونه آزولن می باشد که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین تاثیر بسزایی در ترمیم زخم های پوستی دارد، همچنین این عصاره حاوی ترکیب به نام آلفا- بیزابولو می باشد، که باعث کاهش زمان ترمیم زخم می شود.

۴- گزنه

گزنه نیز دارای ترکیبات مختلفی مانند هیستامین می باشد که این ترکیبات باعث افزایش تسریع بهبود زخم های جلدی شده و تاثیر بسزایی در روند بهبودی زخم ها دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

گیاهان دارویی برای روشن شدن پوست

عواملی مانند قرارگیری افراد در زیر نور آفتاب و اشعه های مضر آن باعث برنزه شدن پوست و ایجاد لکه های قهوه ای بر روی آن می شود، همچنین عدم تعادل هورمون های بدن و بالارفتن سن نیز باعث تیرگی پوست می شود و می توان با استفاده از داروهای گیاهی تاثیر بسزایی در رفع تیرگی و روشن سازی پوست داشت، از درمان های گیاهی به منظور روشن سازی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای ترکیبات مختلفی می باشد که وجود این ترکیب باعث خاصیت ضد التهابی آن و رفع خشکی پوست می شود، همچنین تأثیر بسزایی در تقویت سلول های پوستی وروشن سازی پوست دارد و برای استفاده از آن کافیست ژل آن را خارج کرده و به صورت موضعی مورد استفاده قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس صورت را شستشو دهید، به منظور دریافت نتایج مثبت باید از دوبار درهفته از این گیاه استفاده شود.

۲- شیرین بیان

شیرین بیان دارای اثرات مفیدی بر روی پوست می باشد و به همین دلیل از عصاره آن در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود و در صورتی که از شیرین بیان بر روی پوست استفاده شود، باعث کاهش ملانین های پوستی و روشن تر شدن رنگ چهره می شود.

گیاهان دارویی برای روشن شدن پوست

۳- زیره سبز

یکی از تاثیرگذارترین گیاهان برای درمان تیرگی پوست زیره سبز می باشد که وجود ویتامین هایی از قبیل A،B،C، در این گیاه دارویی، باعث تأثیر آن بر روشن سازی رنگ پوست می شود، بدین منظور یک قاشق چای خوری زیره را با دو فنجان آب ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بجوشد، سپس بعد از سرد شدن محلول، آن را برای شستشوی پوست صورت مورد استفاده قرار دهید.

۴- زوفای خشک

به منظور جوانسازی و رفع چین و چروک و روشن کردن پوست می توان از گیاه زوفا استفاده کرد، زیرا این گیاه تاثیر بسزایی در روشن سازی پوست دارد، همچنین این گیاه تاثیر بسزایی در بهبودی زخم و بریدگی ها دارد، بدین منظور زوفای خشک را با زعفران و شکر ترکیب کرده و به مدت دو بار در طول روز از این ترکیب بر روی پوست خود استفاده کنید.

۵- داروی گیاهی ترکیبی

به منظور روشن سازی پوست، می توان از ترکیبی گیاهی که شامل آرد نخود، آرد باقلا،تخم ترب و نشاسته می باشد، استفاده کنید، این مواد را با شیر ترکیب کرده و بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید ازشب تا صبح روی پوست بماند، سپس با آب گرم که حاوی بنفشه و سبوم می باشد صورت را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت به مدت ۱۰ روز متوالی از این داروی ترکیبی استفاده شود، آردنخود تاثیر بسزایی در روشن سازی پوست و رفع تیرگی و لک های آن دارد و همچنین خواص باقلای خشک نسبت به باقلای تازه بیشتر می باشد و باعث رفع لکه های پوستی می شود.

۶- گلاب

به منظور جوانسازی و روشن سازی پوست می توان از گلاب استفاده کرد، زیرا گلاب تاثیر بسزایی در رفع باکتری های پوستی و پاکسازی آن دارد، در صورتی که آب نارگیل با گلاب ترکیب شود، باعث رفع تیرگی و لکه های پوست می شود، برای تهیه این ترکیب کافیست به میزان مساوی گلاب و آب نارگیل را با هم ترکیب کرده و در یک بطری بریزید سپس این ترکیب را دو مرتبه در روز مورد استفاده قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت نیاز به یک ماه زمان می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان جوش و آکنه با گیاهان دارویی

بعضی گیاهان دارویی دارای خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده می باشند، بنابراین باعث کاهش باکتری های ایجاد کننده التهاب و جوش می شود و تاثیر بسزایی در درمان جای جوش دارد، از این گیاهان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- منجیستا

این گیاه دارای خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی می باشد و تاثیر بسزایی در درمان آکنه و پیشگیری از ایجاد جوش های پوستی دارد، زیرا باعث پشتیبانی از سیستم لنفاوی شده و باعث زیبایی و سلامت پوست می شود.

۲- روغن درخت چای

درخت چای خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد و می‌توان از روغن آن به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کرد، زیرا باعث کاهش ضایعات آکنه شده و تأثیر بسزایی در رفع جای جوش دارد، اما گاهی در بعضی افراد باعث خشکی، خارش، سوزش و قرمزی می شود.

۳- فندق جادوگر

 از ترکیبات فندق جادوگر تانن قابض می باشد که تاثیر بسزایی در از بین بردن چربی های اضافه پوست و درمان آکنه دارد، همچنین این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی بوده و باعث کاهش کبودی و قرمزی پوست می شود، برای استفاده از این گیاه کافیست، مقداری از آن را بر روی تکه ای پنبه بریزید و بر روی پوست بمالید.

درمان جوش و آکنه با گیاهان دارویی

۴- روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به صورت مومی شکل می باشد و تاثیر بسزایی در ترمیم پوست آسیب دیده و از بین بردن جای جوش دارد، همچنین وجود ترکیبات مختلف در این گیاه باعث خاصیت ضد التهابی آن بر روی پوست می شود و تاثیر بسزایی در کاهش قرمزی و تورم اطراف جوش های سر سفید دارد، برای استفاده از روغن جوجوبا نیز کمی از آن را بر روی پنبه بریزید و به آرامی بر روی واکنش ها و زخم ها بمالید.

۵- چای سبز

چای سبز، دارای آنتی اکسیدان‌های به نام کاتچین می‌باشد که این آنتی اکسیدان ها تاثیر بسزایی در محافظت از پوست در برابر مواد شیمیایی و زائد که به بافت های سالم پوست آسیب می رساند، می شود و باعث کاهش آکنه، کاهش تولید پوسته پوسته شدن و کاهش التهابات می شود.

۶- عصاره رزماری

عصاره رزماری دارای ترکیبات و مواد شیمیایی می باشد که این مواد دارای خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می باشد و استفاده از این گیاه باعث کاهش قرمزی و التهابات ناشی از آکنه ها می شود و از ایجاد مجدد آنها بر روی پوست جلوگیری می کند.

۷- روغن نارگیل

روغن نارگیل تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به پوست و افزایش بهبود زخم هایی پوستی دارد و همچنین دارای ترکیبات می باشد که این ترکیبات باعث خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی آن می‌شود و تاثیر بسزایی در کاهش قرمزی، تورم و آکنه های پوستی دارد، برای استفاده از روغن نارگیل کافیست مقداری از آن را بر روی جوش صورت بمالید.

شادابی پوست با استفاده از گیاهان دارویی

۱- آویشن

آویشن تأثیر به سزایی در رفع چربی های اضافه پوست و درمان جوش های صورت دارد، بنابراین از آن می توان به منظور افزایش شادابی پوست استفاده کرد.

۲- بابونه

به منظور افزایش سلامت پوست می توان از گل بابونه استفاده کرد، زیرا بابونه باعث افزایش مقاومت پوست های حساس و شکننده می‌شود و در صورتی که بر روی پوست صورت از گل های بابونه استفاده شود، تاثیر بسزایی در افزایش شادابی پوست و ترمیم سلول های پوستی دارد، همچنین از گل بابونه می توان به منظور شستشوی موی سر و زیبایی موها استفاده کرد.

شادابی پوست با استفاده از گیاهان دارویی

۳- دارچین

دارچین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی باشد و تاثیر بسزایی در رفع آسیب‌های پوستی و افزایش مقاومت پوست دارد، برای استفاده از دارچین کافیست یک قاشق چای خوری دارچین را بر روی قهوه ریخته و مصرف نمایید.

۴- فلفل تند

فلفل تند حاوی ویتامین های A و c می باشد و تاثیر بسزایی در مقابله پوست با رادیکال‌های آزاد دارد و همچنین از تجزیه کلاژن های پوست جلوگیری کرده و تاثیر بسزایی در افزایش استحکام و یکپارچگی پوست دارد، همچنین فلفل های رنگی دارای ترکیب به نام کپسایسین می باشد که این ترکیب به عنوان ضد آفتاب بر روی پوست عمل کرده و از آسیب اشعه های مضرر خورشید بر روی پوست جلوگیری می کند، بنابراین تاثیر بسزایی در افزایش شادابی پوست دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین ترمیم کننده طبیعی پوست

۱- پیاز

پیاز خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای درمان هر نوع عفونت در بدن می توان از آن استفاده کرد، زیرا وجود ترکیب به نام آلیسین در پیاز باعث مبارزه با ایجاد جای زخم بر روی پوست می شود، برای استفاده از پیاز، پیاز را رنده کرده و بر روی محل مورد نظر قرار دهید. برای دریافت نتایج مثبت هفته ای دوبار از پیاز به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست استفاده کنید، ترکیب آب پیاز با گلاب، روغن زیتون، عسل و آبلیمو باعث دریافت نتایج مطلوب تر می شود.

بهترین ترمیم کننده طبیعی پوست

۲- چوب صندل

به منظور رفع مشکلات پوستی می توان از ماسک چوب صندل استفاده کرد، زیرا چوب صندل دارای خواص زیادی بوده و تاثیر بسزایی در درمان و ترمیم جای زخم دارد، بدین منظور می توان ۲ قاشق غذا خوری پودر چوب صندل را با یک قاشق مرباخوری گلاب و گلیسیرین و آبلیمو ترکیب کرده و بر روی پوست بمالید و اجازه دهید بر روی پوست خشک شود، سپس پوست را با آب ولرم شستشو داده شود، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

۳- کندر

به منظور رفع جای زخم و بخیه می توان از کندر استفاده کرد، زیر کندر خاصیت ضد پیری داشته و تاثیر بسزایی در بازسازی پوست و بهبود جای زخم دارد، می‌توان از روغن این گیاه نیز در رفع جای جوش استفاده کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

گیاهان مفید برای پوست خشک

۱- نعنا

نعنا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و تاثیر بسزایی در درمان خشکی پوست و کاهش علائم پوسته پوسته شدن آن دارد و به دلیل خاصیت های فراوانی که دارد، باعث افزایش زیبایی و شادابی پوست می شود.

۲- رزماری

رزماری باعث پاکسازی پوست از آلودگی می‌شود و همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده می باشد و تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون و افزایش شادابی و تازگی پوست دارد، همچنین از این گیاه می‌توان برای رفع خشکی پوست استفاده کرد.

۳- آلوئه ورا

آلوورا باعث رطوبت رسانی به پوست شده و با حفظ رطوبت لایه‌ی میانی تاثیر بسزایی در پیشگیری از خارش و خشکی پوست دارد، به همین منظور از آلوئه ورا در تهیه ماسک های زیبایی و آبرسانی پوست استفاده می شود.

گیاهان مفید برای پوست خشک

۴- گیاه دم اسب

گیاه دم اسب باعث حفظ رطوبت لایه میانی پوست و ترمیم سلول های پوستی می‌شود و از جوشانده این گیاه می‌توان برای رفع خشکی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک استفاده کرد.

۵- ریحان

ریحان خاصیت ضد باکتریایی داشته و تاثیر بسزایی در رفع لکه های پوستی و آکنه دارد، همچنین به عنوان آنتی اکسیدان بر روی پوست عمل کرده و از پوست در برابر ایجاد اگزما، خارش و التهابات محافظت می کند.

۶- عصاره رازیانه

یکی از دلایل پیری زودرس پوست، خشکی آن می باشد و استفاده از رازیانه باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست و جلوگیری از بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه می شود و در صورتی که رازیانه با عسل ترکیب شود، تاثیر بسزایی در جلوگیری از چین و چروک پوستی دارد.

۷- گل همیشه بهار

به‌منظور آبرسانی بافت‌های پوست و رطوبت رسانی به آن می توان از گیاه همیشه بهار استفاده کرد، زیرا تاثیر بسزایی در کاهش خشکی پوست و التهابات شدید پوستی دارد.

ترمیم سریع زخم

به منظور بهبود زخم می توان اقداماتی انجام داد که این اقدامات باعث بهبودی زخم در زمان کوتاه تری می شود، از راه های بهبودی زخم ها در مدت زمان کوتاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- بند آوردن خونریزی

ابتدا با استفاده از یک پارچه تمیزی و باند، ناحیه ای که دچار زخم شده است را کمی فشار دهید تا باعث بند آمدن خون شود.

۲- تمیز کردن محل زخم

در صورتی که ناحیه ای که دچار زخم شده است به خوبی تمیز نشود، امکان بروز عفونت وجود دارد به همین دلیل ابتدا آلودگی های قابل مشاهده، از روی زخم برداشته شود و ناحیه آسیب دیده را به وسیله محلول نمکی ضدعفونی کنید و با پارچه تمیز آن را خشک کنید.

ترمیم سریع زخم

۳- استفاده از آنتی بیوتیک موضعی

بعد از ضدعفونی کردن ناحیه مورد نظر، از آنتی بیوتیک ها بر روی زخم بمالید تا از ایجاد عفونت بر روی زخم جلوگیری کرده و باعث افزایش سرعت روند درمان شود.

۴- پوشاندن روی زخم

به منظور بهبودی زخم ها در مدت زمان کوتاه، ناحیه آسیب دیده را با باند و گاز های ضد آب پوشش دهید، زیرا این کار باعث جلوگیری از رسیدن آلودگی ها و میکروب ها به محل می شود.

۵- تعویض بانداژ به صورت مرتب

به منظور بهبودی زخم ها، در مدت زمان کوتاه، باندها را هر ۲۴ ساعت یکبار تعویض کنید، زخم را ضدعفونی کرده و خشک کنید، سپس باند را بر روی آن قرار دهید.
از درمان های خانگی که برای افزایش سرعت بهبود زخم میتوان مورد استفاده قرار داد، خمیر زردچوبه می باشد که به منظور تهیه آن کافیست زردچوبه و آب را با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیری  شکل شود، سپس آن را بر روی زخم مالیده و با باند روی آن را بپوشانید.

4 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x