کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

برای جلوگیری از جوش صورت چه بخوریم؟

یکی از مشکلات که افراد افراد در سنین نوجوانی با آن مواجه می‌باشند، ایجاد جوش بر روی صورت می باشد که این مشکل ممکن است تا دوران جوانی و میانسالی نیز ادامه داشته باشد، درواقع جوش های پوستی به صورت برآمدگی هایی بر روی پوست ظاهر می‌شوند که این جوش ها ممکن است در نواحی مختلف بدن از جمله گردن، صورت، پشت و شانه ها بیشتر ایجادشود.
عوامل مختلفی باعث ایجاد جوش های پوستی می شود که از این عوامل می توان آلودگی های محیطی،تجمع چربی بر سطح پوست و رژیم غذایی نامناسب را نام برد، به همین دلیل افراد به دنبال راهکار هایی برای جلوگیری از ایجاد جوش بر روی صورت هستند، که یکی از این راهکارها داشتن رژیم غذایی مناسب می باشد.

برای جلوگیری از جوش صورت چه بخوریم؟
در واقع مصرف بعضی غذاها باعث افزایش ناگهانی قند خون شده و زمانی که قند خون به سرعت بالا رود، باعث ترشح هورمون شبه انسولین می شود که این هورمون تاثیر زیادی در تولید بیشتر غدد چربی و ایجاد جوش و التهاب بر روی پوست دارد، ولی افرادی که بر روی پوست آن ها جوش های زیادی ایجاد می شود، می توانند مصرف غذاهایی که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم را به منظور کاهش جوش‌های پوستی و جلوگیری از ایجاد جوش های بیشتر، در رژیم غذایی مورد استفاده قرار دهند.

بدترین غذاها برای جوش صورت

۱- شکر

با توجه به شواهد دست یافته، افراد که مواد قندی بیشتری مصرف می کنند، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض ایجاد جوش های پوستی هستند، زیرا مصرف مواد قندی به سرعت باعث افزایش سطح قند خون شده و این افزایش قند خون باعث ایجاد آکنه بر روی پوست می شود.

۲- لبنیات

محصولات لبنی دارای اسید آمینه می باشند، این اسید های آمینه باعث تحریک هورمون انسولین شده و ارتباط مستقیم با ایجاد آکنه بر روی پوست دارندو همچنین شیر حاوی قند می باشد که با افزایش سطح انسولین در بدن باعث ایجاد جوش هایی بر سطح پوست می شود، بنابراین افرادی که به میزان بیشتری از محصولات لبنی استفاده می کنند، نسبت به سایرین، ۴ برابر بیشتر در معرض ایجاد آکنه هستند.

۳- فست فود

فست فود نسبتا دارای میزان بالایی کالری، چربی و کربوهیدرات می باشند و در صورتی که در رژیم غذایی زیاد از این مواد غذایی استفاده شود، باعث ایجاد آکنه بر روی پوست می شود و با توجه به شواهد ثبت شده، افرادی که از غذاهای فست فودی استفاده می کنند، نسبت به افرادی که غذای سالم مصرف می کنند ۴۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آکنه هستند، همچنین مصرف سیب زمینی سرخ کرده با توجه به اینکه اکثرا در روغن نامرغوب سرخ شده و دارای کربوهیدرات بالایی می باشند، باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست می شود، زیرا تاثیر زیادی در تولید انسولین در بدن دارد.

بدترین غذاها برای جوش صورت

۴- مصرف غذاهای حاوی امگا ۶

غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ باعث ایجاد آکنه و التهاب بر روی پوست می شود، در واقع مصرف این غذاها باعث عدم تعادل بین رژیم و التهابات پوستی و در نتیجه تشدید آکنه خواهد شد.

۵- شکلات

شکلات دارای قند بالا و اسیدهای چرب خاصی می باشد که تاثیر بسزایی در تولید غدد چربی بر روی پوست و ایجاد آکنه های پوستی دارد، بنابراین افرادی که به میزان زیادی از شکلات استفاده می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به آکنه های پوستی می باشند، زیرا شکلات ها باعث افزایش تولید اینترلوکین در بدن می شود و با توجه به اینکه این پروتئین توسط دستگاه ایمنی بدن نیز تولید می شود، امکان افزایش ااتهاب پوستی وجود دارد، اما شکلات های تلخ جایگزین مناسبی برای شکلات های شیرین می باشند، زیرا دارای آنتی اکسیدان های بیشتر و قند کمتری هستند.

۶- غذاهای با کلسیم بالا

غذاهایی که دارای کلسیم، بالا می باشند به سرعت در بدن هضم شده و باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شوند، همچنین مصرف این غذاها باعث تغییرات هورمون بدن و افزایش التهاب و ایجاد آکنه های پوستی می شود، از این غذاها می توان نان های با آرد سفید، غلات فرآوری‌شده صبحانه، کیک ها و شیرینی ها و چیپس را نام برد و از غذاهای با گلیسمیک پایین، سبزیجات، دانه ها و سیب زمینی شیرین می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

قاتل جوش صورت

برای درمان جوش های صورت، نیاز به صبر و حوصله زیاد می باشد و مدت زمان درمان آن نیز طولانی می باشد، اما گاهی افراد با مشاهده نشانه های جوش بر روی پوست، به دنبال بهترین درمان برای از بین بردن جوش و در واقع قاتل جوش صورت هستند و به صورت کلی نمی توان جوش های ایجاد شده بر روی صورت را در مدت یک شب درمان کرد، اما با مصرف داروهای ضد جوش می توان، در مدت زمان کمی نتایج دلخواه را کسب کرد، اما در هنگام استفاده از محصولات، مراقبت های پوستی نیز لازم می باشد.

قاتل جوش صورت
محصولات ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکساید و اسید سالیسیلیک می باشند، این ترکیبات تأثیرات فوق‌العاده‌ای را درمان جوش های پوستی دارند و برای تهیه صابون، سرم و کرم های ضد جوش نیز از این ترکیبات استفاده می شود، اما بعضی از برندهای محصولات مراقبتی دارای ترکیبات خالص تری از این مواد بوده، بنابراین تاثیر آنها بر درمان جوش و آکنه های پوستی بیشتر می باشد، به همین منظور از محصولات ضد جوش  با کیفیت بالا استفاده شود.

درباره شکلات چه بایدبدانیم؟

درباره تاثیر شکلات بر جوش های صورت نظرات مختلف وجود دارد، اما بیشتر تصور بر این است که مصرف شکلات باعث ایجاد جوش های پوستی می‌شود، تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته و با توجه به این تحقیقات، افرادی که در مدت چند شبانه روز به میزان ۵۰ گرم شکلات مصرف می کردند، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض باکتریهای پوستی و تشدید جوش های پوستی می‌باشند، بنابراین دانشمندان پس از این مطالعات به این نتیجه رسیدند که مصرف شکلات باعث تولید اینترلوکین بیشتری در پوست شده و باعث تشدید التهابات پوستی می‌شود، همچنین مصرف شکلات تاثیر بسزایی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد و عملکرد سیستم ایمنی را کاهش می دهد.

درباره شکلات چه بایدبدانیم؟
در واقع ورود باکتری‌ها به پوست راحت تر انجام گرفته و باعث آلوده سازی خون و ایجاد التهاب و عفونت های باکتریایی بر روی آن و بدتر شدن شرایط جوش های صورت می شود، البته لازم به ذکر است که شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان می باشد که تاثیر بسزایی در سلامتی افراد دارد، اما نباید به میزان زیادی از شکلات تلخ نیز استفاده کرد و همچنین واکنش بدن افراد مختلف نسبت به این مصرف شکلات هامتفاوت می باشد.

بهتر است چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

۱- سیب زمینی شیرین

یکی از موادی که باعث جلوگیری از چین و چروک و آکنه بر روی پوست می شود، رتینول است که از مشتقات ویتامین آ بوده و در حالی که از آن در تهیه کرم ها و سرم استفاده می شود، اما با توجه به اینکه این محصولات دارای ترکیبات قوی می باشند و ممکن است برای افراد زیر ۳۰ سال گزینه مناسبی نباشند، برای مراقبت از پوست گزینه ای مناسبی نمی باشد و افراد بهتر است به جای استفاده از کرم‌ها و سرم‌ها، از سیب زمینی شیرین در رژیم غذایی استفاده کنند، سیب زمینی شیرین حاوی رتینول است و تاثیر بسزایی در درمان آکنه و چین و چروک پوست دارد، همچنین یکی دیگر از ترکیبات سیب زمینی شیرین بتاکاروتن می باشد که  خاصیت ضد التهابی داشته و با رادیکال های آزاد موجود بر روی پوست مبارزه می کند.

۲- لیمو ترش

لیموترش حاوی ویتامین c می باشد و تاثیر بسزایی در افزایش سفتی پوست و برطرف کردن لکه های پوستی دارد و می‌توان از آن به عنوان خوراکی و درمان موضعی استفاده کرد، اما با توجه به اینکه آب لیمو دارای خاصیت اسیدی می باشد، ممکن است استفاده مستقیم آن بر روی پوست آسیب هایی به پوست برساند و باعث ایجاد تیرگی و روشنی بیش از حد پوست، بعد از قرار گیری افراد در معرض نور خورشید شود، همچنین استفاده از لیمو باعث تحریک کلاژن سازی در پوست شده و از ایجاد رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری می کند، بهتر است برای استفاده، آب لیمو ترش تازه را در آب گرم ریخته و هر روز صبح به صورت ناشتا مصرف کنید.

۳- کدو تنبل

از ترکیبات موجود در کدو تنبل می توان آلفا هیدروکسی اسید و آنزیم های میوه را نام برد که تاثیر بسزایی در تعادل سطح PH پوست و افزایش نرمی و لطافت آن دارد، به همین دلیل از کدو تنبل در بسیاری از ماسک هو و محصولات لایه بردار استفاده می شود، همچنین وجود فیبر در دانه های کدو تنبل باعث تأثیر مثبت آن بر روی پوست شده و میزان ترشح چربی پوست را تنظیم می کند.

بهتر است چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

۴- انواع توت

توت ها حاوی ویتامین c و آنتی اکسیدان می باشند، که این ویتامین c تأثیر زیادی در مقابله با رادیکال های آزاد داشته و موجب تحریک کلاژن سازی می شود، همچنین برای رفع نقاط تیره و درمان آکنه نیز مصرف توت تأثیر بسزایی دارد، زیرا باعث بهبود گردش خون شده و تاثیر بسزایی در تنظیم سطح قند خون، حرکات منظم روده، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت دارد.

۵- پاپایا

از ترکیبات پاپایا، آنزیم به نام پایئن می باشد که این آنزیم باعث لایه برداری پوست شده و تاثیر بسزایی در از بین بردن جای آکنه، آبرسانی پوست و جلوگیری از بروز آکنه دارد و وجود مواد معدنی و ویتامین ها در دانه پاپایا باعث افزایش انعطاف پذیری پوست شده و تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک و خطوط ریز پوست دارد، همچنین  پاپایا دارای ویتامین هایK،c،A و ویتامین های گروه  B می باشد و از آن می توان در تهیه ماسک های خانگی برای نرم و روشن تر شدن پوست استفاده کرده همچنین تأثیر به سزایی در آبرسانی پوست دارد.

۶- کینوا

کینوا دارای فیبر زیادی می‌باشد، بنابراین تأثیر به سزایی در حرکت منظم روده داشته و این حرکات باعث دفع سموم از بدن می شود و باعث جلوگیری از ایجاد آکنه بر روی پوست و داشتن پوست شفاف تر خواهد شد و از آن می توان در تهیه کلوچه، بیسکویت و نان استفاده کرد.

 

از بین بردن جوش صورت در یک روز

۱- استفاده از چای سبز

چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و باعث کاهش جوش‌های پوستی می شود، برای استفاده از چای سبز کافیست دمنوش چای سبز را تهیه کرده و آن را به صورت موضعی مورد استفاده قرار دهید، یا اینکه چای سبز را به صورت خوراکی مصرف کنید، به همین دلیل از چای سبز در تهیه محصولات مراقبتی پوست استفاده می شود.

۲- روغن درخت چای

به منظور درمان جوش های خفیف تا متوسط پوست می توان از روغن درخت چای استفاده کرد، زیرا این روغن دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و در صورتی که با روغن های حامل مانند روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده شود، تاثیر بسزایی در درمان آکنه های پوستی دارد.

از بین بردن جوش صورت در یک روز

۳- روغن کوپایبا

روغن کوپایبا دارای خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده می باشد و تاثیر بسزایی در درمان آکنه های خفیف پوستی دارد، برای استفاده از این روغن کافیست آن را به صورت موضعی بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید، تا در مدت کوتاهی نتایج آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

۴- استفاده از گلاب

گلاب دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی بوده و تاثیر بسزایی در کاهش علائم آکنه دارد و برای دریافت نتایج مثبت، از گلاب به شیوه زیر استفاده کنید، ابتدا صورت خود را با یک پاک کننده مناسب شستشو داده و آن را با حوله تمیز خشک کرده و کمی گلاب بر روی پنبه بریزید و آن را به آرامی بر روی پوست صورت بکشید و اجازه دهید گلاب کاملاً خشک شود و بعد از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید، در صورتی که قصد خروج از منزل را دارید، از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

رژیم غذایی برای جوش صورت

واکنش بدن افراد مختلف، به دریافت مواد غذایی یکسان متفاوت بوده و هر کس باتوجه به شرایط بدنی خود، باید یک رژیم غذایی ضد آکنه را مصرف کند، بنابراین بهتر است برای تعیین رژیم غذایی مناسب یک دفتر غذایی تهیه کرده تا عکس العمل بدن را نسبت به مصرف مواد غذایی مختلف بررسی نمایید و چنانچه مصرف یک ماده غذایی باعث افزایش شدت علائم آکنه بر روی پوست شد از مصرف این مواد غذایی خودداری کنید، برای بررسی شرایط بدن و واکنش آن نسبت به مواد غذایی بهتر است در مدت چند هفته این یادداشت ها انجام می گیرد و سپس با توجه با کمک پزشک متخصص، یک ارتباط مناسب بین زمان بروز جوش ها و زمان درج آن در دفترچه غذایی پیدا کرده و یک رژیم غذایی مناسب به منظور کاهش جوش های صورتی داشته باشید، از مواد غذایی مفید برای درمان جوش های پوستی و جلوگیری از ایجاد جوش های بیشتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماهی و تخم کتان

بیشتر افراد از رژیم های غذایی استفاده می کند که حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ می باشند که این اسیدها باعث افزایش التهابات سلول های بدن می شود، بنابراین به جای مصرف اسیدهای چرب امگا ۶ از غذاهایی استفاده کنید، که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد، از این غذاها می توان ماهی های چرب، گردو، بذر کتان را نام برد که تاثیر بسزایی در جلوگیری از التهابات بیشتر سلول های بدن و بهبود جوش های صورت دارد.

۲- جوانه گندم

جوانه گندم حاوی زینک می باشد که این ترکیب تاثیر بسزائی در کاهش جوش‌های صورت دارد و همچنین جوانه گندم حاوی مواد معدنی می باشد که تاثیرات مثبتی بر سلامت پوست دارد، از دیگر غذاهای حاوی زینک می توان تخم هندوانه، تخم کدو، گوشت گاو کبابی و جگر گوساله را نام برد.

رژیم غذایی برای جوش صورت

۳- آب میوه ها

مصرف میوه و سبزیجات تازه تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارد، همچنین می توان از آب میوه های تازه و طبیعی به منظور کاهش التهابات پوستی و چربی پوست استفاده کرد، مصرف سبزیجات با برگ تیره نیز تاثیر بسزایی در روشن سازی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش های صورت دارد.

۴- پروبیوتیک

التهابات روده تاثیر مستقیم با ایجاد التهابات بر روی پوست دارد و باعث ایجاد جوش های صورت می شود، اما مصرف پروبیوتیک ها باعث کاهش التهابات و سلامت روده می‌شود، برای دریافت پروبیوتیک از مواد غذایی مانند شکلات تلخ، کفیر ترشی کلم و ماست استفاده شود.

کلام آخر

یکی از شایعترین عارضه های پوستی ایجاد جوش ها وآکنه بر روی آن می باشد که گاهی وجود این علائم باعث آزار و نگرانی افراد می شود، به گونه ای که به دنبال راهکارهای سریع و فوری می باشند. برای درمان جوش های پوستی می توان از ماسک های خانگی و داروهای گیاهی استفاده کرد که برای درمان نیاز به صبر و تحمل زیادی می باشد، همچنین داروهای شیمیایی وجود دارد که تاثیر بسزایی در رفع جوش‌های پوستی دارد، اما همراه با انجام این راهکار های درمانی، باید فرد به خوبی مراقبت های پوستی را انجام داده و رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، تا از ایجاد آکنه های بیشتر بر روی پوست جلوگیری کرده و باعث تشدید جوش های پوستی نشود، به همین منظور بهتر است از یک متخصص پوست کمک بگیرید، تا بهترین راهکار برای شما تعیین شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات نوشته شده
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام ،وقت بخیر .من مدتی هست که صورتم جوش میزنه ،با اینکه صورت چربی ندارم ولی هرچند وقت پر جوش میشه اونم قرمز و دارای درد،ولی الان سه چهار روزی میشه که در ناحیه داخلی بینی روی لبه جوش بدون درد زدم ،نگرانم آیا ممکن چیزی نگران کننده باشه؟؟؟؟

برای از بین بردن جوش صورت چیکار کنم ؟؟؟؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x