کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

آیا مزو تراپی باعث رویش مجدد مو می‌شود؟

یکی از روش‌هایی که جلوگیری می‌کند از ریزش مو مزو تراپی است که در همه‌جای دنیا برای حل این مشکل شایع به این روش روی می‌آورند.
ریزش مو دلایل مختلفی دارد که علاوه‌ بر ژنتیکی بودن، هر فردی که دارای بیماری‌ های و اختلالات هورمونی و سوء تغذیه و یا نداشتن تغذیه مناسب برای رشد مو است باعث ریزش مو می‌شود.

مزوتراپی مو به‌طورکلی یک درمان غیرجراحی است که شامل تزریق‌های متعدد برای رساندن مقادیر میکرو از یک محلول خاص به درم پوست یا فضای زیر جلدی است که هم برای جوانسازی پوست و هم برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بعضی از افراد ممکن است از روش‌های دارویی و محلول‌ها برای درمان ریزش مو استفاده کنند که برای همه افراد این درمان توصیه نمی‌شود یا ممکن است که بی‌اثر باشند و دوباره بعد از قطع دارو دوباره آن ناحیه دچار ریزش مو شود.
بنابراین مزو تراپی مو یک روش درمانی تقریباً جدید است که می‌ تواند تاثیرگذاری مثبتی بر روی ریزش مو و درمان ریزش مو داشته باشد.
این روش باعث می‌شود که ریزش مو متوقف شود و ریزش مو و رشد مو افزایش‌ یافته و همچنین تحریک برای رشد مو است.
مزو تراپی محلول‌های تقویتی است  که به درون‌ پوست سر تزریق می‌ شود این محلول‌ ها حاوی ویتامین‌ ها، آنزیم‌ ها، هورمون‌ ها و فاکتورهای رشد مو هستند.
معنی کلمه مزو یعنی لایه میانی و تراپی به‌ عنوان درمان است اما در کشورهای خارجی از کلمه مزو پلاسی هم استفاده می‌کنند.
مزو در واقع به سلول‌های بنیادی در دوران جنینی بر می‌گردد، سه لایه‌هایی که از سلول‌های بنیادی در دوران جنینی هستند، اکتو درم، مزو درم، آندو درم می‌ باشند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)


در مزو تراپی همان‌طور که مشخص است یعنی لایه میانی پوست که همان درم می‌باشد و تزریق در آنجا صورت می‌گیرد.
فولیکول مو که ۲۰ نوع سلول مختلف دارد یک یا چند پیاز مو را در بر می‌گیرد و پیاز مو محلی است که تار مو در آن‌ جا ساخته‌ شده و رشد می‌کند از پوست بیرون می‌ آید بخشی که ما آن را می‌بینیم ساقه مو می‌باشد.
در مزو تراپی پیاز مو که در لایه مزودرم قرار دارد با استفاده از ترکیبات و محلول‌های تقویتی خاص و با استفاده از سرنگ محلول‌ها را به قسمت مزودرم پوست می‌فرستیم تا تأثیرگذاری آن بر روی مو بیشتر باشد.
در روش مزو تراپی کسانی که موی آن‌ها سالم هست و دچار ریزش مو نشده‌ اند می‌ توانند از این روش استفاده کنند، چون این روش علاوه‌ بر روش درمانی روش پیشگیری از ریزش مو می‌باشد.
در افراد سالم ممکن است فولیکول‌ های مو در فاز استراحت بروند و از چرخه رشد خارج شوند و ممکن است در طولانی‌ مدت اگر این اتفاق بیافتد دچار ریزش مو شوند.
با روش مزو تراپی موی سر ریزش موها را به تاخیر می‌ اندازیم و فعالیت فاز را به چرخه بر می‌گردانیم.
موهای افراد سالم در این روش رشد بهتر انعطاف‌ پذیری بهتر و درخشنده‌ تر می‌ شوند و اما کسانی که بیمار هستند و دچار ریزش مو شده‌ اند مزو تراپی روش مناسبی است که فولیکول‌ ها و فاز رشد فعال مو ها را بیدار کند و باعث شود که تارهای مو محکم‌ تر شوند ریزش مو متوقف شود و تارهای موی جدیدی رشد کنند و تقویت شوند.
کسانی که بیماری‌های داخلی و زمینه‌ ای دارند مزو تراپی فقط می‌تواند باعث متوقف شدن ریزش موی آن‌ها بشود.

آیا مزو تراپی باعث رویش مجدد مو می‌شود؟

مزو تراپی چگونه بر روی رشد مجدد مو تاثیر می‌گذارد؟

مزوتراپی باعث می‌شود که ریزش مو متوقف شود و فولیکول‌های مو که در حالت استراحت هستند و یا ضعیف هستند را تقویت کند هرچه قدر که مزو تراپی را زودتر شروع کنیم این شانس را به موی خود داده‌ایم که زودتر احیا و بازسازی شود و جلوگیری کنیم از ریزش مجدد مو

مزو تراپی چگونه بر روی رشد مجدد مو تاثیر می‌گذارد؟

در این روش پزشک متخصص مو با استفاده از سرنگ به ۳۰ قسمتی از نواحی که دچار ریزش مو شده‌اند موادی را که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند: فیناستراید ماینوکسیدل، دوتاستراید،عصاره‌های گیاهی و…. هستند را در ناحیه مزودرم پوست سر تزریق می‌کنند این روش درمانی باعث می‌شود که از طریق لایه مزودرم که این مواد تزریق شده‌اند جذب فولیکول‌های مو بشوند و آن قسمت از فازی که در حالت خاموشی به سر می‌برده فولیکول‌های آن قسمت دوباره فعال شوند و کراتین و اسیدهای آمینه‌های مناسب برای پوست سر تولید کنند این روش یک درمان اثربخش برای تمام مشکلات مربوط به پوست سر و مو می‌باشد.
مزوتراپی برای مراقبت از مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود،مزوتراپی رشد مو را افزایش داده و فولیکول هایی را که در فاز تلوژن (مرحله استراحت) چرخه رشد مو باقی مانده اند، فعال می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه مدت زمان برای انجام یک دوره ی مزوتراپی مو لازم است؟

وقتی‌ که ریزش مو دارید و احساس می‌کنید که موهای سرتان دچار کم‌ پشتی یا پراکندگی شده‌ است با مراجعه به دکتر و در سریع‌ ترین زمان این روش را شروع کنید.
مزو تراپی معمولاً در چند جلسه متوالی انجام می‌ شود و بنابر توصیه پزشک جلساتی که باید موضوع تراپی انجام شود بسته به‌ شدت ریزش مو و نواحی کم‌ پشت و خالی‌ شده متفاوت می‌ باشد، که به‌ طور میانگین و معمولاً در طی جلسات ده تا دوازده جلسه و از پنج تا هفت و یا پانزده روز یکبار می‌باشد.
هر چقدر که اثربخشی داروهای تزریق‌شده بهتر باشد و عملکرد آن سریع‌ تر روی موها جواب دهد دوره‌های جلسات کم و یا زیاد می‌شود.
برای دوام و ماندگاری و بهتر نتیجه دادن درمان مزو تراپی بهتر است ماهی یک‌ بار تکرار شود.
نیاز فولیکول مو برای تغذیه همیشگی می‌ باشد اگر مشکل کم‌ پشتی مو در دوره‌ هایی که پزشک تجویز کرده حل نشود باید طی دوره‌ های طولانی مزو تراپی ادامه پیدا کند که در سال‌ های بعد از دوره‌ های درمانی یک یا دو بار در سال صورت می‌گیرد .
نتایجی که از  مزو تراپی می‌گیریم  اولین آثار درمانی آن در حدود چهار ماه بعد از پایان جلسات دیده می‌شود که برای ماندگار شدن می‌توانید در سال یک تا دو بار از این روش استفاده کنید. دوام عمل مزو تراپی بسته به اختلالی که در بدنتان وجود دارد می‌باشد، اگر مزو تراپی به‌ صورت دراز مدت انجام شود اثربخشی آن تا مدت‌ ها ادامه دارد، اما معمولاً دوره‌ های هشت تا دوازده جلسه هفته‌ ای یکبار می‌باشد.
کسانی که دارای اختلالات هورمونی هستند و دچار ریزش مو شده‌اند تأثیرپذیری از این روش بسیار بالا بوده‌ است.
مزوتراپی روشی است که می‌ تواند رشد موها را تقویت کنند و فعالیت فولیکول‌ های مو را بالا ببرند اما نمی‌ تواند موهای جدیدی برای شما تولید کند، این روش هم برای مردان و هم برای زنان به  توقف ریزش مو کمک بسزایی داشته باشد.

چه مدت زمان برای انجام یک دوره ی مزوتراپی مو لازم است؟

آیا انجام مزو تراپی درد دارد؟

در این‌ جا بهتر است ابتدا از عملکرد مزو تراپی صحبت کنیم و بعد به درد داشتن این عمل که آیا درد دارد یا نه ؟ بپردازیم، عمل مزو تراپی به‌ همراه سرنگ‌ های است که در  درون آن ویتامین‌ها اسید آمینه و عنصر روی می‌باشد که به لایه میانی پوست سر تزریق می‌شود ویتامین‌هایی مانند بیوتین و سیلیسیم و گروه ب و مواد آلی  که باعث رشد مو و استحکام آن و درخشندگی موها می‌شوند و عمل مزو  تراپی باعث عملکرد بهتر غده‌های چربی می‌شود و همچنین تقویت‌کننده رنگدانه‌های مو مانند ملانین است که جلوگیری می‌کند از سفید شدن زودرس آن‌ها و رنگ طبیعی آن‌ها را تقویت می‌کند و این روش دارای فواید بسیاری است که در اکثر کشورها از آن استفاده می‌کنند روشی کاملاً ایمن است که  بدون عوارض جانبی است  و حساسیتی را بدنبال ندارد و نیاز به بیهوشی ندارد و عملکرد آن سریع است و آثار آن را می‌توان در بازیابی موهای ریخته‌شده و تقویت موها و پرپشت شدن و رشد موها و جلوگیری از رشد شدید موها دانست.

آیا انجام مزو تراپی درد دارد؟

این روش یک عمل بدون درد می‌باشد و بعضی از افراد که حساس هستند به سوزن‌ها که در سر می‌ رود می‌تواند از بی‌ حسی‌ های موضعی استفاده کنند.
عمق سوزن‌هایی که در سر می‌رود در نواحی مختلف از یک تا چهار میلی‌متر متفاوت است اما اگر نمی‌توانید درد آن را تحمل کنید بهتر است با پزشک مشورت کنید تا دکتر از بی‌حسی موضعی  در آن نواحی استفاده کند اما حدود نود درصد کسانی که دارای ریزش مو  شدید مانند آلوپسی داشته‌ اند به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌اند.

هزینه مزو تراپی  مو

مزو تراپی روشی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو و پوست سر می‌باشد که هزینه آن نسبت‌ به سایر روش‌ هایی که برای درمان موی سر و پوست بکار می‌ رود کمتر است در این روش علاوه‌ بر عدم نیاز به بیهوشی و بدون درد اثربخشی سریع‌ تری را مشاهده می‌ کنیم.
در این روش هم علاوه‌ بر هزینه کم سرعت بالای درمان در سریع‌ ترین زمان را می‌توانید داشته باشید پیشنهاد می‌شود اگر دچار ریزش موی هورمونی شدید و تعادل هورمونی خود را از دست داده‌ اید در سریع‌ ترین زمان به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و درمان عمل مزو تراپی خود را سریع‌تر اقدام کنید و از آثار و نتیجه آن شگفت‌زده شوید.
هزینه‌ های مزو تراپی بسته به تعداد جلسات مورد نیاز و گستردگی نواحی ریزش مو دارد.
هر چقدر که ریزش مو شدیدتر باشد تعداد جلسات بالا تر می‌ رود و هزینه آن هم فرق میکند.
و در مکان های که دارای تجهیزات بالاتری هستند هزینه های درمانی متفاوت تر خواهد بود  توصیه می‌ شود اگر دچار ریزش مو شدید و نواحی سرتان کم پشت شده دوره های درمانی مزو تراپی را شروع کنید تا در دوره های کوتاه تری  را داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x